Listing 1 - 10 of 70 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Government attempts in recent years to create a national system of vocational education and training have marked a profound shift both in educational policy and in underlying concepts of what education is for. Relations between schools and the working world are changing all the time and the implementation of ideas of vocationalism has forced a blurring of the time-honoured boundaries between educations concerned with concepts and training, or with skills. The challenge now is to define how the schools can give young people the foundations for life in a working world in which they are likely to
Choose an application
"Self-Care for New and Student Nurses presents self-care practices that must be learned and used consistently and in multiple settings to prepare new nurses for the clinical stressors to come. Filled with methods, tips, and exercises, this will book will guide new and student nurses to prioritize their own health needs in order to avoid burnout and premature exit from the nursing profession"--
Nursing --- beroepsopleiding --- verpleegkunde --- zelfzorg --- Nurses --- Self-care, Health. --- Burnout (Psychology) --- Self Care --- Burnout, Professional --- Psychology. --- Prevention. --- psychology --- prevention & control --- Burn out (Psychology) --- Self Care. --- psychology. --- prevention & control.
Choose an application
Over werkplekleren in het algemeen en over de factoren die werkplekleren beïnvloeden is veel bekend, maar de kennis hierover wordt vaak gefragmenteerd verspreid. In dit werk worden niet alleen recente inzichten bijeengebracht, maar het boek biedt ook handreikingen voor het opzetten, uitvoeren en evalueren van projecten werkplekleren. Centraal staan de opgedane inzichten in de activiteiten die worden uitgevoerd op het terrein van werkplekleren. Eerst wordt ingegaan op de achtergrond van werkplekleren: opvattingen, visies en configuraties. Vervolgens komen het ontwerp en de ontwikkeling van werkplekleren aan de orde. Daarna is er aandacht voor vormen van publieke private samenwerking bij het opzetten en uitvoeren van werkplekleren, en voor de ervaringen bij het opzetten en uitvoeren van samenwerkings projecten tussen kennisinstellingen en arbeidsorganisaties. Tot slot biedt het boek inzicht in de veranderende rollen en taken van docenten, mentoren en werkbegeleiders die bij werkplekleren betrokken zijn.In dit boek worden de hiervoor genoemde onderwerpen op een overzichtelijke manier gepresenteerd. Daarbij wordt onder andere gebruikgemaakt van de ervaringen en inzichten die de afgelopen jaren zijn opgedaan, respectievelijk verworven bij het opzetten en uitvoeren van projecten op het gebied van werkplekleren bij de Hogeschool Rotterdam
didactische werkvormen --- Didactics --- didactiek --- werkplekleren --- Werkplekleren --- Beroepsopleidingen --- Beroepssecundair onderwijs --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- Duaal onderwijs --- Stages --- Onderwijs --- Hoger beroepsonderwijs --- Leren --- Reflectie --- Zelfsturing --- 472.7 --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Formation du personnel Opleiding van het personeel --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Beroepsopleiding --- Stage --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Taalonderwijs --- Reflectie (onderdeel leerproces)
Choose an application
Situering : onderzoek - onderzoeksvragen - methodologie ; Ontwikkeling theoretisch model : CIPO-model ; Zes systemen, zes praktijkvoorbeelden : leerlingenstage - middenstandsleerlingenwezen - industrieel leerlingwezen - VDAB-stage - individuele beroepsopleiding - WEP-plus ; Leren tijdens leerwerkprojecten in kaart gebracht : algemene situering - meerwaarde leerwerkprojecten of output - beschrijving leerprocessen of proces - hefbomen voor kwaliteitsvolle leerwerkprojecten of input - leerwerkprojecten en kansengroepen - context van systemen - aanbevelingen voor beleid en praktijk ; Bijlagen : interviewleidraad stagiair - narratief portret - voorbereiding stage
Secondary education --- stages --- beroepsopleiding --- deeltijds onderwijs --- Academic collection --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- #SBIB:316.334.1O225 --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O331 --- #SBIB:35H415 --- #A0309A --- 713 Beroepsopleiding en beroepsomscholing --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- Beroepsopleiding 377 --- Deeltijds leren 377.35 --- Kwaliteitszorg 658.56 --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Beroepsopleiding (onderneming-school, onderwijs en arbeidsmarkt, onderwijs en bedrijfsleven) --- Deeltijds onderwijs (deeltijds leren) --- Stage --- VDAB (Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding) --- arbeid --- praktijkonderwijs --- Organisatie van het onderwijs: doelmatigheid, effectiviteit, efficiëntie --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Doelen en functies van participatieonderwijs voor werkende jongeren --- Beleidscyclus: evaluatie --- Laagopgeleiden --- Onderwijs --- Leerwerkplaatsen --- Stages --- Jeugd --- Organisatie van het onderwijs: doelmatigheid, effectiviteit, efficiëntie --- Laagopgeleide --- Leerwerkplaats --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Taalonderwijs --- Jongere
