Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek, speciaal geschreven voor Pabo-studenten, geeft een uitgebreide didactiek van het begrijpend lezen voor de basisschool. Er is veel aandacht voor de wijze waarop begrijpend lezen een plaats kan krijgen in het leven en denken van kinderen zodat ze bewust en verantwoord met teksten leren omgaan. Ook de manier waarop je met allerlei tekstsoorten kunt werken en begrijpend lezen een plaats kunt geven in andere vakken (bijv. bij thematisch onderwijs) krijgt aandacht. Met dit boek heb je niet alleen een overzicht van wat er kom kijken bij begrijpend lezen, maar kun je ook zelf aantrekkellijke lessen ontwerpen die doelgericht werken aan het vergroten van de leesvaardigheden van de kinderen. Daarmee kun je je in competenties voor het verzorgen van onderwijs in begrijpend lezen op een niveau brengen van een competente leraar basisonderwijs. De volgende onderwerpen komen onder meer aan de orde: -leerstofordening en doelstellingen - toetsen en zorgverbreding - kleuters en begrijpend lezen - thematisch werken . Bij elk hoofdstuk zijn opdrachten geformuleerd en zijn voorbeelden opgenomen om de stof te verduidelijken. Begrijpend lezen sluit naadloos aan op de landelijke kennisbasis en de verplichte kennistoets. Het boek maakt onderdeel uit van de serie Taal & Didactiek (Bron: covertekst)
Basisonderwijs --- Begrijpend lezen. --- Didactiek. --- Didactics of languages --- Nederlands --- begrijpend lezen --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
In AVI Binnenstebuiten vind je de meest gestelde vragen over de nieuwe AVI-procedure in Vlaanderen, mét antwoorden. De antwoorden leren je hoe de puzzel in elkaar zit en hoe je best kunt omgaan met de vernieuwde DMT en AVI-toetskaarten en met de toetsen Technisch lezen. Het nieuwe systeem wordt hier op een heldere en objectieve manier ontrafeld.
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- AVI (analyse van individualiseringsvormen) --- technisch lezen --- Lezen --- Niveaulezen --- AVI --- Lager onderwijs --- AVI-niveaus --- Basisonderwijs --- #KVHB:Lezen --- Vlaanderen --- leren lezen --- lezen --- 475.26 --- Toetsen --- Avi-niveaus --- Leesvaardigheid ; basisonderwijs --- Lezen ; basisonderwijs --- 111534.jpg --- AVI ; Vlaanderen --- Lezen : basisonderwijs --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- AVI-leesniveau --- Schrijven --- Spel --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Het belang van goed kunnen begrijpend lezen is groot, zowel voor de toekomst van de leerlingen als voor de samenleving. In de praktijk is begrijpend lezen een complexe vaardigheid waarmee veel kinderen in Nederland en Vlaanderen moeite hebben. Toch is het een vaardigheid die ze later nodig hebben om goed te kunnen functioneren in het dagelijks leven.Dit boek biedt leraren en scholen handvatten om het leesonderwijs in kaart te brengen en te verbeteren. Belangrijke vragen zijn:- Krijgt (begrijpend) lezen voldoende en op een goede manier aandacht in onze school?- Hoe kan het beter?- Komt kennisontwikkeling in onze school voldoende aan bod?Verder wordt ingegaan op factoren die het begrijpend lezen als proces sterk beïnvloeden, zoals de rol van vloeiend lezen, woordenkennis, tekstkennis en het kunnen monitoren van het proces van begrijpend lezen. Ook wordt stilgestaan bij de rol van de tekst, want leerlingen hebben uitdagende niet te gemakkelijke teksten nodig. Naast leesinhoudelijke zaken is er ook aandacht voor hoe het beste expliciet en motiverend onderwijs in het begrijpen van teksten kan worden gegeven.Dit boek is geschikt voor het verbeteren van de praktijk van begrijpend lezen in scholen, maar kan ook gebruikt worden in opleidingen en bij nascholingsactiviteiten.https://gompel-svacina.eu/product/begrijpend-lezen-op-de-basisschool
Begrijpend lezen --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- begrijpend lezen ; basisonderwijs --- 475.26 --- basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen --- Lezen --- Didactiek --- Didactics of Dutch --- Primary education --- begrijpend lezen --- Tekstverwerking --- Leesproces --- Basisonderwijs. --- Begrijpend lezen.
Choose an application
De koffer bevat: handleiding, boek met scoreformulieren, 25 boekjes, 13 A4 blaadjes met verhalen (van leerjaar 1-6).
