Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Stilistics --- History as a science --- Anne D'Alleva --- scripties --- kunsttheorie --- kunst --- kunstonderwijs --- onderwijs --- wetenschappelijk onderzoek --- 7.01 --- 001.8
Choose an application
Deze handleiding licht toe waar je 'bronnen' vindt, hoe je die selecteert en hoe je ze verwerkt. Er is een verschil tussen citeren, parafraseren en samenvatten. Zorgvuldig geeft de auteur aan hoe je respectievelijk voet- en eindnoten maakt of verwijzingen in de tekst zelf opneemt en hoe je een bronnenlijst samenstelt. Het bijzondere aan dit werk is dat het zich niet beperkt tot de 'gemakkelijke' verwijzingen maar ook de specifieke en moeilijke gevallen behandelt en dat niet alleen bij schriftelijke maar ook bij mondelinge, audiovisuele en elektronische bronnen. Onder meer volgende items komen aan bod: boeken, bundels, tijdschriften, rapporten, wetteksten, brochures, kranten, octrooien, patenten, bijsluiters, handleidingen, mondelinge mededelingen, lezingen, films, video's, computerprogramma's, radio- en televisieuitzendingen, cd's, cd-i's, cd-roms, internet, e-mail ... Dank zij een uitgebreid register vindt de gebruiker meteen een oplossing voor zijn probleem. De aangewezen gebruikers zijn studenten die een eindwerk maken en iedereen die teksten schrijft - van welke aard ook - waarin geciteerd of gerefereerd wordt. Inhoudsopgave : Hoofdstuk 1: Informatie verkennen 1 Opzoeken van literatuur 2 Lezen 3 Schriftelijke notities 4 Andere bronnen Hoofdstuk 2: Schriftelijke bronnen: voet- en eindnoten, verwijzingen in de tekst 1 Van citaat tot plagiaat 2 Schriftelijke citaten in voet- en eindnoten 3 Parafrase, samenvatting 4 Andere inhouden van voet- en eindnoten 5 Verwijzingen in de tekst Hoofdstuk 3: Literatuurlijst 1 Verschillende bronnen 2 Indeling van een literatuurlijst Hoofdstuk 4: Mondelinge bronnen 1 Voet- en eindnoten 2 Verwijzingen in de tekst 3 Mondelinge bronnenlijst Hoofdstuk 5: Audiovisuele en elektronische bronnen 1 Voet- en eindnoten 2 Verwijzingen in de tekst 3 Audiovisuele en elektronische bronnenlijst
Citeren. --- Refereren. --- Bibliografische referenties. --- Literatuuronderzoek. --- Voetnoten. --- schrijven --- refereren --- Science --- eindwerken schrijven --- Didactic strategies --- literatuuronderzoek --- taalvaardigheid --- schriftelijke communicatie --- bronnenstudie --- Refereren --- Bibliography --- Methodology --- Bibliographical citations --- Wetenschap --- 450.8 --- 499.5 --- audiovisuele middelen --- citeren --- computergestuurd onderwijs --- didactisch proces --- film --- informatiebronnen --- leermiddelen --- multimedia --- onderwijs --- rapporteren --- video --- Reflecteren --- Scripties --- Studievaardigheden --- communicatie --- communicatievaardigheden --- Bronvermelding --- informatieverwerking --- literatuurstudie --- Methodiek van het studeren --- Schriftelijke communicatie --- 007.2 --- informatievaardigheden --- #gsdbP --- #KVHA:Citeren; Nederlands --- #KVHA:Refereren; Nederlands --- #KVHB:Literatuuronderzoek --- 001 --- bibliografisch refereren --- scripties --- 001.81 --- Bibliografie --- Citeren --- Literatuurlijsten --- bibliotheken --- bronnen --- citeren en refereren --- hoger onderwijs --- literatuurlijsten --- rapporten --- verslagen --- Nederlands, rapporteren --- 044 --- 450.8 ) Scripties --- bibliografie --- rapporteren (gez) --- communicatie (leesbaarheid) --- cursus --- scriptie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- 001.811 --- Bronvermeldingen --- Voetnoten --- Eindnoten --- Rapporteren --- 001.818 --- 002 --- Parafraseren --- Samenvatten --- Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Bibliografische referenties --- eindwerk --- 001.811 Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #A9311A --- Scriptie --- 810 --- taalkunde --- linguistique --- Bibliografieën
Choose an application
Een eindwerk is de bekroning en het sluitstuk van studies in het hoger onderwijs. De kwaliteit ervan wordt bepaald door de inhoud en de opmaak die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Deze handleiding is opgevat als een praktisch naslagwerk dat kan gebruikt worden om een groot verslag te schrijven, of het nu een masterproef is, een onderzoeksrapport of een afstudeerwerk. Komen onder andere aan bod: hoe begin je te schrijven? Welke zijn de verplichte onderdelen? Hoe breng je structuur aan in je ideeën? Wat zijn de juiste stijl en toon? Hoe moet je refereren aan elektronische en niet-elektronische werken? Welke zijn de meest voorkomende taalfouten waarvoor je je moet behoeden? Welke vormgeving is verplicht? Welke opmaak is gewenst?
