Listing 1 - 10 of 62 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
À quoi ressemblera la pédagogie en 2035 ?À l'occasion de ses 20 ans, le Louvain Learning Lab, anciennement Institut de pédagogie universitaire et des multimédias (IPM), a convié le 13 novembre 2015 l’ensemble de la communauté universitaire à prendre part à un exercice prospectif et collaboratif.Près de 100 étudiants, professeurs, membres de l’administration, mentors, tuteurs et citoyens ont répondu à l’appel pour imaginer l’université de demain et élaborer des pistes d’actions pour le futur. Ils ont conçu et présenté des projets audacieux plaçant l’enseignement universitaire au coeur de la société de 2035
Pédagogie --- Innovation
Choose an application
Deze handleiding is ontstaan naar aanleiding van alle verzoeken om onze kennis van de handpop als pedagogisch hulpmiddel op schrift te zetten en toegankelijk te maken voor ouders, leerkrachten, groepsleiders, hulpverleners en anderen die de handpop binnen de pedagogische situatie in willen zetten. "De handpop als pedagogisch hulpmiddel" is deel 1 van een reeks die verder uitgebreid zal worden met specifieke ontwikkelingsgebieden (taalontwikkeling, sociaal-emotionele ontwikkeling) en thema's (waaronder 'Feest'). "De handpop als pedagogisch hulpmiddel" is een basishandleiding die het hele traject van keuze voor een pop tot het daadwerkelijk inzetten als pedagogisch hulpmiddel behandelt. Deze handleiding is geschreven voor een ieder die vanuit zijn/haar vakgebied met kinderen werkt maar is ook geschikt voor ouders die de handpop in de thuissituatie wil gaan gebruiken. In de handleiding willen we u laten kennismaken met de handpop als pedagogisch hulpmiddel: •wat de meerwaarde van de handpop kan zijn •waarvoor de handpop ingezet kan worden •wat de handpop pedagogisch maakt •het proces wat u doorloopt om van een pop een veelzijdig, sprankelend, laagdrempelig en breed inzetbaar hulpmiddel te maken •de basisvaardigheden die betrekking hebben op het tot leven roepen van de handpop •de basishouding die vooral betrekking heeft op de volwassene die de handpop wil gebruiken als pedagogisch hulpmiddel •de introductie van de handpop •“de babbelmethode” •de toevoeging van materialen en attributen waarmee u het werken met de handpop verder kunt uitbreiden
Choose an application
Autismespectrumstoornissen --- Autisme --- Onderwijs & Pedagogie --- Sociale wetenschappen --- Onderwijs & Pedagogie --- Tijdschriften
Choose an application
Actualiteit --- Jeugdtijdschrift --- Onderwijs & Pedagogie --- Onderwijs & Pedagogie --- Tijdschriften
Choose an application
Opvoeding is niet neutraal maar verbonden met de waarden en normen van de opvoeder. Wat betekent dit voor de pedagoog? Vanuit welke waarden handelt deze? Door welke idealen wordt de professional gedreven? Hoe gaat de pedagoog om met de spanningsvelden die in het werk naar voren komen? In Nederland is sprake van een kanteling, van probleem naar perspectief en van zorg naar ontzorgen. Deze kanteling wordt ondersteund door veranderingen in beleid en wettelijke kaders. In dit boek zijn bijdragen opgenomen naar aanleiding van het congres 'De pedagoog in de spotlights!'. Vragen waarop wordt ingezoomd betreffen uitdagingen in de verschillende beroepssituaties van de pedagoog. Vanuit verschillende perspectieven en op verschillende niveaus komen werksituaties van de pedagoog aan de orde. De spanning tussen de praktijk en idealen wordt zichtbaar. Specifieke aandacht is er voor de stadspedagoog, de pedagoog als onderzoeker, de pedagoog als regisseur, de pedagoog als ondernemer. Maar ook de pedagoog in het virtuele milieu en de pedagoog als beleidsmaker.
Pedagogie --- Opvoeders --- 432 --- opvoedingsstijlen --- praktijkonderzoek --- Theorethische opvoedkunde
Choose an application
Facsimiles --- Pedagogie --- Dwarsfluit --- Nederland --- 18e eeuw
Choose an application
Ce pédagogue de Zurich, aussi visionnaire et passionné que fantasque parfois, ouvrit la voie à la pédagogie moderne. On pourrait dire, sans grand risque de se tromper, que si Rousseau sut poser les bonnes questions - mais sans forcément apporter des débuts de réponses - Pestalozzi fut un explorateur, un pionnier, qui par ses erreurs mêmes - à l'occasion - permit une véritable percée de la pratique pédagogique. (Extrait de la 4ème de couv.)
Pédagogues. --- Éducation --- Pédagogie --- Philosophie --- Pestalozzi, Johann Heinrich
Choose an application
Partir des connaissances en matière de neurosciences pour améliorer les pratiques pédagogiques au service de l'apprenant: voici le défi ambitieux relevé par ce nouvel ouvrage de la collection Outils pour enseigner.
Cognitieve neurowetenschap --- Neuropsychologie cognitive --- Neuroscience cognitive --- Cognitive learning --- Sciences Wetenschappen --- Pédagogie Opvoedkunde --- Cerveau Hersenen --- Pensée Denken --- Neurosciences --- Pédagogie --- Cognitive neuroscience --- Neurosciences cognitives --- Apprentissage cognitif --- Education --- Philosophy --- Neurosciences. --- Pédagogie.
Choose an application
Pédagogie. --- Education. --- Sciences de la Terre. --- Earth sciences.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 62 | << page >> |
Sort by
|