Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Wat is anger ? 1. De definitie van anger - 2. De vijf stadia van de woedeaanval - Deel 1. Voorkomen en hanteren van de eigen emotie "woede" : 1. Woede structureel voorkomen- 2. Aanvullende technieken voor het omgaan met je emoties - 3. De drie componenten van het emotionele systeem - Deel 2. Voorkomen en hanteren van woede bij anderen : 1. Aandacht geven als ontstekingsremmer - 2. Lichaamstaal - 3. Gedrag - 4. Spreektoon - 5. Verbale communciatie - 6. Actief luisteren - 7. De drie componenten van het emotionele systeem revisited - 8. Agressief gedrag hanteren - 9. De oorzaken en achtergronden van agressief gedrag - 10. Biologisch referentiekader - 11.Psychosociale verklaringen - 12. Situationele variabelen - 13. Chemische en neurologische facotren - 14. Agressiebeperkende of -versterkende mechanismen - 15. Verschijningsvormen van agressie - 16. Drie types agressie - 17. Een gedifferentieerde aanpak - 18. Algemene gedragsregels in het omgaan met agressie - 19. Als er wapens aan te pas komen... - Deel 3. De rol van de werkgever : 1. Het wetgevende kader - 2. De verantwoordelijkheid van de werkgever - 3. Arbeidsrechtbank - 4. Beter voorkomen dan genezen - 5. Een beleidsgericht referentiekader : de preventiepiramide - Besluit
teamwork --- Primary groups --- Industrial psychology --- organisatiepsychologie --- Social psychology --- conflicthantering --- agressie --- PXL-Social Work 2013 --- human resource management --- Agressiviteit --- Management --- Conflicthantering --- Managementvaardigheden --- Emoties --- Personeelsbeleid 658.3 --- Arbeidsveiligheid 613:614 --- Gezondheidszorg 61 --- 098 Bedrijfskunde --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Agressie-beheersen --- Agressie (geweld, woede) --- 658.310 --- 658.3 --- 179.87 --- 65.012.4 --- 159.9 --- Agressiviteit (geweld, agressie) --- human resources management --- emoties --- Agressie ; ondernemingen --- Agressie --- Boosheid --- S20110012.jpg --- geweld --- personeelsbeleid --- woede --- Personeelsbeheer en administratie --- sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) --- geweld - terrorisme - vandalisme --- Psychologie --- 301.15 --- 159.94 --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Emotie
Choose an application
Philosophy and psychology of culture --- Ethiek --- Ethique --- Filosofie --- Philosophie --- #GGSB: Moraalfilosofie --- Academic collection --- #GBIB:CBMER --- #gsdb5 --- bio-ethiek --- voortplanting --- geneeskunde [medisch] --- oorlog --- geweld --- toekomst --- 061 Ethische problemen --- 651 Maatschappij. Algemeen --- #SBIB:17H10 --- Moraal (ethiek) --- 17 --- Abortus provocatus --- Agressiviteit (geweld, agressie) --- Anticonceptie (contraceptie) --- Bioethiek --- Euthanasie --- Geboortenregeling (gezinsplanning) --- In vitro fertilisatie (proefbuisbaby) --- Klonen --- Ethiek en moraalfilosofie: algemeen --- Dissertations --- Medicine and society --- Dissertations. --- Medicine and society. --- Moraalfilosofie
Choose an application
