Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Humanistic geography revisited Travel research and humanistic geography Qualitative traditions in travel research charting shared experiences Travel as reach Tourist discourse and tourist space Sightseeing The encounter with the other culture Integrating the experience of the other and home Home, reach and the experience of the other as the experience of the other as the experience of place
338.48 --- 379.8 --- 379.8 Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- 338.48 Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- Geographical perception --- Human geography --- Tourism --- Travelers --- Travellers --- Voyagers --- Wayfarers --- Persons --- Voyages and travels --- Anthropo-geography --- Anthropogeography --- Geographical distribution of humans --- Social geography --- Anthropology --- Geography --- Human ecology --- Environmental perception --- Maps, Mental --- Mental maps --- Perceptual cartography --- Perceptual maps --- Perception --- Orientation (Psychology) --- Space perception --- Social aspects --- Attitudes
Choose an application
Cette publication apporte un regard critique au concept "City Branding" - image planifiée ou marque de la cité - avec laquelle une nouvelle génération de jeunes architectes se débattent. Ceux-ci tentent de délimiter la place de la cité dans une culture dominée par la globalisation, et de dégager les priorités pour les habitants et les investisseurs de ces cités. Les cités d'aujourd'hui sont en compétition, elles doivent se distinguer les unes par rapport aux autres. Un exemple d'aujourd'hui, est la cité de Bilbao mais aussi certaines villes des Pays-Bas
architectuur --- urbanisatie --- architectuurtheorie --- Architecture --- Environmental planning --- urban development --- Image de la ville --- Pays-bas --- 711.4 --- Nederland --- Almere --- Heerlen --- Nijmegen --- Utrecht --- Groningen --- Eindhoven --- Amersfoort --- Breda --- Flevoland --- Limburg (NL) --- Gelderland --- Noord-Brabant --- Utrecht (provincie) --- Groningen (provincie) --- 379.8 --- 711.4 <492> --- 72.036 <492> --- 659.1 --- 659.1 Publicity. Advertising --- Publicity. Advertising --- 72.036 <492> Moderne bouwkunst. Architectuur van de 20e eeuw--Nederland --- Moderne bouwkunst. Architectuur van de 20e eeuw--Nederland --- 711.4 <492> Gemeentelijke planologie. Stadsplanning. Stedenbouw--Nederland --- Gemeentelijke planologie. Stadsplanning. Stedenbouw--Nederland --- 379.8 Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- Stedenbouw --- Stedenbouw (theorie) --- Steden ; vormgeving ; analyse ; vnl. Nederland --- Stedenbouw ; mondialisering ; globalisering ; internationalisering --- Stadsplanning ; planning van het imago ; imagebuilding --- Architectuur ; Nederland ; 2002 --- 711.4(C) --- Stedenbouw. Ruimtelijke ordening ; vormgeving en analyse van de stad --- Steden ; vormgeving ; analyse ; Nederland --- architecture [discipline] --- architectural theory --- Netherlands
Choose an application
In het boek Pret! Leisure en landschap onderzoekt, beschrijft en analyseert Tracy Metz de invloed van de vrijetijdsindustrie op de inrichting van Nederland. Ze richt zich daarbij onder andere op de veranderingen in de historische binnensteden, de vermarkting van de natuur en het cultureel erfgoed, de ontwikkeling van leisure-bestemmingen en attractieparken, maar ook op nieuwe verschijnselen als 'rustrecreatie'. Omdat dit bij uitstek een visueel onderwerp is, zijn in het boek zelfstandige beeldessays opgenomen van de fotografen Janine Schrijver en Otto Snoek, die speciaal voor dit project unieke reportages hebben gemaakt van dit belangrijke sociale en ruimtelijke fenomeen. Pret! biedt diepgang en inzicht zonder academisch of hoogdravend te worden, en zonder van een vooropgezette mening uit te gaan. Iedereen die zich interesseert voor de manier waarop de ruimtelijke inrichting van Nederland zich onder invloed van fun ontwikkelt, zal dit boek met veel interesse lezen. Tracy Metz (1954), van oorsprong Amerikaanse, is journalist bij NRC Handelsblad, waar ze schrijft over architectuur, stedenbouw en landschap. Daarnaast is zij (co-)auteur van de boeken Snelweg/Highways in the Netherlands, De Nieuwe Kaart van Nederland, Nieuwe natuur. Reportages over veranderend landschap en Atlas van de verandering. Nederland herschikt.
landscapes [representations] --- sociology --- globalization --- cities --- art [fine art] --- art theory --- museology --- joy --- Iconography --- agricultural land --- Museology --- Art --- urban development --- public spaces --- Environmental planning --- Architecture --- architecture [discipline] --- leisure --- ruimtelijke ordening --- Sociology of leisure --- Sociology of culture --- Netherlands --- #VCV monografie 2003 --- Nederland --- 685 Vrijetijdsbesteding --- 658 Maatschappij. Overige aspecten --- Landschappen ; parken ; recreatie ; sport ; Nederland --- Vrijetijdsindustrie ; invloed op steden en landschappen --- Bungalowparken ; skihellingen ; megabioscopen ; themaparken --- 711.558 --- 379.8 --- vrijetijdsindustrie --- landschappen --- vrije tijd --- Stedenbouw. Ruimtelijke ordening ; recreatieterreinen --- vrijetijd --- Biotopen --- Landschappen --- Toerisme --- Vrijetijdsbesteding --- steden --- Landschappen. --- Toerisme. --- Vrijetijdsbesteding. --- steden. --- Steden. --- Ruimtelijke ordening --- Architectuur --- architectuur [vakgebied] --- stadsontwikkeling --- openbare ruimten --- art [discipline] --- comprehensive plans [reports]
Choose an application
#SBIB:39A5 --- #SBIB:316.7C440 --- Kunst, habitat, materiële cultuur en ontspanning --- Toerisme en vakantie: algemeen --- Cultural policy --- Social change --- Tourism --- Tourist trade --- Social aspects --- Toeristische industrie --- Tourism. --- Cultural policy. --- Tourisme --- Politique culturelle --- 316 --- 008 --- 379.85 --- 379.8 --- Holiday industry --- Operators, Tour (Industry) --- Tour operators (Industry) --- Tourism industry --- Tourism operators (Industry) --- Tourist industry --- Tourist traffic --- Travel industry --- Visitor industry --- Service industries --- National tourism organizations --- Travel --- Intellectual life --- State encouragement of science, literature, and art --- Culture --- Popular culture --- Sociologie --- Cultuur --- Toerisme --- Vrijetijdsbesteding --- Economic aspects --- Government policy
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|