Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Breng de buitenwereld zo authentiek mogelijk binnen in de klasGa voor betekenisvolle opdrachtenVertrek vanuit de leervragen van kinderenThematisch werken betekent de reële leef- en belevingswereld van de kinderen in je klas meenemen in je onderwijs. Leraren doen dit vaak al spontaan, alleen zijn ze dikwijls nog op zoek naar een manier om dit beter in hun lespraktijk te integreren.Thematisch werken in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen geeft leerkrachten een stappenplan om op systematische wijze en in samenspraak met leerlingen een thema uit te werken. De pijlers van thematisch werken worden hierin belicht, net als de talrijke voordelen van deze methode.In dit boek vind je een schema met handleiding om de criteria van een goed uitgewerkt thema te herkennen. Zet zo maximaal in op de aangeboren nieuwsgierigheid van je leerlingen en ontdek samen met hen de wereld binnen en buiten de school.https://www.lannoo.be/nl/thematisch-werken
Didactiek ; Onderwijsmethoden --- Didactic strategies --- vakoverschrijdende thema's --- lager onderwijs --- Thema's ; basisonderwijs --- Ervaringsleren ; basisonderwijs --- Basisonderwijs ; didactiek --- Lager onderwijs --- Thematisch werken --- Leefwereld --- Didactiek --- Praktijk --- Basisonderwijs --- Wereldoriëntatie --- Lesgeven --- Activerende didactische werkvormen
Choose an application
Bijlage bij de gelijknamige map. Deze map laat kinderen van 5 tot 12 jaar op een leuke manier kennismaken met verschillende talen en culturen doorheen uitgebreide en volledig uitgewerkte lesmaterialen. Bijna alle lesfiches kunnen zowel in taalhomogene als in taalheterogene groepen gebruikt worden. Voor elke les worden duidelijke doelstellingen geformuleerd en staat vermeld aan welke ontwikkelingsdoelen en eindtermen gewerkt wordt. De lesfiches zijn ontwikkeld binnen verschillende leergebieden. Elk vak laat immers toe talensensibilisering te bewerken.
#PBIB:+107.33 --- intercultureel onderwijs --- meertaligheid --- 474.6 --- basisonderwijs --- didactiek --- vreemdetalenonderwijs --- Diversiteit --- Intercultureel onderwijs --- Meertaligheid (Tweetaligheid) --- Multiculturele samenleving --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Taalspelletjes --- 471.41 --- Emoties (Gevoelens) --- Gebarentaal --- Meertaligheid --- Taaldiversiteit --- gebarentaal --- lichaamstaal --- taaldiversiteit --- taalstimulering --- 474.6 ) Intercultureel onderwijs --- emotaal --- 837 --- Taal --- Vreemdetalenonderwijs ; basisonderwijs --- Onderwijs : Opvoeding : Intercultureel onderwijs : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Contains audio-visual material --- Meertaligheid. --- Multiculturele samenleving. --- Basisonderwijs. --- interculturele opvoeding --- taalvaardigheid --- Didactics of social education --- OETC (onderwijs in eigen taal en cultuur) --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of languages --- Didactics of primary education --- Taalstimulering --- didactiek van de talen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Talensensibilisering --- Meertalig onderwijs --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- Taalactiveringsprogramma's --- Taalverwerving --- Taalonderwijs --- Basisonderwijs --- #BSCH: vak: Nederlands --- Interactief onderwijs --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie
Choose an application
Leerlingen, die verschillen nogal wat van elkaar. Hoe zorg je dan voor maximale leerkansen voor elke leerling? Met binnenklasdifferentiatie!Binnenklasdifferentiatie in de praktijk maakt het haalbaar om ieders leer-kracht te realiseren. Het boek zet je op weg met een stapsgewijze aanpak, creatieve tips en suggesties.Beschrijvingen uit de klaspraktijk in basisonderwijs en secundair onderwijs maken het differentiëren levensecht. Het BKD-leer-krachtmodel vormt de rode draad. Toch kan je elk hoofdstuk ook apart raadplegen. Zo laat dit boek ook differentiatie toe bij de lezer.Geef je les? Volg je een lerarenopleiding? Of begeleid je pedagogisch-didactische processen op school? Dan is dit boek een bron van inspiratie voor jou.Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463796798/Binnenklasdifferentiatie-in-de-praktijk
Differentiatie ; onderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- leraren-leerling relatie --- Differentiatie --- Binnenklasdifferentiatie --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- pedagogiek --- Zorgverbreding --- Didactische werkvormen --- differentiatie --- klassen --- leerwinst --- leerprocessen --- hoekenwerk --- contractwerk --- 454.23 --- Basisonderwijs. --- Binnenklasdifferentiatie. --- Differentiatie ; onderwijs. --- Differentiatie. --- Secundair onderwijs. --- contractwerk. --- differentiatie. --- hoekenwerk. --- klassen. --- leerprocessen. --- leerwinst. --- Didactische principes. --- Didactische principes --- Research on teaching --- Primary education --- differentiële opvoeding --- didactische werkvormen --- lager onderwijs --- Leermethoden --- Leermotivatie --- Leerprocessen --- Onderwijskunde --- Diversiteit --- leerproces --- Leeromgeving --- Evaluatie --- Handelingsplannen --- Lager onderwijs --- didactische principes --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische werkvorm --- Leermethode --- Leerproces --- Handelingsplan --- Inclusie --- Maatwerk --- Didactics --- Secondary education --- Handelingsgericht werken
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|