Begrijpend lezen. --- Lezen --- Psychologische tests. --- VTBL. --- Basisonderwijs. --- Lezen ; basisonderwijs ; evaluatie --- #KVHB:Begrijpend lezen --- #KVHB:Leestest --- #KVHB:Testotheek LA --- begrijpend lezen --- logopedie --- testmateriaal --- 475.2 --- Begrijpend lezen --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Taal --- Toetsen --- 475.26 --- begrijpend lezen (ler) --- begrijpend lezen: toets --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- Vlaanderen --- Diagnostische tests --- Leesbevordering --- Leesproblemen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Evaluatie --- Taalvaardigheid --- 111558.jpg --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- 111557.jpg --- Nederland --- Diagnostische test --- Leesprobleem --- Schrijven --- Spel --- Emigratie --- Didactic evaluation --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
In dit boek stellen de auteurs hun 'Directe systeemmethodiek' (kortweg: DSM) voor. In deel 1 schetsen de auteurs het ontstaan en de invloed van hun methodiek voor het aanvankelijk lezen (in Vlaanderen in het 1ste leerjaar, in Nederland in groep 3). Zo maakt de lezer meteen ook kennis met de basisprincipes van de DSM. Deel 2 brengt een diepgaande analyse van de leesmethodes doorheen de tijd. Dat lijkt een interessante invalshoek te zijn om te begrijpen hoe de methodes van vandaag tot stand zijn gekomen en hoe ook de DSM schatplichtig is aan eeuwen ervaringswijsheid. In deel 3 beschrijven Feys en Van Biervliet meer uitvoerig hun directe systeemmethodiek. Ze presenteren dan o.a. recente wetenschappelijke studies die de DSM-visie ondersteunen en beter helpen begrijpen (neuropsychologische bevindingen, de connectionistische visie, theorieën over letterclustering enz.). De DSM kent al enkele succesvolle toepassingen in methodes voor het aanvankelijk lezen: Leessprong (Van In), mol en beer (die Keure) en de verbeterde Leessprong-versie: ik lees met hup (Van In). De DSM-principes worden ook met succes toegepast bij de leeshulp die door remedial teachers, logopedisten e.a. aan leeszwakke of dyslectische kinderen wordt gegeven.
Aanvankelijk lezen. --- Lezen --- Basisonderwijs --- Didactiek. --- Didactics of Dutch --- lezen --- #KVHB:Aanvankelijk lezen --- #KVHB:Lezen --- aanvankelijk lezen --- leren lezen --- 475.1 --- Aanvankelijk lezen --- Directe instructie --- Leesmethodes --- Leesmethoden --- Leesonderwijs --- directe systeemmethode --- leesmethodes --- Directe systeemmethode --- 475.26 --- methodiek --- Methodiek --- 101174.jpg --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- Leermiddelen --- Leesstoornissen --- Schrijven --- Spel --- Leermiddel --- Leesstoornis --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen
Choose an application
Kinderen met zeer ernstige dyslexie hebben de ganse basisschool nodig om te leren lezen, terwijl alle leesniveaus normaliter in het 4de leerjaar (groep 6) verworven zijn.Dit boek richt zich tot logopedisten, remedial teachers, zorgcoördinatoren& die deze kinderen op een zinvolle, speelse manier willen begeleiden. Kinderen met dyslexie hebben ontzettend veel herhaling nodig vooraleer het automatisatieproces voor letterherkenning en -producering op gang komt. Dit boek reikt werkblaadjes aan die kinderen op een leuke manier op weg zetten naar deze automatisatie en doorbreekt zo het klassieke woordenrijen en tekstjes lezen. De aangereikte spelvormen en therapie-ideeën hebben de voorbije 30 jaar hun nut bewezen in de logopediepraktijk van de auteur. Zij heeft vastgesteld dat met deze oefeningen zowel de motivatie voor de therapie als de progressie in de leestechniek aanzienlijk verhogen.
