Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Op een nacht horen vijf muisjes in de verte muziek. Ze gaan erop af en komen terecht bij een kikkerconcert in het park. Maar muizen zijn daar niet welkom en teleurgesteld gaan ze terug naar huis. Dan besluiten ze zelf een band op te richten. Bij hun eerste optreden is iedereen welkom, ook de kikkers. Muziek moet je immers met elkaar delen.
Asian literature --- prentenboeken (genre) --- Muziek --- Muizen --- Concerten --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Fiction --- Jeugdboeken --- Muzische vorming --- Orkesten --- Kikkers --- Muziekinstrumenten --- Zingen --- Muziek - prentenboek --- prentenboeken --- dieren --- muizen --- muziek --- Muis --- Concert --- Afrika --- Compositie (muziek)
Choose an application
Kikker Pokko krijgt van zijn ouders een oude trommel. Maar hij maakt zoveel lawaai dat ze hem wegsturen naar het bos. Als Pokko daar verder trommelt, blijken er nog veel meer dieren te zijn die graag muziek maken en zich bij Pokko aansluiten. Prentenboek met sfeervolle illustraties in warme kleuren. Vanaf ca. 4 jaar.Karen Simaeys, 02 juli 2020Als ouder hebben we het allemaal al weleens meegemaakt: waarom dachten we niet langer na voordat we net dat cadeau voor ons kind kochten. Te luid, te fragiel, te gevaarlijk, te ... Bij deze kikkerfamilie is het niet anders. Na fout gekozen cadeaus als een katapult, een lama en een ballon, hebben ze nu wel de hoofdvogel afgeschoten. Ze gaven Pokko immers een trommel cadeau. Dat dochterlief hier zoveel herrie mee zou veroorzaken, hadden ma en pa kikker niet voor mogelijk gehouden. De paddenstoel waarin het gezin woont, is te klein. Daarom wordt de trommelaar vriendelijk verzocht om buiten, in het bos, verder haar ding te gaan doen. Van de stilte in het bos is er al snel geen sprake meer. Naa [lees meer]st Pokko zijn er nog een hoop andere dieren die muzikaal aangelegd zijn of gewoon van muziek houden. Samen vormen ze een stoet. In tussentijd maakte papa thuis het eten klaar. Wanneer hij Pokko roept om te komen eten, neemt ze haar hele gevolg mee. Terwijl mama en papa naar buiten gedragen worden, moeten ze toegeven dat Pokko het lang zo slecht niet doet.De verhaallijn is eenvoudig te volgen. De gebruikte humor is verrassend en het verhaal heeft leuke wendingen. Het stukje over de foute cadeaus is echt grappig. Zonder het in de tekst te verklappen, wordt in de illustratie duidelijk wat er fout gelopen is. Wat later laat een wolf zich niet echt van zijn mooiste kant zien. Hoe gemeen zijn daad ook is, ik kon een glimlach niet onderdrukken. Ook het stuk dat papa de bui voelt hangen terwijl hij de stoet musicerende dieren hoort aankomen, is humoristisch en pijnlijk tegelijk. Zijn oogjes en de mond spreken boekdelen. Hetzelfde geldt voor de blik van Pokko als ze het bos wel erg stil vindt en er verandering in zal brengen.Het boek voelt wat retro aan. De illustraties zijn eerder eenvoudig, maar worden prachtig uitgewerkt. Knap dat de blik van de kikkers ondanks de eenvoud zo veelzeggend is. Er worden warme kleuren gebruikt die me het gevoel geven dat het verhaal zich in de herfst afspeelt. De pagina?s zelf zijn gebroken wit, wat het geheel ook zachter maakt. Over de vormgeving werd goed nagedacht. Het groeien van de stoet is daar een mooi voorbeeld van. Het ?wit? van de pagina wordt steeds kleiner door het langer worden van de stoet. Veel tekst werd er niet gebruikt. Dat was ook niet nodig bij illustraties als deze. Toch had er van mij af en toe nog een zinnetje weggelaten mogen worden, maar dat is een detail.Een absolute aanrader voor iedereen die muziek een warm hart toedraagt en van een ?stout? grapje houdt.02 juli 2020© Pluizer64http://www.pluizer.be
prentenboeken --- boeken --- Trommelen --- Trommels --- Humor --- Orkesten --- Doorzettingsvermogen --- Prentenboeken --- muziek --- American literature --- muziek (themawoord fictie) --- humor (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Muziek --- Trommel --- Orkest --- Prentenboek --- Fanfare --- Herfst
Choose an application
Hoor je dat gerommel en getrommel in het bos? Rom-bom-bom Rommelebommelebom Rumte-dum-te-dum BOEM. Dat is Joris met zijn ongeloofelijk egelorkest
genre-thema"">
Choose an application
Drama in de lagere school is een driedelige uitgave. In elk boek vindt de leerkracht of de begeleiders een waaier aan originele activiteiten, inspelen op de leefwereld en mogelijkheden van de kinderen. Elk boek beval 30 uitgewerkte activiteiten, verdeeld over vijf thema's. Alle werkvormen van drama komen evenwichtig aan bod : pantonime (mime met rekwisieten, denkbeeldige personages, denkbeeldige ruimtes, denkbeeldige krachten), vertelpantonime, verhalen vertellen, poppenspel, schimmenspel, rollenspel, gedichten en liedjes. De drie bronnenboeken voorzien in een geleidelijke opbouw. De kinderen krijgen de verschillende werkvormen stap voor stap onder de knie. Doorheen de drie boeken loopt een leerlijn die start bij 'durven'. Daarna worden technieken aangeleerd waarmee de kinderen, tot slot, creatief kunnen experimenteren.