Dissertations, Academic --- Report writing --- Handbooks, manuals, etc. --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Bronverwijzingen. --- Citeren en refereren. --- Eindwerk. --- Eindwerken : schrijven. --- Informatievaardigheden. --- Rapporteringstechnieken. --- Refereren. --- Scriptie. --- Scripties --- Scripties. --- Wetenschappelijke rapporten. --- Nederlandse taal. --- Eindwerken. --- Social Sciences and Humanities. Communication Studies --- Reporting. --- Publishing. --- Thèses et écrits académiques. --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- teksten schrijven --- Science --- Higher education --- wetenschappelijk schrijven --- Schrijven --- #KVHA:Schrijfvaardigheid --- #KVHA:Scripties --- LESS --- #KVHA:Methodologie --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:303H0 --- 450.8 --- scripties --- rapporteren --- eindwerken --- schriftelijke communicatie --- Schriftelijke communicatie --- eindwerk --- schrijfvaardigheid --- 001.818 --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Nederlands --- Dutch language --- 499.5 --- 844.4 --- schrijven --- scriptie --- Methodiek van het studeren --- Notuleren - Rapporteren --- 002 --- Eindwerk --- BPB1003 --- Pratique de rédaction --- 695 Communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Scripties --- 001 --- 378 --- 003 --- Eindwerken --- Spelling --- Rapporteren --- spelling 1995 --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- portfolio --- spelling --- publiceren --- scriptie (eindwerk) --- rapportage --- Redactie in de praktijk --- Wetenschap --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Wetenschappelijk onderzoek ; algemeen --- 007.2 --- #KVHA:Rapporteren --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven; Nederlands --- 808 --- Afstudeerprojecten ; wetenschappelijke eindwerken ; leidraad --- Illustraties ; Herr Seele --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- 010 --- Bronvermeldingen --- Eindscriptie --- Hoger onderwijs --- Rapportage --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 092510.jpg --- 001.81 --- 808.1 --- Eindwerken schrijven --- citeren en refereren --- informatievaardigheden --- literatuurlijst --- literatuurstudie --- plagiaat --- rapporten --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Bibliografie ; inleidingen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- hoger onderwijs --- verslagen --- projecten --- PXL-Music 2015 --- PXL-Central Office 2016 --- departement Algemeen 09 --- eindverhandeling --- handleiding --- praktisch naslagwerk --- Projecten --- Verslagen --- Spellingproblemen --- Methodologie --- Communicatie --- Refereren --- Bronnen --- písomné zručnosti --- teksti koostamise oskus --- stylistické schopnosti --- effektiv skriftlig fremstilling --- abilități de redactare --- writing skills --- τεχνική της σύνταξης --- вештина писања --- umiejętność redagowania pism --- vještina pisanja --- redactie in de praktijk --- ħiliet tal-kitba --- pratica di redazione --- rašymo įgūdžiai --- tekstin laadintakäytäntö --- prática da redação --- aftësi shkruese --- írásbeli készségek --- técnicas de redacción --- Gewandtheit im schriftlichen Ausdruck --- förmåga att uttrycka sig i skrift --- писмени умения --- вештини за пишување --- dokumentu izstrādes prasmes --- veščina pisanja --- practici de redactare --- schopnost vést administrativní agendu --- praktika të të shkruarit --- schopnost vést písemnou agendu --- rašymo būdai --- редакција --- braižymo įgūdžiai --- writing practices --- dokumentu izstrādes prakse --- prática da redacção --- способност за стилско изразување --- slohové schopnosti --- drafting skills --- aftësi hartimi --- Scriptie --- Verslag --- Spellingsprobleem --- Bron --- scileanna scríbhneoireachta --- Adult education. Lifelong learning --- Stilistics --- Report writing - Handbooks, manuals, etc --- Pratique de rédaction --- 450.8. --- Schrijven. --- eindwerk.
