Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek werkt de auteur zijn methode 'Kunstzinnig Dynamisch Coachen' uit, een methode gebaseerd op creativiteit en kunstzinnigheid. Het gebruik van deze overzichtelijke, beeldende methode leidt tot diepgaande inzichten en wezenlijke veranderingen in het leven en/of werk van cliënten. Met deze methode wordt gewerkt aan professionele en persoonlijke ontwikkeling. Er wordt een variëteit aan middelen en/of muzen geboden - counselen, tekenen, schilderen, boetseren, lichaamswerk en stemwerk - die worden uitgewerkt in 25 creatieve en kunstzinnige instrumenten. Als coach zijn deze praktische instrumenten direct in te zetten in de verkennende, verdiepende en/of voltooiende fase van een coachings-traject. Iemand hoeft niet heel creatief of kunstzinnig te zijn om deze methode toe te passen: het gaat bij Kunstzinnig Dynamisch Coachen om authentiek, niet om artistiek. In het eerste deel van het boek worden de achterliggende visie en uitgangspunten van het Kunstzinnig Dynamisch Coachen uitgelegd. In het tweede deel wordt de didactiek, opbouw en structuur van het werken met de instrumenten van deze methode stapsgewijs besproken. In het derde deel wordt aandacht besteed aan de vaardigheden die nodig zijn om als Kunstzinnig Dynamisch Coach te werken. Aan de orde komen observeren, exploreren en reageren, met de respectievelijke specifieke vaardigheden
607.53 --- Coaching --- Creatieve therapie --- Kunstzinnige therapie --- 364.044 --- 682 --- Creativiteit --- Kunst --- Methodiek --- Persoonlijke ontwikkeling --- Beeldende expressie als therapie --- Praktijkboeken muziektherapie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Creatieve expressie --- Kunstzinnige vorming --- Cultuureducatie --- Verbeelding
Choose an application
De rijke schakering aan lesideeën die negentien jaargangen bij-de-hand hebben opgeleverd, vormt het uitgangspunt van deze uitgave. De samenstellers, het textielquintet, hebben de beste artikelen opnieuw geordend rondom een thema of onderwerp zoals natuur, mode/kleding, vervreemden, taal en teken ... Als deze thema's en onderwerpen zijn voorzien van een inleiding, waarin didactische aspecten, kunstgeschiedenis/kunstbeschouwing en relevante technische informatie wordt gegeven. Alle vormen van onderwijs, waarin het vak textiel gedoceerd wordt, van de basisschool tot de lerarenopleiding, krijgen aandacht. Centraal staat de gedachte, dat iedere les, elk idee, op elk niveau kan worden uitgewerkt. Zo kan een les, gegeven op de basisschool, met eenvoudige ingrepen zeer geschikt gemaakt worden voor een lessencyclus op een lerarenopleiding, en omgekeerd. Voor de niet-lesgevende kunnen deze textiellessen een inspiratiebron voor eigen vrij werk zijn, omdat ze een boeiend beeld geven van wat er de afgelopen jaren in het onderwijs met textiel is gedaan.
Textiele werkvormen --- Onderwijs --- Leermiddelen --- Irma de Jong, Truus Langereis, Stella Ruhe [et al.] --- kunst --- textiel --- lerarenopleiding --- pedagogie --- didactiek --- vakdidactiek --- 373.67 --- handwerken --- textiele werkvormen --- handvaardigheid --- basisonderwijs --- lerarenopleidingen --- 477.3 --- 456.73 --- 082846.jpg --- Textiele werkvormen ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - handvaardigheid, handwerken --- didactiek algemeen - beeldende expressie, handvaardigheid, tekenen en textiel --- Textiele werkvorm --- Leermiddel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Since we published Illusive, our first collection of contemporary illustration from around the world, the demand for work in this medium has continued to grow - and with it its range of application and forms of expression. This positive development is confirmed by the exciting work of international illustrators that we have seen since its publication, and it was thus a logical step to present the best of these new works in Illusive 2. The book features an impressive variety of illustration styles and new design approaches that have become more differentiated and complex in comparison to the spontaneous-looking scribbles of years past.
