Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Econoshock : hoe zes economische schokken uw leven fundamenteel zullen veranderen
Author:
ISBN: 9789089241085 9789047013464 9089241086 Year: 2010 Publisher: Antwerpen : Houtekiet,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zes schokken schudden de economie dooreen: de opkomst van het Oosten, het einde van de goedkope fossiele brandstoffen, de financiële crisis, de demografische evolutie, de ict-revolutie en de opwarming van de aarde. Deze zes schokken raken iedereen op deze wereld, zowel economisch, maatschappelijk als financieel. Er vallen nu al slachtoffers, bij zowel individuen, bedrijven als landen. Wie zich niet aanpast, zal welvaartverlies lijden. Tegelijk zullen er uit het puin ook nieuwe bedrijven en economische winnaars opstaan.


Book
Grondstoffenjagers
Authors: ---
ISBN: 9789491297427 Year: 2013 Publisher: Berchem : EPO,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zonder brandstof vallen auto's stil: dat weet u, dat weet ik, dat weet het kleinste kind. Maar hebt u zich al eens afgevraagd hoe het leven zonder grondstoffen zou zijn? Dan is het gewoon finito met auto's! Neem een grondstof zoals koper. Er zit verdorie anderhalve kilometer koperdraad in een gemiddelde voiture! En daar moeten wij allemaal in Afrika naar op zoek. Dit wordt een ongemakkelijk verhaal over een economie die geen ontwikkeling brengt maar parasiteert - op arbeid, op natuur, op het Zuiden. Over de ranking van Ernst&Young die zelfbeschikking over grondstoffen 'het grootste risico voor de mijnbusiness' noemt. Over een soort kolonialisme waarvan u dacht dat het niet meer bestond.


Book
No Logo : de strijd tegen de dwang van de wereldmerken
Authors: ---
ISBN: 9056373889 9789056373887 Year: 2002 Publisher: Rotterdam Lemniscaat

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Antiglobaliseringsbeweging. --- Boycotacties. --- Globalisering. --- antiglobalisme --- marketing --- logo's --- globalization --- commercials [oral or performed works] --- merken --- International economic relations --- Product strategy --- reclame --- logos --- globalisering --- Antiglobaliseringsbeweging --- Boycotacties --- Merken --- Maatschappijkritiek --- Reclame ; theorie ; over de dwang van merken ; wereldmerken --- Globalisering (Anti-globalisering) --- Massacultuur ; globalisering ; kritiek op --- 766.01 --- Reclame --- reclamevormgeving --- identiteitsmarketing --- multinationals --- activisme --- cultuurfilosofie --- Nike --- Shell --- McDonald's --- politiek --- reclame en politiek --- 327 --- Gebruiksgrafiek ; theorie, filosofie, esthetica --- 316.324.8 --- 339.9 --- 339.9.012 --- 334.7 --- 241 Hedendaagse wereldproblemen --- Antiglobalisme --- 339.8 --- 658.84 --- internationale economische politiek --- wereldeconomie --- internationale handel --- internationale politiek --- 354.4 --- 339.9 Buitenlandse economische betrekkingen. Internationale economische betrekkingen --- Buitenlandse economische betrekkingen. Internationale economische betrekkingen --- 316.324.8 Post-industriele maatschappij --- Post-industriele maatschappij --- Internationaal management --- Productstrategie --- afzonderlijke vraagstukken der internationale politiek --- Merkbeleid --- Internationalisering --- Marketingstrategieën --- Merkstrategieën --- Internationale economie --- Economie --- Marketing --- Internationale politiek --- Massacultuur --- Duurzame ontwikkeling --- Marketingstrategie --- Merkstrategie --- Merk --- Financiewezen --- Economische politiek --- 766.31.01 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; reclame ; theorie, filosofie, esthetica

Listing 1 - 3 of 3
Sort by