Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Nathalie De Martelaere gebruikt haar online aanwezigheid dagelijks om duizenden ouders en leerkrachten te inspireren met creatieve tips. Een van haar stokpaardjes zijn out of the box speeltips. Volgens Nathalie hoef je geen creatieve duizendpoot te zijn om kinderen te entertainen - maar dat kinderen spelen is wel heel belangrijk voor hun ontwikkeling. Omdat ze dagelijks talloze vragen krijgt, besloot Nathalie al haar praktische, creatieve en informatieve tips op een laagdrempelige manier te bundelen in een ware speelbijbel: SPEEL! Een doeboek om te spelen, knutselen én iets bij te leren met jonge kinderen.SPEEL! staat garant voor:- Sensopathische activiteiten: prikkel alle zintuigen- Plezier verzekerd: proefjes, DIY, knutselopdrachten en meer- Eenvoudig & authentiek: 80% huis-, tuin- en keukenbenodigdheden- Educatief: speel je slim!- Laat het los: trust the process en geniet!(https://www.pelckmansuitgevers.be/speel.html#gref)
Spelen --- Spelontwikkeling --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Spelen ; basisonderwijs --- Spelen ; kleuteronderwijs --- outdoor education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Affective and dynamic functions --- Didactics of sports and games --- Didactics of the arts --- aandacht --- executieve functies --- emoties --- sensomotorische ontwikkeling --- creatieve therapie --- spelen --- Spel --- Spelend leren --- Creativiteit --- Knutselen --- Sensopathisch spel
Choose an application
Jonge kinderen spelen de hele dag door. Dat mag, meer nog: dat moet! Spel is een krachtige context waarin kinderen met ondersteuning van een vaardige begeleider volop groeien. Spelbegeleiding is verkennen, verbinden en verrijken. Samen op pad gaan en leren van elkaar.De auteurs stellen in dit boek een aantal gerichte vragen over de kracht van spel in onderwijs en educatie: Hoe kun je spel in de klas ten volle waarderen? Wat zijn kwaliteitsvolle leerkracht-kindinteracties die het spel van kinderen verrijken en uitdagen? Hoe verbind je je met de groep via spel? Liggen er dan ook kansen in het spontane spel? En wanneer ontstaat intense betrokkenheid?Uitgebreid aan bod komen onderwerpen als relatie en gedrag, zelfsturing, taal en rekenen met jonge kinderen en inbreng van kinderen in het thema. Interactie met kinderen is steeds het sleutelwoord.De kracht van spel biedt achtergrond, inspireert met mooie praktijkvoorbeelden en laat je groeien in spel. Voor leerkrachten, pedagogisch medewerkers, begeleiders, opleiders, vormingswerkers, studenten, opvoeders en iedereen met een passie voor het jonge kind.Deze uitgave is gebaseerd op onderzoeken waarin leerkrachten en andere begeleiders van peuters en kleuters samen met experts de kracht van spel in hun eigen praktijk hebben onderzocht.Bron: https://www.swpbook.com/boeken/57/pedagogiek/2292/de-kracht-van-spel
Kleuteronderwijs --- Spelontwikkeling --- Interactie --- Spelen --- Spelen ; kleuteronderwijs --- Spel --- Spelbegeleiding --- Onderwijs --- Zelfsturing --- Vrij spelen --- Taal --- Rekenen --- Wiskundige initiatie --- Wiskundig spel --- Kosteloos materiaal --- Relatie --- Relatie leraar - leerling --- Gedrag --- kleuteronderwijs --- spelen --- Didactics of sports and games --- taalverwerving --- didactische werkvormen --- rekenen --- leraren-leerling relatie --- Didactic strategies --- 471.47 --- bewegen --- spelontwikkeling --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- Leerling-leerkrachtrelatie --- Spelen ; didactiek --- Taalverwerving ; kleuters --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
Dit boek is niet het zoveelste theorieboek over spelen. Neen, dit DOE-boek wil je dóen spelen, met kinderen tussen 0 en 6 jaar. Rijk spelen begint met een speelvisie afgestemd op de behoeftes en interesses van de kinderen. Door na te denken over de 4 pijlers die worden voorgesteld in dit boek, krijgt jullie speelvisie ongetwijfeld vorm. Maar nog belangrijker: hoe zet je deze speelvisie om in een speelpraktijk die ontwikkelingsstimulerend is voor ieder kind?Dit DOE-boek biedt aan de hand van 10 invalshoeken een realistisch parcours om stap voor stap te bouwen aan die geweldige, brede speelpraktijk. Want ja, spelen is meer dan nadenken over speelactiviteiten en speelmaterialen. Spelen is ook taal stimuleren, de hele dag door. Spelen is ook grenzen verleggen en dus risico's opzoeken. Spelen is doen wat je nog nooit deed omdat net die ervaring je zoveel sterker maakt. Spelen is plezier, lachen, dromen, samen. Bij spelen is er geen juist of fout (oef!).Kortom, welkom in het Rijk der Spelen. Have fun!Bron: https://politeia.be/nl/publicaties/328954-het+rijk+der+spelen
Didactic strategies --- Didactics of sports and games --- buitenspelen --- kinderen --- spelen --- Spelontwikkeling --- Basisonderwijs --- Jonge kinderen --- Spelen --- Spel --- Didactiek spelen. --- Spelend leren. --- Spelen ; kleuteronderwijs --- Spelen ; pedagogie --- Spelbetrokkenheid --- Spelactiviteit --- Taal --- Taalstimulering --- Speelomgeving --- Spelmateriaal --- STEM (Science Technology Engineering Maths) --- Ruimte (gebouw) --- Reggio Emilia (onderwijs) --- Boek --- Overgangsritueel
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|