Illustraties. --- illustrators --- Graphic arts --- beeldende expressie --- boekillustraties --- grafische- en reclamevormgeving --- illustraties --- tekenkunst --- eenentwintigste eeuw --- affiches --- posters --- muziek --- mode --- grafische vormgeving en mode --- grafische vormgeving en muziek --- popcultuur --- platenhoezen --- 766.047 --- 741.039 --- Illustratietechnieken --- 684.94 --- adressen --- kinderboekillustraties --- het boek, boekillustratie --- CD-hoezen --- modeontwerpen --- Illustratietechniek --- 766.08 --- Grafische vormgeving ; illustraties ; 21ste eeuw --- Mode illustraties --- Kinderboekillustraties --- Toegepaste grafische vormgeving ; collages ; reclame ; pop --- Gebruiksgrafiek ; kinder- en jeugdboeken --- 766.32.039 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; illustratie ; geschiedenis ; 2000 - 2050
Choose an application
"Learning to Teach Art and Design in the Secondary School is established as the key text for all those preparing to become art and design teachers in the secondary school. It explores a range of approaches to teaching and learning and provides a conceptual and practical framework for understanding the diverse nature of art and design in the secondary school curriculum. Written by experts in the field, it aims to inform and inspire, to challenge orthodoxies and encourage a freshness of vision. It provides support and guidance for learning and teaching in art and design, suggesting strategies to motivate and engage pupils in making, discussing and evaluating visual and material culture. The third edition has been comprehensively updated and re-structured in light of the latest theory, research and policy in the field and includes new chapters surveying assessment and examinations, and exploring identity and diversity in art and design."-- Publisher's website
Art --- 486.3 --- 454 --- kunsteducatie --- Plastische opvoeding --- onderwijs --- kunst --- design --- diversiteit --- onderzoek --- duurzaamheid --- gelijke kansenonderwijs --- didactiek --- didactisch proces --- didactische principes --- didactische werkvormen --- creativiteit --- creativiteitsontwikkeling --- kunstonderwijs --- lesplan --- inclusiviteit --- tekenen --- Beeld --- beeldhouwkunst --- leerproces --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Study and teaching (Secondary) --- Beeldende expressie --- Didactiek (algemeen) --- Didactics of the arts --- art education --- SO (secundair onderwijs) --- Art, Primitive --- gelijke onderwijskansen
Choose an application
4 je mee? is een praktisch handboek voor leerkrachten initiatie in het deeltijds kunstonderwijs en bij uitbreiding voor leerkrachten muzische vorming in het basisonderwijs. Het bevat 36 lessen drama, dans, muziek en beeld voor 6-jarigen. De leeractiviteiten zijn erop gericht om domeinoverschrijdend te werken in de klas. Per thema wordt er voor elke discipline een les voorgesteld waarbij je de andere kunstdisciplines makkelijk kunt integreren. Verder staat 4 je mee? boordevol tips om je initiatielessen boeiend en zinvol te maken voor jezelf en je leerlingen. Aanvullend beeld- en geluidsmateriaal zijn met een persoonlijke code te downloaden.(Bron: boek.be)
642 --- drama --- dansexpressie --- muzikale opvoeding --- beeldopvoeding --- Muzische vorming --- Drama --- Beeldopvoeding --- Dansexpressie : basisonderwijs --- 477 --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Muzikale opvoeding --- Dansexpressie --- Basisonderwijs - Muzische vorming --- Schoolbooks - Didactic material --- dramatische expressie --- beeldende expressie --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- Didactics of primary education --- Deeltijds kunstonderwijs --- Lager onderwijs --- Dans --- Muziek --- Kunst --- Expressie --- Kunstzinnige vorming --- Didactiek --- Beeldeducatie --- Afrika --- Azië --- Nederland --- Compositie (muziek) --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Cultuureducatie --- Historische kritiek --- Verbeelding --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming --- Pedagogie --- Initiatie --- 21e eeuw --- België
Choose an application
Bevat om.: Bruegel (nr. 87), Turner (nr. 86), Bosch (nr. 89), de Griekse en Romeinse Oudheid (nr. 84), de Prehistorie (nr. 85), van Disney tot Pixar (nr. 83), Gauguin (nr. 91), het Pointillisme (nr. 90), Velázquez (nr. 88), Caravaggio (nr. 81), Van Gogh (nr. 80), Monet (nr. 79), Leonardo Da Vinci (nr. 78), Cézanne (nr. 76).
