Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Sint-Maarten (feest) --- wijnoogst --- Bruegel, Pieter [Elder] --- Prado Museum [Madrid]
Choose an application
Een wervelend en grappig eerste boek over Hugo de krokodil * Boordevol illustraties en met aansprekende dierenpersonages * Dit boek met veel vaart spreekt ook minder enthousiaste beginnen- de lezers aan (AVI-M4) Krokodil Hugo gaat op zoek naar een vriend. Maar dat is niet zo makkelijk. Hugo is de ster van het circus. Bertus, het beest met de bult, is jaloers. Op een nacht duwt hij Hugo uit de woonwagen. Hugo wordt wakker in een groot, don- ker bos, ver weg in het noorden ... Alle dieren in het bos zijn bang van Hugo. Daarom bedenkt Hugo een plan. Het HUGO-ZAL-EEN-VRIEND-VINDEN-PLAN. Maar dat loopt niet zoals hij had gehoopt ...
Scandinavian literature --- prentenboeken (genre) --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- fictie --- bang zijn --- dieren --- vanaf 7 jaar --- AVI-M4 --- Krokodil --- Dier --- Bos --- Eenzaamheid --- Vriendschap --- Jaloezie --- Roddelen --- Vooroordeel --- Feest --- Anders zijn --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- AVI AVI-M4
Choose an application
Sam is een ondernemende en fantasierijke peuter. Met de hulp van zijn vrienden bereidt hij een feest voor. Vier tijgers helpen de boodschappen dragen. Een neushoorn perst appelsienen en honderd muizen bakken taartjes. Op het laatste blad kan het feest echt beginnen en komen alle helpers mee vieren. Goed gedaan Sam! Wat een feest!Dit prachtige prentenboek lijkt een vervolg op het boek ?Mijn huis staat in de dierentuin? maar heeft wel een andere auteur. De tekeningen van Pieter Gaudesaboos staan centraal. Met Lorraine Francis maakte Gaudesaboos eerder al de boeken over Mannetje Koek. Voor dit boek werkten ze opnieuw samen. De tekst is geen meerwaarde. De korte zinnetjes lezen niet vlot en mis [lees meer]sen creativiteit. Dit boek is vooral een zoekboek waarin je kan blijven kijken. Grappige details, absurde situaties en herkenbare voorwerpen (bv. die flamingo gieter, die heb ik ook!) prikkelen de fantasie van groot en klein. De prenten in retrostijl, met felle kleuren komen mooi tot hun recht op de witte achtergrond. De nieuwsgierigheid voor het verhaal wordt aangewakkerd van in het begin: waarom is Sam zo druk in de weer? Wat is hij van plan? De paginagrote tekening op het laatste blad stelt niet teleur en geeft een antwoord op al die vragen. Deze laatste tekening krijg je ook op posterformaat bij het boek.Joke LuytenPluizer
English literature --- dieren (themawoord fictie) --- zoeken (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Prentenboeken --- Zoekboeken --- Vrienden --- Dieren --- dieren --- Feest --- Zoekboek --- Woning --- Bouwen --- Vriendschap --- Kat --- Helpen --- Jeugdboeken 03-06 jaar
Choose an application
Didactics of religion --- Didactics of secundary education --- levensbeschouwing --- Catechese ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- C6 --- religieuze vorming --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- godsdienst --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Godsdienst --- Secundair onderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- B-stroom --- Idolen --- Geloofsleven --- Talenten --- Talentontwikkeling --- Feesten --- Kerkelijke feesten --- Christus --- Sociale media --- Digitale media --- Bijbel --- Bijbelverhalen --- Tijdsbesteding --- Samenleving --- Groepsdynamiek --- PXL-Education 2019 --- didactiek van godsdiensten, levensbeschouwing --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Bijbelverhaal --- Jezus Christus --- Feest --- Kerkelijk feest --- Muziek --- Talent --- Idool
Choose an application
This volume centers on three important theoretical concepts for the study of language change and the ways in which language structure emerges and turns into new structure: reanalysis, actualization, and indexicality. Reanalysis is a part of ongoing everyday language use, a process through which language is reproduced and changed. Actualization refers to the processes through which a reanalyzed structure spreads throughout single communities and society. Indexicality covers the way in which parts of a linguistic system can point to other parts of the system, both syntagmatically and paradigmatically. The inclusion of indexicality leads to fine-grained analysis in morphology, word order, and constructional syntax.
