Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Jeux --- Spelen --- C3 --- Informatief Spelmateriaal (1973-) --- spel --- activiteiten --- spelmateriaal --- maatschappijkritiek --- rollenspel --- didactisch materiaal in het sociaal-cultureel werk --- jeugdvorming, methoden --- politiserend sociaal-cultureel werk --- #gsdbP --- Kunst en cultuur --- 371.3 --- 374 --- 374.3 --- 37.013 --- 379 --- Jeugd- en vormingswerkers, leerkrachten
Choose an application
Wat is een goede leraar? Iemand die zijn of haar vak beheerst, vlot communiceert met de klas en mee verantwoordelijkheid draagt voor het reilen en zeilen van de school? Ongetwijfeld, maar ook meer dan dat. Een goede leraar is doorheen dit alles ook een voorbeeld voor kinderen en jongeren en moet daarom verbonden zijn met morele en spirituele bronnen. In dit boek wordt het leerproces in zeven stappen ontrafeld en wordt onderzocht hoe de leraar als persoon, met een eigen professionaliteit en spiritualiteit, in elke stap aanwezig kan zijn. Een leerproces vraagt om volgehouden aandacht in voorbereiding en uitvoering, maar ook om de kunst van het loslaten. Kinderen en jongeren 'leren' hun eigen weg te gaan, ondanks de consequente planning en het beheer van de leraar. Nieuwe inzichten uit de wereld van de (godsdienst-) didactiek en onderwijskunde komen aan bod en worden concreet doorvertaald naar het dagelijkse handelen van de leraar als oriëntatiebaken voor kinderen en jongeren. (Bron: covertekst)
371.3 --- didactiek --- lerarenopleiding --- leren --- onderwijskunde --- spiritualiteit --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- 450.4 --- Didactiek --- Geloofsleven --- Godsdienst --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leren --- Professionalisering --- Spiritualiteit --- leerprocessen --- leraren --- onderwijsbeleid --- didactiek (ler) --- geloofsleven --- lerarenopleiding (ler) --- Leerkrachten --- Leerprocessen --- Onderwijskunde --- Lerarenopleiding : CVO --- 37.02 --- 111912.jpg --- Leraren --- #GGSB: Pastoraal --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- lerarenberoep --- Leraren ; opleidingen --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Educational psychology --- Belgium --- Teaching --- Methodology --- Education --- Philosophy --- PXL-Education 2015 --- didactische evaluatie --- godsdienstdidactiek --- levensbeschouwelijke diversiteit --- Didactische principes --- Didactisch principe --- Leerproces --- Leraar --- Directie --- Pastoraal
Choose an application
De spelers zoeken in het Relatiespel hun weg in een trappendoolhof vol gezichtsbedrog. Elk trede maakt een aspect van relaties en seksualiteit bespreekbaar. Onwetendheid en taboes zoals lichaamsbeleving, voorbehoedmiddelen en seksueel overdraagbare aandoeningen worden doorbroken. Het spel confronteert de spelers niet alleen met elkaar, maar ook met zichzelf. De speler leert zichzelf kennen als een leidersfiguur, als een meer afhankelijk persoon.
Sexe--Psychologie --- Liefde --- Amour --- Sekse--Psychologie --- jeugd- en vormingswerk, welzijnswerk --- Spel --- Seks --- Relaties --- #gsdb6 --- C6 --- spelmateriaal --- relatievorming --- seksuele opvoeding --- Z316.4 --- Z==92/06 --- 980186.jpg --- Relatiespelen --- Ontwikkelingsmateriaal --- seksualiteit --- gynaecologie --- contraceptie --- man-vrouw relatie --- rollenspel --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 392.6 --- 61 --- 179.7 --- 159.91 --- 371.3 --- Games --- Seksuologie
Choose an application
De viering van het 100-jarig bestaan van het Vliebergh-Senciecentrum van de K.U.Leuven, in 2007, biedt de gelegenheid om de oprichting, werking en betekenis van het oudste nascholingscentrum in Vlaanderen te belichten en ook te wijzen op de unieke samenwerking tussen de universiteit en het secundair onderwijs in Vlaanderen. De geschiedenis van de nascholing van de leraren wordt in het boek gesitueerd in relatie tot de ontwikkelingen in het secundair onderwijs alsook tegen de achtergrond van de opleiding en het statuut van de leraren secundair onderwijs. (Bron: covertekst)
Teacher education. Teacher's profession --- History of education and educational sciences --- lerarenberoep --- onderwijsgeschiedenis --- lerarenopleiding --- SO (secundair onderwijs) --- Flanders --- Academic collection --- C6 --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- geschiedenis --- leraren --- onderwijs --- onderwijssysteem --- secundair onderwijs --- 450.7 --- 481.7 --- Leraren --- Nascholing --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- 481.2 --- Aardrijkskunde --- Biologie --- Chemie --- Economie --- Frans --- Geschiedenis --- Godsdienst --- Grieks --- Latijn --- Leerkracht --- Lerarenopleiding --- Lichamelijke opvoeding --- Natuurkunde --- Natuurwetenschappen --- Wiskunde --- leraarsschap (ler) --- secundair onderwijs (ler) --- Secundair onderwijs ; belgië ; geschiedenis --- 073375.jpg --- Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen --- Secundair onderwijs ; Vlaanderen --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Opleiding en bijscholing --- De leraar en zijn opleiding --- (zie ook: beroepseconomie) --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Education [Secondary ] --- Flanders (Belgium) --- History --- Teachers --- Training of --- Continuing education --- In-service training --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Bijscholing --- Leraar --- Professionalisering --- Directie --- Emigratie
Choose an application
