Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
In het boek geven de auteurs dé 10 kenmerken van de WIFI-generatie, geïllustreerd met vele interviews. De WIFI-generatie zijn de jongeren (vanaf 10 jaar) die opgroeien in een online-omgeving. Ze hebben altijd en overal toegang tot online informatie. Deze toegang onttrekt zich aan het toezicht van ouders, opvoeders en docenten. De auteurs benadrukken het toenemend belang van media-educatie en mediawijsheid. Ze bieden praktische handvatten voor ouders, onderwijs, overheid, media en bedrijfsleven.
193 Kinderrechten en Media --- cyberpesten --- gamen --- intenet --- internetopvoeding --- jongeren --- 433.5 --- auteursrechten --- internet --- media --- opvoeding --- privacy --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Massamedia (media) --- Pesten --- Audiovisuele opvoeding --- Mobiel internet --- Mediaopvoeding --- Kinderen --- Media --- Jeugd --- Kind --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Primary education --- Secondary education --- Jongere
Choose an application
Spellen en computergames worden steeds meer ingezet in de les. Dr. Martijn C. KoopsGamedidactiek legt uit wat het nut van spellen in de les is.Waarom en hoe kun je spellen inzetten in je les?Dit boek is opgedeeld in twee delen.Deel 1 "Het nut van spellen in de les" geeft antwoord op vragen als: Wat kun je leren van het spelen van een spelletje? Welke meerwaarde heeft een spel in de les? Wat is het verschil tussen gamifi cation en educatieve spellen? Wat voor soort spel heb ik nodig? Hoe kan ik beoordelen of een spel geschikt is voor mijn les? Hoe geef ik een spel een slimme plek in een lesopzet? Wat voor verschillende soorten zijn er, en hoe kunnen deze worden gebruikt om verschillende leerdoelen te bereiken?Deel 2: "Spellen ontwerpen voor de les" licht aan de hand van praktijk voorbeelden toe hoe je een spel kunt ontwerpen dat past bij jouw specifi eke leerdoel. De auteur werkt als natuurkunde lerarenopleider aan de lerarenopleiding in Utrecht en past gamifi cation en educatieve games veelvuldig in zijn lessen toe. Zijn streven is om voor elk vak een ander spel te ontwerpen en zo zijn studenten bekend te maken met deze krachtige werkvorm.http://www.ako.nl
Computerspelen ; onderwijs --- Spelen ; didactiek --- gaming --- didactiek --- Computerspelen --- Didactische werkvormen --- Leerstijlen --- PXL-Education 2017 --- onderwijs --- didactische werkvormen --- educatieve games --- Didactic strategies --- leerstrategieën --- games --- methodisch ontwerpen --- feedback --- Computerspel --- Didactische werkvorm --- Leerstijl --- Actief leren. --- Gamen. --- Onderwijs.
