Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
The conversity model. Making money with social media.
Author:
ISBN: 9789020995725 Year: 2011 Publisher: LannooCampus


Multi
Social media influencers and the #law
Authors: ---
ISBN: 9789464662207 9464662204 Year: 2024 Publisher: Heverlee Lea uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

It is impossible to imagine contemporary society without social media. Initially conceived as networks for connecting friends and acquaintances, their immense popularity has led to their increasing use for commercial purposes.The position of influencers on social media is therefore a recent phenomenon and poses some legal questions. Which leaves both influencers and lawyers and magistrates in need of clarity.On 1 December 2023 during our conference on this topic, the researchers of the department Metajuridica, Private and Corporate Law of the Faculty of Law and Criminology of Ghent University therefore shared their knowledge to address, each from their own expertise, these various legal questions associated with the use of influencers for advertising via social media. (source: publisher's website)


Book
Sociale media en werkgeverscontrole
Author:
ISBN: 9789046543498 Year: 2012 Volume: 2012/03 Publisher: Mechelen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek bestaat uit twee delen. In het eerste deel geeft de auteur een algemene juridische analyse van (het gebruik van) sociale media. Daarin staan de toepassing van de strafwet, het grondrecht op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer en de verwerking van persoonsgegevens centraal. In het tweede deel past hij de inzichten verworven in het het eerste deel toe op de arbeidsrelatie. Hierbij doorloopt hij de drie stadia van een arbeidsverhouding aanwerven, tewerkstellen, ontslaan met aandacht voor procedureaspecten

Listing 1 - 3 of 3
Sort by