Listing 1 - 10 of 70 << page
of 7
>>
Sort by
The vocational quest
Author:
ISBN: 1134838573 1280335696 020307579X 9780203075791 0415109159 9786610335695 6610335699 9780415109154 0415109159 9781134838523 9781134838561 9781134838578 1134838565 Year: 1994 Publisher: London New York Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Government attempts in recent years to create a national system of vocational education and training have marked a profound shift both in educational policy and in underlying concepts of what education is for. Relations between schools and the working world are changing all the time and the implementation of ideas of vocationalism has forced a blurring of the time-honoured boundaries between educations concerned with concepts and training, or with skills. The challenge now is to define how the schools can give young people the foundations for life in a working world in which they are likely to


Multi
Self-care for new and student nurses
Authors: --- ---
ISBN: 9781948057844 9781948057820 9781948057837 1948057832 1948057824 1948057840 9781948057813 1948057816 Year: 2021 Publisher: Indianapolis : Sigma,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Self-Care for New and Student Nurses presents self-care practices that must be learned and used consistently and in multiple settings to prepare new nurses for the clinical stressors to come. Filled with methods, tips, and exercises, this will book will guide new and student nurses to prioritize their own health needs in order to avoid burnout and premature exit from the nursing profession"--


Book
De kracht van werkplekleren
Authors: ---
ISBN: 9789059315860 Year: 2010 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over werkplekleren in het algemeen en over de factoren die werkplekleren beïnvloeden is veel bekend, maar de kennis hierover wordt vaak gefragmenteerd verspreid. In dit werk worden niet alleen recente inzichten bijeengebracht, maar het boek biedt ook handreikingen voor het opzetten, uitvoeren en evalueren van projecten werkplekleren. Centraal staan de opgedane inzichten in de activiteiten die worden uitgevoerd op het terrein van werkplekleren. Eerst wordt ingegaan op de achtergrond van werkplekleren: opvattingen, visies en configuraties. Vervolgens komen het ontwerp en de ontwikkeling van werkplekleren aan de orde. Daarna is er aandacht voor vormen van publieke private samenwerking bij het opzetten en uitvoeren van werkplekleren, en voor de ervaringen bij het opzetten en uitvoeren van samenwerkings projecten tussen kennisinstellingen en arbeidsorganisaties. Tot slot biedt het boek inzicht in de veranderende rollen en taken van docenten, mentoren en werkbegeleiders die bij werkplekleren betrokken zijn.In dit boek worden de hiervoor genoemde onderwerpen op een overzichtelijke manier gepresenteerd. Daarbij wordt onder andere gebruikgemaakt van de ervaringen en inzichten die de afgelopen jaren zijn opgedaan, respectievelijk verworven bij het opzetten en uitvoeren van projecten op het gebied van werkplekleren bij de Hogeschool Rotterdam


Book
Werken aan leren : over de kwaliteit van leerwerkprojecten (stages)
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 905550338X Year: 2003 Publisher: Leuven HIVA-KULeuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Situering : onderzoek - onderzoeksvragen - methodologie ; Ontwikkeling theoretisch model : CIPO-model ; Zes systemen, zes praktijkvoorbeelden : leerlingenstage - middenstandsleerlingenwezen - industrieel leerlingwezen - VDAB-stage - individuele beroepsopleiding - WEP-plus ; Leren tijdens leerwerkprojecten in kaart gebracht : algemene situering - meerwaarde leerwerkprojecten of output - beschrijving leerprocessen of proces - hefbomen voor kwaliteitsvolle leerwerkprojecten of input - leerwerkprojecten en kansengroepen - context van systemen - aanbevelingen voor beleid en praktijk ; Bijlagen : interviewleidraad stagiair - narratief portret - voorbereiding stage


Book
Aan de slag! Inspirerende opdrachten voor beroepsopleidingen
Authors: ---
ISBN: 9789031347346 Year: 2008 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan de slag! is een uitgebreide handreiking voor het maken van goede opdrachten voor beroepsopleidingen. De opdrahten sluiten aan bij het leerlijnenmodel. De volgende leerlijnen komen aan bod : de stageleerlijn, de integrale leerlijn, de conceptuele leerlijn, de vaardighedenleerlijn en de studieloopbaanbegeleiding (regieleerlijn)


Periodical
Vocations and learning.
ISSN: 1874785X 18747868 Year: 2008 Publisher: [Dordrecht] : Springer,


Book
Van deskundige naar trainer : trainen als tweede beroep
Author:
ISBN: 9789043015943 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Pearson Education


