Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe fijn zou het zijn als jonge kinderen tijdens hun spel de doelen behalen die jij eigenlijk in de kring wilde behandelen? Als de hoeken in jouw lokaal goed ingericht zijn, kan dit! De kinderen gaan aan de slag, jij hebt tijd om mee te spelen en te observeren. Tussendoor loop je even bij je bureau langs om wat bevindingen te noteren. De kinderen spelen. Is dat niet hoe jonge kinderen leren en zich ontwikkelen? Hoe richt je de hoeken in, zodat de kinderen er vrijwel zelfstandig in kunnen spelen? Welke materialen zet je erin en met welk doel? Hoe begeleid je het spel? Hoe zorg je ervoor dat de kinderen niet binnen vijf minuten zijn uitgespeeld? Hoe kun je ook peuters en leerlingen in groep 3 laten profiteren van uitdagende hoeken? In dit boek krijg je antwoorden op deze vragen, zodat je van elke hoek een succes kunt maken. Aan de hand van het achtbaanmodel laat Bianca Antonissen je zien hoe je het spelen in hoeken zo goed mogelijk kunt begeleiden. Dit boek schrijft niet voor wat je precies moet doen, maar gaat uit van jouw kennis als leerkracht; jij kunt zelf zien wat jouw klas nodig heeft en bepalen hoe je de hoeken op jouw leerlingen afstemt.Bron: https://www.bookspot.be/boeken/spelen-in-uitdagende-hoeken-9789463865944
Frans --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- Hoekenwerk ; kleuteronderwijs --- 471.4 --- didactiek --- differentiatie --- hoekenwerk --- Differentiatie --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Hoekenwerk --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs --- Didactic strategies --- kleuteronderwijs --- kleuters --- spelen --- PXL-Education 2019 --- kleuterdidactiek --- Spelen ; kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs ; methodiek --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Hoekenwerking ; kleuteronderwijs --- Ervaringsleren ; kleuteronderwijs --- spelbegeleiding --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- klasinrichting --- Natuur
Choose an application
Dit boek is niet het zoveelste theorieboek over spelen. Neen, dit DOE-boek wil je dóen spelen, met kinderen tussen 0 en 6 jaar. Rijk spelen begint met een speelvisie afgestemd op de behoeftes en interesses van de kinderen. Door na te denken over de 4 pijlers die worden voorgesteld in dit boek, krijgt jullie speelvisie ongetwijfeld vorm. Maar nog belangrijker: hoe zet je deze speelvisie om in een speelpraktijk die ontwikkelingsstimulerend is voor ieder kind?Dit DOE-boek biedt aan de hand van 10 invalshoeken een realistisch parcours om stap voor stap te bouwen aan die geweldige, brede speelpraktijk. Want ja, spelen is meer dan nadenken over speelactiviteiten en speelmaterialen. Spelen is ook taal stimuleren, de hele dag door. Spelen is ook grenzen verleggen en dus risico's opzoeken. Spelen is doen wat je nog nooit deed omdat net die ervaring je zoveel sterker maakt. Spelen is plezier, lachen, dromen, samen. Bij spelen is er geen juist of fout (oef!).Kortom, welkom in het Rijk der Spelen. Have fun!Bron: https://politeia.be/nl/publicaties/328954-het+rijk+der+spelen
Didactic strategies --- Didactics of sports and games --- buitenspelen --- kinderen --- spelen --- Spelontwikkeling --- Basisonderwijs --- Jonge kinderen --- Spelen --- Spel --- Didactiek spelen. --- Spelend leren. --- Spelen ; kleuteronderwijs --- Spelen ; pedagogie --- Spelbetrokkenheid --- Spelactiviteit --- Taal --- Taalstimulering --- Speelomgeving --- Spelmateriaal --- STEM (Science Technology Engineering Maths) --- Ruimte (gebouw) --- Reggio Emilia (onderwijs) --- Boek --- Overgangsritueel
Choose an application
In dit boek vindt u informatie over: het belang van buitenspel voor kleuters, de kleuter in ontwikkeling, de ruimte van de materialen, het onderlinge contact, de rol van de leerkracht, buitenspel en een aantal vakinhoudelijke reflecties, buitenspel in breder verband.
Buitenactiviteiten. --- Spelen. --- spelen --- Didactics of sports and games --- kleuters --- buitenspelen --- Didactics of Kindergarten --- ontwikkeling van het kind --- bewegingsopvoeding --- 471.47 --- 477.8 --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Bewegingsspelen --- Buitenspelen --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Motoriek --- Natuur- en milieueducatie --- Ontwikkeling van kinderen --- Samenspelen --- Schooltuinen --- Speelplaatsen --- Taalontwikkeling --- Veiligheid --- Wiskundige initiatie --- Buitenspel ; kleuteronderwijs --- Spelen ; kleuteronderwijs --- Spelen ; kleuters --- Kleuters: buitenspelen: bewegingsopvoeding --- Spelen: buitenspelen --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- Spelen --- Kleuteronderwijs --- Speeltuinen --- Spel --- Speelplaats --- Speeltuin
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|