Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
La mémoire : de l'esprit aux molécules
Authors: --- ---
ISBN: 2744501301 9782744501302 Year: 2002 Volume: *18 Publisher: Bruxelles: De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Journal of research on adolescence.
Author:
ISSN: 15327795 10508392 Year: 1991 Publisher: [Mahwah, NJ] : Hoboken : L. Erlbaum Associates. Wiley-Blackwell

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Psychologie : science humaine et science cognitive
Author:
ISSN: 13762273 ISBN: 2804132609 9782804132606 Year: 2001 Volume: *8 Publisher: Bruxelles: De Boeck,

Les mécanismes cognitifs du diagnostic médical : optimisation et expertise
Author:
ISBN: 213050387X Year: 2001 Publisher: Paris : Presses Universitaires de France,


Book
Cognition et lecture : processus de base de la reconnaissance des mots écrits chez l'adulte
Author:
ISBN: 2804137716 9782804137717 Year: 2001 Publisher: Bruxelles: De Boeck,


Book
Modèles de jeux de formation : les jeux-cadres de Thiagi
Authors: --- ---
ISBN: 9782212539370 2212539371 Year: 2001 Publisher: Paris: Eyrolles,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Un jeu-cadre est une structure de jeu vide de contenu, que l'on remplit en fonction de ses besoins. On peut ainsi concevoir en quelques instants un jeu de qualité, parfaitement adapté aux besoins de la formation ou de l'enseignement, et d'un coût quasiment nul. Tout jeu-cadre est très facilement adaptable selon les besoins et les contraintes de l'utilisateur : thème étudié, temps disponible, nombre de participants, niveau de connaissance, etc. Dans cette 3e édition, on trouvera : de nouveaux " jeux-conférences ", qui combinent la structure et l'efficacité de la méthode conférence (ou du cours magistral) avec la participation et le plaisir que génèrent les stratégies interactives ; de nouveaux jeux pour mieux tirer parti des lectures (grandes et petites), alliant la découverte effective d'un texte imprimé avec la motivation que déclenchent des activités plaisantes ; et toujours des conseils, simples mais essentiels, pour animer vos jeux-cadres et vos jeux de formation.

L'apprentissage de la lecture : fonctionnement et développement cognitifs
Authors: ---
ISBN: 2200252803 9782200252809 Year: 2002 Publisher: Paris: Armand Colin,

Race and intelligence : separating science from myth.
Author:
ISBN: 0805837574 Year: 2002 Publisher: Mahwah Erlbaum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In recent years, reported racial disparities in IQ scores have been the subject of raging debates in the behavioral and social sciences and education. What can be made of these test results in the context of current scientific knowledge about human evolution and cognition? Unfortunately, discussion of these issues has tended to generate more heat than light. Now, the distinguished authors of this book offer powerful new illumination. Representing a range of disciplines--psychology, anthropology, biology, economics, history, philosophy, sociology, and statistics--the authors review the concept of race and then the concept of intelligence. Presenting a wide range of findings, they put the experience of the United States--so frequently the only focus of attention--in global perspective. They also show that the human species has no "races" in the biological sense (though cultures have a variety of folk concepts of "race"), that there is no single form of intelligence, and that formal education helps individuals to develop a variety of cognitive abilities. Race and Intelligence offers the most comprehensive and definitive response thus far to claims of innate differences in intelligence among races. This text on race and intelligence covers topics such as: folk heredity; the myth of race; science and the idea of race; "Race" and IQ testing; African inputs in the IQ controversy, or why two-legged animals can't sit gracefully; and cultural amplifiers of intelligence.


Book
Cerveau et psychologie : introduction à l'imagerie cérébrale anatomique et fonctionnelle
Authors: --- ---
ISBN: 2130509126 9782130509127 Year: 2002 Publisher: Paris: PUF,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cerveau et psychologie. Introduction à l'imagerie cérébrale anatomique et fonctionnelle s'adresse à tous ceux qui s'interrogent sur l'énigme de l'esprit humain et de ses rapports avec le cerveau - dernier continent à découvrir. Depuis René Descartes et son dualisme âme/cerveau - associé au rôle fantaisiste de la glande pinéale -, c'est un événement, une première dans l'histoire des idées et des sciences : la démonstration de la façon dont « l'âme », rebaptisée « cognition », s'inscrit dans la matérialité du cerveau. Cet ouvrage tout en couleur présente et analyse les nouvelles images du cerveau humain obtenues au cours des processus de pensée. Les apports de la révolution technologique que constituent les caméras permettant de voir le cerveau en action intéressent les étudiants ou spécialistes en psychologie, en neurosciences, en médecine, en philosophie et en sciences cognitives, mais aussi chacun de nous.(quatrième de couverture)

Who's not working and why
Authors: ---
ISBN: 0521794390 0521651522 0511664753 9780521651523 9780511664755 9780521794398 Year: 1999 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Presenting a radically different view of the operations of the labor market, in this 1999 book Professors Pryor and Schaffer explain the growing inequality in wages and how those with the least education are being squeezed out of the labor market. Why have wages in those jobs requiring extra-high cognitive skills risen while all other wages have stagnated or fallen? And why are more university graduates taking high-school jobs? The authors of this volume present data revealing that jobs which require a high educational level are increasing more slowly than those with somewhat lower requirements. However such jobs are increasing faster than those requiring still less formal education. Professors Pryor and Schaffer also show how women are replacing men in jobs which require higher levels of education and, moreover, how those with high cognitive skills are replacing those with lower cognitive skills.

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by