Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Een vlijmscherpe analyse van wat er vandaag fout gaat met onze jongeren, en wie daar verantwoordelijkheid voor draagtProbleemgedrag bij jongeren, vooral bij jongens, neemt alsmaar toe. Onze opvoeding lijkt te falen; praten alleen helpt niet meer. De roep om een strengere aanpak klinkt steeds luider. Bootcamps voor delinquente jongeren, nultolerantie, meer jeugdgevangenissen... Maar is dat de juiste oplossing? Peter Adriaenssens brengt een vlijmscherpe analyse van wat er vandaag fout loopt met onze jongeren. Hij roept ons daarbij allemaal ter verantwoording. Want als we niet ingrijpen, dreigt een grote groep jongeren verloren te gaan. En niet de jongeren zelf, maar wel de volwassenen zijn de belangrijkste oorzaak. Wij laten hen immers al te vaak schieten, letterlijk en figuurlijk. Dit boek is een pleidooi om onze kinderen en jongeren beter vast te houden. Om hen duidelijke grenzen te geven, opnieuw te leren luisteren en solidair te zijn, niet zomaar omdat het moet maar omdat we hen leren ervoor te kiezen. Laat ze niet schieten sluit af met een concreet actieplan, met dertig voorstellen om deze problematiek op verschillende niveaus - het gezin, het onderwijs, de samenleving - aan te pakken. Het is vijf voor twaalf, maar de situatie is nog omkeerbaar. Dit boek is dan ook een belangrijke oproep aan alle betrokkenen om nu onze collectieve verantwoordelijkheid opnemen.Bron: https://www.lannoo.be/nl/laat-ze-niet-schieten
Medische psychologie --- Opvoeding. --- Tieners --- Kinderpsychiatrie. --- probleemkinderen --- grenzen (psychologie) --- gedragsstoornissen --- Educational sciences --- Social problems --- Personality development --- Child rearing --- Belgium --- 376.5 --- Academic collection --- 663 Jeugd --- #KVHB:Gedragsproblemen --- #KVHB:Probleemgedrag --- grenzen stellen --- jongens --- opvoeding --- pubers --- 443 --- Everberg --- agressiviteit --- gedragsproblemen --- jeugdgevangenis --- jongeren --- 467 --- Grenzen stellen --- Moeilijk opvoedbare jongeren (zeer moeilijk opvoedbaar) --- Onderwijs --- Opvoeding --- Probleemgedrag --- 376.42 --- Agressie --- Gedragsproblemen --- Grenzen --- Jongeren --- S20100477.JPG --- jeugd --- pedagogie --- probleemjongeren --- 376.5 Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 362.8 --- 37 --- 362.7 --- Opvoeding en onderwijs --- Jeugdcriminaliteit --- Jeugdproblematiek --- Ouders --- Jeugd --- PXL-Social Work 2020 --- graduaat orthopedagogie --- opvoedkunde --- opvoedingsstijlen --- probleemgedrag --- Jongere --- Gesprek --- #gsdbP --- Gezinspastoraal --- Jongerenpastoraal
Choose an application
De twee verhalen over Luuk en Roos bieden aanknopingspunten om situaties te herkennen waarin kinderen 'nee' mogen zeggen. Dit vergroot hun kennis en vaardigheden om eigen grenzen aan te geven.
genre-thema"">
Choose an application
This project presents a unique collaboration between photographer Richard Misrach and composer and performer Guillermo Galindo. Misrach has been photographing the two-thousand mile border between the U.S. and Mexico since 2004, with increased focus since 2009the latest installation in his ongoing series Desert Cantos, a multi-faceted approach to the study of place and mans complex relationship to it. Misrach and Galindo have been working together to create pieces that both document and transform the artifacts of migration. Using water bottles, clothing, backpacks, Border Patrol drag tires, spent shotgun shells, ladders, and sections of the border wall itself, most of which were collected by Misrach, Galindo fashions instruments to be performed as unique sound-generating devices. He also imagines graphic musical scores, many of which also use Misrachs photographs as points of departure. A unique melding of the artist as documentarian and interpreter, the book will include several suites of photographs drawn from a number of distinct series, or Cantossome made with a large-format camera as well as an iPhone. The book will also contain a compilation of two dozen sculpture-instruments, graphic scores, instrument designs, and links to videos of performances by Galindo on the image-inspired instruments.
