Narrow your search
Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Het derde alternatief : het principe van creatieve samenwerking
Authors: ---
ISBN: 9789047004578 Year: 2011 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel conflicten - op het werk, in het gezin of in de politiek - slepen zich voort omdat beide partijen aan hun eigen standpunt vasthouden. Elke partij wil de andere niet echt serieus nemen en vreest zichzelf te verliezen als hij toegeeft. Stephen Covey leert ons in Het 3de alternatief dat er meer mogelijk is dan 'jouw manier of mijn manier'. Hij bouwt daarbij voort op het in De zeven eigenschappen geïntroduceerde concept van synergie. Als synergie serieus wordt nagestreefd - en Covey geeft in dit boek talloze voorbeelden van hoe dat kan, op kleine en grote schaal- zijn er grote en grootse doorbraken mogelijk. Alles begint met een open, accepterende houding ten aanzien van de ander en het op waarde schatten van diens opvattingen. Covey laat in dit boek zien dat echte, duurzame oplossingen,of ze nu op het werk, in relaties of op wereldniveau nodig zijn, alleen mogelijk zijn als we het 'ik versus jou'-denken loslaten en gezamenlijk op zoek gaan naar het derde alternatief: geen compromis maar een nieuwe uitkomst waar iedereen beter van wordt.Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Wendbaar werken : inzichten en praktijkervaringen in innovatieve arbeidsorganisatie
Authors: ---
ISBN: 9789076021003 Year: 2010 Publisher: Dendermonde NMG

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De omgeving waarin organisaties vandaag werken is ingrijpend gewijzigd. Of het nu gaat over een Vlaamse KMO, een multinationale industriële speler, een zorgorganisatie, een kennisbedrijf of een overheidsinstantie: de uitdaging is dezelfde: voortdurend nieuwe diensten of producten neerzetten, in een goede prijs/kwaliteit verhouding en dit op een flexibele én duurzame manier. Deze verhevigde concurrentie dwingt bedrijven om sneller te innoveren dan voorheen.Bedrijven die investeren in innovatie boeken ook merkelijk betere resultaten. Alleen bestaat een groot deel van het innovatiesucces niet alleen uit technologische innovatie, zoals verkeerdelijk wordt aangenomen. Volgens Prof. dr. Henk W. Volberda (Rotterdam School of Management, Erasmus University) wordt 25 procent van het innovatiesucces bepaald door technologische innovatie en 75 procent door sociale innovatie, met name door slim managen en innovatief organiseren!De manier waarop het werk georganiseerd wordt maakt dus wel degelijk een verschil. Steeds meer bedrijven ervaren dat de traditionele manier van organiseren ontoereikend is. Men zoekt naar nieuwe organisatievormen die hen in staat stellen om de complexe en hypercompetitieve omgeving het hoofd te bieden. Men is op zoek naar organisaties die actiever zijn, meer wendbaar en die mensen meer ruimte bieden om op een slimme én prettige manier te werken

Listing 1 - 2 of 2
Sort by