Listing 1 - 10 of 702 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In het dagelijks leven en dus ook op school komen kinderen woorden tegen waarvan ze de betekenis nog niet (goed) kennen. De 25 woordspelletjes in dit boekje helpen kinderen om woorden en hun betekenis nog beter te onthouden.
475.2 --- taalonderwijs --- woordenschat --- Nederlands --- Taalonderwijs; Nederlandse taal
Choose an application
In dit boek wordt een pleidooi gehouden voor de functionaliseren van het taalonderwijs. Functionaliseren van het taalonderwijs is in essentie het streven, passende leerstof zodanig aan te bieden dat de kinderen het leren op school ervaren als een zinvolle bijdrage aan hun eigen leefomstandigheden, levensverwachtingen en persoonlijke mogelijkheden. Het boek geeft achtergronden, schetsen, kritische beschouwingen en probleemanalyses die duidelijk moeten maken dat de functionaliseringsgedachte niet uit de lucht komt vallen. Daarbij komt nadrukkelijk aan de orde dat het functionaliseren van het taalonderwijs geen kwestie is van alles of niets. Het is heel goed mogelijk om geleidelijk over te stappen naar functioneler onderwijs. De essentie van functioneel taalonderwijs is het onderwijs zo in te richten, dat kinderen steeds meer gevoel krijgen dat ze met dingen bezig zijn die voor henzelf belangrijk zijn. Funcionaliseren van taalonderwijs op de basisschool is geen kwestie van alles of niets. Het is goed mogelijk om geleidelijk over te stappen naar functioneler onderwijs.
475.2 --- Taalonderwijs --- Moedertaalonderwijs ; basisonderwijs --- moedertaal: didactiek lagere school --- taalonderwijs --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlands --- Lager onderwijs
Choose an application
#KUPV:EC --- #KVHA:Taalonderwijs --- #KVHA:Moedertaaldidactiek --- moedertaalonderwijs --- taalonderwijs --- Nederlands --- Didactics of Dutch --- retoriek --- Didactics of languages
Choose an application
La collection Techniques et pratiques de classe propose aux enseignants de langue et aux étudiants en formation des ouvrages pour répondre aux questions théoriques et pratiques que pose l'enseignement des langues. Chaque titre de la collection contient une introduction méthodologique générale et des fiches de différents niveaux pour une application immédiate en classe. Cet ouvrage a pour objectif d'aider les enseignants à affronter les difficultés spécifiques à l'étude du vocabulaire en répondant à ces questions : •Quelles activités? •Quelles tâches préconiser? •A partir de quels documents? •Et pour quelle communication? La première partie de l'ouvrage présente les grandes orientations relatives à l'enseignement du lexique et les nouvelles approches qui prennent en compte les notions liées à l'acquisition des langues. La deuxième partie de l'ouvrage est entièrement consacrée aux fiches pratiques d'activités variées et classées selon les niveaux du CECR (de A1 à C2). Ces fiches sont prêtes à l'emploi et permettent aussi à tout enseignat de les adapter ou de s'en inspirer pour en créer de nouvelles.
Franse woordenschat --- Frans --- didactiek --- #KVHA:Taalkunde; Frans --- #KVHA:Taalonderwijs; Frans --- #KVHA:Woordenschat; Frans --- taalonderwijs --- vocabulaire --- woordenschat --- 804.0-07 --- Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Schoolbooks - Didactic material --- Franse woordenschat. --- didactiek. --- 804.0-07 Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Didactiek. --- Français (langue)
Choose an application
Despite the current need for reliable and valid test instruments to monitor the sign language acquisition of Deaf children in different countries, very few tests offering strong evidence for their psychometric properties are commercially available. A German Sign Language (DGS) test that focuses on linguistic structures acquired in preschool- and school-aged children (4-8 years old) is urgently needed. The present study uses as a template a test which has sound psychometric properties and has been standardized on another sign language as a starting point for tests of sign languages that are less documented, such as DGS.This book makes a novel contribution to the field by examining linguistic, cultural, methodological, and theoretical issues in the process of the adaptation from the source language test to the target language test, and by providing a model for future test adaptations. It also includes concrete steps for the test development and adaptation process.Adaptation and Evaluation of a German Sign Language Test addresses students and researchers alike who are involved in sign language test development and adaptation. It also provides a comprehensive summary in German.
