Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Om succesvol te innoveren moet je jezelf blijven en jezelf voortdurend opnieuw uitvinden. Dat lijkt lastig, maar elke organisatie heeft een verborgen reservoir aan innovatievermogen. Ontdek hoe je de natuurlijke nieuwsgierigheid, experimenteerdrift en ambitie uit je mensen kunt halen en inzetten.Innoveren kun je niet organiseren, innovatievermogen wel. Zo kun je creativiteit niet afdwingen, maar het is wel mogelijk om creatieve mensen te stimuleren om nieuwe ideeën te ontwikkelen en te delen met anderen. In dit boek kun je lezen hoe je een innoverende organisatie inricht. Iedereen kan innoveren is een verfrissend boek met overtuigende concepten, praktische tips en herkenbare voorbeelden waarmee je de volgende dag direct aan de slag kunt gaan. Het adagium van organisatieveranderaar Bart Stofberg is: als je ideeën wilt vermenigvuldigen, moet je ze delen. Daarom helpt hij als senior-adviseur bij Quint Wellington Redwood ondernemingen om mensen beter te laten samenwerken. Daarnaast geeft Bart presentaties en schrijft hij boeken en blogs over organiseren, veranderen en innoveren. Bron : http://www.bol.com
Choose an application
Bedrijven en instellingen wordt voorgehouden dat innoveren belangrijk is om te concurreren, om sneller, beter en goedkoper nieuwe producten en diensten te leveren en markten te veroveren. Maar waar haal je de ideeën, de creativiteit, de kennis en vaardigheden om te innoveren vandaan? Waar zit de innovatiekracht van organisaties? Organisatie van innovatie bevat verhalen uit dertien bedrijven en instellingen die hun organisatie zó hebben georganiseerd, dat de innovatieve kracht van hun medewerkers effectief wordt benut en gestimuleerd. Het innovatievermogen van deze organisaties wordt hierdoor blijvend verhoogd. Medewerkers leren meedenken over vernieuwing van processen, nieuwe producten, diensten en markten. En als ze eenmaal ervaren dat hun ideeën en kennis worden benut, blijven ze dat innovatieve gedrag vertonen. Door je organisatie zó in te richten dat de competenties van medewerkers maximaal benut worden, creëer je een goed klimaat voor sociale innovatie. (Bron: covertekst)
Choose an application
Vernieuwingskracht is overal - je moet het alleen wel zien... Zou jij meer ondernemerschap, proactief gedrag en samenwerking wensen? Verlang je naar meer sprankeling, energie en beweging in je organisatie? Ontketen vernieuwing! Ontketenen is loskomen uit vastgeroeste werkwijzen; ontketenen is energie en creativiteit op gang brengen én houden. Van plannen uitrollen naar beweging creëren. En van brandjes blussen naar vuurtjes stoken. Breek met oude veranderroutines die beweging juist aan ketens leggen. Ontsteek het vuur met een inspirerend verhaal dat samenbindt en verleidt. Herken de eerste vlammetjes en wakker die aan. Leer van succesvolle start-ups hoe je snel initiatieven van de grond krijgt. Zie hoe kleine initiatieven zich kunnen uitbreiden tot een grote beweging. En blaas het vernieuwingsproces steeds weer leven in met kleine, betekenisvolle duwtjes.Net als in zijn everseller Doorbreek de cirkel! legt Arend Ardon fundamentele krachten bloot. Krachten die kleine initiatieven razendsnel doen verspreiden en zelfs een kettingreactie kunnen veroorzaken. Dit boek is een inspiratie voor iedereen die bij wil dragen aan een vitale, creatieve en vernieuwende organisatie. Bron : http://www.businesscontact.nl
Choose an application
Where can a hospital apply principles from the airline sector ?How can a car manufacturer use tools from the video game industry ?What can an event organiser learn from the railways ?Cross-industry innovation is a clever way to jump-start your innovation efforts by drawing analogies and transferring approaches between contexts, beyond the borders of your own industry, sector, area or domain.Not invented here refers to the phenomenon of people blocking out ideas from the outside, it also indicates that there are beautiful alternatives everywhere just waiting to be introduced to your context. The potential of ideas and approaches from other areas is tremendous, still only very few organisations apply cross-industry innovation strategies in any kind of structured way. The book Not Invented Here provides you with cross-industry innovation strategies and tools to increase your match sensitivity' (the ability to make more