Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Naar een kindvriendelijke didactiek - Thematisch werken in de kleuterklas - Weekopbouw, planning van een thema - Hoe leeft het thema in het klaslokaal? - Dag na dag (dagplanning) - Hoe dwingend is een thema?
Thematisch werken --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- #PBIB:+SLO 220.94 --- 373.24 --- Werkvormen --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Thema's --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Basisonderwijs
Choose an application
2
Kleuteronderwijs --- Keuzegroepen --- Groeperingsvormen --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Groepswerk ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- kleuteronderwijs --- projectonderwijs --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- 416.1 ) psychologie van kinderen tot 13 jaar --- Basisonderwijs --- Methodologie
Choose an application
Boordevol Taal is het derde boek in een succesvolle rij publicaties (Volop Taal en Voluit Taal) en is het resultaat van een samenwerking tussen tien docenten van verschillende Vlaamse lerarenopleidingen en het Centrum voor Taal en Onderwijs (KU Leuven). In dit unieke handboek ligt de focus deze keer op taaldidactiek voor het kleuteronderwijs. Dit boek kiest voor boeiend, ambitieus, geïntegreerd en taalkrachtig kleuteronderwijs, en vertrekt daarbij steevast van de rijke belevingswereld van jonge kinderen. Deel 1 vertaalt wetenschappelijke inzichten rond taalleren naar zeven didactische principes voor hedendaags, uitdagend en taalkrachtig kleuteronderwijs. Die principes vormen een leidraad doorheen het hele boek. In deel 2 komen ze tot leven aan de hand van inspirerende praktijkverhalen, concrete voorbeelden en praktische handvatten. Je leert hoe je de principes de hele dag door kan toepassen. Het boek ondersteunt je om kritisch te reflecteren over je eigen aanpak aan de hand van praktische kijkwijzers. Kortom, Boordevol taal laat je ontdekken hoe elke schooldag van een kleuter boordevol kansen zit om taal te leren.BRon: https://www.bol.com/nl/nl/p/boordevol-taal/9300000182647522/
Didactiek Nederlands. --- Kleuteronderwijs. --- Nederlandse taal ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Didactics of Dutch --- Kindergarten --- ontluikende geletterdheid --- woordenschat --- taalverwerving --- Langues --- Étude et enseignement --- Néerlandais (langue) --- Taaldidactiek --- Kleuteronderwijs --- Didactic strategies --- Didactics of languages --- leermiddelen --- lesvoorbereiding --- talenonderwijs
Choose an application
68
ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- didactiek --- 471.4 --- didactiek kleuteronderwijs --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Kleuteronderwijs --- Didactiek. --- emancipatorisch onderwijs --- Didactics of Kindergarten --- ervaringsleren --- Didactic strategies --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- onderwijspraktijk --- ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Academic collection --- #PEDA *3.2 --- #PBIB:2002.2 --- #PBIB:gift 2002 --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- 031201.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- #gsdbP --- 471.49 ) * RELATIONELE OPVOEDING - K.O --- 471.5 --- 930663.jpg --- Ervaringsgericht onderwijs: kleuteronderwijs: didactiek --- Basisonderwijs
Choose an application
Het boek Leren in beweging: activiteiten bewegingsintegratie voor kleuters wil kinderen meer laten bewegen (fysieke activiteitsgraad verhogen), beter laten bewegen en cognitieve doelen beter laten bereiken.Het boek is een onmisbare activiteitenbundel voor iedereen die met kinderen werkt. Het is samengesteld voor kleuterleid(st)ers, leerkrachten lichamelijke opvoeding en bewegingsopvoeding in het kleuteronderwijs, kinderverzorgers ? voor iedereen die graag op een actieve manier aan de slag gaat met kinderen en wil werken aan het lichamelijk welzijn van kinderen. De activiteiten zijn in eerste instantie gericht op kinderen van vier tot zes jaar, maar zijn heel eenvoudig aan te passen aan het niveau van jongere en oudere kinderen.De activiteiten zijn logisch en volgens een vaste structuur opgebouwd. Ze maken het mogelijk diverse leerinhouden (taal, wiskunde, muziek?) aan te reiken op een bewegende manier. Binnen elke activiteit komen verschillende mogelijkheden tot differentiatie en variatie aan bod en er is telkens voldoende ruimte voor eigen interpretatie en invulling van de activiteiten. De activiteiten zijn dan ook bij uitstek toepasbaar in verschillende contexten en voor het aanbrengen van uiteenlopende onderwerpen.Dit boek is het resultaat van het praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek ?Leren in beweging: bewegingsintegratie in het curriculum kleuteronderwijs? uitgevoerd aan de Hogeschool PXL.Bron: www.acco.be
Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek. --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek --- kleuters --- muzische vorming --- 471.47 --- Spelen (mv.) --- Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Tussendoortjes --- Bewegingsintegratie --- Kleuters --- 477.8 --- 472.7 --- Muzische vorming --- Taalinitiatie --- Wiskundige initiatie --- bewegingsopvoeding (ler) --- kleuters (ler) --- didactiek --- (zie ook: bosspelen) --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Toddlers --- Games --- Movement therapy for children --- Study and teaching --- Belgium --- Didactiek van sport en spel --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- PXL-Education 2016 --- kleuteronderwijs --- Bewegingsspelen --- 371.3:796 --- 373.2 --- 373.2 Kleuteronderwijs --- 371.3:796 Didactics of physical education --- Didactics of physical education --- didactische werkvormen --- lichamelijke opvoeding --- motorische ontwikkeling --- expressie --- Bewegingsspel
Choose an application
Onderwijzers en opvoeders die kijken vanuit het perspectief van de kleuter, hebben een streepje voor. Aandacht hebben voor de leefwereld van de allerjongsten maakt hen sterker en meer betrokken, al vraagt dat een juiste aanpak. Ervaringsgericht werken in de basisschool met kleuters is de ideale gids voor (toekomstige) leraren in het kleuteronderwijs. Door de bevattelijke taal en de vele cases helpt dit boek onderwijzers en opvoeders op weg in de zoektocht naar wat kleuters bezighoudt. Behalve voor opleidingen presenteert het boek zich als werkinstrument om leraren actief te begeleiden rond alle aspecten van de ervaringsgerichte praktijk. Het bevat talrijke voorbeelden, tips voor betere communicatie en suggesties om de klas levendig in te richten.Bron: https://www.lannoo.be/nl/ervaringsgericht-werken-het-basisonderwijs-met-kleutersHannelore RubieHandboek Ervaringsgericht Onderwijs (EGO) met kleuters, voor (toekomstige) leerkrachten. In acht hoofdstukken wordt de basiskennis gepresenteerd. Met behulp van concepten, modellen, praktijkvoorbeelden, reflectievragen en schematische afbeeldingen maakt de lezer op gestructureerde wijze kennis met het gedachtengoed van EGO. Het tempelschema staat centraal: van fundament (ervaringsgerichte basishouding) tot aanpak (rijk milieu, vrij kleuterinitiatief en de ervaringsgerichte dialoog) tot proces en effect (emancipatie), met welbevinden en betrokkenheid als belangrijkste aanwijzers voor kwaliteit. Elk van de genoemde aspecten wordt uitgelegd en toegelicht, waarbij theorie en praktijk hand in hand gaan en er aandacht is voor de dagelijkse praktijk, een positief groepsklimaat, permanente onderwijskwaliteit, observatieschalen, opbrengsten en een zorgbrede aanpak. Met bibliografie, eindnoten en een unieke inlogcode voor digitale ecampuslearn-mogelijkheden. Rijke uitgave van de EGO-grondlegger, voor iedereen wiens onderwijshart uitgaat naar leren door zelf te ondervinden!© NBD Biblion
Didactic strategies --- Didactics of Kindergarten --- kleuters --- Centrum voor Ervaringsgericht Onderwijs [Leuven] --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Ervaringsgericht werken ; kleuteronderwijs --- Ervaringsleren ; kleuteronderwijs --- #PBIB:+110.40 --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Ervaringsleren --- Kleuteronderwijs --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- basisonderwijs --- kleuterdidactiek --- basisvaardigheden --- ervaringsleren --- PXL-Education 2019 --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht leren --- Ervaringsgericht onderwijs --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- Centre for Experiential Education [Leuven] --- 471.4 --- didactiek --- didactiek kleuteronderwijs --- Ervaringsleren.