De auteur is emeritus-hoogleraar in de orthopedagogiek. Vanuit zijn onderzoeks- en praktijkervaring constateert en analyseert hij diverse actuele knelpunten in de jeugdzorg. Zorgvuldig beschrijft hij fenomenen zoals zwerven, delinquentie en pesten. Op diverse terreinen is de laatste jaren onderzoek gedaan; echter, de resultaten ervan zijn nooit of onvoldoende in de praktijk toegepast. De auteur pleit voor een multidisciplinaire toepassing ervan en voor ingrijpende aanpassingen en verbeteringen van de huidige aanpak. Tevens komen de rol van de werker en methodiekontwikkeling ruim aan bod. Qua vorm en taalgebruik een gedegen, 'klassiek' studie- en praktijkboek. Goed inzetbaar in jeugdzorg, onderwijs en orthopedagogiek. Bevat in ruime mate literatuuradviezen. © NBD Biblion
323 --- agressiviteit --- burn-out --- delinquentie --- diagnose --- gedragsproblemen --- gezinsvoogd --- inrichtingsopvoeding --- jeugdhulpverlening --- jeugdzorg --- leefgroepen --- methodiek --- orthopedagogiek --- pesten --- scholen --- therapie --- zwervers --- Bijzondere jeugdbijstand --- Residentiële jeugdhulpverlening (gemeenschapsinstelling) --- 186.2 Kinderopvang --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Jeugdzorg --- Misdaad --- Pesten --- Agressieve jongeren --- Agressie --- Jeugd --- Jongeren --- Jongere --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Film
Choose an application
1. Een persoonlijke analyse als opwarmer 2. Agressie! Spreken we over hetzelfde? 3. Crisisontwikkelingsmodel 4. Lichaamstaal en agressie 5. Ontwikkelingsverloop van antisociaal gedrag / gedragsmoeilijkheden 6. Schoolcultuur: regels en reglementen 7. Preventie en debriefing, of waar alles begint 8. Enkele tips ter afronding
Agressie --- Hulpverlening. --- Jeugd --- Leerlingen. --- lichaamstaal --- mondelinge communicatie --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- Educational psychology --- Personality development --- agressie --- moeilijk opvoedbare kinderen --- 700 Pedagogie --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Violence Geweld --- onderwijs --- 416.5 --- 467 --- Conflicten --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- agressiviteit --- gedragsproblemen --- schoolcultuur --- 179.8 --- Agressie (geweld, woede) --- Agressiviteit (geweld, agressie) --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Lichaamstaal --- Onderwijs --- Opvoeding --- 37.064 --- Crisisinterventie --- Gedragsstoornissen --- Preventie --- Agressie ; kinderen --- Agressie ; leerlingen --- S20080667.JPG --- geweld --- jeugdzorg --- leerlingbegeleiding --- opvoeding --- probleemjongeren --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- (zie ook: teleonderwijs) --- 301.15 --- 362.7 --- 371.21 --- 371 --- 37 --- Aggressiveness (Psychology) in children --- Aggressiveness (Psychology) management --- Antisociaal gedrag --- Gedragsproblemen --- Opvoeding en onderwijs --- Kinderen --- Leerlingbegeleiding --- Gedragsprobleem --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere
Choose an application
Beschouwingen over de 'verruwing' in de huidige maatschappij, uitmondend in een pleidooi voor een ethiek van actieve geweldloosheid. Steeds meer vormen van 'klein geweld' - botheid, nonchalance, intimidatie - nestelen zich in ons dagelijks leven. Allen dreigen wij slachtoffer en dader te worden van de toenememende ruwheid van onze samenleving. Vanuit verschillende invalshoeken zoeken de auteurs naar verklaringen en remedies. Hoe zit het met de sociaal-economische ongelijkheid, de kloof tussen arm en rijk? De auteurs - theologen, ethici en andere menswetenschappers - pleiten voor actieve geweldloosheid als alternatief voor onverschilligheid en agressie.