effective connections) and see the opportunities available to you. With the chapters The art of questioning, Someone else has solved your problem, Inspiring industries & smart sectors, Your business challenges and many more this book opens up interesting new perspectives and is a significant source of major innovative steps.This inspirational, illustrated business book presents strategies & tools for cross-industry innovation. It emerged from hundreds of conversations with business leaders and innovators and is packed with ideas, approaches, and cases that you can apply in your own industry. The authors, Ramon Vullings & Marc Heleven, would like to invite you to this quest called cross-industry innovation, learning from other sectors, not just to think outside the box -but even more importantly- to think outside of your industry. Ramon & Marc hope to inspire and enable you by developing your match sensitivity to make even better connections.Bron : http://www.managementboek.nl
innovaties --- innovatiemanagement --- Industrial psychology --- Business policy --- creativiteit --- creativity --- Innovatie --- change strategie cultuur verandering gedrag creatief inspireren samenwerken innovatie --- innovatie --- Creativiteit --- Teamwerk --- Veranderingsmanagement --- 7.011 --- Creatief proces --- Kunst ; ontwerp, compositie --- Musiceren --- bedrijfsbeleid --- innovation
Choose an application
Herman Konings, Joeri Van den Bergh en Tom Palmaerts bundelen hun inzichten in één verzamelbundel. Vol trends waar we toekomsten kunnen op bouwen.Herman Konings verkent de nabije toekomst van handel (retail), wandel (mobiliteit) en warmte (gastheerschappij) met nauwelijks opgemerkte 'wendingen' als altruvatie, de bypass-economie, dividualisering, fygitale ruimten en de vlakke leeftijd.Joeri Van den Bergh toont aan hoe de nood aan échte Face Time bij de Generation Y and Z groter is dan ooit. Sociale media maken ons niet minder eenzaam. Gen Y is op zoek naar echte soulmates of 'bondgenoten', zowel in het leven als in merken en producten.Tom Palmaerts gaat op zoek naar onvermoede trillingen, ideeën die nog niet helemaal duidelijk zijn, maar die de potentie hebben om bestaande systemen te veranderen. Concepten die bij sommigen verblindende weerstand oproepen, maar die voor anderen juist de sparkle zijn om nieuwe uitdagingen aan te gaan.Bron : http://www.lannoo.be
Social change --- trends --- futurologie --- Maatschappijkritiek --- Toekomstvisies --- Sociaal leven ; 2000 --- -Sociale media --- Trends --- Sociale verandering --- PXL-Media & Tourism 2016 --- massapsychologie --- communicatiepatronen --- Trendwatching --- Detailhandel --- Mobiliteit --- Digitalisering --- Sociale media --- Verbondenheid --- Creativiteit --- Ideeën --- Trend --- Idee --- Musiceren
Choose an application
Creativiteit --- Ondernemerschap --- Verandering --- Veranderingsmanagement --- Organisatieveranderingen --- 65.012.4 --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Organisatieverandering --- Musiceren
Choose an application
We weten steeds meer over hoe we leren. En we zijn allemaal gewend geraakt aan het snel verwerken van allerlei visuele en digitale informatie. Maar onze trainingen en opleidingen zien er soms nog precies hetzelfde uit als tien jaar geleden. Hoogste tijd voor trainers om hun didactiek weer eens onder de loep te nemen!Ons brein ontwikkelt zich iedere dag; dit stopt pas als we geen hartslag meer hebben. In een training geef je die ontwikkeling een extra impuls. Training 2.0 daagt jou als trainer, maar ook je deelnemers uit om te trainen als sporters. Net als bij sport kun je kiezen voor high impact training: wie veel inspanning levert, en soms wat risico's neemt, mag veel resultaat verwachten. Natuurlijk zorg je ook voor de veiligheid. En voor verrassing en actie,om iedereen scherp te houden. Door als trainer zelf het enthousiaste rolmodel te zijn en door je deelnemers een pittige uitdaging te bieden zorg je voor uitzonderlijk krachtige,effectieve en aansprekende trainingen.In Training 2.0 worden zes elementen, samengevoegd in de letters IMPACT, systematisch doorlopen en voorzien van talloze praktijkvoorbeelden. Omdat deze methode expliciet rekening houdt met alle soorten intelligentie en steeds differentieert in de werkvormen, is het mogelijk om deze methode toe te passen op vrijwel alle doelgroepen en trainingen.