Linguistic change. --- Grammar, Comparative and general. --- feest- en gedenkbundels. --- taalkunde. --- Andersen, Henning, --- Grammar, Comparative and general --- Grammaticalization. --- Grammaticalization --- Semantics --- Syntax --- Linguistic change --- Comparative grammar --- Grammar --- Grammar, Philosophical --- Grammar, Universal --- Language and languages --- Philosophical grammar --- Linguistics --- Philology --- Change, Linguistic --- Language change --- Historical linguistics --- Grammar, Comparative --- E-books --- Andersen, Henning
Choose an application
Dutch literature --- Natuur --- Feesten --- Vriendschap --- Zwaluwen --- Japan --- Aardbevingen --- Andere culturen --- Diversiteit --- Nesten --- Eieren --- Vogels --- Geboorte --- Prentenboeken --- Voorlezen --- Boekillustratie --- Illustratietechnieken --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Feest --- Zwaluw --- Aardbeving --- Culturele diversiteit --- Nest (dier) --- Ei --- Vogel --- Prentenboek --- Illustratietechniek --- Muziek --- Nederland --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Inclusie --- Maatwerk --- Literatuur
Choose an application
Wanneer kinderen oud genoeg zijn om het geheim van Sinterklaas te kennen, is de tijd rijp om in de boeiende achtergrond van de goedheilige man te duiken. Want waar komt die tot de verbeelding sprekende Sint-Nicolaasfiguur eigenlijk vandaan? Hoe wordt hij gezien ten opzichte van buitenlandse tradities zoals de Kerstman of de Italiaanse heks Befana? Wat leert de geschiedenis ons over de pietendiscussie? En waarom zetten we eigenlijk onze schoen voor een man die op een stoomboot arriveert? (Bron: covertekst)
Dutch literature --- Sinterklaas --- Zwarte Piet --- Kerstman --- Andere culturen --- Tradities --- Feesten --- Geschiedenis --- Racisme --- Sinterklaasliedjes --- Sinterklaasverhalen --- Sinterklaaspoppen --- Poëzie --- Voorlezen --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Voorleesverhalen --- verhalen --- Culturele diversiteit --- Traditie --- Feest --- Sinterklaasliedje --- Sinterklaasverhaal --- Duits --- België --- China --- Muziek --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Heks --- 881 --- jeugdliteratuur non fictie --- littérature jeunesse non-fiction --- Piet (Sinterklaas)
Choose an application
In Liefde voor letters en lezen staat de doelgerichte stimulering van geletterdheid bij kinderen tussen 0 en 7 jaar centraal. Het beoogt als inspiratiebron een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van geletterdheid en daarmee de kans op laaggeletterdheid wezenlijk te verkleinen
geletterdheid --- mondelinge taalvaardigheid --- leesplezier --- boekoriëntatie --- voorlezen --- schrift --- taalbewustzijn --- digitale geletterdheid --- Schrijven ; basisonderwijs ; didactiek --- Taalverwerving ; kinderen --- Geletterdheid --- Taalonderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Didactiek van het lager onderwijs --- ontluikende geletterdheid --- Nederlands --- didactiek --- kleuteronderwijs --- aanvankelijk lezen --- voorbereidend lezen --- leesonderwijs --- #PBIB:+111.13 --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- 471.41 --- taalontwikkeling --- kleuters --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Didactics of Kindergarten --- PXL-Education 2019 --- kinderen --- leesvaardigheden --- verbale expressie --- schrijfvaardigheid --- Leesplezier --- Geletterdheid: kleuters --- Kleuters --- Taalontwikkeling --- Laaggeletterdheid --- Leesontwikkeling --- Stimulatie --- Alfabetisering --- Onderzoekend leren --- Leesbevordering --- Voorlezen --- Schrift --- Taalbewustzijn --- Digitale geletterdheid --- Feesten --- Schrijven --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Taalverwerving --- Kinderen --- Taalonderwijs --- Lezen --- Letters --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Handschrift (persoon) --- Feest --- Muziek --- Onderwijs --- Letter --- Interactief onderwijs --- Taal --- Spel --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie
Choose an application
Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Taalonderwijs --- Nederlands --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Jeugdliteratuur --- Raket --- Ruimtevaart --- Avontuur --- Rusland --- Wedstrijd --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Onderwijs --- Astma --- Sport --- Pijn --- Ziek zijn --- Geheim --- Schuldgevoel --- Roken --- Brand --- Brandwonde --- Vriendschap --- Verdriet --- Dood --- Rouwproces --- Verzetsbeweging --- Oorlog --- Wereldoorlog II --- Nederland --- Klassiekers (literatuur) --- Duitsland --- Nazisme --- Pesten --- Dyslexie --- Leesprobleem --- Anders zijn --- Diversiteit --- Sociale media --- Papegaai --- Grootouder --- Vakantie --- Kinderoppas --- Dier --- Dief --- Humor --- Verliefdheid --- Conflict --- Culturele diversiteit --- Dichter --- Poëzie --- Voorlezen --- Marokkanen --- Echtscheiding --- Toveren --- Fantasie --- Verjaardag --- Feest --- Koppigheid --- Ontdekking --- Grot --- Speleologie --- Raadsel --- Onderzoek (wetenschap) --- Grootvader --- Natuur --- Instrumentenbouw --- Begrafenis --- Kunst --- Studiekeuze --- Identiteit --- Familie --- Crematie --- Testament --- Nalatenschap --- Kinderrechten --- Kind --- Inspraak --- Reclame --- Nieuws --- Reclamebeïnvloeding --- Spelactiviteit --- Organiseren
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|