Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
leermethoden --- didactische processen --- Didactics of higher education --- studeren --- Study methods --- lesgeven --- onderwijspsychologie --- leerpsychologie --- 371.3 --- Enseignement Onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- 371.322.6 --- 371 --- 159.95 --- Leren studeren --- 371.322.6 Leren studeren
Choose an application
supervisie --- Didactic strategies --- methoden van het sociaal werk --- Social welfare methods --- Supervisie --- Coaching --- #GGSB: Pastoraal gesprek - begeleiding --- 371.3 --- Supervisie : onderwijs --- Nederland --- praktijkbegeleiding --- 492 --- 371.35 --- Pastoraal gesprek - begeleiding
Choose an application
Teaching --- agogiek --- thematische interactie --- Social welfare methods --- Depth psychology --- psychoanalyse (dieptepsychologie) --- groepstherapie --- groepsdynamica --- 607.32 --- levend leren --- 371.3 --- 615.86 --- 361.13 --- Dieptepsychologie --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Onderwijskunde
Choose an application
Wat is een goede leraar? Iemand die zijn of haar vak beheerst, vlot communiceert met de klas en mee verantwoordelijkheid draagt voor het reilen en zeilen van de school? Ongetwijfeld, maar ook meer dan dat. Een goede leraar is doorheen dit alles ook een voorbeeld voor kinderen en jongeren en moet daarom verbonden zijn met morele en spirituele bronnen. In dit boek wordt het leerproces in zeven stappen ontrafeld en wordt onderzocht hoe de leraar als persoon, met een eigen professionaliteit en spiritualiteit, in elke stap aanwezig kan zijn. Een leerproces vraagt om volgehouden aandacht in voorbereiding en uitvoering, maar ook om de kunst van het loslaten. Kinderen en jongeren 'leren' hun eigen weg te gaan, ondanks de consequente planning en het beheer van de leraar. Nieuwe inzichten uit de wereld van de (godsdienst-) didactiek en onderwijskunde komen aan bod en worden concreet doorvertaald naar het dagelijkse handelen van de leraar als oriëntatiebaken voor kinderen en jongeren. (Bron: covertekst)
371.3 --- didactiek --- lerarenopleiding --- leren --- onderwijskunde --- spiritualiteit --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- 450.4 --- Didactiek --- Geloofsleven --- Godsdienst --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leren --- Professionalisering --- Spiritualiteit --- leerprocessen --- leraren --- onderwijsbeleid --- didactiek (ler) --- geloofsleven --- lerarenopleiding (ler) --- Leerkrachten --- Leerprocessen --- Onderwijskunde --- Lerarenopleiding : CVO --- 37.02 --- 111912.jpg --- Leraren --- #GGSB: Pastoraal --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- lerarenberoep --- Leraren ; opleidingen --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Educational psychology --- Belgium --- Teaching --- Methodology --- Education --- Philosophy --- PXL-Education 2015 --- didactische evaluatie --- godsdienstdidactiek --- levensbeschouwelijke diversiteit --- Didactische principes --- Didactisch principe --- Leerproces --- Leraar --- Directie --- Pastoraal
Choose an application
In het hedendaagse onderwijs lijkt de rol van leraren geminimaliseerd te zijn. Ze moeten een ?coach? zijn of een ?lerende onder lerenden? en leerlingen moeten vooral ?autonoom leerstof tot zich kunnen nemen?. Aan de hand van zijn invloedrijke drieslag kwalificatie, socialisatie en subjectificatie laat onderwijspedagoog Gert Biesta zien dat de rol van lesgeven, en daarmee die van de leraar, niet uitgespeeld is. Hij pleit hiermee niet voor een terugkeer van de traditionele leraar, in plaats daarvan houdt hij een pleidooi voor een ?derde weg? waarin het werk van leraren integraal onderdeel van het onderwijs blijft.Gert Biesta is als Professor of Education werkzaam in het Department of Education van Brunel University London en Onderwijs, Opleiding en Vorming op de nivoz-leerstoel aan de Universiteit voor Humanistiek. Daarnaast is hij visiting professor bij nla University College, Bergen, Noorwegen.Hij is sinds 2015 geassocieerd lid van de Onderwijsraad. (Bron: https://phronese.vrijeboeken.com/book/9789490120290-de-terugkeer-van-het-lesgeven.html)
Teacher education. Teacher's profession --- lesgeven --- didactiek --- Lesgeven --- Didactiek ; algemeen --- Leraren --- 371.3 --- 450.7 --- lerarenopleiding --- 450.4 --- leraren --- pedagogiek --- Onderwijskunde --- 454 --- Onderwijs --- Leerling-leraarrelatie --- Sociale vaardigheden ; leraren --- Methodiek --- Onderwijsfilosofie --- Didactiek --- Pedagogiek --- Leraren : lesgeven --- Relatie leraar-leerling --- 371.21 --- 37.01 --- Educatieve master --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport --- Educational sciences
Choose an application