kunstfilosofie --- kunstgeschiedenis --- kunstopvoeding --- kunst op school --- art [fine art] --- kunst --- Art --- Kunst --- Périodiques --- Tijdschriften --- onderwijs --- beeldopvoeding --- lager onderwijs --- secundair onderwijs --- Rubriek serials: kunst en cultuur --- tijdschriften lerarenopleiding --- kunsteducatie --- 477 --- 700.2 --- Beeldopvoeding --- Haute couture --- Kinderen --- Kinetische kunst --- Kleding --- Kunstzinnige vorming (kunsteducatie, kunstzinnige opvoeding) --- Kunstzinnige vorming --- Mode --- Stad --- Stof --- Textiel --- 477.6 --- Bomen --- Brood --- China --- Cobra (kunstbeweging) --- Cultuurverschillen --- Dadaïsme --- Egypte --- Engelen --- Fauvisme --- Fotografie --- Gauguin, Paul --- Kleuren --- Kunstenaars --- Landschappen --- Licht --- Maskers --- Matisse, Henri --- Millennium --- Mythologie --- Oceanië --- Picasso, Pablo --- Post --- Prehistorie --- Religieuze kunst --- Rembrandt --- Van Gogh, Vincent --- Verdraagzaamheid --- Vermeer, Johannes --- Zon --- 486.3 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Didacktiek --- Jeugdtijdschriften --- Plastische opvoeding --- beeldvorming --- tijdschrift --- tijdschriften SAW --- muzische vorming --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Tijdschriften en seriewerken - Verzamelde opstellen --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- (zie ook: sportkleding) --- Tekenen / Beeldopvoeding --- Beeldende expressie --- Kunst : tijdschriften --- Periodicals --- Kunsteducatie --- Kunsteducatie. --- jeugd --- tijdschriften lerarenopleiding muvo en beweging --- Kunst : tijdschriften en overige seriële publicaties --- tijdschriften --- art [discipline]
Choose an application
Kleuterkriebels is een praktijkboek vol met muzische activiteiten: liedjes, verzen, dansjes, spelletjes en manuele prikkels. Deze ervaringssituaties, geordend in belangstellingscentra, volgen de jaarkring van de kleuters maand na maand. In de focus staan het ontmoeten, het zelfstandig spelen, het explorerend beleven en het ontwikkelingsondesteunend leren. (Bron: covertekst)
Muzikale vorming --- Kleuteronderwijs. --- Didactics of the arts --- kleuterdidactiek --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- #PBIB:+117.60 --- belangstellingscentra --- dramatische expressie --- expressie --- kleuters --- Kinderdansen --- Kleuteronderwijs --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Poëzie(Gedichten) --- 471.46 --- Beeldopvoeding --- Dramatische expressie --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Muzisch taalgebruik --- Peuters --- 471.46 ) Muzische opvoeding en drama --- boeken --- boerderij --- bomen --- bos --- carnaval --- circus --- dierentuin --- dinosaurussen --- dozen --- eieren --- gevoelens --- grootouderfeest --- halloween --- handen --- heksen --- hoeden --- huizen --- kabouters --- kerstmis --- kippen --- kleuren --- kriebelbeesten --- kunst --- lente --- moederdag --- muzische opvoeding --- nieuwjaar --- oerwoud --- pasen --- reizen --- sinterklaas --- spel --- sporen --- sport --- theater --- touwen --- trouwen --- vaderdag --- verliefd zijn --- vormen --- wilde dieren --- zwemmen --- 796.13 --- Kleuters --- Materialen --- Spelen --- Spelregels --- 471.4 --- Muzische vorming: kleuterschool --- Muzische vorming : Muziek --- Didactics of primary education --- Muzische opvoeding --- Taalopvoeding --- Bewegingsopvoeding --- mondelinge expressie --- beeldende expressie --- manuele expressie --- 780 --- Drama-educatie --- Beeldeducatie
Choose an application
Met volgende uitgewerkte thema's : sprookjes, herfst, regen, Sinterklaas, kerstmis, klokken, winter, groei, mannetje maart (lente), Pasen, de slak, in mei leggen alle vogels een ei, de rups die vlinder werd.
