Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
PHL-Central Office 12 --- hoger onderwijs --- informatiebrochure --- internationalisering
Choose an application
Sociaal of eenzaam? Rebels of braaf? Ontdek hoe de jeugd echt is De mythes over de nieuwe generatie jongeren ontkracht. Feit. De nieuwe jongeren zijn anders. Maar zijn ze slimmer en sneller? Of zijn ze liever lui dan moe? Zijn ze traditioneler of net weer niet? In een toegankelijke en spitse stijl hangen de auteurs een herkenbaar beeld op van de jongere van nu. Het boek biedt alles wat werknemers, leerkrachten en ouders moeten weten over de nieuwe generatie jongeren. Compleet met tips en aanbevelingen.
PHL-Central Office 12 --- jongerencultuur --- Jeugdculturen --- Jeugdsociologie --- Generatiekloof --- Jeugd --- Jeugdcultuur --- Jongere
Choose an application
PHL-Central Office 12 --- informatica --- SPSS --- statistisch onderzoek --- Informatica --- Statistische gegevens --- Rekenbladen --- Software --- Handboeken --- Rekenblad --- Sport --- Verpleegkunde
Choose an application
Statistiek is in. De meeste bedrijven steunen een belangrijk deel van hun besluitvorming op statistisch onderzoek. In vele discussies en zelfs in de reclamewereld wordt regelmatig - terecht of onterecht - gealludeerd op statistisch onderzoek. Dit handboek wil tonen wat statistiek precies is: een methode om tendensen te ontdekken of om verwachtingen te motiveren maar zelden om iets te bewijzen. Het boek richt zich tot studenten hoger onderwijs, enige voorkennis is niet vereist. De behandelde leerstof wordt steeds opgebouwd vanuit concrete situaties waardoor de achterliggende principes snel duidelijk worden. Om de theorie goed onder de knie te krijgen, werden aanvullende voorbeelden en heel wat oefeningen voorzien. (flaptekst)
Statistiek --- PHL-Central Office 12 --- statistiek --- onderzoeksvaardigheden --- 311 --- Statistieken --- Onderzoek --- 311.1 --- Statistiek (theorie) --- Mathematical statistics --- 519.2 --- 519.2 Probability. Mathematical statistics --- Probability. Mathematical statistics
Choose an application
489.5 --- hoger onderwijs --- stages --- Stages ; hoger onderwijs --- studiemethoden --- PHL-Central Office 12 --- studiebegeleiding --- stagebegeleiding --- POP; persoonlijk ontwikkelingsplan --- Studieresultaten --- Hoger onderwijs --- Studiemethoden --- Stages --- Stagebegeleiding --- Studiebegeleiding --- Studieresultaat --- Studiemethode --- Stage --- Taalonderwijs
Choose an application
Heeft recht iets met rechtvaardigheid te maken? Is democratie beter dan een andere regeringsvorm? Moet de overheid een rol spelen in het herverdelen van inkomens? Dienen de mensenrechten om onze vrijheid te beschermen? Veronderstellen rechten ook plichten? Is politiek van de burgers of van de politici? Moet de overheid middelen verdelen naar behoefte of naar prestatie? Van oudsher trachten mensen hun samenleven te organiseren. Daarbij laten ze zich leiden door wat ze waardevol vinden. Al vlug vallen dan grote woorden: vrijheid, gelijkheid, rechtvaardigheid, respect, participatie, gelijke kansen, democratie, representatie, ... In de wirwar van ideeën en slogans is het niet altijd eenvoudig om klaar te zien, om grote lijnen vast te houden, om basisideeën te onderscheiden van steeds weer veranderende contouren. Dit boek wil een overzichtelijke handleiding bieden om het grensgebied tussen ethiek, recht, politiek en samenleving in kaart te brengen. Daarbij wordt aandacht besteed aan zowel een aantal klassieke figuren (o.m. Plato, Hobbes, Machiavelli, Locke, Rousseau, Kant) en concepten (het sociale contract, het natuurrecht, persoonsbegrip, ...) als aan hedendaagse denkers (o.m. Habermas, Lefort, Dworkin) en ontwikkelingen (deliberatieve democratie, republicanisme, ...). Op deze manier wil dit boek minstens twee doelstellingen vervullen: eerst en vooral wil het de lezer laten kennismaken met een aantal kernmomenten uit de ethische traditie en de ethische vraagstelling. Precies daardoor wordt het mogelijk een verdere (en hogere) doelstelling te bereiken: de lezer te leren zien hoe alle problemen van onze hedendaagse samenleving (politiek, juridisch, sociaal-economisch) een ethische dimensie bevatten
ethiek --- Political philosophy. Social philosophy --- Law --- rechtssociologie --- General ethics --- politiek --- samenlevingsproblemen --- Ethics --- Handbooks, manuals, etc. --- Law and ethics --- Academic collection --- 172 --- Sociale ethiek --- Politiek en ethiek --- Ethiek --- Recht --- Filosofie --- Samenleving --- 100 Recht --- 061 Ethische problemen --- toegepaste filosofie --- PHL-Central Office 12 --- sociale filosofie --- Politiek --- Democratie --- Media --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Maatschappij --- Film --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Geschiedenis --- Geschiedenis [Wereld] --- Histoire --- Histoire universelle --- History --- Universal history --- Wereldgeschiedenis --- World history --- Wereldgeschiedenis. --- Social change --- Change, Social --- Cultural change --- Cultural transformation --- Societal change --- Socio-cultural change --- Social history --- Social evolution --- Europe --- Council of Europe countries --- Eastern Hemisphere --- Eurasia --- Civilization --- History. --- Ancient history --- PHL-Central Office 12 --- samenlevingsopbouw --- geschiedenis --- België --- Europa --- politieke wetenschap --- Manuels