#PBIB:+117.10 --- drama --- dramatische expressie --- muzische vorming --- 477.2 --- basisonderwijs --- didactiek --- 1e graad l.o. --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 471.41 --- 471.49 --- 477 --- Dieren --- Dramatische expressie --- Eerste schoolweek --- Fantasie --- Groei --- Handboek/cursus --- Saint-Saëns, Camille --- Winter --- Zomer --- dierencarnaval --- dramatische vorming --- groeien --- handboek --- herfst --- improvisatiespelen --- pantomime --- rollenspel --- spinnen --- welkom --- winter --- zomer --- 477.2 ) Dramatische expressie --- eerste graad --- fantasie --- nieuw --- zomerpret --- Dramatische expressie; ba.o. --- Muzische vorming; ba.o. --- Dramatische vorming: didactiek lagere school --- Muzische vorming : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - dramatische expressie, spel en beweging, verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Overige onderwerpen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- (zie ook: Fauna) --- 2e graad l.o. --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Beroepen --- Circus --- Lichaam --- Musea --- Orkesten --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Dramatische expressie ; basisonderwijs --- beroepen --- circus --- kunst --- lichaam --- tweede graad --- vrije tijd --- 3e graad l.o --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Boeken --- Geschiedenis --- Media --- Puberteit --- Televisie --- Wereldoorlog I --- boeken --- cultuurschok --- derde graad --- geschiedenis --- media --- puberteit --- Dramatische expressie; ba.o --- Muzische vorming; ba.o --- Didactics of the arts --- Didactics of primary education --- departement Gezondheidszorg --- 2e graad l.o --- Lager onderwijs --- Muzische vorming --- Dramatische vorming --- Basisonderwijs --- Muzische opvoeding --- 1e graad l.o --- #BSCH: vak: toneel --- #BSCH: vak: Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Cultuur --- Drama --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Media(Communicatiemedia) --- Poppenspel --- Rollenspel --- Schimmenspel (Schaduwspel) --- Schoolboeken --- Vertellen --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten)
Choose an application
Super Max krijgt een broertje: Mini Max! Mini Max biedt lesmateriaal aan voor Frans op een speelse en communicatieve manier en dit voor de 2de graad van het basisonderwijs. Thema's zijn: Les chiffres - Les couleurs - Les fruits - Les sentiments - Le corps - Les vêtements - La météo - Les animaux.
