Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
bewegingsopvoeding --- basisonderwijs --- motorische vaardigheden --- observeren --- bewegen --- didactiek --- 477.8 --- 472.7 --- kleuterschool: bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education
Choose an application
Basislessen bewegingsonderwijs deel 1 bevat 14 basisopstellingen en 6 buitenlessen. De lessen worden bewaard als losse katernen in een map. Per les kan een katern uit de map worden genomen. Deze methode is geschreven voor alle leerkrachten die bewegingsonderwijs geven op basisscholen en kan uitstekend gebruikt worden als praktijkboek/studieboek en behandelt voornamelijk de leerlijnen Balanceren, Zwaaien, Over de kop, Springen, Hardlopen en Bewegen op muziek. De werkbladen sluiten aan op de 14 basisopstellingen en zijn bedoeld als hulpmiddel om leerlingen zelfstandig te laten werken. De leerkracht hoeft niet zelf alle tips en aanwijzingen te geven en heeft zo meer tijd over om echt met de leerlingen te werken. Doordat de informatie zeer visueel (met foto's, pijlen en tekstwolkjes) is weergegeven, zien de kinderen snel wat de bedoeling is. Voor elke basisopstelling is er een set werkbladen, waarop de benodigde materialen en opstellingen te zien zijn. In heldere taal wordt beschreven wat de kinderen bij elke activiteit gaan doen en wat de spelregels zijn. Bij elke activiteit kan gekozen worden uit verschillende moeilijkheidsniveaus.
Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- 477.8 --- 616.03 --- 616.2 --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek (Vakdidactiek) --- lichamelijke opvoeding --- bewegingsopvoeding --- sport --- Lichamelijke opvoeding in het onderwijs, sport op school --- Gymnastiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- didactiek --- basisonderwijs --- Schommelen --- Hurksprong --- Springen --- hokbal --- Tikspelen --- Klimmen en klauteren --- Rollen --- Balspelen --- Jagerbal --- touwspringen --- Balanceren --- Handenstand --- Overslag --- touwzwaaien --- hurkwendsprong --- Aerobics --- Basisonderwijs --- Bewegen op muziek --- Dansen --- Hoogspringen --- Verspringen --- Acrobatiek --- Ringen --- Zwaaien --- Rekstok --- Radslag --- Korfbal --- Estafette --- Frisbee --- Waterspelen --- Jongleren --- Hinkelen --- 796.04 --- Bewegingsonderwijs --- Lesplannen --- Materialen --- Lesopstellingen --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Spelen --- Sport --- Lichamelijke opvoeding --- Didactiek --- Jaarplannen --- Zwaaibewegingen --- Klimmen --- Evenwicht --- Turnen --- Dansante vorming --- Atletiek --- Acrogym --- Rope skipping --- Voetbal --- Joggen --- Toestelturnen --- Badminton --- Tennis --- Buitenspelen --- Spel --- Jaarplan --- Zwaaibeweging --- Balspel --- Verspringen (atletiek) --- Tikspel --- Voetbal (sport) --- Waterspel --- Ultimate frisbee --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education
Choose an application
Dit tweede deel beschrijft de leerlijnen Mikken, Jongleren, Doelspelen, Tikspelen en Stoeispelen. Het boek bevat een jaarprogramma voor alle basisschoolgroepen, 21 uitgewerkte basislessen voor elke leeftijdscategorie, en een aantal suggestielessen. Na het praktijkgedeelte volgt een theoretische verantwoording. De auteurs onderscheiden zes verschillende spelgroepen : tikspelen, jagerbalspelen, trefbalspelen, lijnspelen, doelspelen en stoeispelen. De Basislessen bewegingsonderwijs zijn bestemd voor iedereen die te maken heeft met bewegingsonderwijs op de basisschool: groepsleerkrachten, vakleerkrachten en consulenten bewegingsonderwijs en studenten en docenten aan pabo's en Academies voor Lichamelijke Opvoeding. De werkbladen kunnen gebruikt worden als geheugensteun in de gymzaal.
Bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Spelen --- Sport --- Lichamelijke opvoeding --- Didactiek --- Balspelen --- spelactiviteiten --- bewegingsspelen --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- Didactics of primary education --- 372.879.6 --- spelen --- lichamelijke opvoeding --- schoolwerkplannen --- leerplannen --- didactiek --- basisonderwijs --- 477.8 --- 616.2 --- 456.78 --- 463.5 --- 471.47 --- 617.6 --- Badminton --- Basisonderwijs --- Basketbal --- Bewegingsspelen --- Gooien --- Handbal --- Handboek/cursus --- Hockey --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Korfbal --- Motorisch gehandicapte kinderen --- Stoeien --- Tennis --- Tikspelen --- Voetbal --- Volleybal --- Bewegingsonderwijs --- Didactische werkvormen --- Doelspelen --- Evaluatie --- Groene spelen --- Jaarplanning --- Jagerbal --- Kleuteronderwijs --- Lijnspelen --- Spel --- Spelindeling --- Spelvormen --- Sportspelen --- Stoeispelen --- Trefbal --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N. --- badminton --- basketbal --- bewegingsopvoeding ; l.o. --- doelspelen --- handbal --- hockey --- jagerbalspelen --- korfbal --- lijnspelen --- stoeien --- stoeispelen --- tennis --- tikspelen --- trefbalspelen --- voetbal --- volleybal --- 796.04 --- Bewegen --- Bewegingsactiviteiten --- Evaluaties --- Planning --- Bewegingsopvoeding; ba.o. --- Lichamelijke opvoeding; ba.o. --- 051091.jpg --- lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- spel --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Gymnastiek; algemeen --- Lichamelijk gehandicapten --- Zaal- en kleinterreinspelen; algemeen --- (zie ook: rolstoelbasketbal) --- (zie ook: beachvolleybal) --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of Kindergarten --- speldidactiek --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N --- bewegingsopvoeding ; l.o --- Bewegingsopvoeding; ba.o --- Lichamelijke opvoeding; ba.o
Choose an application
De werkbladen kunnen gebruikt worden als geheugensteun in de gymzaal. Dit tweede deel beschrijft de leerlijnen Mikken, Jongleren, Doelspelen, Tikspelen en Stoeispelen. Het boek bevat een jaarprogramma voor alle basisschoolgroepen, 21 uitgewerkte basislessen voor elke leeftijdscategorie, en een aantal suggestielessen. Na het praktijkgedeelte volgt een theoretische verantwoording. De auteurs onderscheiden zes verschillende spelgroepen : tikspelen, jagerbalspelen, trefbalspelen, lijnspelen, doelspelen en stoeispelen. De Basislessen bewegingsonderwijs zijn bestemd voor iedereen die te maken heeft met bewegingsonderwijs op de basisschool: groepsleerkrachten, vakleerkrachten en consulenten bewegingsonderwijs en studenten en docenten aan pabo's en Academies voor Lichamelijke Opvoeding.
bewegingsopvoeding --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- 477.8 --- basisonderwijs --- didactiek --- leerplannen --- lichamelijke opvoeding --- schoolwerkplannen --- spelen --- 616.03 --- 616.2 --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Spelen(Kinderspelen) --- Badminton --- Balspelen --- Bewegingsspelen --- Doelspelen --- Lijnspelen --- Tikspelen --- Volleybal --- 796.04 --- Basisonderwijs --- Bewegen --- Bewegingsonderwijs --- Lesplannen --- Spelen --- sport --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Lichamelijke opvoeding in het onderwijs, sport op school --- Gymnastiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek --- Sport --- Lager onderwijs --- Lichamelijke opvoeding --- Spel --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Balspel
Choose an application
Aan een praktische methode voor bewegingsopvoeding op de basisschool bestond al lange tijd behoefte. Die methode krijgt vorm in dit boek. De auteurs maakten een jaarprogramma bewegingsonderwijs voor vier leeftijdscategorieën, die tezamen groep 1 t/m 8 omspannen. Zij werkten 25 weken van dat programma gedetailleerd uit, op zo'n manier dat een maximale doelmatigheid wordt bereikt. Uitgaande van één basisopstelling per week, die met kleine aanpassingen voor alle groepen geschikt te maken is, wordt een lessenreeks gepresenteerd die aan alle onderwijskundige eisen voldoet. Speciale aandacht besteedden de auteurs daarbij aan knelpunten en differentiatiemogelijkheden. Vele tekeningen verduidelijken de opstelling, de organisatie en de oefenstof. De uitgewerkte lessen zijn aangevuld met suggestie- en combinatielessen. Na dit praktijkgedeelte volgt een theoretische verantwoording, die in samenhang met het jaarprogramma gebruikt kan worden als een deelschoolwerkplan bewegingsonderwijs.
