Listing 1 - 10 of 62 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Hack'Apprendre : à quoi ressemblera l'université en 2035, innover pour apprendre à l'université en 2035
Authors: ---
ISBN: 9782875588173 2875588176 Year: 2015 Publisher: Louvain-la-Neuve: Presses universitaires de Louvain,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

À quoi ressemblera la pédagogie en 2035 ?À l'occasion de ses 20 ans, le Louvain Learning Lab, anciennement Institut de pédagogie universitaire et des multimédias (IPM), a convié le 13 novembre 2015 l’ensemble de la communauté universitaire à prendre part à un exercice prospectif et collaboratif.Près de 100 étudiants, professeurs, membres de l’administration, mentors, tuteurs et citoyens ont répondu à l’appel pour imaginer l’université de demain et élaborer des pistes d’actions pour le futur. Ils ont conçu et présenté des projets audacieux plaçant l’enseignement universitaire au coeur de la société de 2035

Keywords

Pédagogie --- Innovation


Book
De handpop als pedagogisch hulpmiddel : voor ieder kind een vriendje
Author:
Year: 2015 Publisher: Elst : Wonderbaarlijke Spiegels,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze handleiding is ontstaan naar aanleiding van alle verzoeken om onze kennis van de handpop als pedagogisch hulpmiddel op schrift te zetten en toegankelijk te maken voor ouders, leerkrachten, groepsleiders, hulpverleners en anderen die de handpop binnen de pedagogische situatie in willen zetten. "De handpop als pedagogisch hulpmiddel" is deel 1 van een reeks die verder uitgebreid zal worden met specifieke ontwikkelingsgebieden (taalontwikkeling, sociaal-emotionele ontwikkeling) en thema's (waaronder 'Feest'). "De handpop als pedagogisch hulpmiddel" is een basishandleiding die het hele traject van keuze voor een pop tot het daadwerkelijk inzetten als pedagogisch hulpmiddel behandelt. Deze handleiding is geschreven voor een ieder die vanuit zijn/haar vakgebied met kinderen werkt maar is ook geschikt voor ouders die de handpop in de thuissituatie wil gaan gebruiken. In de handleiding willen we u laten kennismaken met de handpop als pedagogisch hulpmiddel: •wat de meerwaarde van de handpop kan zijn •waarvoor de handpop ingezet kan worden •wat de handpop pedagogisch maakt •het proces wat u doorloopt om van een pop een veelzijdig, sprankelend, laagdrempelig en breed inzetbaar hulpmiddel te maken •de basisvaardigheden die betrekking hebben op het tot leven roepen van de handpop •de basishouding die vooral betrekking heeft op de volwassene die de handpop wil gebruiken als pedagogisch hulpmiddel •de introductie van de handpop •“de babbelmethode” •de toevoeging van materialen en attributen waarmee u het werken met de handpop verder kunt uitbreiden

Keywords

Handpoppen. --- Pedagogie.


Periodical
Sterk in autisme
Author:
ISSN: 24668699 Year: 2015

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Yep !
Author:
ISSN: 24669180 Year: 2015 Publisher: Averbode Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De pedagoog in de spotlights : opvoedingsidealen vanuit verschillende contexten
Authors: --- ---
ISBN: 9789088505041 Year: 2015 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Opvoeding is niet neutraal maar verbonden met de waarden en normen van de opvoeder. Wat betekent dit voor de pedagoog? Vanuit welke waarden handelt deze? Door welke idealen wordt de professional gedreven? Hoe gaat de pedagoog om met de spanningsvelden die in het werk naar voren komen? In Nederland is sprake van een kanteling, van probleem naar perspectief en van zorg naar ontzorgen. Deze kanteling wordt ondersteund door veranderingen in beleid en wettelijke kaders. In dit boek zijn bijdragen opgenomen naar aanleiding van het congres 'De pedagoog in de spotlights!'. Vragen waarop wordt ingezoomd betreffen uitdagingen in de verschillende beroepssituaties van de pedagoog. Vanuit verschillende perspectieven en op verschillende niveaus komen werksituaties van de pedagoog aan de orde. De spanning tussen de praktijk en idealen wordt zichtbaar. Specifieke aandacht is er voor de stadspedagoog, de pedagoog als onderzoeker, de pedagoog als regisseur, de pedagoog als ondernemer. Maar ook de pedagoog in het virtuele milieu en de pedagoog als beleidsmaker.


Book
Nieuwe manier om binnen korten tyd op de dwarsfluit te leeren speelen... : facsimile van de Amsterdamse uitgave van J. J. Hummel van 1760 met een inleiding van Rien de Reede
Authors: ---
Year: 2015 Publisher: Amsterdam : Broekmans & Van Poppel,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Facsimiles --- Pedagogie --- Dwarsfluit --- Nederland --- 18e eeuw


Book
Aux sources de la pédagogie moderne : Henri Pestalozzi
Author:
ISBN: 9782365000963 Year: 2015 Publisher: Saint-Martin de Bonfossé : Theolib,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ce pédagogue de Zurich, aussi visionnaire et passionné que fantasque parfois, ouvrit la voie à la pédagogie moderne. On pourrait dire, sans grand risque de se tromper, que si Rousseau sut poser les bonnes questions - mais sans forcément apporter des débuts de réponses - Pestalozzi fut un explorateur, un pionnier, qui par ses erreurs mêmes - à l'occasion - permit une véritable percée de la pratique pédagogique. (Extrait de la 4ème de couv.)


Book
Comprendre, apprendre, mémoriser : les neurosciences au service de la pédagogie
Author:
ISSN: 13730169 ISBN: 2804186377 9782804186371 Year: 2015 Publisher: Louvain-la-Neuve: De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Partir des connaissances en matière de neurosciences pour améliorer les pratiques pédagogiques au service de l'apprenant: voici le défi ambitieux relevé par ce nouvel ouvrage de la collection Outils pour enseigner.


Book
Quelle pédagogie pour sensibiliser aux sciences de la terre appliquées et valoriser le patrimoine minier
Authors: ---
Year: 2015 Publisher: Paris : Société géologique de France,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Bachelorproeven : bachelor in de pedagogie van het jonge kind : abstract- en posterboek
Author:
Year: 2015 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 62 << page
of 7
>>
Sort by