Book
Professionele groei van leraren en andere onderwijsprofessionals : grip op leren
Authors: ---
ISBN: 9789463711180 Year: 2019 Publisher: Oud-Turnhout Gompel&Svacina

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Presentatie van een theoretisch overzicht over professionaliseren en een praktisch model voor het ontwerpen van professionaliseringstrajecten.Drs. P.C.B. de JagerLeraren zijn voortdurend bezig om hun werk zo goed mogelijk te doen. Zij willen ook steeds beter en professioneler worden. Dit boek kan leraren helpen zich te bezinnen op hun eigen leerprocessen en geeft handvatten om hun eigen leerproces beter te begrijpen en richting te geven. In het eerste deel wordt een theoretisch overzicht over het professionaliseren van leraren gegeven. In het tweede deel wordt een praktisch model gepresenteerd dat kan worden gebruikt bij het ontwerpen van professionaliseringstrajecten. Daarbij worden vier domeinen onderscheiden, namelijk het externe, het persoonlijke, de praktijk en de consequenties voor de lerende. Dit deel biedt veel aangrijpingspunten om grip te krijgen op het eigen leren. De op de website staande flitscolleges zijn verhelderend en de moeite van het bekijken en bespreken zeker waard. De website is toegankelijk na het scannen van een QR-code in het boek. Geschikt voor leraren, opleiders en bestuurders.© NBD Biblion


Multi
Re-imagining Professional Experience in Initial Teacher Education : Narratives of Learning
Authors: --- ---
ISBN: 9789811308154 9811308144 9811308152 Year: 2018 Publisher: Singapore Springer Singapore, Imprint: Springer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book takes a fresh look at 'professional experience' in initial teacher education in Australia. Using collaborative narrative methodologies, the authors critically explore the ways in which one faculty of education engages with schools, industry, the teaching profession and government policy to deliver an innovative professional experience program. It includes chapters offering new perspectives on more traditional practicums in schools, as well as those reporting on exciting partnership initiatives where pre-service teachers, teacher educators and practitioners work together to teach and learn in new and mutually beneficial ways. There is a particular focus on the professional learning of all stakeholders from across the professional experience program. The book allows readers to gain a new understanding of the experiences and learning opportunities available to all stakeholders when a professional experience program makes a priority of boundary work, relational work and identity work. With the critical and creative power of narrative to convey what other research methodologies cannot, it shows how one institution has developed a variety of innovative approaches and structures in response to on-going debates on quality in teacher education, the role of educational partnerships in teacher preparation and the personal and professional insights gained from such opportunities.


Multi
Social Work in the Frame of a Professional Competencies Approach
Author:
ISBN: 9783031135286 9783031135279 9783031135293 9783031135309 Year: 2022 Publisher: Cham Springer International Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book serves as an introductory reader for understanding a professional competencies framework through a new approach. It not only discusses what professional competencies are and why they are significant, but it also shows how to develop a professional competencies approach, measure and research competencies, and learn how to use them to empower professional identity and career development. There has been growing interest to define the social work profession within a professional competencies framework. Professional competencies are considered in their complexity as a triangle of knowledge, skills and values. They are not solely a tool for education and practice, but they are also important for professional socialization and identity in social work. A professional competencies approach has been used to define standards and expectations for social workers-practitioners; it is an evaluation tool for formal education and lifelong learning programs, provides guidance for field practice and placements for social work students, and could be a frame for distinguishing levels of professional expertise. The volume provides an up-to-date, comprehensive overview of a professional competencies approach in social work with 10 chapters organized in four sections: Part I: Understanding a Professional Competencies Approach, including Criticisms of the Competency-Based Education Approach Part II: Major Areas of Professional Competencies, including Leadership and Professional Socialisation Part III: Measuring Professional Competencies and Education Outcomes, including How to Conceptualise, Operationalise and Measure Professional Competencies in Social Work Part IV: Professional Competencies and Professional Development, including A Model of Holistic Competence in Social Work and the unique Professional Capabilities Framework Social Work in the Frame of a Professional Competencies Approach is essential reading for social work instructors, academics and national professional associations interested in developing or reviewing their professional competencies framework. It is an invaluable resource for experts in statutory bodies that set up a legislative framework of social work practice or work in the accreditation of social work education programs. The book is useful for social work students interested in understanding the theoretical background of social work, as well as for field practitioners who wish to use professional competencies for their self-reflection, self-evaluation and professional identity.

Listing 1 - 10 of 70 << page
of 7
>>
Sort by