bewegingsopvoeding --- Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- spelen --- lichamelijke opvoeding --- schoolwerkplannen --- leerplannen --- didactiek --- basisonderwijs --- 477.8 --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N. --- banken ; l.o. --- bewegingsopvoeding ; l.o. --- conditiecircuit --- matten --- rekstok --- toestellencircuit --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- 372.879.6 --- 616.2 --- Apenkooi --- Atletiek --- Bank --- Bewegen-muziek --- Bewegingsonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Circuit-conditie --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Hindernissenbaan --- Jaarplanning --- Klauteren --- Klimmen --- Mat --- Muziek --- Rapportage --- Rekstok --- Ringen --- Shuttle-run-test --- Touw --- Turnen --- 477.7 --- lo : bewegingsopvoeding (ler) --- 796.04 --- Basisonderwijs --- Bewegingsactiviteiten --- Circuitspelen --- Doelstellingen --- Evaluaties --- Lesplannen --- Oefeningen --- Planning --- Bewegingsopvoeding; ba.o. --- Lichamelijke opvoeding; ba.o. --- Lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Gymnastiek; algemeen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Bewegingsopvoeding; ba.o --- Lichamelijke opvoeding; ba.o --- Bewegingstherapie --- Lichamelijke opvoeding --- Onderwijs --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N --- banken ; l.o --- bewegingsopvoeding ; l.o --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Basislessen Bewegingsonderwijs in de speelzaal is een methode bewegingsonderwijs voor kinderen van 3 tot 7 jaar waarin 14 lessen volledig zijn uitgewerkt.
477.8 --- Bewegingsonderwijs --- bewegingsopvoeding --- leerboeken --- kleuteronderwijs --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek --- lichamelijke opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- bewegingsprogramma's --- didactiek van sport en spel --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Speelzalen --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Speelzaal --- l
Choose an application
Choose an application
basisschool --- bewegingsopvoeding --- motorische ontwikkeling --- 477.8 --- basisonderwijs --- didactiek --- motoriek --- zorgverbreding --- 616.2 --- Angsten --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Handelingsplannen --- Motorische ontwikkeling --- Observatie --- Zorgverbreding --- Basisonderwijs --- bewegingsopvoeding (ler) --- basisonderwijs : didactiek : bewegingsopvoeding (ler) --- motorische ontwikkeling (ler) --- 796.04 --- Bewegingsonderwijs --- Motorische vaardigheden --- Observatietechnieken --- Zorg --- Bewegingsopvoeding; ba.o. --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Gymnastiek; algemeen --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- observeren --- Bewegingsopvoeding; ba.o
Choose an application
leerlingvolgsysteem --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- motoriek --- 456.78 --- observatietechnieken (ler) --- rapporteren --- bewegingsspelen --- 796 --- Bewegen --- Evaluaties --- Gedrag --- Motorische vaardigheden --- Observatietechnieken --- Rapporteren --- Leerlingvolgsystemen --- Bewegingsopvoeding; didactiek --- Evaluatie --- Bewegingsspelen --- Vaardigheden --- Zorgverbreding --- Lichamelijke opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Evaluatietechnieken --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Bewegingsproblemen --- Remediërend onderwijs --- Secundair onderwijs --- Motoriek --- Leerlingvolgsysteem --- Evaluatietechniek --- Motorische stoornis
Choose an application
Het boek 'Zorg voor beweging in de Pabo' heeft als doel om (toekomstige) leerkrachten: meer inzicht en mogelijkheden te geven in het (effectief) observeren en registreren van bewegen en spelen van kinderen; de observaties te koppelen aan praktische ideeën om de ontwikkeling van kinderen te stimuleren. Er zijn vele foto's opgenomen om de ideeën te illustreren. De publicatie geeft inzicht in: het observeren en registeren van bewegingsvaardigheden; het observeren en signaleren van de wijze waarop kinderen deelnemen aan spel- en bewegingssituaties; interventiemogelijkheden. Wat te doen als de ontwikkeling van een kind stagneert - op het schoolplein; - in de klas; - in de lessen bewegingsonderwijs; - MRT; - verwijzen. evaluatie-instrumenten; de mogelijkheden van andere observatie-instrumenten: Beleves en Novibols. Via de site www.bewegingsonderwijsonline.nl kunnen videobeelden worden bekeken waarop het proces van observeren, signaleren, remediëren en evalueren te volgen is. Tevens is extra informatie te vinden op het gebied van observeren, zorgverbreding op gebied van bewegen, schoolplein en MRT. 'Zorg voor beweging in de PABO' kan zowel in de initiële opleiding als binnen de leergang bewegingsonderwijs voor verschillende trajecten gebruikt worden.
Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- 616.2 --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek (Vakdidactiek) --- 456.78 --- bewegingsopvoeding (ler) --- motorische ontwikkeling (ler) --- 477.8 --- Lerarenopleiding --- Kinderen --- Springen --- Gymnastiek; algemeen --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- basisonderwijs --- motorische vaardigheden --- observeren --- bewegen
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|