Orthopedagogics --- Phonetics --- Dutch literature --- leesproblemen --- lager onderwijs (doelgroep) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- dyslexie --- poëzie --- leesbevordering --- taalopvoeding --- Dyslexie --- Lager onderwijs --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Kleuteronderwijs --- #KVHB:Dyslexie --- 464 --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 464.1 --- Alfabet --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Letters --- Makkelijk lezen (Moeilijk lezenden) --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- logopedie --- therapiemateriaal --- Basisonderwijs --- Lezen : basisonderwijs --- Lezen --- Dyslexie. --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- leesvaardigheden --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
SamenvattingUit het internationaal vergelijkende onderzoek PIRLS 2016 blijkt dat Vlaanderen relatief zwak scoort voor begrijpend lezen in het vierde leerjaar, in vergelijking met eerdere resultaten en in vergelijking met andere landen.Uit ander onderzoek blijkt dat leerkrachten een aanzienlijke bijdrage kunnen leveren aan de leerlingenprestaties op het vlak van begrijpend lezen. Maar leraren die het verschil willen maken moeten beschikken over de kennis van effectieve leesdidactiek en de wijze waarop dat wordt geïmplementeerd in de klas. Scholen zoeken daarom naar toepasbare informatiebronnen om hun leesonderwijs effectief te verbeteren en van leerlingen gemotiveerde en betere lezers te maken.In deze publicatie brengt de Onderwijsvereniging van Steden en Gemeenten (OVSG) 12 kenmerken van effectief leesonderwijs in beeld. Het richt zich tot het kleuteronderwijs, lager onderwijs en de eerste graad van het secundair onderwijs. Deze content bevat zowel theoretische achtergronden als praktische toepassingsmogelijkheden. Deze publicatie levert een belangrijke bijdrage aan het verbeteren van de leesprestaties van de leerlingen in jouw school.Bron: uitgever
Lezen --- Begrijpend lezen --- 475.26 --- leesbevordering --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Leesonderwijs --- Leesbevordering --- didactiek --- Nederlands --- Basisonderwijs --- lezen --- Begrijpend lezen ; basisonderwijs --- Didactics of Dutch --- ontluikende geletterdheid --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- basisonderwijs --- taalvaardigheid --- begrijpend lezen --- lager onderwijs --- secundair onderwijs 1ste graad --- leesonderwijs
Choose an application
Differentiatiemateriaal
Nederlands --- Spelling --- Basisonderwijs. --- Luisteroefeningen. --- Aanvankelijk lezen. --- Aanvankelijk schrijven. --- Lezen --- Tax law --- Belgium --- Criminal law --- 371.67 --- 373.3 --- aanvankelijk lezen --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.1 --- 475.2 --- schoolboeken --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk schrijven --- Handpoppen --- Schoolboeken --- Taal --- 1e leerjaar l.o --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 794.31 --- Didactisch materiaal --- Handboek --- Poppenspel --- Aanvankelijk lezen ; basisonderwijs --- Lezen ; basisonderwijs --- Luisteren ; basisonderwijs --- Poppenspel ; basisonderwijs --- Schrijven ; basisonderwijs --- 475.24 --- 837 --- Lezen; ba.o --- Schrijven; ba.o --- schrijven --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Luisteren ; basisonderwijs ; didactiek --- Luisteren ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Leren lezen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 351.713 --- fiscale procedure --- BE / Belgium - België - Belgique --- 348.5 --- 336.201 --- Belastingen ; België --- E110137.jpg --- 351.713 Fiscaal recht. Belastingsrecht. Overheidsfinancien. Belastingswezen--z.o.{336.2} --- Fiscaal recht. Belastingsrecht. Overheidsfinancien. Belastingswezen--z.o.{336.2} --- procedure fiscale --- Belastingsrecht. --- Fiscaal regime: structuur en evolutie. Fiscale hervorming. --- Belastingsrecht --- Fiscaal regime: structuur en evolutie. Fiscale hervorming --- didactisch materiaal --- Lager onderwijs --- Luisteren --- Spreken --- Schrift --- Aanvankelijk spellen --- Taalbeschouwing --- Schrijven --- Wiskunde --- Rekenen --- 1e leerjaar B secundair onderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Letters --- Woorden --- Woordenschat --- Basisonderwijs --- Samenleesboeken --- Engels --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Gedrag --- Letter --- Woord --- Samenleesboek --- Handschrift (persoon) --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education --- Droit fiscal --- Impôt sur le revenu --- Établissements --- Impôt --- Déclarations d'impôt --- Contrôle fiscal --- Amendes fiscales --- Belgique --- Droit --- Recouvrement --- Administration et procédure --- Droit fiscal -- Belgique --- Établissements -- Droit --- Impôt -- Recouvrement --- Impôt -- Administration et procédure
Choose an application
Met ankerverhaal : Rik leert lezen
Diefstal --- Ouderen --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- basisonderwijs --- handleidingen --- leerboeken --- 475.1 --- schoolboeken --- Aanvankelijk lezen --- Begin van het schooljaar --- Differentiatie --- Taal --- 1e leerjaar l.o --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Lager onderwijs --- 475.11 --- Nederlands ; basisonderwijs --- 837 --- Lezen; ba.o --- Nederlands; ba.o --- Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Lezen: handboek lagere school --- Moedertaal: handboek lagere school --- Taal: handboek lagere school --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schoolbooks - Didactic material --- Aanvankelijk lezen. --- Basisonderwijs. --- 475.26 --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen
Choose an application
Met ankerverhaal : "Akxe ijndjm!"
Illustrator (software) --- Adobe --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- basisonderwijs --- handleidingen --- kopieerbladen --- leerboeken --- 475.1 --- schoolboeken --- Aanvankelijk lezen --- Begin van het schooljaar --- Differentiatie --- Taal --- 1e leerjaar l.o --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Lager onderwijs --- 475.11 --- Nederlands ; basisonderwijs --- 837 --- Lezen; ba.o --- Nederlands; ba.o --- Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Lezen: handboek lagere school --- Moedertaal: handboek lagere school --- Taal: handboek lagere school --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schoolbooks - Didactic material --- Aanvankelijk lezen. --- Basisonderwijs. --- 475.26 --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|