Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Niet elke hoogbegaafde gaat op dezelfde manier om met prestaties. De ene wordt er gelukkig van, de ander zet zich pas in als hij er het nut van inziet en nog een ander kan niet om met hoge verwachtingen. In dit baanbrekende boek leggen hoogbegaafdheidsexperts Tessa Kieboom en Kathleen Venderickx de vele valkuilen bloot die aanwezig talent kunnen fnuiken. Maar ze reiken ook concrete tools aan die hoogbegaafden kunnen helpen om hun talenten te laten floreren en gelukkiger in het leven te staan.(https://www.acco.be/nl-be/items/9789401446884/Meer-dan-intelligent)
#PBIB:+105.70 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hoogbegaafdheid --- Hoogbegaafdheid. --- personeelsbeleid --- management --- gestion du personnel --- Hoogbegaafdheid --- Educational psychology --- 462.1 --- intelligentie --- volwassenen --- jongeren --- orthopedagogiek --- hoogbegaafde kinderen --- leermoeilijkheden --- hoogbegaafdheid --- Ontwikkelingsproblemen --- Leerstoornissen --- Ontwikkelingsprobleem --- Leerstoornis --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Wat is autisme?Hoe kan autisme zich uiten in de klas?Hoe kan ik als leraar hiermee omgaan zonderde andere leerlingen uit het oog te verliezen?Welke materialen kunnen mij hierbij helpen?Veel leerkrachten zitten met vragen over wat het betekent om leerlingen met autisme in de klas te hebben. Ze vragen zich af hoe ze hiermee kunnen omgaan zonder de andere leerlingen te benadelen. Ze zijn vaak op zichzelf aangewezen en moeten zich een weg banen in de veelheid aan informatie die over autisme beschikbaar is.Autisme in de klas biedt een duidelijk overzicht van hoe autisme zich kan uiten in de klas en hoe leerkrachten hierop kunnen inspelen. De auteurs geven tips die zowel de leerling met autisme als de andere leerlingen ten goede komen. Met zijn talrijke voorbeelden en materialen betekent dit boek een heuse inspiratiebron voor de leerkracht om mits kleine aanpassingen een wereld van verschil te maken in de klas.
Autisme: onderwijs --- autisme --- onderwijs --- Autisme --- Autistische kinderen --- Onderwijs --- 462.4 --- leermoeilijkheden --- Autisme ; onderwijs --- Social psychology --- gedragsstoornissen --- leraren-leerling relatie --- PXL-Education 2018 --- autistische kinderen --- Autismespectrumstoornissen --- Leerproblemen ; kinderen --- Gedragsproblemen; kinderen --- 376.4 --- Kinderen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Didactics --- inclusief onderwijs --- onderwijspraktijk --- zorgverbreding --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Een taalontwikkelingsstoornis (TOS) is één van de meest voorkomende stoornissen bij kinderen, gemiddeld hebben in elke klas van dertig kinderen twee kinderen een TOS. Dat betekent dat iedere leraar ermee te maken krijgt. In dit praktische boek staat helder uitgelegd wat een taalontwikkelingsstoornis is, hoe je het kunt herkennen en wat je als leraar kunt doen om een kind met een TOS te ondersteunen. De vele voorbeelden uit de praktijk en de praktische tips laten zien wat je als leraar in de klas kunt doen. Onmisbare informatie voor iedere leraar in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en in het MBO.(Bron: www.lannoo.be)
464.1 --- 464 --- leerstoornissen --- ontwikkelingsstoornissen --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Onderwijs --- Zorgverbreding --- Taalontwikkeling --- Basisonderwijs --- #PBIB:+105.61 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- taalstoornissen --- taalontwikkeling --- logopedie --- Didactiek --- leermoeilijkheden --- natuurlijke taal --- talenonderwijs --- taalverwerving --- leerproblemen --- PXL-Central Office 2019 --- PXL-Education 2019 --- taalvaardigheid --- onderwijs --- Didactics --- Taalontwikkelingsstoornis --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactiek. --- Taalstoornissen.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|