Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Peuters en kleuters die voorlopen in hun ontwikkeling ten opzichte van leeftijdsgenoten kunnen tegelijkertijd ingewikkeld en/of ongewenst gedrag laten zien. Het feit dat deze twee aspecten met elkaar verband houden is lang niet voor iedereen even duidelijk. Ondersteuning of correcties die bij de meeste kinderen goed werken, blijken bij deze kinderen weinig effect te hebben of zelfs tegengesteld te werken.Uitgangspunt van het boek Uitdagende peuters en kleuters uitdagen is om kennis en inzicht te geven in het gedrag en de behoeften van pientere peuters en kleuters. Daarnaast biedt het praktische handvatten voor een passende begeleiding van deze kinderen in de groep.In het boek wordt uitgelegd wat een ontwikkelingsvoorsprong is en hoe deze te herkennen. Er wordt beschreven hoe en waarom de ontwikkeling bij uitdagende peuters en kleuters anders verloopt dan bij andere kinderen. Hierbij wordt er een koppeling gelegd tussen diverse theorieën en de praktijk.Voorkomen is beter dan genezen. De auteurs geven een leidraad om preventief te kunnen handelen door een uitgebreide intake, een uitdagende omgeving en het stellen van doelen.Voor pientere peuters en kleuters met hardnekkig en ongewenst gedrag biedt het boek een praktische aanpak met ?De Pientere Blik?. Uiteenlopende gedragingen komen aan bod. Dit alles wordt verduidelijkt aan de hand van praktische voorbeelden. Uitdagende peuters en kleuters uitdagen is een boek dat aansluit bij de praktijk en bedoeld is voor alle professionals die voor peuters en kleuters werken en voor ouders van pientere kinderen.
Gedrag --- Gedragsprobleem --- Ontwikkelingsvoorsprong --- Peuter --- Kleuter --- Hoogbegaafdheid --- Ontwikkelingspsychologie --- Preventieve zorg --- Developmental psychology --- leermoeilijkheden --- kleuters --- peuters --- ontwikkelingsproblemen --- gedragsproblemen --- Orthopedagogics --- Educational psychology --- hoogbegaafdheid
Choose an application
Geeft helder inzicht in de problemen van vastlopende leerlingenHoe herken je een makkelijk of moeilijk lerend kind? Waarom is het van belang individuele verschillen te erkennen? Hoe kun je de ontwikkeling van alle leerlingen ondersteunen?Moeilijk en (zeer) makkelijk lerende kinderen lopen in het onderwijs vaak vast. Zij ontwikkelen leer- en/of gedragsproblemen omdat hun onderwijsbehoefte sterk verschilt van gemiddeld lerende leerlingen. Als het onderwijs wordt aangepast aan hun leerbehoeften, nemen de problemen vaak sterk af en verdwijnen soms helemaal. Dit boek biedt handvatten voor de leraar en laat je aan de hand van casussen zien wat je in de les kunt doen met je leerling.In de audiobestanden op de website van lannoocampus worden de casussen verder uitgediept. Ze nodigen je uit na te denken over je eigen professionele rol en je handelen in bepaalde situaties. Dat biedt een heel waardevol leermoment.https://www.lannoo.be/nl/alle-leerlingen-bij-de-les
Leermoeilijkheden --- Leerproblemen --- Individuele verschillen --- Gedragsproblemen --- Onderwijsbehoeften --- Passend onderwijs --- Hoogbegaafdheid --- Onderwijs --- Leermoeilijkheid --- Gedragsprobleem --- Differentiatie --- Differentiërend onderwijs --- Developmental psychology --- Affective and dynamic functions --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Didactic strategies --- Educational systems. Teaching systems --- inclusief onderwijs --- leerlingenbegeleiding --- ontwikkelingspsychologie --- didactische processen --- Ontwikkelingspsychologie : kinderen --- Positieve psychologie --- Gedragsstoornissen : kinderen --- Leerstoornissen; kinderen --- leermoeilijkheden --- leerproblemen --- 37.04 --- Gedragsproblemen ; basisonderwijs
Choose an application
