Listing 1 - 10 of 146 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Excerpt from La Cité des Eaux
Plus même un cygne errant aux herbes qu'il remue Dans l'eau silencieuse et déserte aujourd'hui, De l'ombre de son aile en marquant l'heure aiguë Ne trouble les bassins où rôde son ennui. La source souterraine où le ?ot pur abonde Confond son frais cristal à leur tiède torpeur, Et son onde secrète au lieu que vagabonde Se disperse, s'ajoute et se mêle à la leur.
Choose an application
DigiCat vous présente cette édition spéciale de «La lyre héroïque et dolente», de Pierre Quillard. Pour notre maison d'édition, chaque trace écrite appartient au patrimoine de l'humanité. Tous les livres DigiCat ont été soigneusement reproduits, puis réédités dans un nouveau format moderne. Les ouvrages vous sont proposés sous forme imprimée et sous forme électronique. DigiCat espère que vous accorderez à cette oeuvre la reconnaissance et l'enthousiasme qu'elle mérite en tant que classique de la littérature mondiale.
Choose an application
À quelle époque le malheur est-il devenu une des clés de la réussite pour les gens de lettres? Quand les écrivains ont-ils commencé à comptabiliser leurs souffrances, puis à les étaler aux yeux du public et de la postérité? Pourquoi s'est-on mis un jour à croire qu'un écrivain malheureux pouvait être plus vrai, plus authentique, en un mot plus génial, qu'un écrivain tout bêtement heureux? Cet ouvrage retrace les origines d'un mythe singulier, celui du poète maudit, que la plupart des critiques ont associé à la seule deuxième moitié du xixe siècle. Pourtant, bien avant Verlaine ou Baudelaire, des hommes de lettres se sont constitué un " capital malheur " afin d'obtenir la sympathie d'un public sensible aux infortunes des grands hommes. Tout comme Jean-Jacques Rousseau, lui qui aimait dire qu'il avait la " célébrité des malheurs ", des écrivains d'origine sociale diverse ont cru, avant le xixe siècle, que leur persécution, leur pauvreté ou leurs maladies pouvaient s'avérer un excellent atout dans leur lutte pour accéder à la légitimité littéraire. C'est vrai d'inconnus comme Nicolas Gilbert et Victor Escousse, mais également de stars comme Chateaubriand et Hugo. En analysant leurs stratégies, Pascal Brissette veut montrer que l'association des termes " valeur " et " malheur " n'est pas toujours allée de soi dans le monde des lettres. Il fut un temps où l'écrivain le plus riche, le mieux protégé, le plus adulé, était aussi, et tout naturellement, le plus grand et le plus génial. À une époque, la nôtre, qui croit encore trop souvent qu'un grand écrivain ne saurait être heureux, il faut dire que le mythe de la malédiction littéraire est historique, et qu'il aura une fin.
Choose an application
Poetry in a time of upheaval Equal parts dramatic and symphonic, the poetry of Jean-Paul de Dadelsen provides acute insight into the European consciousness of the first half of the twentieth century. With energetic innovation and imaginative depth, Dadelsen extols the somber beauty of his Alsatian homeland, grapples with the elusiveness of meaning, and decries religion’s futile attempts to speak to a continent ravaged by fascism and war. His is an acerbic and humane assessment of French and European identity that draws on the past and imagines the future, while remaining firmly rooted in the present. In these poems, Dadelsen modulates himself in dramatic monologue, exploring a mosaic of voices to form a composite portrait of the postwar landscape. Inhabiting such characters as King Solomon, Johann Sebastian Bach, provincial French women, and a Hungarian resistant in the 1956 uprising, the poems in this new bilingual collection offer an inside look at the shifting cultural topography of midcentury Europe, forged in the war that reshaped our understanding of the human condition.
Choose an application
This book examines the relationship between ethics and modernist poetry, arguing that the ethical implications of these texts are inseparable from their creative use of language. Most studies in the field of ethical criticism either focus on the transmission of moral values in prose works, thus ignoring the genre of poetry, or re-define ethics as an aesthetic category, thereby bypassing the concrete ethical concerns of individual texts. This study proposes an alternative conception of poetic language, which considers the linguistic creativeness of literature as a means of ethical world-disclos
French poetry. --- French poetry --- Lyric poetry.
Choose an application
In this collection of rhymed, metrical translations of selected poems by three of France's and Western literature's most gifted and prolific poets, Norman R. Shapiro presents English versions of works by Clément Marot (1496-1544), considered by some to be the last of the medieval poets; Joachim Du Bellay (1525-1560); and Pierre de Ronsard (1524-1585). The original French poems-more than 150 in all-and their new English translations appear on facing pages. Some of the poems are very well known, while others will be a new pleasure for many readers. In these faithful translations of the poetry of the three most highly acclaimed French Renaissance poets, Shapiro maintains the rhyme and meter of the original works. He adheres to the message of each poem yet avoids a slavishly literal translation to offer creative and spirited equivalents. For students and general readers of this volume, Hope Glidden's introduction, along with notes she and Shapiro provide on the specific poems, will enhance appreciation and illuminate historical and linguistic issues relating to this wealth of lyric poems.
Choose an application
First substantial translation of Apollinaire's later works by an award-winning poet.
Choose an application
A new translation of this complex and beautiful poetry.
Listing 1 - 10 of 146 | << page >> |
Sort by
|