Listing 1 - 10 of 64 << page
of 7
>>
Sort by
Advertising in tourism and leisure
Authors: ---
ISBN: 0750654325 9780750654326 Year: 2003 Publisher: Oxford: Butterworth-Heinemann,


Book
Sounds like branding : using the power of music to turn customers into fans
Author:
ISBN: 9781408151433 140815143X Year: 2011 Publisher: London : Bloomsbury,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Merken bouwen met content : het langverwachte huwelijk tussen reclame en content
Author:
ISBN: 9789090324036 Year: 2019 Publisher: Place of publication unknown Bernotai Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Art & advertising
Author:
ISBN: 1850435855 1850435863 9781850435853 9781850435860 9786612527722 6000008228 128252772X 0857710559 1423728874 Year: 2005 Publisher: London I.B. Tauris

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Art and advertising are often seen as potential enemies, with the one being free from commercial concerns and the other dependent upon them. In this clearly written and wide-ranging book, Joan Gibbons argues rather for a mutually enriching relationship between the two, showing how artists have reached a wider audience by embracing the tactics and mass media of advertising, and how advertising has employed issues and strategies of contemporary art. Charting key points of overlap and antagonism, she looks at the work of artists from Andy Warhol, Barbara Kruger and Victor Burgin to Sylvie Fleurie


Book
Graphic design theory
Author:
ISBN: 9780500290491 0500290490 9780500289808 0500289808 Year: 2012 Publisher: Thames & Hudson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Meredith Davis draws on her many years' experience teaching graphic design students to explain complex theories with total clarity, encouraging readers to evaluate existing design work critically, and to use theoretical frameworks to enhance their own studio practice.


Book
Analyse van de Belgische (reclame)media
Authors: ---
ISBN: 9789038223285 Year: 2014 Publisher: Gent Academia Press

Billboard : art on the road : a retrospective exhibition of artists' billboards of the last 30 years
Authors: --- ---
ISBN: 9780262581776 0262581779 Year: 1999 Publisher: Cambridge, Mass.: MIT Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Seksistische reclame
Author:
ISBN: 9789033469022 Year: 2008 Publisher: Leuven/Voorburg Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Is dit niet een beetje seksistisch, vraagt een collega en duwt je een advertentie uit een tijdschrift onder de neus. Het feit dat het moet worden gevraagd, zegt veel. Over wat seksistische reclame is, bestaat geen consensus. Velen voelen aan dat er iets niet klopt. Maar een voor iedereen duidelijk kader om met zekerheid te zeggen dit is seksistische reclame en dat niet, is er niet. Het boek neemt je mee op een boeiende en hilarische ontdekkingsreis doorheen een halve eeuw kijken naar vrouwen en mannen in reclame. Is seksistische reclame wel zo seksistisch, vrouwvriendelijke reclame wel zo vriendelijk? En wat denken van male-bashing in reclame? Aan de hand van recent onderzoek naar de representatie van huishoudelijke en professionele arbeid in televisiereclame wordt gezorgd voor een aantal verrassende vaststellingen. Reclamemakers blijken niet de enigen die teruggrijpen naar stereotypen. Ook wie naar reclame kijkt houdt vast aan stereotype ideeën en verwachtingen


Book
Analyse van de Belgische (reclame)media
Author:
ISBN: 9789038221175 Year: 2013 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

789038221175


Book
Brand design : het vormen en vormgeven van merken voor een optimale mark-identiteit
Author:
ISBN: 9043008710 9789043008716 Year: 2004 Publisher: Amsterdam: Pearson Education Benelux,

Listing 1 - 10 of 64 << page
of 7
>>
Sort by