De auteur is ervan overtuigd dat scholen en vormingsorganisaties een rol kunnen spelen bij het aanleren van samenwerkingsvaardigheden. In dit boek wordt een leerroute uitgetekend voor het aanleren van deze vaardigheden. Centraal daarbij staat een reeks gevarieerde oefeningen, die telkens focussen op specifieke vaardigheden. Daarnaast beschrijft de auteur de verschillende werkvormen die leerkrachten kunnen gebruiken om hun leerlingen of studenten te leren samenwerken bij de verwering van leerinhouden. De praktische tips en de praktijkvoorbeelden illustreren dat het voor elke leerkracht een haalbare kaart is om de groep in actie te krijgen. (Bron: covertekst)
Onderwijs --- Sociale vaardigheden --- Groepswerk. --- Onderwijs. --- Primary groups --- Organization theory --- groepsdynamica --- sociale vaardigheden --- onderwijs --- Didactic strategies --- samenwerking --- 159.9:3 --- 371.3 --- #PBIB:+108.41 --- Samenwerken --- groepen --- samenwerkingsvaardigheden --- 454.21 --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Groepsdynamica --- Groepswerk --- Samenwerkingsvormen --- groepswerk --- samenwerken --- 305.2 --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- didactische werkvormen --- groepen (ler) --- samenwerkingsvaardigheden (ler) --- 316.45 --- Groepen --- Samenwerking --- maatschappelijk werk --- 454.2 --- Samenwerkend leren --- Samenwerkingsspelen --- D30032.jpg --- organisatiepsychologie --- samenwerking in organisaties --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- 159.9:3 Sociale psychologie --- Sociale psychologie --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- Didactische werkvormen --- (zie ook: teleonderwijs) --- 361.13 --- 65.013 --- 65.012 --- Sociaal-cultureel werk --- Teamwerk --- Groepsdynamiek --- Didactiek --- Sociaal-agogische vaardigheden --- graduaat orthopedagogie --- Didactische werkvorm --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Speel je vrij! 2 is een vervolg op Speel je vrij! Praktijkboek balspelen. Het bevat veel nieuwe spelideeën voor de derde graad van de lagere school en het secundair onderwijs. Kio Rahi, Kho kho, eenvoudig flagball e.a. worden in spelreeksen aangeboden, van eenvoudig naar complex. Bij het samenstellen van dit praktijkboek stond de bekommernis om spelplezier en actieve deelname steeds voorop. Net zoals in het eerste spelenboek kiezen de auteurs voluit voor een SpelenderWijs-aanpak, waarin beter leren spelen een centrale plaats inneemt. Ze promoten het spelen in vaste heterogene teams en voorzien een didactisch kader om spelvormen zelf op maat te kunnen maken van de spelers. Ze houden de technische vereisten binnen de verschillende spelen zo toegankelijk mogelijk. Hierdoor komt het accent tijdens het leerproces onmiddellijk op spelacties te liggen. Ze opteren voor noodzakelijke interventies in de spelomgeving en passen spelregels aan zodat spelers voldoende tijd of ruimte krijgen om de gepaste keuze te maken bij het oplossen van een speluitdaging.Speel je vrij! 2 is vooral bedoeld voor leerkrachten LO en toekomstige leerkrachten LO, maar het bevat zeker ook voldoende leuke spelvormen voor de trainer in een club, jeugdbewegingen en elke spelliefhebber. Spel laat zich immers niet begrenzen.Bron: www.acco.be
Balspelen ; didactiek --- 477.8 --- Spel --- Doelspelen --- Frisbee --- Voetbal --- Terugslagspelen --- kaatsenballen --- Tikspelen --- Loopspelen --- Balspelen --- Basisonderwijs --- balspelen --- basisonderwijs : didactiek : bewegingsopvoeding (ler) --- 619 --- Lichamelijke opvoeding --- bewegingsopvoeding --- spelend leren --- sport --- bewegingsonderwijs --- 371.3:796.3 --- 371.3:796.3 Didactics of ball games in general --- Didactics of ball games in general --- Bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- 796.3 --- Academic collection --- lichamelijke opvoeding --- 619.9 --- lager onderwijs --- lerarenopleiding --- secundair onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Afwerpspelen --- Secundair onderwijs --- Slagbalspelen --- Spelen --- Sport --- balvaardigheid (ler) --- Spelregels --- Tactiek --- 082122.jpg --- balsporten --- 796.3 Balspelen--(algemeen) --- Balspelen--(algemeen) --- Overige balspelen --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Didactiek. --- Balspelen ; didactiek. --- Didactics of sports and games --- sportbeleid --- Didactics of primary education --- spelactiviteiten --- sport op school --- SO (secundair onderwijs) --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek van sport en spel --- Didactics of secundary education --- Spelbegeleiding --- Didactiek --- Lichamelijke opvoeding en sport --- Bewegingsspelen --- Balsporten --- Bewegen --- Lager onderwijs --- PXL-Education 2020 --- Bewegingsspel --- Balspel --- Balsport --- Beweging --- Plezier --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
Dit boek biedt heldere en kritische achtergrondinformatie voor opvoeders, vormingswerker, leerkrachten en ouders over homo's, lesbiennes en biseksuelen. De informatie wordt aangeboden onder de educatieve werkvorm van het stellingenspel, die toelaat om een boeiende dialoog met de deelnemers aan te gaan. Bovendien is, als bijlage, het overzichtelijke werkstramien zodanig weergegeven dat het makkelijk als transparant kan worden gebruikt.
