Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Systematisch trainen van een goede werk- en leerhouding bij kinderen met een handig stappenplan
Studievaardigheden basisonderwijs --- #PBIB:+105.50 --- basisonderwijs --- eerste graad lager onderwijs --- zorgverbreding --- 474.2 --- didactiek --- leren --- onderwijsstrategieën --- werkhouding --- 464.3 --- Concentratieproblemen --- Lager onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Werkhoudingsproblemen --- Zorgverbreding --- 1e leerjaar l.o. --- 2e leerjaar l.o. --- 474.23 --- Handboek/cursus --- Werkhouding --- Didactiek : basisonderwijs --- Didactische principes --- Leerproblemen --- 474.21 --- leren leren --- 478.3 --- Leren leren --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Kinderen met concentratieproblemen --- Schoolbooks - Didactic material --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- 1e leerjaar l.o --- 2e leerjaar l.o
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek.
Secondary education --- Didactic strategies --- zelfstudie --- onderwijsmanagement --- Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- lesvoorbeelden --- studiemethode-begeleiding --- Nederlands --- begeleid zelfstandig leren --- 484.2 --- didactiek --- secundair onderwijs --- 831.2 --- Begeleid zelfstandig leren --- Didactiek --- 485.1 --- Zelfstandig leren --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - onderwijsstrategieën --- Nederlande taal en letterkunde --- Contains audio-visual material --- Secundair onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Klasmanagement gaat over de agogogische en organisatorische inzichten en vaardigheden die nodig zijn voor een doeltreffende omgang met de klas. Voor de aanstaande leraar als student op stage en voor de beginnende lesgever lijkt ordehandhaving daarbij een eerste bekommernis. Dit boek presenteert een kader van waaruit gedacht en gewerkt kan worden aan dit traditioneel nogal verwaarloosde aspect van de lerarenopleiding. Een dergelijk ordeningskader is essentieel voor het scheppen van een optimale leeromgeving. Het bewijst echter evengoed zijn nut bij het ondervangen van de sociale angst en de gevoelens van onzekerheid die de beginner gewoonlijk ten deel vallen.Uit de inhoud:Klasbeheer ? Middelen voor een doeltreffend klasbeheer ? Maatregelen en schikkingen ? Tempo ? Motivatie ? Duidelijkheid ? Scheppen van een gunstig klasklimaat: sociaal-affectief, gedragstheoretisch ? Omgaan met probleemgedrag ? Aanstiplijst.
didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Didactic strategies --- klasgroepen --- 454.2 --- Klasklimaat --- Klassenmanagement --- Motivatie --- Probleemgedrag --- Regels --- Straffen --- 474.22 ) Onderwijsstijlen --- klasbeheer --- klasklimaat --- klasmanagement --- 060315.jpg --- Orde houden ; onderwijs --- 474.2 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Onderwijsstijlen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Onderwijsstrategieën --- Provincie West-Vlaanderen --- Opvoedkunde
Choose an application
Een succesvolle aanpak van risicoleerlingen in de groep vraagt om maatregelen op schoolniveau. Hierbij gaat het op de eerste plaats over het concreet en zichtbaar aanbrengen van veranderingen op schoolniveau, die een vernieuwing tot reguliere praktijk maakt. Op de tweede plaats gaat het over maatreglen op schoolniveau die het gedrag van de leerkracht richting geven en die dus voor eenhied van handelen binnen de school zorgen. Op de derde plaats gaat het over maatregelen die het proces van invoeren bewaken en ondersteunen.