Choose an application
Aan de slag! is een uitgebreide handreiking voor het maken van goede opdrachten voor beroepsopleidingen. De opdrahten sluiten aan bij het leerlijnenmodel. De volgende leerlijnen komen aan bod : de stageleerlijn, de integrale leerlijn, de conceptuele leerlijn, de vaardighedenleerlijn en de studieloopbaanbegeleiding (regieleerlijn)
beroepsopleiding --- beoordeling --- evaluatie (onderwijs) --- leeropdrachten --- Didactics of higher education --- #KVHB:Beroepsopleiding --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Stage --- 482 --- beroepsonderwijs --- beroepsopleidingen --- didactiek --- leerlijnen --- secundair onderwijs --- 378.1 --- 489.4 --- competenties --- leerprocessen --- stage --- stagebegeleiding --- vaardigheid --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- competentiegericht leren --- didactiek hoger onderwijs --- opdrachten --- projectonderwijs --- Beroepsonderwijs; didactiek --- Leerprocessen --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- evaluatie --- leermethoden --- stage (praktijkleren) --- studentenbegeleiding --- vaardigheidstraining --- secundair onderwijs - onderwijstypen en onderwijsvormen --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- PHL-Healthcare 12 --- onderwijspraktijk --- stageconcept --- vaardigheidsonderwijs --- Beroepsopleidingen --- Beroepssecundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- Leerlijnen --- Secundair onderwijs --- 484.21 --- assessment --- coaching --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- supervisie --- Beroepsopleiding --- Didactische werkvorm --- Leerlijn
Choose an application
Technical, artistic and vocational education --- Arts and Humanities --- Education & Careers --- Vocational education --- Professional education --- Enseignement professionnel --- Professional education. --- Vocational education. --- beroepsopleiding --- vocational training --- onderwijs --- education --- leren --- learning --- Education (General) --- Onderwijs (algemeen) --- Formació professional --- Formació professional. --- Formació professional.
Choose an application
73 p.
Teacher education. Teacher's profession --- beroepsopleiding --- Didactic strategies --- Personnel management --- werkplekleren --- Coaching --- Managementvaardigheden --- Groepstrainingen --- Communicatieve vaardigheden --- #KVHB:Coaching --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- Formation Opleiding --- Formateurs Opleiders --- Programmes de formation Opleidingsprogramma's --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Groepstraining
Choose an application
Presentatie van een theoretisch overzicht over professionaliseren en een praktisch model voor het ontwerpen van professionaliseringstrajecten.Drs. P.C.B. de JagerLeraren zijn voortdurend bezig om hun werk zo goed mogelijk te doen. Zij willen ook steeds beter en professioneler worden. Dit boek kan leraren helpen zich te bezinnen op hun eigen leerprocessen en geeft handvatten om hun eigen leerproces beter te begrijpen en richting te geven. In het eerste deel wordt een theoretisch overzicht over het professionaliseren van leraren gegeven. In het tweede deel wordt een praktisch model gepresenteerd dat kan worden gebruikt bij het ontwerpen van professionaliseringstrajecten. Daarbij worden vier domeinen onderscheiden, namelijk het externe, het persoonlijke, de praktijk en de consequenties voor de lerende. Dit deel biedt veel aangrijpingspunten om grip te krijgen op het eigen leren. De op de website staande flitscolleges zijn verhelderend en de moeite van het bekijken en bespreken zeker waard. De website is toegankelijk na het scannen van een QR-code in het boek. Geschikt voor leraren, opleiders en bestuurders.© NBD Biblion
Teacher education. Teacher's profession --- Onderwijskunde. --- schoolcultuur --- beroepsopleiding --- levenslang leren --- lerarenopleiding --- Leraar --- Professionalisering --- Motivatie --- Onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Leerkrachten --- Schoolleiders --- Schoolbeleid --- Professionele groei --- Professionaliseringstrajecten --- Onderwijsbeleid --- Schoolcultuur --- Leertraject --- Gesprekstechniek --- Leraren ; professionalisering --- Motivatie ; onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 750 Onderwijspersoneel
Choose an application