Choose an application
Bier drinken, blowen, gamen, internetten, gokken hoort bij het studentenleven maar kan ook studievertraging en uitval opleveren. Problemen met alcohol en drugs merken docenten, begeleiders en andere betrokkenen bij het hoger onderwijs vaak te laat op. Als het probleem wordt gesignaleerd, is er enerzijds een relativerende houding ('studenten drinken nu eenmaal', 'zo nu en dan een blowtje moet kunnen' ). Anderzijds wordt het soms onnodig groot gemaakt en wordt er te snel van 'verslaving' gesproken, een zwaar beladen term.Het blijkt lastig om binnen het hoger onderwijs problemen met alcohol en drugs of verslavingsgedrag op een duidelijke en voor de student ondersteunende manier bespreekbaar te maken en daarmee studievertraging of erger te voorkomen.Doel vanhet werk is om docenten, studieloopbaanbegeleiders, decanen, en andere betrokkenen duidelijke handvatten te geven bij studenten die problemen ondervinden met alcohol, drugs, gokken en gamen of die verslaafd zijn. Zij vinden in dit boek veel praktische informatie, adviezen, tips en voorbeelden uit de praktijk. Ook voor studenten zelf kan het lezen ervan heel nuttig zijn.www.swpbook.com
drugs --- Toxicology --- verslaving --- games --- Pupil counseling. Pupil guidance --- studeren --- alcoholisme --- verslavingen --- alcohol --- gamen --- #PBIB:+105.82 --- Studeren --- Verslaving --- 614.7 --- Studenten --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Lichamelijke gezondheid van leerlingen : Alcohol en drugs --- Verslaving - Strijd tegen verdovende middelen --- PXL-Central Office 2018 --- hoger onderwijs --- begeleiding --- Student --- Gokken --- Internet
Choose an application
Wereldwijd spelen miljoenen mensen dagelijks computer- en videogames. Voor de meeste spelers zijn games een plezierige vrijetijdsbesteding. Sommigen besteden echter zoveel tijd aan games dat er weinig aandacht overblijft voor school, werk, familie en relaties. Ondanks de problemen die door dit excessieve gamegebruik ontstaan is het voor gamers moeilijk om hun speeltijd te minderen of te stoppen met spelen. De problemen kunnen de verleiding om te vluchten in een virtuele wereld, waar succes en beloning altijd binnen bereik zijn, alleen maar groter maken. Het spelen van games is dan een compulsieve obsessie geworden die met recht een verslaving wordt genoemd.Dit is het eerste boek over het groeiende fenomeen van gameverslaving. Door heldere inzichten te verwerven in de oorzaken en gevolgen van excessief gamegebruik, kunnen lezers vaststellen of er sprake is van verslaving. Het erkennen van het probleem is de eerste stap naar het vinden van oplossingen. Hulp van anderen is vaak essentieel bij het bereiken hiervan. De auteur richt zich tot spelers, maar ook tot hun ouders, leerkrachten, hulpverleners en dierbaren die een beeld willen krijgen van de aard, impact en aantrekkingskracht van games. Het boek geeft inzicht, adviezen en praktische tips die kunnen helpen bij het voorkomen en overwinnen van gameverslaving. (Bron: covertekst)
Ethics and addiction --- jongerencultuur --- Didactics of sports and games --- Social problems --- games --- verslaving --- 433.5 --- 614.79 --- OCD --- computerspellen --- dwang --- 621.8 --- Computerspelen --- Kinderen --- Verslaving --- 364.272 --- Behandelingen --- Games --- Spelen --- Verslaggeving --- S2007765.JPG --- Audiovisuele opvoeding --- Overige vormen van verslaving --- Videospelen - Computerspelen --- 613.8 --- PXL-Healthcare 2015 --- verslavingszorg --- gamen --- verslavingen --- Provincie West-Vlaanderen --- Computerspel
Choose an application
De nieuwe media ? Facebook, Instagram, Snapchat, WhatsApp ? overrompelen ons. Wie wil, kan altijd en overal in verbinding zijn met anderen. ?Wijsheid? ligt één muisklik van je verwijderd en winkels zijn dichterbij dan de straathoek. Vervelen lijkt haast niet meer mogelijk.Maar de balans slaat stilaan door. Kinderen worden geconfronteerd met massa?s informatie die ze moeten verwerken. Mensen liken maar praten niet, gamen is een manier geworden om uit de ?echte? wereld te ontsnappen. Sociale media beginnen kinderen te overheersen. Hoe ga je daar als ouder mee om? En hoe zet je je kind op pad naar een gezond socialemediagebruik?In #Help! Mijn kind leeft online houden Lieve Swinnen en Stefaan Lammertyn het basic, zodat niet alleen diehards, maar ook dummy?s aan de slag kunnen. Lieve en Stefaan brengen hun professionele expertise in dit boek samen en mixen kennis over media en opvoeden in een gezonde cocktail.