24163 --- GGSB: Moraaltheologie (algemeen). --- gsdb5. --- Academic collection. --- C3 --- A0410A. --- 658 Maatschappij Overige aspecten. --- 311 --- agressie. --- maatschappijkritiek. --- sociale vraagstukken. --- 3074 --- 39924 --- Agressie. --- Ethiek. --- Geweld. --- Maatschappijkritiek. --- Vredesopvoeding. --- agressiviteit. --- ethiek. --- gender. --- geweldloos opvoeden. --- gezinsopvoeding. --- globalisering. --- kwetsbaarheid. --- vredesopvoeding. --- 2431 --- ethiek --- moraal --- verruwing --- Theologische ethiek: eerbied voor het leven en de waardigheid van de menselijke persoon. --- Kunst en cultuur. --- Sociale vraagstukken en sociale ethiek. --- Sociaal conflict. --- Sociale vraagstukken ; algemeen - Sociale ethiek. --- Pacifisme. --- sociale ethiek --- Christian moral theology --- christelijke ethiek --- 241.63 --- #GGSB: Moraaltheologie (algemeen) --- #gsdb5 --- Academic collection --- #A0410A --- 658 Maatschappij. Overige aspecten --- agressie --- maatschappijkritiek --- sociale vraagstukken --- 307.4 --- 399.24 --- Agressie --- Ethiek --- Geweld --- Maatschappijkritiek --- Vredesopvoeding --- agressiviteit --- gender --- geweldloos opvoeden --- gezinsopvoeding --- globalisering --- kwetsbaarheid --- vredesopvoeding --- 243.1 --- Geweldloosheid --- Vredesopvoeding : ethiek --- agressiviteit (agressie) --- geweld --- gezinssociologie --- sociale ongelijkheid --- sociale psychologie --- 241.63 Theologische ethiek: eerbied voor het leven en de waardigheid van de menselijke persoon --- Theologische ethiek: eerbied voor het leven en de waardigheid van de menselijke persoon --- Kunst en cultuur --- sociale vraagstukken en sociale ethiek --- Sociaal conflict --- Sociale vraagstukken ; algemeen - Sociale ethiek --- Pacifisme --- (zie ook: criminaliteit) --- (zie ook: sociologie) --- Verruwing --- Maatschappij --- Godsdienstige opvoeding --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Samenleving --- Sociale ethiek --- Geloofsopvoeding --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Moraaltheologie (algemeen)
Choose an application
pesten --- seksuele intimidatie --- Sociology of work --- Social law. Labour law --- Belgium --- Academic collection --- 097 Personeelsbeleid --- AA / International- internationaal --- 658.300 --- 343.8 --- 658.312 --- V17 - Droit individuel du travail / Généralités - Individueel arbeidsrecht / Algemeenheden --- Seksualiteit --- Werkgelegenheid --- Geweld/Agressiviteit --- Sociaal recht --- Harcèlement Ongewenst gedrag --- Mobbing Mobbing --- Violence Geweld --- Tracasseries Pesterijen --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- Misdrijven tegen de arbeidsreglementering en de voorschriften van de sociale voorzorg. --- Toezicht op het personeel. Personeelsreglement. Discipline. Absenteïsme. --- Sexualité --- Emploi --- Violence/Agressivité --- Droit social --- Monograph --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Misdrijven tegen de arbeidsreglementering en de voorschriften van de sociale voorzorg --- Toezicht op het personeel. Personeelsreglement. Discipline. Absenteïsme --- Violence --- Working conditions --- Psychological violence --- Sexual intimidation --- Legislation --- Book
Choose an application
Mensen kunnen op de werkvloer op vele manieren het slachtoffer worden van pestgedrag. In België heeft de nieuwe wet van 11 juni 2002 ter bescherming van personeelsleden de aandacht voor deze problematiek aangescherpt. Toch blijven vele werknemers ernstige problemen ondervinden. Pestgedrag blijkt bijvoorbeeld een belangrijke oorzaak van ziekteverzuim. Tien jaar lang houdt vzw Limits zich met grensoverschrijdend gedrag op het werk bezig. In dit boek beschrijven Maureen Luyens en An Thys van vzw Limits alle facetten van ongewenst gedrag op het werk. Wat maken slachtoffers van ongewenst gedrag mee? Wie zijn de 'slachtoffers' en wie de 'daders'? Waarom wordt iemand gepest? Hoe kan men het spanningsveld op het werk begrijpen vanuit de maatschappelijke verschuivingen? Hoe kan men op het werk worden geholpen? Wat kunnen de leidinggevenden doen?
