Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Projectmatig werken staat volop in de belangstelling in zorg en welzijn en wordt steeds vaker en steeds meer gebruikt. Het is een onmisbare methodiek voor de professional in zorg en welzijn. In het hoger beroepsonderwijs is projectmatig werken een vast onderdeel van de onderwijsprogramma's. Dit praktische georiënteerde boek geeft handreikingen voor het opzetten van projecten, het ontwikkelen van projectplannen en projectmatig werken. Speciale aandacht wordt besteed aan de kenniscomponent in projectmatig werken. Onderzoek is een zoekproces gericht op het verwerven van kennis. Uitvoerig wordt er dan ook ingegaan op de rol van onderzoek in projecten en projectmatig werken. Door deze combinatie van onderzoek en projectmatig werken onderscheidt het boek zich van vele andere boeken over projectmatig werken. De aanpak beschreven in dit boek is in een reeks van jaren in onderwijs, onderzoek en advieswerk gebruikt en heeft daar zijn waarde bewezen
Projectmanagement. --- Verandermanagement. --- projectmatig werken (maatschappelijk werk) --- Social policy --- welzijnswerk --- Organization theory --- projectaanpak --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- gezondheidszorg --- wonen --- Sociology of health --- Methods in social research (general) --- Sociology of social welfare --- Projectmanagement --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 366.44 --- projectmanagement --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- 300.6 --- Onderzoek --- Projectmatig werken --- SMART --- Wetenschappelijk onderzoek --- onderzoek --- projectmatig werken --- sociaal onderzoek --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Methodologie --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- Projecten --- Projectonderwijs --- Praktijkonderzoek --- Hoger beroepsonderwijs --- Welzijnszorg --- Hulpverlening --- Projectwerking --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Project --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Zorg- en welzijnssector --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Als veiligheidsdeskundige, preventiewerker, buurtwerker, opbouwwerker, gebiedswerker … krijg je vaak te maken met kleine of grote projecten, als projectverantwoordelijke of projectmedewerker, in team of zelfstandig. Maar hoe pak je zo’n project van A tot Z aan? Met Project werkt! Projectmatig werken in de welzijns- en veiligheidssector krijg je als student hoger onderwijs of (beginnende) professional in de domeinen welzijn en veiligheid voor het eerst een praktische en op maat gemaakte gids waarmee je praktijkvraagstukken projectmatig en succesvol kan aanpakken. De praktijkgids, die tot stand kwam vanuit interacties met studenten, docenten én het werkveld, leert de projectmatige vaardigheden binnen deze specifieke sector stap voor stap aan en vertrekt hierbij van enkele reële cases en getuigenissen uit de beroepspraktijk.
Projectmanagement --- Methods in social research (general) --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- Sociology of cultural policy --- Didactic strategies --- projectmatig werken (maatschappelijk werk) --- methoden van het sociaal werk --- preventiewerking (mensen) --- welzijnsonderzoek
Choose an application
Met het boek Projectmanagement maken studenten op een praktische manier kennis met projectmatig werken. In de eerste helft van het boek wordt een korte theoretische inleiding over projectmatig werken gegeven, hoe het kan worden toegepast en hoe een project succesvol kan worden afgesloten. De tweede helft is een praktisch handboek, met een aantal hulpmiddelen en vaardigheden om projecten succesvol aan te pakken. Een aantal van deze vaardigheden is ook bruikbaar in andere contexten dan projectmatig werken.Voor deze zesde druk is uitgebreid onderzoek gedaan naar de ervaringen van docenten met dit boek. Hun suggesties over verbeterpunten zijn in de herziening verwerkt. Zo is er meer aandacht voor risicomanagement en is er een nieuw hoofdstuk, 'Zo doe je een project', toegevoegd.Bron : http:/:www.bol.com
Projectmanagement. --- projectmanagement --- projectaanpak --- Organization theory --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- 366.44 --- Management --- Onderwijs --- Projectmanagement --- Projectmatig werken --- 65.01 --- management --- vergadertechnieken --- evenementen --- Interviewen --- Plannen --- Presenteren --- Rapporteren --- Vergadertechnieken --- 659.5 --- 650.5) * MANAGEMENT --- fasering --- interview --- organisatie --- organisatieleer --- planmatig werken --- planning --- presenteren --- project --- rapporteren --- vergaderen --- bedrijfsplanning --- managementvaardigheden --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- events --- events - evenementen --- 65.012.4 --- departement Gezondheidszorg 11 --- Projectonderwijs