Franse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Frans --- leerboeken --- lager onderwijs --- C6 --- taalonderwijs (x) --- 475.34 --- Basisonderwijs --- Frans ; basisonderwijs --- schoolboeken --- 837 --- basisonderwijs --- taalonderwijs --- 475.6 --- taalinitiatie Frans --- Tweedetaalinitiatie --- Franse taal --- didactiek basisonderwijs - Frans --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Lager onderwijs --- NT2 --- Nederlands --- Anderstalige nieuwkomers --- Didactiek van het Nederlands --- fruit --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- kleuren --- emoties --- kleding --- menselijk lichaam --- didactiek van het Frans --- PXL-Education 2018 --- PXL-Education 2017 --- Didactics of Dutch --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Emoties --- Maskers --- Cijfers --- Dwergen --- Tellen --- Tijdsbesteding --- Tijd --- Dagindeling --- Tijdsbeleving --- Tijdsindeling --- Lichaam --- Kleuren --- Heksen --- Weer --- Temperatuur --- Vriezen --- Warmte --- Wind --- Wolken --- Sneeuwen --- Regen --- Zon --- Onweer --- Katten --- Spelen --- Fruit --- Leraren --- Verkleden --- Carnaval --- Koken --- Groenten --- Verjaardagen --- Fietsen --- Ongevallen --- Ziekenhuizen --- Lichaamsdelen --- Kleding --- Winkelen --- Betalen --- Winkels --- Vriendschap --- Dieren --- Hobby's --- Orkesten --- Muziekinstrumenten --- Werkwoorden --- Sprookjes --- Sneeuwwitje --- Roodkapje --- Verliefd zijn --- Olifanten --- Circus --- Nachtmerries --- Bang zijn --- Toveren --- Spoken --- Aankleden --- Boerderijen --- Boerderijdieren --- Abrikozen --- Sinaasappelen --- Bananen --- Mandarijnen --- Clowns --- Verdriet --- Boosheid --- Blij zijn --- Harlekijnen --- Handen --- Voeten --- Ondergoed --- Waaien --- Knutselen met papier --- NT2 ; didactiek --- Intercultureel onderwijs --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; leermiddelen --- Cijfer --- Dwerg --- Kleur (kleur) --- Emotie --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Menselijk lichaam --- Vorst (koude) --- Wolk --- Kat --- Spel --- Gedrag --- Leraar --- Directie --- Groente --- Groep --- Verjaardag --- Ongeval --- Ziekenhuis --- Lichaamsdeel --- Examen --- Rijbewijs --- Thuis --- Betaling --- Winkel --- Dier --- Hobby --- Orkest --- Muziekinstrument --- Werkwoord --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Sprookje --- Verliefdheid --- Olifant --- Nachtmerrie --- Spook --- Boerderij --- Boerderijdier --- Abrikoos --- Sinaasappel --- Banaan --- Mandarijn --- Clown --- Harlekijn --- Hand --- VOET --- Letsel --- Orthese --- Revalidatie --- Preventie --- Sport --- Breuk (geneeskunde) --- Wervelkolom --- Knutselen --- Papier --- Piepschuim --- Textiel --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Ontwerpen --- Design --- Masker --- Voet --- Fietsen (werkwoord) --- Notaries --- Notaires --- Malpractice --- Responsabilité professionnelle --- responsabilite civile --- notariat --- jurisprudence --- belgique --- burgerlijke aansprakelijkheid --- notariaat --- rechtspraak --- belgie --- #RBIB:XTOF --- 347.9 --- $?$93/04 --- 347.961.6 <493> --- #A9204A --- 13.10 --- Wettelijke en contractuele aansprakelijkheid ; Notarissen ; Advocaten ; Deurwaarders ; Experten --- Tort and negligence --- Belgium
Choose an application
Thema's: Fstvlklnkn, In mijn mars, Tijd en weer.
371.67 --- 373.5 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- schoolboeken --- Communicatie --- Taal --- Wereldoriëntatie --- 476 WERELDORIENTATIE O.N. --- wereldorientatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476.11 --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- communicatie --- lichaamstaal --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Verkeersopvoeding --- 476 --- 478.2 --- Verkeersonderwijs ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Bouwen --- Geluiden --- Huizen --- Kleding --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Licht --- Lucht --- Muziekinstrumenten --- Ondernemingen --- Pictogrammen --- Sporen (dieren) --- Sterren --- Tijd --- Vervoermiddelen --- Vroeger en nu --- 476 WERELDORIENTATIE O.N --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Anders zijn --- Baby's --- Dieren --- Dromen --- Fotografie --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Planten --- Schoolleven --- Schoolomgeving --- Tuinieren --- Voeding --- Water --- Winnen en verliezen --- Wonen --- Zintuigen --- Music sound recording --- Beroepen. --- Ondernemen --- Kinderen. --- Basisonderwijs. --- Beroepen --- Geld --- Ondernemingszin --- Reclame --- Arbeidsmarkt --- Geldwezen --- Dagelijks leven --- Ouderschap; pedagogie --- Relaties --- Relationele opvoeding; ba.o. --- Samenleving --- Ik en de anderen --- Zintuiglijk spel --- (zie ook: Anders zijn) --- Waterhuishouding --- Klas --- School --- Klasbeheer --- Biologie; ba.o. --- Gezondheid --- Eten --- Gezondheidseducatie; ba.o. --- Gezondheidszorg --- Reizen --- Vervoer --- Voertuigen --- Verkeersopvoeding; ba.o. --- vervoer --- Mode --- kleding --- Beeldende kunst --- Perspectief --- Plastische opvoeding; onderwijs --- Tijdsbesef --- Geschiedenis --- Stambomen --- Toekomst --- Familie --- Plantkunde --- (zie ook: Flora --- Emoties(Gevoelens) --- Hobby's --- Lichaam --- Talenten --- Skelet --- Licht en donker --- Schaduwen --- Milieu --- Slapen --- Geboorte --- Opgroeien --- Bossen --- Konijnen --- Maanden --- Seizoenen --- Weer --- Winter --- Bos --- Interculturele opvoeding --- Gebouwen --- Bouwkunst --- Geluid --- Muziek --- Muzikale opvoeding; ba.o. --- Vliegen (insecten) --- Weerkunde; ba.o. --- Spelen(Kinderspelen) --- Spelen --- Spel; opvoeding --- Oriëntatie --- Verkeer --- Dieren. --- Planten. --- Beeldopvoeding. --- Groei --- Mensen. --- Voeding en gezondheid. --- Voedingsgewoonten. --- Water. --- Zintuigen. --- Anders zijn. --- Dromen. --- Kleding. --- Kinderen en wonen. --- Lucht. --- Tijd. --- Vervoermiddelen. --- Geluiden. --- Muziek. --- Licht. --- Taal. --- Bossen. --- Sporen --- Sporenplanten. --- Verkeersopvoeding; ba.o --- Biologie; ba.o --- Gezondheidseducatie; ba.o --- Relationele opvoeding; ba.o --- Muzikale opvoeding; ba.o --- Weerkunde; ba.o --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Verkeersreglement --- Scholen --- Klaslokalen --- Schoolgerief --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Persoonlijkheidsleer --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Tandverzorging --- Voedingsleer --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Waarneming --- Samenlevingsvormen --- Omgangsvormen --- Omgangskunde --- Coöperatief leren --- Diversiteit --- Ontwikkeling --- Lichamelijke ontwikkeling --- Beeldopvoeding --- Zien --- Tuinen --- Natuurbeleving --- Nesten --- Dierethologie --- Natuur- en milieueducatie --- Verkeersveiligheid --- 1e graad lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Mobiliteit --- Woningen --- Bosfauna --- Kleuren --- Communicatiemiddelen --- Textiel --- Vliegen (werkwoord) --- Sport --- Wind --- Werken --- Arbeid --- Ruilen --- Groenten --- Fruit --- Basisonderwijs --- Lenzen --- Gezinnen --- Familieleden --- Textuur --- Huisdieren --- Straten --- Ontbijt --- Woonomgeving --- Speelplaatsen --- Parken --- Mensen --- Kinderen --- Kunsten --- Graffiti --- Natuur --- Verjaardagen --- Festivals --- Touwen --- Spelletjes --- Fietsen --- Orkesten --- Symfonisch orkest --- Affiches --- Eenheidsmunt --- Klokken (instrumenten) --- Uurwerken --- Kloklezen --- Lichten --- Gesprekken --- Mondelinge communicatie --- Klanken --- Zomer --- Herfst --- Lente --- Feesten --- wereloriëntatie --- Verleden --- Non-verbale communicatie --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- wereloriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- 093428.jpg --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; leermiddelen --- didactische set --- 094665.jpg --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- 093802.jpg --- Groente --- Vervoermiddel --- Ziekte --- Plant --- Ecologie --- Motief --- Nomenclatuur --- Lens --- Gezin --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Ouderenzorg --- Familielid --- Huisdier --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Naamgeving --- Sociologie --- Verzorging --- Therapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Maand --- Straat --- Speelplaats --- Park --- Mens --- Spel --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Droom --- Inclusie --- Maatwerk --- Kunst --- Tuin --- Verjaardag --- Festival --- Waardering --- Touw --- Examen --- Rijbewijs --- Orkest --- Symfonieorkest --- Affiche --- EURO --- Klok (instrument) --- Uurwerk --- Spoor --- Gesprek --- Leefbaarheid --- Klank --- Talent --- Seizoen (jaargetijde) --- Feest --- Beeldeducatie --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Nest (dier) --- Ethologie --- Samenlevingsvorm --- Omgangsvorm --- Gezondheidsopvoeding --- Tandhygiëne --- Gedrag --- Drank --- Zintuig --- School (instelling) --- Klaslokaal --- Schoolmateriaal --- Woning --- Kleur (kleur) --- Donker --- Muziekinstrument --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Drukdrager --- Ontwerpen --- Design --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Bewegingsonderwijs --- Menselijk lichaam --- Stad --- Veld --- Communicatiemiddel --- Kleuter --- Spraaktechnologie --- Technologie --- Maatschappij --- Arbeid (werken) --- Buitenland --- Gebouw --- Fietsen (werkwoord) --- Reizen (werkwoord) --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Oriëntatie
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|