personeelsmanagement --- Personnel management --- leidinggeven --- opleiding --- coaching --- Formation Opleiding --- Apprentissage Leerproces --- formation --- 658.31 --- coachen, communicatie, emotie, empowerment, feedback, HR, presentatie, succes, talenten, vaardigheden, zelfontwikkeling, wendbaarheid, vertrouwen --- Training --- Werkvormen --- Expressie --- Creatieve vorming --- Creativiteit --- Vorming --- Opleidingen --- Werkvorm --- Opleiding --- Musiceren --- Arbeidsmarkt --- Training (vorming)
Choose an application
'Caleidoscopio Cards' is een verzameling foto's die bij coaching en training ingezet kan worden.Beelden zijn een krachtig hulpmiddel. Ze helpen mensen om hun gedachten, emoties en feedback gemakkelijker te uiten. Zij kunnen ons helpen om betekenis te geven aan gevoelens en ze geven sterke associaties. Visuals blijven langere tijd in het geheugen dan gesproken woorden. Vooral in nieuwe groepen of teams zijn de kaarten een prachtig hulpmiddel om kennis te maken met elkaar. Daarbij kunnen ze een belangrijke rol spelen in het verwerken van gedachten en emoties.De plaatjes hebben een grote verscheidenheid aan inspirerende onderwerpen zoals mensen, landschappen, objecten, dieren, situaties en emoties. Bij de kaarten hoort een boekje met suggesties voor gebruik in verschillende settings, voor groepen van verschillende grootte en voor een verscheidenheid aan gelegenheden
Coaching --- coachen, samenwerken, succes, talenten, vaardigheden, wendbaarheid --- Training --- Emoties --- Groepsvorming --- Conflicthantering --- Creativiteit --- Projectwerking --- Vaardigheden --- Beeldcommunicatie --- Kennismakingsspelen --- Feedback --- Teamontwikkeling --- Teamwerk --- Conflicten --- Fotokaarten --- Emotie --- Kennismakingsspel --- Conflict --- Musiceren --- Didactic strategies --- Adult education. Lifelong learning --- Training (vorming)
Choose an application
Teammeetings, afdelingsoverleg, projectgroep, managementteam, strategische bijeenkomsten... de meeste managers vergaderen wat af. Tijdens die vergaderingen moeten veel beslissingen genomen worden, of wordt een visie of gezamenlijk beleid ontwikkeld. Dit soort besprekingen kost in de regel veel tijd kosten, en een concreet resultaat is zelden verzekerd. Daarom is het tijd voor nieuwe werkvormen die oude patronen doorbreken en die tot nieuwe inzichten leiden. De auteur heeft daarom 52 technieken verzameld en doorontwikkeld. In dit boek staan ze volgens een vast stramien beschreven: waarvoor dient het?, wat is het resultaat?, hoe doet u het? en welk deel van het brein wordt hierbij ingezet? Kortom, rationele denktechnieken versus creatieve technieken
Personnel management --- Industrial psychology --- Managementvaardigheden --- Denken --- Hersenen --- Besluitvorming --- Teamwerk --- Strategievorming --- Management --- Creativiteit --- Denktechnieken --- Teams --- Management strategie organisatie agile flexibel visie --- Prise de décision Beslissen --- Créativité Creativiteit --- Méthodes de pensée Denkmethoden --- Denktechniek --- Team --- Musiceren
Choose an application
Begrip creatief ondernemen : creativiteit - ondernemen - creativiteit en ondernemerschap - creatieve ondernemer - creatieve onderneming ; Creatief ondernemen in Vlaanderen : creativiteit meten - creatieve ondernemer - creatieve onderneming - creatief ondernemen als basis voor groei
Business policy --- ondernemingsstrategieën --- Flanders --- FDC. --- Flanders DC. --- Creativiteit --- Creatief management --- Management --- Vlaanderen --- Ondernemerschap --- 658.013 --- <493 =393> --- 460 Economie --- innovatie --- Bedrijfspsychologie. Bedrijfssociologie --- E-books --- 658.116 --- Technologische ontwikkeling. Innovatie. Ondernemerschap --- Musiceren --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|