Narrow your search
Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Former des formateurs : quels outils pour quelle stratégie?
Author:
ISBN: 9782850084997 Year: 2007 Publisher: Lyon : Chronique sociale,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
La boîte à outils du formateur : 100 fiches de pédagogie
Authors: ---
ISBN: 2708132474 9782708132474 Year: 2007 Publisher: Paris: Éditions d'organisation,


Book
Ontwikkeling door onderzoek : een handreiking voor leraren
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789006955125 Year: 2007 Publisher: Utrecht Thieme/Meulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uitgaande van praktijkvoorbeelden komt theorie en toepassing op het gebied van praktijkonderzoek door leraren aan de orde. Het boek besteedt aandacht aan onderzoek dat een bijdrage levert aan het eigen functioneren als leraar en aan onderzoek dat door een team van leraren wordt uitgevoerd. Daarnaast gaat de uitgave natuurlijk in op de bijdrage van ondereozek aan schoolontwikkeling en aan het beroep van leraar in het algemeen. Het boek bevat een breed scala van toepassingsmogelijkheden, skill sheets, theorie en suggesties voor verdere verdieping. (Bron: covertekst)


Book
Leren en onderwijzen : inleiding tot de algemene didactiek, commentaren voor docenten.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033462313 Year: 2007 Publisher: Leuven : Acco,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren en onderwijzen is een integrale methode algemene didactiek. Deze methode is o.a. bedoeld voor lerarenopleidingen in het hoger onderwijs, na- en bijscholingen en GPB-opleidingen. Leren en onderwijzen kan ook als zelfstudiepakket worden gebruikt.Sinds de vierde herziene editie van Leren en onderwijzen in 1998 deden zich in het onderzoeks- en onderwijsveld enkele verschuivingen voor die het noodzakelijk maakten een aantal hoofdstukken te herschrijven en up-to-date te brengen. Maar ook de sterk wijzigende maatschappelijke context waarin het onderwijs zich bevindt, maakt dat een vernieuwd, en vernieuwend didactisch model zich opdrong. Deze herziene editie van Leren en onderwijzen sluit nog beter aan bij de basiscompetenties en beroepsprofielen van het lerarenberoep en biedt de mogelijkheid een aantal belangrijke basiscompetenties te behalen om later uiteindelijk het gewenste beroepsprofiel te bereiken.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by