Homoseksualiteit --- Homosexualité --- homoseksualiteit --- sociaal-cultureel werk --- didactiek --- stigmatisering --- sociaal-cultureel werk, methoden --- 241.64*32 --- Academic collection --- #GBIB:IDGP --- #A0106A --- 664.4 Seksualiteit --- 714 Sociaal-cultureel vormingswerk --- 720 Onderwijs --- holebi's --- onderwijs --- sociologie --- 308.15 --- 392.6 ) Seksualiteit --- 613.885 --- Onderwijs --- Seksuele opvoeding --- 030286.jpg --- Holebi's --- pedagogie (pedagogische aspecten) --- 392.63 --- 371.3 --- 301.17 --- 374 --- Theologische ethiek: homosexualiteit --- sociologie van de homoseksualiteit --- homosexualité --- pédagogie (aspects pédagogiques) --- hulpverlening --- hulpverlening. --- onderwijs. --- seksuele vorming --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Didactics of medicine --- Sexology --- Hulpverlening. --- Onderwijs. --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual) --- Homosexuality --- Education --- Educational work --- Book --- Teaching materials
Choose an application
Communicatiewetenschappen. --- Gesprekstechnieken. --- Gesprekstraining. --- Groepspsychologie. --- gesprekstraining --- communicatie --- Personality development --- Affective and dynamic functions --- groepswerk --- Cognitive psychology --- Linguistics --- Didactics --- mondelinge communicatie --- communicatievaardigheden --- gesprekstechnieken --- Didactic strategies --- Social psychology --- rollenspel --- #GSDBP --- 159.9:800 --- 658.3 --- sociale psychologie --- #GBIB:SMM --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- 159.9:800 Psycholinguistiek --- Psycholinguistiek --- 007.1 --- 371.3 --- Communicatieve vaardigheden --- Verbale communicatie --- Evaluatie --- Psychologie --- Groepsdynamiek --- Groupes Groepen --- Formation Opleiding --- Didactique Didactiek --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Evaluation Evaluatie --- Communication Communicatie --- 493.6 ) Groepswerk --- Gesprekstraining --- 493.6 --- Man --- Volwassene
Choose an application
Projectonderwijs is een vaste waarde in het hoger en universitair onderwijs, zowel om zelfsturend teamwerk te leren toepassen als om probleemoplossend te leren werken. Begeleiders van studenten moeten bij projectonderwijs echter over andere vaardigheden beschikken dan bij doceerwerkvormen.Dit handboek combineert een theoretisch kader voor projectonderwijs en voor het leren en werken in groep met een praktisch pakket van taken en vaardigheden die in projectonderwijs aan bod komen. De structuur van dit praktisch pakket is tweeledig; enerzijds de verschillende aspecten chronologisch behandeld: voorbereiden, oriënteren en plannen, taken en vaardigheden tijdens projectwerk, eindevaluatie en afronden van een project. Anderzijds maken de auteurs onderscheid tussen taak- en groepsaspecten. Zo vallen kennismaken, communiceren, feedback geven en ontvangen onder het groepsgerichte terwijl doelstellingen bepalen, taken verdelen, afspraken maken, plannen en evalueren bij taakgerichte aspecten behoren. Elk aspect wordt kort theoretisch toegelicht en de relevantie voor projectonderwijs wordt aangegeven. Daarnaast reiken de auteurs instrumenten, oefeningen en checklists aan die kunnen helpen om de verschillende aspecten voor projecten in het projectonderwijs op een goede manier te laten verlopen.
Lerarenopleiding --- Projectonderwijs --- Algemeen. --- Hoger onderwijs. --- Universitair onderwijs. --- HO (hoger onderwijs) --- groepen --- projectonderwijs --- Didactics of higher education --- Social welfare methods --- higher education --- Didactic strategies --- didactiek --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Projectonderwijs ; hoger onderwijs --- 371.314.6 --- #PBIB:2001.4 --- Academic collection --- Apprentissage Leerproces --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Enseignement Onderwijs --- Groupes Groepen --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Projet (enseignement) Project (onderwijs) --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Projectonderwijs --- hoger onderwijs --- 454.21 --- 489.4 --- teamwork --- 37.02 --- 37.04 --- 378(05) --- cases --- groepswerk --- leren --- literatuuronderzoek --- oefeningen --- presentaties --- rapporten --- sociale pedagogiek --- universitair onderwijs --- 37 --- 371.3 --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Universitair onderwijs --- leermethoden (gez) --- projectonderwijs (ler) --- 371.31 --- E100049.jpg --- Groepswerk --- Hoger onderwijs: projectonderwijs --- 371.314.6 Projectonderwijs --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Leerprocessen --- Projectwerking --- Studiebegeleiding --- Zelfgestuurd onderwijs --- 370.02 --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- Leerproces --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Hoger en universitair onderwijs
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|