Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

KU Leuven (2)

DB (1)

IACSSO - CIAOSN (1)

VDIC (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2017 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
De managementideeënfabriek : goeroes, consultants en het vermarkten van managementkennis
Author:
ISBN: 9789024404414 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan ideeën geen gebrek in management- en consultancyland. Dit boek gaat over de oorsprong van managementideeën en hoe deze worden ontwikkeld door consultants en goeroes. Het geeft een kijkje achter de schermen van het ontstaan van potentieel invloedrijke ideeën. Daarmee demystificeert het in zekere zin de aanbieders van managementkennis, maar geeft het tegelijkertijd ook een beter beeld van een kunst die slechts een enkeling beheerst. Adviseurs en managers kunnen met De managementideeënfabriek hun eigen ideeën scherpen en kritisch kijken naar de ideeën die ze krijgen aangereikt in boeken, via seminars en van collega's.Bron : http://www.bol.com


Book
De succesillusie : hoe trainers, goeroes en consultants u dagelijks bedriegen en hoe u daar in zeven eenvoudige stappen vanaf komt
Author:
ISBN: 9789461262080 9461262086 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Haystack

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Natuurlijk wilt u succesvol zijn. Om u daarbij te helpen geven trainers, goeroes en managementboeken veel adviezen: oefen met een elevator pitch, maak uw doelen SMART en blijf heel authentiek uzelf. Maar...waar is het bewijs voor al die succesformules? Succesonderzoeker Richard Engelfriet (auteur van onder meer 'Zo simpel kan het zijn' en 'Hoe vang ik een rat?') komt in dit prikkelende en humoristisch geschreven boek tot een heel andere conclusie: trainers, goeroes en consultants bedriegen u waar u bij staat. Er is helemaal geen bewijs dat het zinvol is om uw doelen SMART te maken. Simon Sinek heeft zijn golden circles ('always start with why') uit zijn duim gezogen. Disruptive innovation is pure stemmingmakerij. Onderzoek waaruit blijkt dat een Unique Selling Proposition een voorspeller is van succes bestaat helemaal niet en wie geld wil uitgeven aan persoonlijkheidstests kan net zo goed naar Madame Zaza op de kermis gaan. En voor alle fans van omdenken: de grootste 'ja-maar-vrije-zone' ligt in Noord-Korea. Laat u niets wijsmaken. Succes is geen keuze. Het geheim achter succes...is nog altijd geheim. Het enige wat zeker is, is de illusie dat succes maakbaar is. LEESWAARSCHUWING: dit boek bevat schokkende teksten voor overtuigde zelfhulpjunkies.Bron : http://www.bol.com

Listing 1 - 2 of 2
Sort by