Choose an application
Jonge kinderen willen greep krijgen op de werkelijkheid rondom hen. Om ze daar zo goed mogelijk in te ondersteunen en te begeleiden, is een doordacht gebruik en inrichting van hun directe omgeving essentieel. Een rijke leeromgeving in het basisonderwijs met kleuters vertelt hoe je op basis van twee essentiële pijlers een prikkelende en uitdagende omgeving creëert. Daarnaast leert dit boek je diverse creatieve werkvormen aan zoals 'klas zonder hoeken' en 'de talentenarchipel', en hoe je als begeleider soepel leert inspelen op de interesses van de kleuter zelf. (flaptekst)
Kleuteronderwijs --- Methodiek --- Didactiek --- Omgeving --- Leeromgeving --- Zelfsturing --- Thematisch werken --- Themaloos --- Projectonderwijs --- Omgeving (geografie) --- Themaloos werken --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- Didactics of Kindergarten --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- zelfsturing --- kleuteronderwijs --- leerinhouden --- ervaringsleren --- onderwijspraktijk --- klasinrichting --- kleuters --- onderwijsstijlen --- didactiek --- Kleuteronderwijs ; methodiek --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Hoekenwerking ; kleuteronderwijs --- Hoekenwerk --- Klasinrichting --- 471.4 --- basisonderwijs --- ervaringsgericht onderwijs --- didactiek kleuteronderwijs
Choose an application
Wat kleuters zelf kiezen boeit hen meer dan wat ze opgelegd wordt. Het verhoogt hun betrokkenheid en vergemakkelijkt zo het leren. Ruimte voor initiatief beschrijft concreet hoe je als opvoeder die attitude bij de allerjongsten overbrengt. Het vertelt hoe je de ruimte zo kan inrichten opdat kleuters sneller zelf aan de slag zouden gaan. Of hoe je als begeleider kan ingrijpen om voor het kind een geschikte uitdaging te zoeken. Aan de hand van praktijkverhalen en inspirerende tips ontrafelt dit boek het geheim van een rijke klasruimte. (flaptekst)
Kleuteronderwijs ; didactiek --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- kleuteronderwijs --- PXL-Education 2020 --- basisonderwijs --- kleuterdidactiek --- zelfsturing --- ervaringsleren --- ondernemingszin --- Didactics of Kindergarten --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs --- Zelfsturing --- Ondernemingszin --- Ervaringsleren --- Ervaringsgericht onderwijs --- Zelfsturend leren --- Betrokkenheid --- Initiatief --- Kleuterparticipatie --- Kinderparticipatie --- Ervaringsleren ; kleuteronderwijs --- leerinhouden --- onderwijspraktijk --- klasinrichting --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- 471.4 --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuters --- didactiek kleuteronderwijs
Choose an application
't Zit goed! Het zou het enige antwoord moeten zijn op de vraag: hoe zit het met de betrokkenheid van onze kleuters? Of: hoe zit het met hun welbevinden? Dit doeboek verdient deze titel, want wie met de doe-activiteiten uit deze bundel aan de slag gaat, zit zeker goed. 't Zit goed! is al het derde deel in de succesvolle serie Kleuters & ik-doeboeken. Handen uit de mouwen was het eerste doeboek. Daarna kwam Van ganser harte! Dit derde doeboek verschijnt na 25 jaargangen Kleuters & ik. Een jubileumeditie, dus. Meteen de ideale gelegenheid om alle medewerkers te bedanken voor hun jarenlange inzet en creativiteit, en de hoop uit te spreken op nog eens zoveel jaren van vruchtbare samenwerking. Een blad en een boek bestaan niet zonder de lezers. Dat bent u. En als u dat blijft, bent of wordt, dan denken wij: ' t zit goed.
Kleuteronderwijs. --- Knutselen. --- #KVHB:Bewegingsopvoeding --- #KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- kleuters --- 471.45 --- beeldopvoeding --- didactiek --- kleuteronderwijs --- 471.43 --- 471.47 --- 477.3 --- 620 --- Aardappelen --- Bewegingshoeken --- Brieven --- Kiezen (werkwoord) --- Kleuteronderwijs --- Knutselen --- Natuurbeleving --- Ontdekhoeken (Speelleerhoeken) --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven) --- Stoelen --- Taalhoeken --- Touwen --- Zintuigenhoeken --- bewegingsopvoeding --- ervaringsgericht onderwijs --- pedagogiek --- spelen --- 471.4 --- Bewegen op muziek --- Bewegingsspelen --- Briefschrijven --- Handboek/cursus --- Hoekenwerk --- Kiezen --- Natuur- en milieueducatie --- Wensen --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- aardappelen --- bewegen op muziek --- bewegingshoeken --- bewegingsspelen --- briefschrijven --- hoekenwerk --- kiezen --- natuur- en milieueducatie --- stoelen --- taalhoeken --- touwen --- voelen --- wensen --- wereldoriëntatie --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- 092727.jpg --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek --- didactiek kleuteronderwijs - beeldende opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Beeldende opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Handvaardigheid --- Sport en Spel --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- Didactiek --- Beeldopvoeding --- Speelleerkansen --- Taalhoek --- Beeldeducatie --- Speelleerkans --- 477.6 --- didactiek basisonderwijs - tekenen --- 476.6 --- technisch-technologische opvoeding
Choose an application
st in 2 delen: p.1-79 en p.80-154
Motoriek --- Kinderen. --- kleuters --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- Didactics of Kindergarten --- pictogrammen --- 372.879.6 --- 471.47 --- 477.8 --- didactiek --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Pictogrammen --- Evenwicht --- Gooien --- Kruipen --- Lopen --- Rollen --- Stappen --- Trekken en duwen --- 101342.jpg --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- 472.7 --- sport
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|