This book takes a fresh look at 'professional experience' in initial teacher education in Australia. Using collaborative narrative methodologies, the authors critically explore the ways in which one faculty of education engages with schools, industry, the teaching profession and government policy to deliver an innovative professional experience program. It includes chapters offering new perspectives on more traditional practicums in schools, as well as those reporting on exciting partnership initiatives where pre-service teachers, teacher educators and practitioners work together to teach and learn in new and mutually beneficial ways. There is a particular focus on the professional learning of all stakeholders from across the professional experience program. The book allows readers to gain a new understanding of the experiences and learning opportunities available to all stakeholders when a professional experience program makes a priority of boundary work, relational work and identity work. With the critical and creative power of narrative to convey what other research methodologies cannot, it shows how one institution has developed a variety of innovative approaches and structures in response to on-going debates on quality in teacher education, the role of educational partnerships in teacher preparation and the personal and professional insights gained from such opportunities.
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- Technical, artistic and vocational education --- didactiek --- beroepsopleiding --- lerarenopleiding --- lesgeven --- Teaching. --- Professional education. --- Vocational education. --- Learning. --- Instruction. --- Teaching and Teacher Education. --- Professional & Vocational Education. --- Learning & Instruction.
Choose an application
This book serves as an introductory reader for understanding a professional competencies framework through a new approach. It not only discusses what professional competencies are and why they are significant, but it also shows how to develop a professional competencies approach, measure and research competencies, and learn how to use them to empower professional identity and career development. There has been growing interest to define the social work profession within a professional competencies framework. Professional competencies are considered in their complexity as a triangle of knowledge, skills and values. They are not solely a tool for education and practice, but they are also important for professional socialization and identity in social work. A professional competencies approach has been used to define standards and expectations for social workers-practitioners; it is an evaluation tool for formal education and lifelong learning programs, provides guidance for field practice and placements for social work students, and could be a frame for distinguishing levels of professional expertise. The volume provides an up-to-date, comprehensive overview of a professional competencies approach in social work with 10 chapters organized in four sections: Part I: Understanding a Professional Competencies Approach, including Criticisms of the Competency-Based Education Approach Part II: Major Areas of Professional Competencies, including Leadership and Professional Socialisation Part III: Measuring Professional Competencies and Education Outcomes, including How to Conceptualise, Operationalise and Measure Professional Competencies in Social Work Part IV: Professional Competencies and Professional Development, including A Model of Holistic Competence in Social Work and the unique Professional Capabilities Framework Social Work in the Frame of a Professional Competencies Approach is essential reading for social work instructors, academics and national professional associations interested in developing or reviewing their professional competencies framework. It is an invaluable resource for experts in statutory bodies that set up a legislative framework of social work practice or work in the accreditation of social work education programs. The book is useful for social work students interested in understanding the theoretical background of social work, as well as for field practitioners who wish to use professional competencies for their self-reflection, self-evaluation and professional identity.
Social welfare methods --- Sociology --- Teaching --- Technical, artistic and vocational education --- Higher education --- Personnel management --- aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- bedrijfsopleidingen --- sociaal werk --- sociologie --- beroepsopleiding --- HRM (human resource management) --- professionaliteit --- levenslang leren --- hoger beroepsonderwijs --- Professional employees --- Social workers --- Rating of.
Listing 1 - 10 of 70 | << page >> |
Sort by
|