Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Als je cultuuronderwijs wilt geven moet je iets weten over cultuur. Cultuur² biedt daarom een theorie die inzicht geeft in wat cultuur is, welke bouwstenen van cultuur je kunt onderscheiden en hoe die met elkaar samenhangen. Het biedt een fundamenteel denkkader voor cultuuronderwijs waar een gemeenschappelijke taal uit voortvloeit. Deze taal werkt in alle leergebieden. De student krijgt de handvatten aangereikt, die nodig zijn om een visie te ontwikkelen en op stage of school passend cultuuronderwijs te maken. Hoe methodes en materiaal geschikt kunnen worden gemaakt voor cultuuronderwijs in de stageklas bijvoorbeeld..
Didactics of the arts --- cultuur --- didactiek --- cultuureducatie --- KHCA --- #SBIB:37H0 --- Culturele vorming ; onderwijs --- #SBIB:316.334.1O360 --- #SBIB:316.7C316 --- Culturele vorming --- Cultuureducatie --- Omgevingsonderwijs --- 476.4 --- Pedagogie --- Onderwijssociologie: curriculum: algemeen --- Vormingswerk --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs --- 456.7 --- kunsteducatie --- kunstonderwijs --- didactiek algemeen - expressievakken, lichamelijke opvoeding
Choose an application
Het belang van kunsteducatie wordt door een breed publiek erkend. Kunst en cultuur zijn vaste ingrediënten van ons bestaan. Ze helpen ons de wereld te begrijpen en onze levens kleur geven. Net daarom is het verrassend dat in het Vlaamse onderwijs kunstzinnige doelstellingen zo schaars zijn. De leraar die de wolken meet breekt een lans voor meer kunst op school. Vanuit hun verscheidene achtergronden beargumenteren tientallen experts en leraren hoe dat kan, en hoe we de tijd die we in de klas aan kunst besteden nuttiger kunnen invullen. Zo kan kunst haar rechtmatige plaats in ons onderwijs innemen.Bron : lannoo
Kunst ; onderwijs. --- Didactics of the arts --- art appreciation --- kunstopvoeding --- muzische vorming --- 477 --- expressie --- Lerarenopleiding : CVO --- Vormingswerk --- Kunsteducatie --- Culturele educatie --- kunsteducatie --- didactiek --- #SBIB:316.7C316 --- #SBIB:316.334.1O360 --- Expressie --- Lerarenopleiding --- Zingen --- kunstonderwijs --- 477.6 --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Onderwijssociologie: curriculum: algemeen --- PXL-Education 2017 --- kunst en onderwijs --- cultuureducatie --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- Kunstzinnige vorming --- Onderwijs --- Culturele vorming --- Beeldopvoeding --- Muzische opvoeding --- 373.67.01 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- Beeldeducatie --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- 78.70 --- 78.75
Choose an application
This edited volume critically engages with contemporary scholarship on museums and their engagement with the communities they purport to serve and represent. Foregrounding new curatorial strategies, it addresses a significant gap in the available literature, exploring some of the complex issues arising from recent approaches to collaboration between museums and their communities.The book unpacks taken-for-granted notions such as scholarship, community, participation and collaboration, which can gloss over the complexity of identities and lead to tokenistic claims of inclusion by museums. Over sixteen chapters, well-respected authors from the US, Australia and Europe offer a timely critique to address what happens when museums put community-minded principles into practice, challenging readers to move beyond shallow notions of political correctness that ignore vital difference in this contested field.Contributors address a wide range of key issues, asking pertinent questions such as how museums negotiate the complexities of integrating collaboration when the target community is a living, fluid, changeable mass of people with their own agendas and agency. When is engagement real as opposed to symbolic, who benefits from and who drives initiatives? What particular challenges and benefits do artist collaborations bring? Recognising the multiple perspectives of community participants is one thing, but how can museums incorporate this successfully into exhibition practice?Students of museum and cultural studies, practitioners and everyone who cares about museums around the world will find this volume essential reading.Bron: https://www.bloomsbury.com/uk/museums-and-communities-9780857851314/