Choose an application
Mensen zijn hét belangrijkste kapitaal van een gezonde organisatie. Daarom is het cruciaal om het juiste personeel op de juiste plek te krijgen. Goed geselecteerd helpt managers winst te boeken met een compleet nieuwe aanpak van sollicitatieprocedures. De werving wordt gerichter, de procedure effectiever en de gesprekken geven beter inzicht in de geschiktheid van de kandidaat. De vele 'kant-en-klaar' werkvormen maken het selecteren van geschikte kandidaten een stuk eenvoudiger, effectiever en leuker2012/336
Innovatie ; ondernemingen --- Veranderingsmanagement --- Innovatie --- PHL-Central Office 12 --- bedrijfscultuur --- bedrijfsstrategiëen --- innovatiemanagement --- duurzaam ondernemen --- Management --- Ondernemingen --- Personeelsmanagement --- Werving --- Personeelsselectie --- Solliciteren --- 65.012.4 --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Onderneming --- Overheidsbeleid --- Sollicitatie
Choose an application
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding beschrijft de ontwikkeling bij jongeren van twaalf tot tweeëntwintig jaar. Er wordt een psychologisch kader geschetst dat houvast biedt bij het ontwikkelen van een visie op leerlingbegeleiding. Daarbij besteden de auteurs aandacht aan de rol van lichamelijke en seksuele veranderingen, maar ook aan veranderingen op het gebied van denken en leren die de identiteitsvorming beïnvloeden. De lezer wordt duidelijk door de theorie heen geleid aan de hand van overzichtsschema's en leerdoelen per hoofdstuk. Ook de praktische vaardigheden die nodig zijn bij het begeleiden van leerlingen komen aan de orde, zoals verschillende soorten gesprekken voeren, het signaleren en diagnostiseren van probleemgedrag, en het opstellen van handelingsplannen. Bovendien kan de lezer direct aan de slag met de vele toetsvragen, opdrachten en stageopdrachten. Zowel de identiteitsontwikkeling als de leerlingbegeleiding wordt steeds vanuit een intercultureel perspectief benaderd. In deze herziene druk zijn de basiscompetenties van leraren('kennisbasis' in het Nederlandse onderwijs) verwerkt en zijn nieuwe inzichten uit de psychologie en leerlingenbegeleiding opgenomen. Ook zijn recente resultaten uit hersenonderzoek verwerkt.
Teacher education. Teacher's profession --- leerlingenbegeleiding --- Personality development --- Pupil counseling. Pupil guidance --- persoonlijkheidsontwikkeling --- pedagogische psychologie --- identiteit --- Leerlingenbegeleiding --- Ontwikkelingspsychologie ; jeugd --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Intellectuele ontwikkeling --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Puberteit --- Identiteitsontwikkeling --- persoonlijkheidsvorming --- 416.25 --- Adolescentie --- Intelligentie --- Leerlingbegeleiding --- Psychologie --- Seksualiteit --- 37.03 --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen vanaf ca. 13 jaar --- PHL-Central Office 12 --- onderwijs --- cognitieve ontwikkeling --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Nieuw instromende studenten in het hoger onderwijs beschikken niet steeds over de adequate studievaardigheden om een vlotte doorstroming te garanderen in het hoger onderwijs. Om meer inzicht te verwerven in het hoe en waarom van dit fenomeen, voerde de onderzoeksgroep EduBROn van de Universiteit Antwerpen, in samenwerking met de Plantijn Hogeschool, onderzoek uit naar leerpatronen bij de in-, door- en uitstroom van studenten in het hoger onderwijs. Dit boek rapporteert over de boeiende resultaten van het onderzoek. Zo blijken studenten op zeer uiteenlopende manieren te leren en zijn niet alle leerpatronen even succesvol om door te stromen. Leerpatronen worden beïnvloed door zowel verschillende instroomkenmerken als de aard van de onderwijsleeromgeving. Het positieve nieuws is dat leerpatronen kunnen veranderen doorheen de studie loopbaan. Het boek rondt af met enkele aanbevelingen voor wie verder wil werken aan het versterken van leren in het hoger onderwijs.
Hoger onderwijs. --- Leerpsychologie. --- Leerstrategieën. --- Leren. --- Schoolloopbaan. --- e-learning --- Research on teaching --- didactiek --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Study methods --- Higher education --- Secundair onderwijs en hoger onderwijs ; aansluiting ; Vlaanderen --- Studeren --- Education [Higher ] --- Practice --- Conseils pratiques, recettes, trucs, etc. --- hoger onderwijs --- leeromgeving --- studiebegeleiding --- studieloopbaan --- 378.1 --- 489.52 --- leerstijlen --- schoolloopbaan --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Leerstijlen --- Studieloopbaan --- Studiebegeleiding --- organisatie van het hoger onderwijs --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- 378 --- 371.21 --- PHL-Central Office 12 --- Doorstroming --- Leerstrategieën --- Aansluiting onderwijsniveaus --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Studiemethoden --- Leerstrategie --- Studiemethode --- Primary education --- Secondary education --- Flanders
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|