Jongeren en internet. --- Computer. Automation --- massacommunicatie --- Educational sciences --- mediawijsheid --- sociale media --- Mass communications --- opvoeding --- Kinderen en computers --- games --- internet --- kinderen --- Sociale media --- 37 --- Child rearing --- Social media and teenagers --- Internet en kinderen --- Kinderen en media --- digitale media --- Opvoeding --- Jeugd --- Internet --- Computerspelen --- Gamen --- Jongeren & Media --- Mediawijsheid --- Computerspel --- Gaming --- Jongere --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Onderwijs --- Film --- Ethics and addiction --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- verslaving --- digitale geletterdheid
Choose an application
Communiceren met jongeren bestaat uit negen hoofdstukken, die telkens een hardnekkig cliché over jongerencommunicatie ontkrachten, nuanceren en illustreren met goede voorbeelden. In elk hoofdstuk komt ook een expert aan het woord, die zijn of haar licht laat schijnen op goede jongerencommunicatie. De nadruk van deze publicatie ligt op de praktijk.Via dit boek kunnen organisaties, verenigingen, scholen en overheden zich laten inspireren en de uitdaging aangaan om nog beter met jongeren te communiceren en hen te benaderen met warmte en duidelijkheid. Zodat de informatie die je hen wil geven, hen daadwerkelijk kan helpen.Bron : http://www.politeia.be
Communiceren --- Jeugd. --- jongerencultuur --- jeugd --- Age group sociology --- communicatie --- Mass communications --- communicatiemiddelen --- jongeren --- PXL-Central Office 2015 --- 323 --- Praten --- jeugdwerk --- 007.7 --- 362.8 --- mediawijsheid --- Sociale problemen en zorg voor jeugdigen --- 007 --- communicatie - sociale vaardigheden (zie ook 361.521, 384.01, 65.012.45, 8) --- jeugdproblematiek - jeugdwerk - (zie ook 331.626-053.7, 369.4, 374.3) --- Jeugd --- Communicatie --- Leeftijdsgroepen --- Relaties --- Facebook --- Smartphones --- Gamen --- Televisie --- Doelgroepencommunicatie --- Informatie en communicatie : Communicatie --- Information et communication : Communication --- Jongeren --- Leeftijdsgroep --- Relatie --- Smartphone --- Gaming --- Onderzoek --- Geweld --- Jongere
Choose an application
Wat betekent het om jong te zijn in deze tijd? En welke mogelijkheden, uitdagingen, beperkingen en belemmeringen komen op jongeren af? Voor ieder die met jonge mensen werkt, is het belangrijk om zich een beeld te kunnen vormen van de antwoorden op deze vragen. In dit boek schetsen de auteurs de leefwerelden van jongeren op basis van uiteenlopend onderzoek, niet alleen óver jongeren, maar ook door en met jongeren. Het boek bestaat uit drie delen. In deel 1 worden de leefwerelden behandeld op het terrein van zorg en welzijn. Deel 2 gaat in op leren en werken en in deel 3 komen media, vrije tijd en burgerschap aan de orde. Door de hoofdstukken heen wordt steeds aandacht besteed aan actuele thema's als veranderde sekseverhoudingen en de multiculturele samenleving. Bijzonder aan dit boek is dat het zelf aansluit bij de belevingswereld van jongeren, niet alleen inhoudelijk, maar ook qua stijl en vormgeving
Jeugd --- Jeugdcultuur --- Multiculturele samenleving --- Sociale agogiek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Nederland. --- jeugdwerk- en beleid. --- Age group sociology --- jongerencultuur --- sociologie --- media-educatie --- gezinssociologie --- onderwijs --- jeugd --- leefwereld --- populaire cultuur --- 308.4 --- Jongeren --- Jongerencultuur --- Leefwereld --- Media --- Schoolomgeving --- Thuis --- beeldvorming --- gezin --- lichaamscultuur --- media --- Adolescenten --- Beroepsonderwijs --- Burgerschap --- Cyberpesten --- Gamen --- Gezin --- Groep --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdsociologie --- Lichaam --- Liefde --- Muziek --- School --- Seksualiteit --- Sociologie --- Sport --- Tatoeages --- 100742.jpg --- Televisie --- Vrijetijdssociologie --- Zelfbeeld --- Sociologie van de jeugd --- 362.8 --- Leefomgeving --- Digitale wereld --- jeugdcultuur --- jongeren --- Populaire cultuur --- Kinderen en jeugd --- Cultuursociologie --- Jeugdculturen --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Jeugdwerk- en beleid. --- Kind --- Adolescent --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Kleuter --- Jongere
Choose an application
Goede hulpverlening aan kinderen, jongeren en gezinnen start met een goed diagnostisch onderzoek volgens de principes van de empirische cyclus. Voor het werken met kinderen, jongeren en gezinnen zijn er verschillende kwaliteitsvolle diagnostische modellen beschreven, zoals bijvoorbeeld het handelingsgerichte diagnostische model van Pameijer en van Beukering of het model van de diagnostische cyclus zoals beschreven door de Bruyn, Ruijssenaars, Pameijer en van Aarle.Dit handboek vertrekt vanuit deze modellen om de clinicus concrete, state-of-the-art handvatten te bieden om het diagnostisch handelen inhoudelijk te sturen. Dit boek is het vierde in een reeks waarmee de auteurs hulpverleners willen informeren over het diagnostische proces en over recente inzichten in de (ontwikkeling van) gedrags- en emotionele problemen die de diagnosticus nodig heeft om een kwaliteitsvol diagnostisch onderzoek uit te voeren. Dit handboek is dan ook relevant voor studenten én voor hulpverleners die een antwoord trachten te vinden op de hulpvragen van kinderen, jongeren en gezinnen.In dit vierde en laatste deel zoomen de auteurs in op diagnostiek bij een breed scala aan specifieke klachten. Deze klachten kunnen te maken hebben met emotionele problemen zoals angst, depressie, eetstoornissen en (niet-) suïcidale zelfbeschadiging, met gedragsproblemen zoals hechtingsstoornissen of overmatig gamen, of met ontwikkelingsgerelateerde problemen zoals ADHD of autismespectrumstoornis. Voor alle klachten schetsen de auteurs de nodige theoretische achtergrond. Vervolgens beschrijven zij instrumenten en strategieën om aan handelingsgerichte diagnostiek te doen op de niveaus van onderkenning, verklaring en indicatiestelling. Bron : www.acco.be
Diagnostiek --- Kinderen. --- Jongeren. --- Gezinnen. --- # BIBC : Academic collection. --- #KVHB:Kinderpsychiatrie. --- #KVHB:Orthopedagogie. --- #KVHB:Psychodiagnostiek. --- 419.2 --- Diagnostiek. --- Kinderpsychiatrie. --- diagnose --- diagnostiek. --- kinderpsychiatrie --- kinderpsychiatrie. --- psychodiagnostiek. --- Psychotechnisch onderzoek. --- 61. --- 616. --- ethiek --- psychiatrische diagnostiek --- beroepsgeheim --- Orthopedagogics --- deontologie --- kinderen --- orthopedagogiek --- jeugd --- interculturele communicatie --- Kinderen ; psychodiagnostiek --- Jongeren ; psychodiagnostiek --- # BIBC : Academic collection --- #KVHB:Psychodiagnostiek --- psychodiagnostiek --- 419.7 --- psychiatrie --- gezinnen --- Psychotechnisch onderzoek --- Diagnosis --- Handbooks, manuals, etc. --- #KVHB:Kinderpsychiatrie --- #KVHB:Gedragstherapie --- #KVHB:Orthopedagogie --- Psychodiagnostiek --- Kinderpsychiatrie --- 616 --- diagnostiek --- 61 --- Orthopedagogiek --- ontwikkelingspsychologie --- psychopathologie --- orthopedagogie --- gedragsproblemen --- emotionele problemen --- PXL-Education 2019 --- methodisch handelen --- PXL-Social Work 2014 --- #KVHB:Gedragstherapie. --- Psychodiagnostiek. --- gezinnen. --- kinderen. --- psychiatrie. --- Kinderen --- Gezinnen --- Hulpverlening --- Psychodiagnose --- Jeugd --- Ontwikkelingspsychologie --- Gedragsproblemen --- ADHD --- Autisme --- Psychotische