Museology --- Sociology of culture --- Geschiedenis --- Musea --- Maatschappelijke vorming --- Cultureel erfgoed --- Culturele vorming --- Community building --- Samenleving --- Museums --- Community life --- Museum curators --- Cooperation --- Social aspects --- Collection management --- Community life. --- Museum curators. --- Cooperation. --- Collaborative economy --- Cooperative distribution --- Cooperative movement --- Distribution, Cooperative --- Peer-to-peer economy --- Sharing economy --- Economics --- Profit-sharing --- Collection management in museums --- Collections management in museums --- Museum collection management --- Museum collections management --- Museum techniques --- Museum storage facilities --- Curators, Museum --- Associations, institutions, etc. --- Human ecology --- Social aspects. --- Collection management. --- Collections management --- Employees --- E-books --- Museum --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas
Choose an application
In het eerste deel vindt de lezer concrete inspiratie en komt hij meer te weten over praktische ondersteuning. Het tweede deel gaat in op hoe een school in de praktijk muzisch-creatieve vorming kan implementeren en hoe men gaandeweg ook een visie en leerlijn kan ontwikkelen. Deel drie biedt concrete modellen tot evaluatie en bespreekt het meer abstracte rapporteren ervan. Vervolgens staat het vierde deel stil bij de meerwaarde van muzisch-creatieve vorming. Muzisch-creatieve vorming houdt meer in dan met leerlingen naar een filmvoorstelling gaan of met enkelen muziek of toneel maken. Het is een algemene vorming die stelselmatig opgebouwd wordt en waarbij ook het diepste wezen van de mens wordt geraakt. Creativiteit omvat het opzetten van een verbeeldingsactiviteit die zowel originele als waardevolle resultaten oplevert. Bovendien is meermaals bewezen dat creativiteit geleerd kan worden, dat je het dus niet alleen moet 'hebben'. Via de vakoverschrijdende eindtermen muzisch-creatieve vorming kunnen we leerlingen uit alle richtingen van het secundair onderwijs waarden bijbrengen die hen in staat stellen om onder meer beter in groep te functioneren. Ook maken ze zich zo methodieken eigen om met veel ondernemingszin zelfstandig, levenslang te leren. Het boek is opgebouwd volgens steeds terugkerende principes - evoluerend van concreet naar abstract - gebaseerd op het ervaringsleermodel van David Kolb. In het eerste deel vindt de lezer concrete inspiratie en komt hij meer te weten over praktische ondersteuning. Het tweede deel gaat in op hoe een school in de praktijk muzisch-creatieve vorming kan implementeren en hoe men gaandeweg ook een visie en leerlijn kan ontwikkelen. Deel drie biedt concrete modellen tot evaluatie en bespreekt het meer abstracte rapporteren ervan. Vervolgens staat het vierde deel stil bij de meerwaarde van muzisch-creatieve vorming. (Bron: covertekst)
Didactics of the arts --- Didactics of secundary education --- muzische vorming --- 612 --- #PBIB:+117.10 --- Kolb, David --- creatieve expressie --- muzikale opvoeding --- secundair onderwijs --- 477 --- creativiteit --- didactiek --- dramatische expressie --- 486 --- Creativiteit --- Culturele vorming --- Dramatische expressie --- Ervaringsleren --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Plastische opvoeding --- Secundair onderwijs --- Bibliodrama --- Muzische en creatieve vorming --- 486.87 --- muzische vorming (ler) --- secundair onderwijs (ler) --- Creatieve activiteiten --- 051113.jpg --- Muzische vorming: didactiek secundair onderwijs --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- Muzische vorming : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Expressievakken - Lichamelijke opvoeding --- Creatieve vorming --- Muzische opvoeding --- 485.8 --- #BSCH: vak: Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Pedagogie --- 21e eeuw --- art appreciation --- art education
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|