Professional ethics. Deontology --- preventiewerking (mensen) --- pesten --- 343.963 --- 097 Personeelsbeleid --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Ongewenst gedrag --- #KVHB:Slachtofferhulp --- Geweld/Agressiviteit --- Seksualiteit --- Sociaal recht --- Werkgelegenheid --- 005.582 --- 308.19 --- 367.1 --- Ongewenste intimiteiten --- Pesten --- arbeidssociologie --- ongewenste intimiteiten --- personeelsbeleid --- psychologie --- sociologie --- werken --- werknemers --- conflict --- human resources management --- organisaties, gedrag --- recht, arbeid --- 317.9 --- arbeidssociologie (bedrijfssociologie) --- mobbing --- arbeidskwaliteit --- arbeidsrecht --- pestgedrag --- 343.963 Seksuele delicten --- Seksuele delicten --- Violence/Agressivité --- Sexualité --- Droit social --- Emploi --- Interventie. Regulering. Manipulatie --- Overige onderwerpen (sociologie der seksen) --- Leer van de organisatie --- grensoverschrijdend gedrag --- Mobbing --- Werk --- Mobbing (pesten) --- 431 --- welzijn op het werk --- stress --- opleiding management --- formation management --- Arbeidsrecht --- Pesterijen
Choose an application
Het werk komt voort uit een colloquium over geweld en onrecht in gezinnen georganiseerd door Pax Christi Vlaanderen en het Centrum voor Vredesethiek (KU Leuven - februari 2005). In 9 bijdragen analyseren Vlaamse en Nederlandse academici en hulpverleners de complexe gezins-geweld-problematiek: het voorkomen ervan, minder bekende en besproken vormen (zoals geweld in holebirelaties, ouderenmishandeling...), de organisatie en methodieken van de hulpverlening, het beleid en de juridische situatie, pastoraal-ethische reflecties
Geweld --- Gezin. --- huiselijk geweld --- Social problems --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- seksueel misbruik --- Belgium --- Gezin --- 241.64*4 --- Academic collection --- 858 Geweld --- #GGSB: Sociale wet. essays --- #gsdb6 --- 664.1 Gezin --- C3 --- gezin --- geweld --- 241.64*4 Theologische ethiek: partnerkeuze en huwelijk --- Theologische ethiek: partnerkeuze en huwelijk --- Kunst en cultuur --- vrouwenmishandeling --- mannenmishandeling --- lesbisch --- homoseksualiteit --- bejaardenmishandeling (ouderenmishandeling) --- agressiviteit (agressie) --- kindermishandeling (kinderverwaarlozing) --- oudermishandeling --- gezinssociologie --- incest --- seksuele mishandeling --- 322.5 --- (zie ook: criminaliteit) --- Gezinnen --- Relaties --- Partnergeweld --- Kindermishandeling --- Oudermishandeling --- Preventie --- kindermishandeling --- Relatie --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Moord --- Ouderenzorg --- Sociale wet. essays --- Family --- Violence --- Homosexuality --- Child abuse --- Parent abuse --- Criminal law --- Book --- Domestic violence --- Sociale psychologie
Choose an application
In het voetspoor van Arendt, en ook veelvuldig in discussie met de actualiteit en de grote romanliteratuur, probeert Hans Achterhuis in dit werk de vele verschijningsvormen van geweld te begrijpen. Welke filosofische, antropologische, sociale en politieke mechanismen zitten erachter? Maken agressie en geweldgebruik als evolutionaire erfenis deel uit van onze menselijke natuur? Als dat zo is, dan lijkt het utopisch om geweld volledig te willen afschaffen. Hoe moeten wij er dan mee omgaan? Rond dit soort vragen ontwikkelt zich een breed betoog dat van belang is voor iedereen die, al dan niet professioneel, zich vragen stelt over onze huidige conflictueuze maatschappelijke werkelijkheid