stoornissen --- Gender --- Leerstoornissen --- Dyscalculie --- Dyslexie --- Dwangstoornissen --- Angststoornissen --- Depressie --- Zelfverwonding --- Zelfmoord --- Kindermishandeling --- Eetstoornissen --- Gamen --- Drugs --- Incontinentie --- Gehechtheid --- Hechtingsproblemen --- Dissociatieve stoornissen --- Psychische stoornissen ; adolescenten --- 467 --- psychische stoornissen --- psychische stoornissen. --- diagnostische modellen --- gedrags- en emotionele problemen --- Kind --- Gezin --- Diagnose --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Ouderenzorg --- Gedragsprobleem --- Psychotische stoornis --- Leerstoornis --- Dwangstoornis --- Angststoornis --- Eetstoornis --- Gaming --- Hechting (psychologie) --- Hechtingsprobleem --- Dissociatieve stoornis --- ouder --- Jongere --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Waarom klikt het zo tussen jongeren en sociale media? Welke kansen bieden sociale media hen en met welke risico's krijgen ze te maken? Wat kun je doen om jongeren hierbij zo goed mogelijk te begeleiden?... Heel wat ouders, leraren, jeugdwerkers en andere begeleiders van jongeren stellen zich deze vragen.Dit werk gaat in op de unieke kansen die sociale media aan jongeren bieden op persoonlijk en sociaal vlak. Zo kunnen sociale media een rol spelen in de ontwikkeling van vriendschaps- en liefdesrelaties. Jammer genoeg kan het soms ook fout lopen. Jongeren kunnen geconfronteerd worden met cyberpesten of grooming. Intieme berichten, zoals sexting, kunnen misbruikt worden. Deze en andere risico's komen aan bod, om ze beter te begrijpen en jongeren te begeleiden om hiermee om te gaan.'Mediawijs online' focust ook op hoe men jongeren bewust kan maken van hun digitale voetafdruk om hun onlinereputatie en privacy te beschermen. De gids werd opgesteld in samenwerking met leraren en praktijkdeskundigen uit talrijke organisaties die dagelijks beroepsmatig geconfronteerd worden met e-safetyproblemen. Hierdoor komen bij ieder thema ook praktijkgerichte tips aan bod om kansen en problemen te herkennen, bespreekbaar te maken en jongeren bij te staan met advies.www.lannoocampus.be
Sociale media --- Jongeren. --- #SBIB:309H401 --- #SBIB:309H402 --- #SBIB:309H103 --- 528.51 --- sociale media --- internet --- cyberpesten --- gaming --- communicatie --- 433.5 --- voorlichting --- preventie --- 454.52 --- Cyberpesten --- Internet --- Sociale netwerken --- 004.738 --- Pesten --- Gamen --- Preventie --- Internet; gebruik door kinderen --- Mediawijsheid --- 371.39 --- 193 Kinderrechten en Media --- Publieksgroepen in de verschillende media (pers, omroep, film, boekenindustrie, ...): gebruikersgroepen, gebruikersonderzoek --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- internet - adresboeken, browsers, chatten, e-mail, tagging, sociale netwerken --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- sociale netwerken --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- jongerencultuur --- Educational sciences --- mediawijsheid --- Social media --- Social media and teenagers --- Online social networks --- Social aspects --- Security measures --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Pedagogiek --- Computerarchitectuur. Operating systems --- Media --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- PXL-Education 2014 --- sociale psychologie --- begeleiding --- jongeren --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Mediaopvoeding --- Privacy --- Veiligheid --- Informatievaardigheden --- Kinderen en jeugd --- Seksualiteit --- Reputaties --- Profiel en imago --- Misbruiken --- Jeugd --- 371.300 --- Thuis --- Kind --- Reputatie --- Profiel --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Imago --- Misbruik --- jeugd --- Jongere --- computerondersteund onderwijs --- digitale geletterdheid