#KVHA:Taalkunde; Gebarentaal --- #KVHA:Taalonderwijs; Gebarentaal --- #KVHA:Evaluatie; Gebarentaal --- Language
Choose an application
How to improve your reading, listening and communication skills in ArabicDo you want to build on your Arabic reading, writing and listening skills? Improve your ability to communicate in this language? This is the book for you. Offering practical sessions and exercises, each module contains a wide range of authentic, contemporary texts so that you can practice your skills as they develop. Moving you from the intermediate to the advanced level of Arabic you will work through sessions on culture and society, the environment, education in the Arab world, global issues, media and communication, the economy, sports, and arts and literature. Each module follows the same structure, covering the essential skills of reading, grammar, vocabulary, listening, translation, writing and speaking.The book includes:A wide variety of drills to help you refine your reading, writing, speaking and listening skillsA key to exercises so you can check your progressA glossary of key Arabic termsAccess to online audio material to accompany the listening drills
Arabic language --- English. --- Grammar. --- #KVHA:Taalkunde; Arabisch --- #KVHA:Taalonderwijs; Arabisch
Choose an application
In de Sardes Special: Taal leren in authentieke contexten gaan we op zoek naar een antwoord op de vraag welke authentieke situaties geschikt zijn voor taalstimulering. Blijft de kracht van een drama-, gym- of aardrijkskundeles intact wanneer je tijdens die lessen ook werkt aan taalstimulering? En welke rol spelen authentieke situaties in de aanpak van laaggeletterdheid?
Taalonderwijs --- Thuistaal --- Taalontwikkeling --- Taalstimulering --- Kleuteronderwijs --- Peuters --- Didactics of Dutch
Choose an application
Muziek en taal, twee totaal verschillende dingen zou je zo op het eerste gezicht denken. Muziek of taal dat was de keuze waar ik na mijn middelbare schooltijd voor stond. Ga ik verder in muziek of verder in de taal? Het leek in ieder geval duidelijk dat een combinatie niet bestond. Niets bleek minder waar. Muziek en taal lijken in de kern erg op elkaar en als orthopedagogisch muziekbeoefenaar heb ik dan ook goud in handen. Ik kan de schakel zijn tussen deze twee. Met de inzet van muziek wordt het taalonderwijs direct een heel stuk leuker en effectiever. Om hier het maximale uit te halen, moet het natuurlijk niet bij de muzieklessen blijven. Deze materialenbundel is zo ontworpen dat hij geschikt is voor groepsleerkrachten, vakleerkrachten en logopedisten, etc. De activiteiten bevatten heldere omschrijvingen, stappenplannen en bladmuziek met akkoorden. Ze zijn los van elkaar te gebruiken en aan te passen aan thema's binnen de lessen. Daarnaast zijn het ideale energizers wanneer de aandacht even verslapt. Met deze muzikale activiteiten kan op een laagdrempelige manier extra aandacht worden besteed aan het auditieve taalverwerkingsproces bij kinderen. Luisteren kun je tenslotte leren.
kleuters --- muzikale opvoeding --- taalonderwijs --- Didactics of the arts --- Primary education
Choose an application
Dat leerlingen met dyslexie in het voortgezet onderwijs worstelen met het aanleren van vreemde talen, is vaak maar al te duidelijk. Dat het anders kan en dat dyslectische leerlingen zelfs met plezier en zelfvertrouwen vreemde talen kunnen leren, lees je in dit boek. De positieve aanpak die in deze uitgave wordt aangereikt, maakt een verschil voor leerlingen, hun ouders en docenten. Door aan te sluiten bij de leerbehoefte van dyslectische leerlingen kunnen zij op hun manier tot bloei komen, zonder dat je als docent meteen je lessen overhoop hoeft te gooien. Naast de nieuwste kennis en inzichten over dyslexie leer je meer over de spanning en stress die veel leerlingen met dyslexie tijdens de taallessen ervaren. En ook over hoe deze leerlingen keer op keer teleurgesteld raken in zichzelf of hun omgeving, buikpijn hebben of opstandig worden. De in dit boek beschreven aanpak doorbreekt die negatieve cirkel en biedt deze kinderen succeservaringen, waarmee ze vol zelfvertrouwen vreemde talen kunnen leren. Het boek staat boordevol verhalen uit de praktijk en inspirerende lesvoorbeelden om mee aan de slag te gaan. Dit boek is een must read voor docenten moderne vreemde talen en ouders van kinderen met dyslexie.
Dyslexie --- Taalonderwijs --- Didactic strategies --- Didactics of secundary education --- talenonderwijs --- dyslexie
Choose an application
Taalonderwijs --- Taalverwerving --- Levenslang leren --- taalonderwijs --- taalverwerving --- Engels --- Schoolbooks - Didactic material --- Learning --- Handbooks, manuals, etc. --- Languages [Modern ] --- Study and teaching
Listing 1 - 10 of 702 | << page >> |
Sort by
|