Dit boek is een poging om, over de politieke en sociale contoversen omtrent de 'types' heen, het wondere evenement te beschrijven dat zich afspeelt, allerwegen en op elk niveau, tussen leraar en leerling: twee fundamentele rollen waarin elk mens voortdurend en beurtelings optreedt. Het resultaat is een filosofie van het leraarschap, uitmondend in een spiritualiteit van dat beroep of, liever, van die roeping.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Fundamentele pedagogiek. --- onderwijs --- onderwijsfilosofie --- Educational psychology --- School management --- didactiek --- psychologie --- 37.001 --- 371 --- #GBIB:SMM --- #GBIB:CBMER --- #GSDBP --- pedagogiek --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- 450.4 --- filosofisch onderwijs . --- leraarsschap (ler) --- 37.013 --- Onderwijs --- Onderwijsfilosofie --- Pedagogie --- Pedagogische psychologie --- Scholen --- 450.41 --- D071146.jpg --- Leraren: filosofie --- Onderwijs: filosofie --- 371.3 --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- 37.001 Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Filosofie van opvoeding en onderwijs --- filosofisch onderwijs --- onderwijs - algemeen
Choose an application
School management --- scholieren --- Age group sociology --- Sociology of education --- Enseignement --- Jeugd --- Jeunesse --- Onderwijs --- Sociologie --- leerlingen --- leerkrachten-leerlingen --- onderwijshervormingen --- jeugdcultuur --- levend leren --- 371.06 --- 308-053.6 --- #GSDBP --- #GBIB:IDGP --- onderwijs --- C6 --- opvoeding --- leefwereld --- jeugd --- maatschappij --- zelfontplooiing (x) --- ethiek --- C3 --- 316.346-053.6 --- 37.014 --- 159.922.84 --- geschiedenis --- sociologie --- jongeren --- 308 ) Jeugd --- cultuur --- 371.21 --- 371.22 --- 371.1 --- 362.8 --- 371.3 --- School als milieu. Contacten school en samenleving --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Kunst en cultuur --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- didactische theorieën --- 371.06 School als milieu. Contacten school en samenleving --- algemeen. --- didactische theorieën. --- Algemeen. --- Didactische theorieën. --- Conformisme --- Onderwijssociologie --- histoire sociale--1970 --- -Conformisme --- Sociologie d'education --- Sociale geschiedenis--1970 --- -Volwassenen, leerkrachten
Choose an application
Dutch language --- Teaching --- didactiek --- Education --- Dictionaries --- Dutch. --- Dictionnaires néerlandais --- 371.01 --- #gsdbP --- -371 <03> --- #C9201 --- 430.1 --- onderwijs --- terminologie --- woordenboeken --- onderwijskunde : woordenboek (ler) --- 450.4 --- Onderwijskunde --- Pedagogie --- Woordenboeken --- 450 --- D080097.jpg --- Onderwijs ; woordenboeken --- 371.3 --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Training --- Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- -Flemish --- Onderwijs. Schoolwezen--Naslagwerken. Referentiewerken --- Encyclopedische werken --- Pedagogiek --- Onderwijs en opvoeding --- 371 <03> Onderwijs. Schoolwezen--Naslagwerken. Referentiewerken --- 371.01 Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- woordenboeken. --- Dictionnaires néerlandais --- Dutch --- Woordenboeken. --- 371 <03> --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Choose an application
Inhoudsopgave Het Bananenspel Papier hier, schaar daar Derdewereld bingo De wereld op stoelen De Kralenbeurs Het boekje Noord-Zuid, uitgegeven als informatief spelmateriaal, bevat een 5-tal spelen, die bestemd zijn voor jongeren in het jeugdwerk, onderwijs en het vormingswerk. De spelen gaan over de verhouding tussen arm en rijk. Ze hebben de bedoeling de jeugd vanaf ca. 14 jaar via een spel de achtergronden te leren ontdekken van dit wereldprobleem. De beschrijving van elk spel bevat naast de uitleg nog de volgende onderdelen: inhoud, leeftijd, duur, aantal deelnemers materiaal (zelf maken, verzamelen), speelruimte, spelregels en de nabespreking van het spel. Omdat de spelen uitsluitend via het geschreven woord worden uitgelegd (dus niet via concreet spelmateriaal etc.) moet er nogal wat gemaakt en beheerst worden. In het boekje worden de prijzen alleen in Belgische francs weergegeven. (Omrekenen is echter mogelijk). Voor gemotiveerde jongeren leuk materiaal, maar of het jongeren spontaan zal inspireren is een open vraag.
796.1 --- Cultuurverschillen --- Ontwikkelingslanden --- Spelen --- 032248.jpg --- 083200.jpg --- Handel --- Interculturelen spelen --- Ontwikkelingsproblematiek: spel --- Speelmaterialen --- Wereldspelen --- arbeidsverhoudingen, collectieve --- armoede --- derdewereldproblematiek --- 331.15 --- 339.1 --- 327 --- Mondiale vorming --- Maatschappijleer --- Noord-Zuid relatie --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- onderwijs --- Games --- Noord-Zuid relatie. --- basisonderwijs. --- secundair onderwijs. --- onderwijs. --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Onderwijs. --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactics of social education --- Noord-Zuid-verhouding --- International economic relations --- Instruction and study --- #gsdbS --- C5 --- ontwikkelingssamenwerking --- spel --- 354.7 --- 620 --- Noord-zuid dialoog --- Wereldverhoudingen --- internationale politiek --- ontwikkelingshulp --- spelen --- spelmateriaal --- wereldhandel --- didactisch materiaal in het sociaal-cultureel werk --- handel --- rollenspel --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Vraagstuk der ontwikkelingsgebieden en -landen ; algemeen --- Sport en Spel --- 374 --- 337.9 --- 371.3 --- Economie --- Politiek
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|