Orthopedagogics --- Didactic strategies --- lager onderwijs --- orthodidactiek --- Primary education --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 464 --- Leesbegeleiding --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Onderwijsvernieuwing --- Schoolmanagement --- Zorgverbreding --- 376.51 --- Leesstoornissen --- Lezen --- Methodiek --- Onderwijs --- Onderwijsorganisatie --- Testen --- 060322.jpg --- Risicoleerlingen --- Kinderen met leerproblemen --- Risicokinderen --- Differentiërend onderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Toetsen --- Provincie West-Vlaanderen --- Risicokind --- Onderwijsstrategie --- Toets
Choose an application
Samenwerkend leren wordt gezien als een van de krachtigste instructiestrategieën om het zelfstandige leren van leerlingen te ontwikkelen. In dit boek wordt een groot aantal samenwerkingsstructuren uitgelegd, voorzien van voorbeelden. De auteurs bespreken de sterke en zwakke kanten van samenwerkend leren met behulp van achtergrondtheorieën en onderzoeksresultaten. De succesfactoren komen aan bod, net als de klassenorganisatie rond samenwerkend leren. Ook de opbouw van sociale vaardigheden bij leerlingen, groepsprocessen, hoe docenten samenwerking tussen leerlingen kunnen begeleiden en hoe docenten samenwerkend leren kunnen beoordelen wordt besproken. Aparte aandacht is er voor de klas als groep. De veronderstelling is dat leerlingen aanzienlijk effectiever leren als de klas zichzelf als groep ervaart dan wanneer zij zich zien als een verzameling individuen.
Coöperatief leren --- Didactiek --- 454.2 --- Begeleiding(Coaching) --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Evaluatie --- Groepswerk (Werken in groepen) --- Hoger onderwijs --- Klasmanagement --- Lager onderwijs --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Onderwijsstrategieën --- Secundair onderwijs --- Sociale vaardigheden --- 454.21 --- Groeperingsvormen --- Groepsgedrag --- Klasdoorbrekend werken --- Klassenmanagement --- Onderwijsleergesprekken --- Didactische werkvormen --- Coöperatief leren. --- Didactiek.
Choose an application
A revised and updated edition of Jensen''s bestselling guide to applying brain research in classroom practice.
Education --- Social Sciences --- Science, Social --- Sciences, Social --- Social Science --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- education --- Leerprocessen --- Onderwijsstrategieën --- Leren --- Leerstijlen --- Hersenen --- Geheugen --- Motivatie --- Kritisch denken --- Emoties --- Sociale psychologie --- Leerproces --- Onderwijsstrategie --- Leerstijl --- Geheugen (psychologie) --- Emotie --- Learning, Psychology of. --- Teaching --- Brain. --- Psychological aspects.
Choose an application
Effectief leren speelt in alle onderwijssituaties een belangrijke rol. In alle onderwijssituaties moeten leerlingen basiskennis opdoen en basisvaardigheden aanleren. Dit basisboek geeft door middel van de instructiestrategie van directe instructie een groot aantal praktische adviezen aan op welke wijze docenten dat kunnen vormgeven, of hoe docententeams dat samen kunnen doen en hoe ze van daaruit een begin kunnen maken met activerend leren. Het boek is rijkelijk voorzien van praktische adviezen en voorbeelden uit de praktijk.