Choose an application
Mart SeerdenEen (terecht!) pleidooi voor het op actieve wijze betrekken van kinderen, ideeën van kinderen, hun talenten en intelligenties, hun onderzoeksdrang, hun spelende manier van het ontdekken van de wereld en het verkrijgen van inzichten bij het onderwijsleerproces. Spelen en leren zijn bij het basisschoolkind onlosmakelijk met elkaar verbonden. Er wordt achtergrondinformatie aangereikt, maar er wordt ook praktisch ingezoomd op mogelijke lespraktijken, waarbij er aandacht is voor klasinrichting, ontdek- en leerhoeken, de pedagogische benadering, het inrichten van leef- en leerruimte zowel binnen als buiten de school, burgerschapskunde: kinderen betrekken bij nadenken over en het nemen van besluiten ten aanzien van schoolontwikkeling, het afstemmen van de rapportage op specifieke kindkenmerken. De insteek is dat alle vermogens van kinderen in beeld zijn en worden ingezet om tot optimale leerresultaten te komen. Een goede handreiking bij het inrichten van echt kindgericht onderwijs in de basisschool. De informatie leest vlot, is begrijpelijk en is voorzien van veel kleurenillustraties. Deze Vlaamse uitgave kan ook het Nederlandse basisonderwijs een zetje in de rug geven.© NBD Biblion
Spelend leren ; Basisonderwijs ; didactiek ; Hoekenwerking ; basisonderwijs. --- hoekenwerk --- actief leren --- poppenspel --- Didactics of Kindergarten --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- Spelend leren --- Basisonderwijs ; didactiek --- Hoekenwerking ; basisonderwijs --- #PBIB:+110.51 --- 474.21 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Hoekenwerk --- Contractwerk --- Ontdekhoeken (Speelleerhoeken) --- projectwerken --- Huiswerk --- Speelplaatsen --- Basisonderwijs --- 37.02 --- Didactiek --- Werkvormen --- Didactische werkvormen --- Speelleren --- 474.210/ --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Algemeen --- PXL-Education 2014 --- kleuteronderwijs --- kleuterdidactiek --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Activerende didactische werkvormen --- Speelleeractiviteiten --- Ontdekhoeken --- Activerende werkvormen --- Poppenspel --- Projectmatig werken --- Wiskundige initiatie --- Frans --- Eerste schooldag --- Speelplaats --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Leerlingparticipatie --- Leerlingenraden --- Leerlingvolgsystemen --- Evaluatie --- Straffen --- Belonen --- Speelleeractiviteit --- Ontdekhoek --- Projectonderwijs --- Leerlingenparticipatie --- Leerlingenraad --- Leerlingvolgsysteem --- Straf --- Beloning --- Natuur --- Straffen (sanctioneren)
Choose an application
1. Projectmatig werken 2. Werkmodel voor sociaal-agogische projecten 3. De oriëntatiefase: wat is er aan de hand? 4. De definitiefase: wat wordt de inzet van het project 5. De strategiefase: het begin van het hoe 6. De ontwerpfase: het hoe 7. De zes beheersaspecten: GOTIKA 8. Casus: de Mathenesserwegflats 9. De tweede trap en de projectgroep 10. De projectleider 11. voorbereiding van de uitvoering 12. Uitvoering en nazorg 13. Programma-management
Evaluation research (Social action programs). --- Social service --- Social work education --- Management --- Projectmanagement --- Planning. --- Non-profitorganisaties. --- sociaal-agogisch werk --- projectaanpak --- Community organization --- Social welfare methods --- methoden van het sociaal werk --- projectmatig werken (maatschappelijk werk) --- projectmanagement --- Projectmanagement ; non-profitorganisaties --- Evaluation research (Social action programs) --- 364.044 --- Methodiek --- Onderzoek --- Projecten --- projectorganisatie --- sociaal-cultureel werk --- sociaal-cultureel werk, methoden --- 366.4 --- non-profit sector --- sociaal agogisch werk --- Benevolent institutions --- Philanthropy --- Relief stations (for the poor) --- Social service agencies --- Social welfare --- Social work --- Human services --- Evaluation of social action programs --- Evaluative research (Social action programs) --- Evaluation --- Social action --- Social sciences --- Education, Social work --- Social case work --- Planning --- 65.012.4 --- 65.014 --- 374 --- Research --- Study and teaching --- Sociale welzijnszorg --- Projectwerking
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|