Narrow your search

Library

KU Leuven (114)

UCLL (82)

Hogeschool Gent (72)

UGent (66)

VIVES (66)

Thomas More Mechelen (62)

Odisee (56)

KBR (54)

Arteveldehogeschool (48)

UAntwerpen (43)

More...

Resource type

book (114)

film (1)

object (1)


Language

Dutch (100)

English (9)

Undetermined (4)

French (1)


Year
From To Submit

2021 (1)

2019 (1)

2018 (2)

2017 (2)

2016 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 114 << page
of 12
>>
Sort by

Book
Achtergronden van veel voorkomende leermoeilijkheden in de basisschool
Author:
ISBN: 9001632548 Year: 1971 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leermoeilijkheden en visuele opvoeding : een interdisciplinaire benadering
Authors: --- --- ---
ISBN: 9053500952 Year: 1992 Publisher: Leuven Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leermoeilijkheden : visie op behandeling
Authors: --- ---
ISBN: 9001355544 Year: 1977 Publisher: Groningen : Wolters-Noordhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met welke leermoeilijkheden kan je geconfronteerd worden in de praktijk en hoe pak je die aan in de klas?


Book
Responsieve instructie in de onderbouw : bevorderen van aandachtig spelen en werken van gemakkelijk afgeleide kinderen
Authors: ---
ISBN: 9065083103 Year: 1996 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

2


Book
Handboek dyslexie : theorie en praktijk
Author:
ISBN: 9789024426683 9024426685 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Boom Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoewel er enorm veel onderzoek naar dyslexie wordt gedaan, is de kennis die dit oplevert weinig toegankelijk. Dit leidt ertoe dat er vaak gewerkt wordt op basis van verouderde inzichten en dat veel meningen die over dyslexie te horen en te lezen zijn weinig bijdragen aan beter begrip.Actuele wetenschappelijke kennis over dyslexieIn dit voor het Nederlandse taalgebied unieke Handboek dyslexie is de actuele wetenschappelijke kennis over dit onderwerp op een overzichtelijke wijze samengevat. De vele casuïstiek illustreert bovendien de verscheidenheid van de persoonlijke verhalen die achter de diagnose schuilgaan. Auteur Tom Braams is al ruim dertig jaar werkzaam als diagnosticus en behandelaar van leerstoornissen en kan als geen ander de theorie met de praktijk verbinden.Persoonsgerichte diagnostiekHet uitgangspunt van het boek is dat dyslexie ontstaat als gevolg van kwetsbaarheden in een persoonlijk ecosysteem van aanlegfactoren en omgevingsinvloeden. Het Handboek dyslexie biedt vervolgens handvatten voor persoonsgerichte diagnostiek en voor een evidence-based behandeling, waarin de zwakke punten in dit ecosysteem worden ondersteund en de sterke kanten benut.Voor wie is dit handboek?De doelgroepen van dit boek zijn psychologen en orthopedagogen die in de hulpverlening met mensen met dyslexie werken of hiervoor worden opgeleid en anderen die een up-to-date en volledig overzicht over dit vakgebied zoeken op een wetenschappelijk niveau.(bron: https://www.bua.nl/shop/alle-uitgaven/100-8473_Handboek-dyslexie)


Book
De probleemaanpak.
Author:
ISBN: 9063100183 Year: 1993 Publisher: 's-Hertogenbosch Katholiek pedagogisch centrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Scholen in het voortgezet onderwijs hebben dagelijks met motivatieproblemen van leerlingen en met probleemklassen te maken. Hoe pakken leerkrachten en leerlingbegeleiders die problemen aan? Is er een strategie voor de aanpak van onderwijsproblemen? 'De Probleemaanpak' is een praktisch georiënteerd boek voor iedereen die bij leerlingbegeleiding betrokken is. Het boek geeft stof tot nadenken en handvatten voor een systematische aanpak van onderwijsproblemen. Het beschrijft hoe beleid kan worden uitgezet op het gebied van ondersteunen de tekst. De strategie voor de aanpak van problemen zoals in dit boek beschreven beperkt zich niet tot leerlingbegeleiding, maar is ook toepasbaar op andere onderwijsproblemen. (Bron: uitgeverscatalogus)


Book
Moeilijk lerende kinderen : vraagstelling en hulpverlening
Authors: ---
ISBN: 9060696565 Year: 1988 Publisher: Rotterdam : Lemniscaat,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Moeilijk lerende kinderen zijn kinderen aan wie je zo op het eerste gezicht niets bijzonders ziet, maar die, omdat hun intelligentie beneden het normale niveau ligt, aangewezen zijn op speciaal onderwijs, de MLK-school. Zij hebben bniet alleen moeite met hun schoolse leren, maar ook met hun sociale leren. Zaken die voor andere kinderen min of meer vanzelfsprekend zijn, zoals het je in de situatie van een ander kunnen verplaatsen, afstand nemen van jezelf en de ander, zijn voor hen erg moeilijk. Vaak beoordelen zij de situatie verkeerd met als gevolg misverstanden en onbegrip. Elke keer opnieuw worden ze bevestigd in het idee dat alles wat zij doen mislukt en dat niemand hen aardig vindt. Zo ontstaat een negatief zelfbeeld. Dit boek is geschreven als praktijkboek voor al degenen die dagelijks met moeilijk lerende kinderen te maken hebben. (Bron: covertekst)


Book
Praktische orthopedagogiek voor de school.
Authors: ---
ISBN: 9001355366 Year: 1988 Publisher: Groningen Wolters Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs behandelen een groot aantal pedagogische, organisatorische en (ortho)pedagogische vaardigheden. Het boek bevat veel praktische, informatieve paragrafen die betrekking hebben op gangbare termen en methodieken op het terrein van de bestrijding van leer- en gedragsmoeilijkheden.

Dyslexie : een complex taalprobleem
Author:
ISBN: 905352276X 9789053522769 Year: 1999 Publisher: Amsterdam: Boom,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Lovey
Authors: ---
ISBN: 902633012X 9026303726 Year: 1976 Publisher: Baarn : Amboboeken,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 114 << page
of 12
>>
Sort by