Didactics of the arts --- spelletjesboek (genre) --- kinderliederen (genre) --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- 372.879.6 --- 477.7 --- muzikale opvoeding --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- 471.46 --- 477.8 --- Basisonderwijs --- Bewegen op muziek --- Bewegingsliedjes --- Bewegingsopvoeding --- Bewegingsspelen --- Groei --- Handboek/cursus --- Herfst --- Kerstmis --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lente --- Liederen --- Pasen --- Regen --- Ritmiek --- Rupsen --- Sinterklaas --- Slakken --- Sprookjes --- Vlinders --- Vogels --- Winter --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Muzikale opvoeding --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- bewegingsspelen --- basisonderwijs --- Muzikale opvoeding ; basisonderwijs --- Muzikale opvoeding ; kleuteronderwijs --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- beweging --- muziek --- 472.6 --- D31211.jpg --- kleuterschool: bewegingsopvoeding --- lagere school: lichamelijke opvoeding --- muzische vorming --- muzikale vorming --- Kleuteronderwijs --- 633 --- Vocale didactiek - Lagere school. --- Didactics of sports and games --- bewegingstussendoortjes (onderwijs) --- beeldende expressie --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Vocale didactiek - Lagere school
Choose an application
Inhoud: 1. Wat is kunst? 2. Bouwstenen schilderkunst 3. Bouwstenen beeldhouwkunst 4. Bouwstenen architectuur 5. Bouwtenen muziek 6. Bouwstenen film 7. Kijk- en luisterwijzers 8. Naakt 9. Prehistorie 10. Natuurgetrouw 11. Al-Andalus 12. Renaissance en Barok 13. Michelangelo 14. Romantiek 15. Beethoven 16. Opera 17. Bouwen in de 19e eeuw 18. Licht en kleur 19. Klassieke of moderne bouwkunst? 20. expressionisme en Fauvisme 21. Postmodernisme 22. Design 23. Alfred Hitchcock 24. Pop 25. New York School 26. High Tech 27. Eros en Thanatos 28. Oorlog en geweld 29. Hemels 30. Kunst en wetenschap 31. de werkelijkheid voorbij 32. Tussen kunst en kitsch 33. Het verhaal in de film 34. Kunst als pamflet! 35. Wereldkunst en wereldmuziek 36. Echt is anders 37. Symbool en betekenis 38. Strips gestript Kernbegrippen Index op persoonsnamen Tijdlijn
Esthetica --- Kunstfilosofie. --- Kunstgeschiedenis. --- Secundair onderwijs. --- kunstopvoeding --- kunstonderwijs --- Art --- kunstgeschiedenis --- art education --- art history --- art appreciation --- 7 --- #BSCH: vak: kunstgeschiedenis --- #BSCH: vak: geschiedenis --- #KVHA:Kunstgeschiedenis --- 373.67.01 --- 7.01 --- CD-ROMS --- Kunstbeschouwing ; kunstonderwijs ; esthetica --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 644 --- 486.83 --- 701.1 --- Architectuur --- Barok --- Beeldhouwkunst --- Bouwkunst --- Design --- Eros --- Expressionisme --- Fauvisme --- Film --- Geschiedenis --- Hightech --- Hitchcock --- Kitsch --- Kleur --- Kunst --- Licht --- Michelangelo --- Muziek --- Naakt --- New York school --- Oorlog --- Opera --- Pop --- Postmodernisme --- Prehistorie --- Renaissance --- Romantiek --- Schilderkunst --- Strips --- Symbool --- Thanatos --- Van Beethoven, Ludwig --- Wereldmuziek --- Wetenschap --- 485.52 --- 700 )* KUNST --- Geschiedenis (ler) --- Handboek/cursus --- architectuur --- beeldhouwkunst --- bouwkunst --- film --- muziek --- schilderkunst --- 485.5 --- 7 Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel --- Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Secundair onderwijs - Kunst- en cultuureducatie --- Beeldende expressie --- (zie ook: onderwijs (wetenschap)) --- algemene kunstgeschiedenis, inleidingen - hand- en leerboeken --- Schoolbooks - Didactic material --- Kunstgeschiedenis --- Tekenkunst --- Film (cinematografie) --- Afrika --- Archief --- Compositie (muziek) --- Digitalisering --- Godsdienst --- Cultuur --- Leerplichtonderwijs - Secundair onderwijs: Kunst- en cultuureducatie
