Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
'De klas in beeld, Video Interactie Begeleiding in School is bedoeld voor studenten, leraren en begeleiders. Voor iedereen die grip wil krijgen op wat er in de interactie tussen leraar en leerling gebeurt. Het boek geeft studenten en leraren zicht op de mogelijkheden die zij hebben om leerlingen te begeleiden en geeft begeleiders concrete handvatten om leraren hierbij te ondersteunen. Het tijdig onderkennen van niet ondersteunende interactie maakt het mogelijk patronen te doorbreken. Inzicht hierin en reflectie erop maken het mogelijk professioneel te handelen.
Teaching --- interactief onderwijs --- didactiek --- onderwijspraktijk --- onderwijsstrategieën
Choose an application
Learning, Psychology of --- Learning --- Social aspects --- Learning, Psychology of. --- Social aspects. --- Learning process --- Comprehension --- Education --- Psychology of learning --- Educational psychology --- Learning ability --- Psychological aspects --- Leren --- Leerpsychologie --- Leerprocessen --- Onderwijsstrategieën --- Leeromgeving --- Leraren --- #PBIB:2001.1 --- Leerproces --- Onderwijsstrategie --- Leraar --- Directie --- Learning - Social aspects
Choose an application
454.2 --- Leren --- Onderwijs --- Samenwerken --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- coöperatief leren --- leren in dialoog --- samenwerkend leren --- telestuderen --- tutorleren --- Onderwijsstrategieën --- Tutor-begeleidingssysteem --- #PBIB:2000.1 --- #PBIB:gift 2000 --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Bedrijfsopleidingen --- #KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Leerprocessen --- 371.39 --- 450.49 --- Samenwerkend leren --- Lerarenopleiding --- Algemeen.
Choose an application
Het probleemgestuurd leren (PGL), waarmee de auteurs langdurige ervaring hebben, wordt als leidraad in het boek gebruikt Aan de onderwijsmanager wordt duidelijk gemaakt waarom de nieuwe aanpak noodzakelijk is Aan onderwijsmakers wordt uiteengezet hoe probleemgestuurd leren werkt en welke diverse verschijningsvormen (het Mechelsemodel, het Leuvense model, ...) en aansturingsvarianten (via probleemtaken, via casus, ...) er gebruikt kunnen worden De leeractiviteiten worden stap voor stap uiteengezet en er worden concrete voorbeelden en checklists gegeven die kunnen helpen om de verschillende aspecten van probleemgestuurd leren in de praktijk te brengen
Hoger onderwijs --- Probleemgestuurd leren. --- Didactiek. --- Didactic strategies --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- didactiek --- Didactics of higher education --- Flanders --- Probleemgestuurd leren --- Samenwerkend leren --- Hoger onderwijs ; didactiek --- probleemgestuurd onderwijs --- 37.02 --- 371.012 --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 378.147 --- Vlaanderen --- coöperatief leren --- hoger onderwijs --- krachtige leeromgeving --- probleemgestuurd leren --- 454.2 --- onderwijsstrategieën --- 454.21 --- 489.4 --- Coöperatief leren --- Onderwijsvernieuwing --- Probleemgestuurd onderwijs --- Zelfstandig leren --- leeromgeving --- onderwijsvernieuwing --- Begeleiding (Coaching) --- Didactiek --- ICT --- Leeromgeving --- Leerplanontwikkeling --- Leerprocessen --- Leren --- Relatie leraar - leerling --- Relatie onderwijs - maatschappij --- Studiemethoden --- 454.2 ) Onderwijsstrategieën --- informatie- en communicatietechnologie(ICT) --- leeractiviteiten --- probleemgestuurd leren (ler) --- Zelfstandig werken --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- 371.3 --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- (zie ook: Leerplannen) --- (zie ook: Leren leren) --- coöperatief leren: hoger onderwijs --- 450.8 --- Lerarenopleiding : CVO --- onderwijs --- samenwerkend leren --- Didactische en methodische grondbeginselen --- Krachtige leeromgeving --- Automatisering --- Leermethoden --- Onderwijs --- Probleemgericht werken --- Zelfgestuurd onderwijs --- 370.02 --- Leermethode --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Opvoedkunde --- Pédagogie --- 371.311.5 --- #PBIB:1999.4 --- gezag --- klasbeheer --- klasmanagement --- 454.23 --- klassikaal onderwijs --- lerarenopleiding --- Controle --- Duidelijkheid --- Feedback --- Instructies --- Klasbeheer --- Klasklimaat --- Klassenmanagement --- Lesverloop --- Probleemgedrag --- Regels --- Stopgedrag --- Straffen --- Tempo --- Toezicht --- Structuren --- Klasmanagement --- D31139.jpg --- Klasgroepen --- Klassikaal onderwijs. Schoolklassen --- 371.311.5 Klassikaal onderwijs. Schoolklassen --- 474.22 ) Onderwijsstijlen --- klasbeheer (ler) --- tucht (ler) --- 373.3 --- gedragsproblemen --- leerlingenbegeleiding --- 454.2 --- Motivatie --- 37.064 --- 454.22 --- Beheer --- Communicatie --- Gedragsstoornissen --- Onderwijs --- Relaties --- 373.3 Basisonderwijs --- 373.3 Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Didactische principes --- Onderwijsstrategieën --- #gsdbP --- klasklimaat --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactische principes.