Choose an application
Computergames staan onmiskenbaar en in toenemende mate in de belangstelling. Games zijn sinds hun ontstaan, ongeveer 40 jaar geleden, geëvolueerd van een subcultureel en "nerdy" nicheproduct naar een mainstream cultuurproduct met een breed doelpubliek. Ondanks hun ondertussen respectabele leeftijd, hun plaats in de (jeugd)cultuur en hun economische impact, kampen games echter tot op de dag van vandaag met een opvallend negatief imago. Met de regelmaat van een klok, en vaak gevoed door mediagenieke en spraakmakende incidenten, worden games en de gamecultuur in de publieke opinie en het politieke discours beladen met de zonden van Egypte. Vier Vlaamse specialisten gaan in op de effecten van games en op de mogelijkheid die ze bieden voor het creëren van nieuwe sociale netwerken en educatieve kansen. In een eerste deel onderzoeken de auteurs of de morele paniek rond games in de media gefundeerd is. Vervolgens wordt dieper ingegaan op de 'bijzondere' aantrekkingskracht die games kunnen uitoefenen, en op de rol die ze kunnen spelen bij het ontstaan van nieuwe gemeenschappen en netwerken. Daarnaast besteden de auteurs uitvoerig aandacht aan de verschillende omgevingen waarbinnen het gamen plaatsvindt, aan de gevaren van online gamen en aan de maatregelen door de overheid. Het derde deel is gewijd aan computergames in educatie en onderwijs. Het medium van de videogames wordt hier onder meer gesitueerd binnen recente ontwikkelingen rond geletterdheden. Een interessant boek, waaruit blijkt dat er een grote behoefte is aan een grootschalig onderzoek naar het gamen als maatschappelijk feit en cultureel fenomeen. Het boek wordt besloten met verwijzingen naar wetenschappelijke literatuur, websites en de vigerende Belgische wetgeving
Video games and children --- Computers and children --- Internet games --- Social aspects --- Computerspellen. --- Consumer behavior --- robots --- Sociology of culture --- games --- jongerencultuur --- sociale netwerken --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- Affective and dynamic functions --- jeugd --- Age group sociology --- 316.723 --- #PBIB:+117.50 --- 187 Kinderrechten en Vrije tijd --- #SBIB:309H103 --- #SBIB:309H17 --- #SBIB:309H402 --- 663 Jeugd --- 840 Samenleving en staat --- gaming --- audiovisuele opvoeding --- computerspellen --- 37.02 --- lerarenopleiding --- vakdidactiek --- 433.5 --- ICT --- jeugdcultuur --- Computerspelen --- Jeugd --- Cybercrime --- Cyberpesten --- Games --- Jongeren --- Onderwijs --- Sociale netwerken --- Videogame --- Videospelletjes (games) --- Jongeren en ICT --- Media --- Sociale media --- informatica --- S20080772.JPG --- opvoeding --- 316.723 Subculturen --(sociologie) --- Subculturen --(sociologie) --- Muzische vorming : Media & ICT --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Computer- en videogames --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Audiovisuele opvoeding --- (zie ook: teleonderwijs) --- 362.8 --- 37 --- departement Beeldende Kunst 09 --- maatschappelijke veiligheid --- computergame --- KI (kunstmatige intelligentie) --- Kinderen en jeugd --- Vrijetijdsbesteding --- Cultuursociologie --- Netwerken --- Opvoeding en onderwijs --- Jeugdculturen --- Gamen --- Educatie --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- jongeren --- Computerspel --- Sociaal netwerk --- Kind --- Recreatie --- Netwerk (ict) --- Opvoeding --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jeugdcultuur --- Gaming --- Duurzaamheid --- App --- Netwerk (relationeel) --- Jongere --- Internet games - Social aspects --- AI (artificiële intelligentie)
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|