Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Inhoud: 1. Inleiding; 2. Cognitief-gedragstherapeutische methoden; 3. Het fundament van de relatie: bouwstenen en toepassingen; 4. Start: een goed begin is het halve werk; 5. Formulering van de gebeurtenissen en onderzoek van de gevoelens; 6. Onderzoek van gedrag en de gevolgen van gedrag; 7. Onderzoek van gedachten; 8. Cognitieve interventies; 9. Gevoelsinterventies; 10. Gedragsinterventies; 11. Systeemgerichte aanpak; 12. Protocollair werken; 13. Weergave van schoolmotivatieproblemen.
Ontwikkelingspsychologie --- therapeutische technieken. --- Therapeutische technieken. --- 607.33 --- Rationeel-emotieve therapie --- cognitieve therapie --- diagnose --- gedragstherapie --- kindertherapie --- relaties --- psychotherapie --- RET (rationeel-emotieve therapie) --- adolescenten --- kinderen --- kinderpsychiatrie --- psychotherapie (psychische therapie) --- Gedragstherapie --- (zie ook: orthopedagogiek) --- 607.25 --- gedrag --- RET: Rationeel Emotieve Therapie --- Kinderen --- Adolescenten --- Rational emotive behavior therapy. --- Rational-emotive psychotherapy --- Rational emotive therapy --- Rational psychotherapy --- REBT (Rational emotive behavior therapy) --- RET (Rational emotive therapy) --- Cognitive therapy --- Kind --- Adolescent --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongeren --- Psychotherapie --- Rationeel-emotieve therapie (RET) --- Emotionaliteit --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Jeunes --- Psychothérapie --- Emotivité --- Pédopsychiatrie
Choose an application
Tot voor kort leefde in de kinder- en jeugdpsychiatrie de gedachte dat depressieve stoornissen bij kinderen en jonge adolescenten niet konden voorkomen. De laatste jaren wordt uit onderzoek echter duidelijk dat het tegendeel het geval is. Depressie komt voor bij zowel peuters en kleuters, kinderen in de basisschoolleeftijd als bij adolescenten. Depressie bij kinderen en adolescenten duurt vaak lang en kent veelal een ongunstig verloop. Bovendien is bij adolescenten het risico van suïcidaliteit en van drugs- en alcoholmisbruik groot. In dit boek wordt de behandeling van depressie bij kinderen en adolescenten vanuit verschillende invalshoeken belicht. Naast diagnostiek worden vooral verschillende behandelstrategieën en -settings (zoals school) besproken. Praktijkvoorbeelden krijgen daarbij ruime aandacht. Bovendien wordt speciaal stilgestaan bij preventie, suïcide, medicatie, bipolaire stoornissen en traumatische situaties (Zoals incest). Dit boek is onder andere bedoeld voor psychiaters
Ontwikkelingspsychologie --- Therapeutische technieken. --- kinderpsychiatrie --- Psychiatry --- depressieve kinderen --- #KVHB:Depressie --- #KVHB:Adolescenten --- 376.43 --- Depressie --- Jongeren --- Kinder- en adolescentenpsychiatrie (adolescentenpsychiatrie, jeugdpsychiatrie, kinderpsychiatrie) --- Behandelingen --- Depressies --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Jeugd --- Kinderen --- Opvoeding --- Preventie --- Therapie --- 606.3 --- adolescenten --- depressie --- jeugdpsychologie --- kinderen --- kinderpsychologie --- zelfdoding (suïcide, zelfmoord) --- Jeunes --- Dépression --- Pédopsychiatrie --- (zie ook: orthopedagogiek) --- Adolescenten --- Kind --- Adolescent --- ouder --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|