Choose an application
06659
schriftelijke communicatie --- Dutch language --- Stilistics --- Mass communications --- Massacommunicatie --- Stilistiek --- Nederlandse taalkunde --- Communicatie --- Rapporteren --- Scripties --- Schrijven --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHB:Taalbeheersing --- Nederlands --- brieven --- communicatie --- communicatiewetenschappen --- taal --- 800.51 --- Nederlands, schriftelijke communicatie --- 499.5 --- Schriftelijke communicatie --- 984309.jpg --- Nederlands: stellen --- Scriptie --- Handelscorrespondentie
Choose an application
59
Nederlandse spelling. --- Nederlandse stilistiek. --- Schrijfvaardigheden --- Journalistiek. --- Journalistieke teksten --- Nederlandse taal --- Nederlandse taal. --- Algemene taalbeheersing. --- Schrijfvaardigheid. --- Spelling. --- Stilistiek. --- Taalzuivering. --- Nederlands --- Dutch language --- schrijfstijl --- Journalism --- idiomen --- linguïstiek --- Stilistics --- Nederlandse stilistiek --- Nederlandse spelling --- Schrijven ; journalistiek --- Journalists --- Néerlandais (Langue) --- Journalistes --- Rhetoric --- Style --- Job descriptions --- Rhétorique --- Stylistique --- Descriptions d'emploi --- 070 --- 800 --- Orthographe (néerlandais) Spelling (Nederlands) --- Vocabulaire (néerlandais) Woordenschat (Nederlands) --- Ecriture Schrift --- Grammaire (néerlandais) Spraakkunst (Nederlands) --- Typographie Typografie --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Journaliste Journalist(e) --- #KVHB:Taalvaardigheid --- spelling --- 803.93 -06 --- 800 Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek --- Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- 070 Pers. Nieuwsbladen. Magazines. Redaktie. Journalistiek--(algemeen) --- Pers. Nieuwsbladen. Magazines. Redaktie. Journalistiek--(algemeen) --- C4 --- taalgebruik --- naslagwerk --- taalkunde --- naslagwerken --- AA / International- internationaal --- 031 --- 843 --- nederlands : stijl (ler) --- Media en communicatie --- linguistique --- ouvrages de référence --- Verklarende, etymologische woordenboeken. --- 82.08 --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:024.GIFT --- ABB9803 --- stillistiek --- journalistiek --- * 843 --- 801 )* NEDERLANSE TAALKUNDE --- 82.08 Literaire activiteiten. Literaire technieken --- Literaire activiteiten. Literaire technieken --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Nederlands - stijlleer --- Taalverwerving --- Scripties --- Stilistiek --- #A9802A --- #ACA --- Schrijven --- Taalgebruik --- Taaladvies --- Spelling --- Journalistiek --- Beroepsethiek --- Verklarende, etymologische woordenboeken --- Scriptie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Stelkunst
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|