Teacher education. Teacher's profession --- Initial didactic situation --- actief leren --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- didactiek --- 371.13 --- 371.212 --- 371.31 --- 454.21 --- effectief leren --- 454.2 --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Directe instructie --- Hoger onderwijs --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Lager onderwijs --- Leren --- Meervoudige intelligentie --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Onderwijsstrategieën --- Secundair onderwijs --- onderwijsbeleid (ler) --- onderwijsleerprocessen (ler) --- onderwijsorganisatie (ler) --- 094180.jpg --- Didactiek --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Didactische beginsituatie --- Didactische werkvormen --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- basiseducatie --- Coöperatief leren --- leren leren --- departement Lerarenopleiding 10 --- leeromgevingen --- leermotivatie
Choose an application
In dit praktijkboek komt de onderwijspraktijk van samenwerked leren aan bod door de verscheidenheid aan samenwerkingsstructuren toe te lichten en van vele voorbeelden te voorzien. Ook worden de succesfacturen besproken, net als de klassenorganisatie rond samenwerkend leren. Dezelfde geldt voor de opbouw van sociale vaardigheden bij leerlinge, groepsprocessen, hoe docenten samenwerking tussen leerlingen kunnen begeleiden en hoe docenten samenwerkend leren kunnen beoordelen. Aparte aandacht is er voor de klas als groep. De veronderstelling is dat leerlingen aanzienlijk effectiever leren als zij zich als groep ervaren dan wanneer zij zich als een verzameling individueen zien. (Bron: covertekst)
454.2 --- Begeleiding(Coaching) --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Evaluatie --- Groepswerk (Werken in groepen) --- Hoger onderwijs --- Klasmanagement --- Lager onderwijs --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Onderwijsstrategieën --- Secundair onderwijs --- Sociale vaardigheden --- 474.21 ) * DIDACTISCHE WERKVORMEN - O.N. --- groepsprocessen --- samenwerkend leren --- samenwerkingsstructuren --- sociale vaardigheden --- Samenwerkend leren --- Teacher education. Teacher's profession --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic strategies --- pedagogiek --- samenwerking --- didactiek --- Coöperatief leren --- departement Lerarenopleiding 10 --- didactische werkvormen --- actief leren --- onderwijsstrategie --- 474.21 ) * DIDACTISCHE WERKVORMEN - O.N
Choose an application
Leren en opleiden op basis van competenties is momenteel een begrip op alle niveaus van de onderwijs- en opleidingswereld. De Europese onderwijsruimte, de sterkere afstemming op het beroepenveld en de afstemming van onderwijs op de interesse en ervaring van studenten zijn ontwikkelingen die competentiegericht opleiden sterk in de hand werken. Meer aandacht voor assessment, voor feedback aan studenten en voor erkenning van verworven bekwaamheden is nu al een winstpunt van deze innovatie. Dit boek geeft een overzicht van de theoretische achtergronden en de praktische realisaties die deze innovatie met zich meebrengt. Tevens biedt het boek door middel van de fenomenografische methode een overzicht van de diverse niveaus van competentiegericht opleiden en toetsen die in de praktijk terug te vinden zijn. Docenten, lectoren, beleidsmakers en opleidingsverantwoordelijken kunnen met behulp van dit boek nagaan waar de eigen opleiding vandaag staat en welke stappen zij vervolgens kunnen nemen. Voor studenten onderwijskunde, pedagogiek, arbeids- en organisatiepsychologie en docenten in opleiding betekent dit boek een verdieping in de studie naar competenties en flexibel leren. (Bron: covertekst)
Onderwijsvernieuwing --- Hoger onderwijs. --- School management --- Curriculum development --- Didactic evaluation --- opleiden --- competenties --- evaluatie (onderwijs) --- Academic collection --- Competentiegericht onderwijs --- 454.4 --- Hoger onderwijs --- 489.4 --- competentiegericht onderwijs --- toetsen --- Evaluatie --- Didactiek --- advies, coachen, empowerment, succes, talenten, vaardigheden, zelfontwikkeling --- 454.2 --- 484.2 --- assessment --- didactisch proces --- evaluatie --- examinering --- les --- onderwijs --- 062933.jpg --- Apprentissage Leerproces --- Assessment Assessment --- 450.46 --- hoger onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- Assessments --- Competenties --- Leren --- Onderwijs --- competentie (ler) --- competentiegericht beoordelen --- Evalueren --- Onderwijsmethoden --- Assessment --- Competenties; onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- flexibiliteit --- flexibilisering --- leermethoden --- examen --- competentiegericht opleiden --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 378 --- 658.33 --- 331.1 --- 371.3 --- 371.26 --- Competentieleren --- Lerarenopleiding --- Flexibilisering --- Competentieontwikkeling --- Flexibiliteit --- Examineren --- 450.7 --- 451.3 --- 489.3 --- Nieuwe leren --- Opleiding en bijscholing --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|