Choose an application
Leerlingen blijven mar een paar jaar op school, leerkrachten hun hele leven. Leerkrachten heben er dan ook alles voor over om hun job goed te doen. Vaak zijn leerkrachten niet geholpen met overwegend theoretische informatie die ze zelf moeten omzetten in praktisch handelen. Meteen bruikbare tips zijn dikwijls veel handiger en ze werken sneller. Maar die tips moeten dan wel ineen kader zijn geplaatst en onderbouwd. Deze uitgave brengt een aantal tips vanuit vragen van leerkrachten samen.
Didactiek. --- Onderwijskunde. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- onderwijspraktijk --- lesgeven --- lerarenberoep --- 454.2 --- 454.22 --- Didactische werkvormen --- Doceren --- Evaluatie (Beoordeling) --- Evaluatie --- Film --- Leerlingengesprek --- Leraren --- Lesgeven --- Onderwijs --- Onderwijsgevenden (leraar, onderwijzer(es), kleuterleid(st)er) --- Onderwijsstijlen --- Relatie leraar - leerling --- Video --- 489.4 --- lesgeven (ler) --- Leraren ; professionalisering --- Onderwijsgevenden ; functioneren --- Onderwijsgevenden ; kwaliteitsverbetering --- Onderwijsgevenden ; praktijk --- 454 --- Onderwijskunde --- Onderwijspraktijk --- 011041.jpg --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: teleonderwijs) --- #PBIB:2004.4 --- Hans de Waard, Daan King --- onderwijs --- didactiek --- pedagogie --- lerarenopleiding --- 373 --- 371.3 --- Communicatie --- Leerlingen --- Methodiek --- 484 --- didactisch proces --- leerkracht --- leermethoden --- pedagogiek
Choose an application
Inclusie of 'met z'n allen samen leven en leren' is een belangrijke uitdaging voor onze samenleving en voor ons onderwijs. Dit boek belicht het proces naar meer inclusie vanuit de maatschappelijke evolutie, vanuit wetenschappelijk oogpunt en vanuit de ervaringen van de betrokken leerlingen enhun ouders.
Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- Teaching --- inclusief beleid --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #KVHB:Inclusief onderwijs --- 450.9 --- 454.2 --- 454.23 --- 454.8 --- 460.8 --- Buitengewoon onderwijs --- CLB (Centra voor leerlingbegeleiding) --- CLB-centra --- Europa --- Geïntegreerd onderwijs(GON) --- Inclusief onderwijs --- Inclusieve samenleving --- Klas --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingen --- Leerlingenbegeleiding --- Ouders --- School --- Vlaanderen --- geïntegreerd onderwijs --- inclusie --- leerlingenbegeleiding --- onderwijsvernieuwing --- Downsyndroom --- Gehandicapten --- Gelijkwaardigheid (inclusie) --- Geïntegreerd onderwijs --- Inclusief onderwijs (GON : geïntegreerd onderwijs) --- Kinderen --- Rechten van het kind --- 454.9 --- inclusief onderwijs --- 37.014 --- Inclusie --- Kinderen met een handicap --- Onderwijs --- 460.6 --- pedagogie: inclusie --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Overige onderwerpen --- Onderwijsstrategieën --- Didactische principes --- Roldoorbrekend onderwijs --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- Lager onderwijs --- PMS --- CLB --- Basisonderwijs --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Hoger onderwijs --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- Buurt --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding --- Aufsatzsammlung. --- Gehandicapte kinderen. --- Inclusive education --- Inclusive education. --- Integratie. --- Integrativer Unterricht. --- Onderwijs. --- Special education --- Special education. --- Netherlands. --- Niederlande. --- Sociale integratie --- Onderwijsvernieuwing
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|