Listing 1 - 10 of 114 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
376.5 --- Informatieverwerking --- Leerstoornissen --- Leren --- Motoriek --- Ogen --- Onderwijsleerprocessen --- Orthopedagogiek --- leermoeilijkheden --- leermoeilijkheden. --- Leermoeilijkheden. --- visuele opvoeding --- #GBIB:CBMER --- motoriek --- Opvoedkunde --- Kinderpsychologie
Choose an application
Met welke leermoeilijkheden kan je geconfronteerd worden in de praktijk en hoe pak je die aan in de klas?
464 ) Kinderen met leerproblemen --- leermoeilijkheden --- Educational psychology
Choose an application
2
Responsieve instructie --- Kleuteronderwijs --- Concentratieproblemen --- Leermoeilijkheden --- Concentratieprobleem
Choose an application
Hoewel er enorm veel onderzoek naar dyslexie wordt gedaan, is de kennis die dit oplevert weinig toegankelijk. Dit leidt ertoe dat er vaak gewerkt wordt op basis van verouderde inzichten en dat veel meningen die over dyslexie te horen en te lezen zijn weinig bijdragen aan beter begrip.Actuele wetenschappelijke kennis over dyslexieIn dit voor het Nederlandse taalgebied unieke Handboek dyslexie is de actuele wetenschappelijke kennis over dit onderwerp op een overzichtelijke wijze samengevat. De vele casuïstiek illustreert bovendien de verscheidenheid van de persoonlijke verhalen die achter de diagnose schuilgaan. Auteur Tom Braams is al ruim dertig jaar werkzaam als diagnosticus en behandelaar van leerstoornissen en kan als geen ander de theorie met de praktijk verbinden.Persoonsgerichte diagnostiekHet uitgangspunt van het boek is dat dyslexie ontstaat als gevolg van kwetsbaarheden in een persoonlijk ecosysteem van aanlegfactoren en omgevingsinvloeden. Het Handboek dyslexie biedt vervolgens handvatten voor persoonsgerichte diagnostiek en voor een evidence-based behandeling, waarin de zwakke punten in dit ecosysteem worden ondersteund en de sterke kanten benut.Voor wie is dit handboek?De doelgroepen van dit boek zijn psychologen en orthopedagogen die in de hulpverlening met mensen met dyslexie werken of hiervoor worden opgeleid en anderen die een up-to-date en volledig overzicht over dit vakgebied zoeken op een wetenschappelijk niveau.(bron: https://www.bua.nl/shop/alle-uitgaven/100-8473_Handboek-dyslexie)
dyslexie --- Dyslexie --- Didactic strategies --- Orthopedagogics --- leermoeilijkheden --- leerstoornissen
Choose an application
Scholen in het voortgezet onderwijs hebben dagelijks met motivatieproblemen van leerlingen en met probleemklassen te maken. Hoe pakken leerkrachten en leerlingbegeleiders die problemen aan? Is er een strategie voor de aanpak van onderwijsproblemen? 'De Probleemaanpak' is een praktisch georiënteerd boek voor iedereen die bij leerlingbegeleiding betrokken is. Het boek geeft stof tot nadenken en handvatten voor een systematische aanpak van onderwijsproblemen. Het beschrijft hoe beleid kan worden uitgezet op het gebied van ondersteunen de tekst. De strategie voor de aanpak van problemen zoals in dit boek beschreven beperkt zich niet tot leerlingbegeleiding, maar is ook toepasbaar op andere onderwijsproblemen. (Bron: uitgeverscatalogus)
#gsdbP --- leerlingenbegeleiding --- motivatieproblemen --- leermoeilijkheden --- #gsdbP. --- leerlingenbegeleiding. --- motivatieproblemen.
Choose an application
Moeilijk lerende kinderen zijn kinderen aan wie je zo op het eerste gezicht niets bijzonders ziet, maar die, omdat hun intelligentie beneden het normale niveau ligt, aangewezen zijn op speciaal onderwijs, de MLK-school. Zij hebben bniet alleen moeite met hun schoolse leren, maar ook met hun sociale leren. Zaken die voor andere kinderen min of meer vanzelfsprekend zijn, zoals het je in de situatie van een ander kunnen verplaatsen, afstand nemen van jezelf en de ander, zijn voor hen erg moeilijk. Vaak beoordelen zij de situatie verkeerd met als gevolg misverstanden en onbegrip. Elke keer opnieuw worden ze bevestigd in het idee dat alles wat zij doen mislukt en dat niemand hen aardig vindt. Zo ontstaat een negatief zelfbeeld. Dit boek is geschreven als praktijkboek voor al degenen die dagelijks met moeilijk lerende kinderen te maken hebben. (Bron: covertekst)
Choose an application
De auteurs behandelen een groot aantal pedagogische, organisatorische en (ortho)pedagogische vaardigheden. Het boek bevat veel praktische, informatieve paragrafen die betrekking hebben op gangbare termen en methodieken op het terrein van de bestrijding van leer- en gedragsmoeilijkheden.
462 --- Leermoeilijkheden --- Leerstoornissen --- Orthopedagogiek --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- 460 --- Orthopedagogie --- leermoeilijkheden --- orthopedagogiek --- zorgverbreding
Choose an application
dyslexie --- leermoeilijkheden --- Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- Neuropathology --- Dyslexia. --- #KVHB:Dyslexie
Choose an application
Affective Symptoms --- Child Behavior Disorders --- therapy. --- therapy --- leermoeilijkheden
Listing 1 - 10 of 114 | << page >> |
Sort by
|