Violence --- Violence. --- Philosophy. --- Geweld. --- Filosofie. --- Philosophical anthropology --- Ethnology. Cultural anthropology --- geweld --- wijsgerige antropologie --- wijsgerige sociologie --- Geweld --- BPB0812 --- Agressie (geweld, woede) --- Filosofie: algemeen --- filosofie --- S20090176.JPG --- 307.4 --- agressiviteit --- maatschappij --- #GGSB: Filosofie --- #gsdbF --- 179.8 --- 186.4 Jeugdwerk --- 858 Geweld --- Violent behavior --- Social psychology --- 179.8 Gebreken. Hoogmoed. Jaloersheid. Gewelddadigheid --- Gebreken. Hoogmoed. Jaloersheid. Gewelddadigheid --- Philosophy --- 1 --- 301.15 --- Sociaal conflict --- Filosofische antropologie --- Volkenkunde. Culturele antropologie --- Filosofie --- Geschiedenis --- Oorlog --- Cultuur --- Agressie --- Politiek --- Ethiek --- Oudheid --- China --- Toerisme --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Atlas --- Museum --- Propaganda --- Recht --- Scheepvaart --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Maatschappij --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Een vlijmscherpe analyse van wat er vandaag fout gaat met onze jongeren, en wie daar verantwoordelijkheid voor draagtProbleemgedrag bij jongeren, vooral bij jongens, neemt alsmaar toe. Onze opvoeding lijkt te falen; praten alleen helpt niet meer. De roep om een strengere aanpak klinkt steeds luider. Bootcamps voor delinquente jongeren, nultolerantie, meer jeugdgevangenissen... Maar is dat de juiste oplossing? Peter Adriaenssens brengt een vlijmscherpe analyse van wat er vandaag fout loopt met onze jongeren. Hij roept ons daarbij allemaal ter verantwoording. Want als we niet ingrijpen, dreigt een grote groep jongeren verloren te gaan. En niet de jongeren zelf, maar wel de volwassenen zijn de belangrijkste oorzaak. Wij laten hen immers al te vaak schieten, letterlijk en figuurlijk. Dit boek is een pleidooi om onze kinderen en jongeren beter vast te houden. Om hen duidelijke grenzen te geven, opnieuw te leren luisteren en solidair te zijn, niet zomaar omdat het moet maar omdat we hen leren ervoor te kiezen. Laat ze niet schieten sluit af met een concreet actieplan, met dertig voorstellen om deze problematiek op verschillende niveaus - het gezin, het onderwijs, de samenleving - aan te pakken. Het is vijf voor twaalf, maar de situatie is nog omkeerbaar. Dit boek is dan ook een belangrijke oproep aan alle betrokkenen om nu onze collectieve verantwoordelijkheid opnemen.Bron: https://www.lannoo.be/nl/laat-ze-niet-schieten
Medische psychologie --- Opvoeding. --- Tieners --- Kinderpsychiatrie. --- probleemkinderen --- grenzen (psychologie) --- gedragsstoornissen --- Educational sciences --- Social problems --- Personality development --- Child rearing --- Belgium --- 376.5 --- Academic collection --- 663 Jeugd --- #KVHB:Gedragsproblemen --- #KVHB:Probleemgedrag --- grenzen stellen --- jongens --- opvoeding --- pubers --- 443 --- Everberg --- agressiviteit --- gedragsproblemen --- jeugdgevangenis --- jongeren --- 467 --- Grenzen stellen --- Moeilijk opvoedbare jongeren (zeer moeilijk opvoedbaar) --- Onderwijs --- Opvoeding --- Probleemgedrag --- 376.42 --- Agressie --- Gedragsproblemen --- Grenzen --- Jongeren --- S20100477.JPG --- jeugd --- pedagogie --- probleemjongeren --- 376.5 Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 362.8 --- 37 --- 362.7 --- Opvoeding en onderwijs --- Jeugdcriminaliteit --- Jeugdproblematiek --- Ouders --- Jeugd --- PXL-Social Work 2020 --- graduaat orthopedagogie --- opvoedkunde --- opvoedingsstijlen --- probleemgedrag --- Jongere --- Gesprek --- #gsdbP --- Gezinspastoraal --- Jongerenpastoraal
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|