Als een autoriteit als Anton Horeweg besluit om alles wat hij weet over gedrag in de klas in één uitgave te bundelen, verwacht je geen dun boek. Zijn Handboek Gedrag op school bestaat dan ook uit maar liefst drie delen. Het is een uniek en onmisbaar naslagwerk voor leerkrachten. Elk deel is afzonderlijk verkrijgbaar, maar de boeken zijn ook samen te koop in een luxe box die eigenlijk op geen enkele school mag ontbreken!In deze uitgebreide en zeer gedegen onderbouwde gedragsreeks gaat Horeweg in op alle mogelijke vormen en oorzaken van storend gedrag in de klas, en wat de leerkracht eraan kan doen om dit gedrag te voorkomen of te verhelpen. Het is nadrukkelijk niet bedoeld om ?labeltjes? te plakken: de boodschap van Horeweg blijft boven alles dat kinderen met ?probleemgedrag? doen zoals ze doen uit onmacht en niet uit onwil! Verandering moet in de meeste gevallen niet komen vanuit het kind, maar vanuit de leerkracht: die leert de onderwijs- en opvoedingsbehoeften van het kind herkennen en onderkennen en met die wetenschap aan de slag te gaan. De vele handreikingen in de boeken kunnen daarbij helpen.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/handboek-gedrag-op-school-complete-box-pica
l --- Gedrag --- ADHD ; kinderen --- Agressie ; onderwijs --- Pesten ; onderwijs --- Faalangst ; onderwijs --- Hoogbegaafdheid --- DCD --- NLD --- Kinderen met leermoeilijkheden --- 376.5 --- 373.3 --- 373.3 Basisonderwijs --- 373.3 Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 376.5 Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Gedragsproblemen --- Opvoedkunde --- Pedagogiek --- Onderwijs --- Probleemgedrag --- Gedragsprobleem --- Gedragsstoornis --- Concentratieprobleem --- ADHD --- ADD --- Zelfregulatie --- Executieve functies --- Autisme --- Developmental Coordination Disorder --- Angststoornis --- Stemmingsstoornis --- Faalangst --- Niet-verbale leerstoornis --- Syndroom van Gilles de la Tourette --- Hechtingsprobleem --- Agressie --- Pesten --- ODD --- Ondersteunende communicatie (OC) --- Taalontwikkelingsstoornis --- Ondersteunde communicatie (OC) --- Executieve functie --- Autismespectrumstoornis --- gedragsproblemen --- Didactics --- NLD (nonverbal learning disabilities) --- dyspraxie --- hechtingsstoornissen --- stemmingsstoornissen --- Social psychology --- Sociology of education --- Personality development --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder)
Choose an application
Children [Backward ] --- Children [Retarded ] --- Elèves à apprentissage lent --- Enfants atteints de troubles de l'apprentissage --- Enfants en difficulté d'apprentissage --- Enfants handicapés intellectuels --- Enfants retardés --- Kinderen met leermoeilijkheden --- Kinderen met leerstoornissen --- Kinderen met verstandelijke en meervoudige beperkingen --- Langzame leerlingen --- Learning disabled children --- Leerlingen [Langzame ] --- Psychologie de l'école --- Psychologie scolaire --- Psychology [School ] --- School psychology --- Schoolpsychologie --- Slow learners --- Slow learning children --- Élèves en difficulté d'apprentissage --- Problem children --- Learning disabilities --- Behavior disorders in children --- Enfants en difficulté d'apprentissage, Services aux --- Enfants difficiles --- Troubles de l'apprentissage --- Troubles du comportement chez l'enfant --- Services for --- Education --- Treatment --- Traitement --- Enfants en difficulté d'apprentissage, Services aux --- Enfants difficiles, Services aux --- Apprentissage, Troubles de l' --- Comportement, Troubles du, chez l'enfant --- Apprentissage, Troubles de l' - Traitement --- Comportement, Troubles du, chez l'enfant - Traitement
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|