Choose an application
22 portretten van Vlaamse illustratoren. Aan de hand van concrete voorbeelden toont Marita Vermeulen wat de Vlaamse illustratoren zo bijzonder maakt en wat hun beeldtaal zo universeel maakt. Met aandacht voor de boeiende historische achtergrond en met een verwijzing naar kunstwerken die illustratoren als Klaas Verplancke, Carll Cneut, André Sollie en anderen inspireerden. Dit boek vertelt het verhaal van 22 illustratoren die door hun vakmanschap en creativiteit het kinderboekenlandschap verrijkt en verruimd hebben. Krachtig en oprecht breken ze teksten open en via een vleugje humor, een anekdote, een onverwacht beeld kleuren ze op eigen wijze ook buiten de lijntjes van het verhaal. Vlaamse illustratoren zoeken naar een beeldtaal die zowel kinderen als volwassenen kan aansdpreken. (Bron: covertekst)
Didactics of the arts --- Graphic arts --- boekillustraties --- illustrators --- beeldende expressie --- Flanders --- Jeugdboekillustraties --- Vlaanderen --- Boekillustratie --- Illustratoren --- Illustratietechnieken --- Jeugdliteratuur --- basisonderwijs --- Nederlandse taalkunde --- kinderboekillustratie --- 839.3-93 --- 76:655.5 <493> --- 766.08 --- Boekillustraties ; jeugdboeken ; Vlaamse illustratoren --- Kinderboeken --- illustratoren --- jeugdliteratuur --- plastische opvoeding --- 766.047 --- Aertssen Kristien --- Baeten Lieve --- België --- Berebrouckx Annemie --- Candaele An --- Clement Sabien --- Cneut Carll --- Cotteleer Erika --- Dendooven Gerda --- Devrome Johan --- Dewanckel Goele --- Gaudesaboos Pieter --- Godon Ingrid --- Marita Vermeulen --- Pottie Marjolein --- Schamp Tom --- Sollie André --- Van Doninck Sebastiaan --- Vandenabeele Isabelle --- Verplancke Klaas --- Verrept Paul --- Vervaeke Geert --- Westerduin Anne --- eenentwintigste eeuw --- grafische vormgeving --- illustraties --- kinderboeken --- prentenboeken --- twintigste eeuw --- van Genechten Guido --- 433.7 --- 684.94 --- Baeten, Lieve --- Berebrouckx, Annemie --- Boekillustraties --- Gaudesaboos, Pieter --- Godon, Ingrid --- Illustraties --- Illustrator --- Prentenboeken --- Sollie, André --- Van Genechten, Guido --- Vervaeke, Geert --- 686 ) Boekillusratie --- boekillustratoren --- 434.45 --- Jeugdboeken --- 061998.jpg --- Jeugdboekillustraties ; Vlaanderen --- Aertssen, Kristien --- Candaele, An --- Clement, Sabien --- Cneut, Carl --- Cotteleer, Erika --- Dendooven, Gerda --- Devrome, Johan --- Dewanckel, Goele --- Illustrators --- Pottie, Marjolein --- Schamp, Tom --- Vandenabeele, Isabelle --- Verplancke, Klaas --- Verrept, Paul --- Westerduin, Anne --- kinderboekillustraties --- van Doninck, Sebastiaan --- 839.3-93 Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- 76:655.5 <493> Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst-:-Geïllustreerde boeken (boekillustraties)--België --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst-:-Geïllustreerde boeken (boekillustraties)--België --- Gebruiksgrafiek ; kinder- en jeugdboeken --- Leesopvoeding --- het boek, boekillustratie --- Boekillustratie; algemeen --- Jeugdboekillustratie --- Illustrator (tekenaar) --- Emigratie --- Illustratietechniek --- Young adultliteratuur --- Vlaams --- 766.32.039(493) --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; illustratie ; geschiedenis ; 2000 - 2050 ; België --- Grafische kunst --- Kunstenaars
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|