photography [process] --- Photography --- boundaries --- United States --- Mexico --- Misrach, Richard, --- Galindo, Guillermo, --- Verenigde Staten van Amerika --- fotografie --- documentaire fotografie --- eenentwintigste eeuw --- Verenigde Staten --- Misrach Richard --- Galindo Guillermo --- 77.071 MISRACH --- Fotografie --- grenzen --- United States of America
Choose an application
Aan de hand van voorbeelden uit zijn opvoedingspraktijk laat Job Catshoek zien dat opvoeden voor een belangrijk deel gebaseerd is op respect en gezag. Ouders dwingen respect af, niet door voortdurend met kinderen over grenzen te onderhandelen, maar door grenzen te stellen. Hierdoor wordt de liefdevolle verhouding tussen ouder en kind niet aangetast maar juist versterkt. Opvoeden met grenzen is bedoeld als handleiding voor opvoeders die hun opvoedingsvaardigheden willen verbeteren.
Educational sciences --- opvoeding --- Opvoeding en onderwijs --- Opvoedingsproblemen --- Opvoedingsstijlen --- Ouders --- Dyslexie --- Kinderen --- Gedragsproblemen --- #KVHB:Opvoeding --- #KVHB:Ouders --- #KVHB:Orthopedagogie --- 37.013 --- 185.5 Opvoeding en ouderlijk gezag --- Gedragsstoornissen --- Grenzen --- Opvoeding --- Opvoedingsprobleem --- Opvoedingsstijl --- Kind --- Gedragsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Gesprek
Choose an application
l: Jedes Kind kann Regeln lernen
441 --- Belonen --- Grenzen --- Opvoeding in het gezin --- Relatie ouders-kinderen (Ouderschap, Ouder-kindrelatie, Ouderverenigingen) --- Straffen --- belonen --- kleuters --- opvoeding --- straffen --- 433 --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoeding en onderwijs --- Kinderen --- Opvoeding --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs
Choose an application
Kinderen opvoeden is niet altijd even makkelijk. Geregeld zitten we met onze handen in het haar: moeten we streng zijn en kinderen straffen als ze grenzen overschrijden? Of moeten we kinderen juist alle vrijheid geven zodat ze zelf leren ontdekken wat wel en niet kan? Waarschijnlijk hebben we inmiddels allemaal ontdekt dat beide varianten niet echt werken. Maar wat dan wel?In Nieuwe autoriteit voor ouders biedt Haim Omer een eenvoudig, maar krachtig opvoedmodel gebaseerd op veilige verbinding. Als we willen dat kinderen zich kunnen ontwikkelen, dan hebben ze ruimte nodig om ervaringen op te doen. Als ouder is het je rol om je kind hierin te stimuleren en op afstand te volgen. Daarbij is het cruciaal dat je kind weet dat je er altijd voor hem bent. Je bent een veilige haven waar ze naar toe kunnen als ze dat nodig hebben.Tegelijkertijd is het van belang om duidelijke regels en structuur te bieden zodat je kind op koers kan blijven als er gevaar dreigt. Behalve een veilige haven moet je dus ook een betrouwbaar en sterk anker zijn. Daarbij zijn de volgende zaken van belang: duidelijke structuren, aanwezigheid en waakzame zorg, ondersteuning, en de vaardigheid om jezelf onder controle te houden en situaties te de-escaleren.In dit toegankelijke boek voor ouders later Haim Omer en Philip Streit aan de hand van talloze praktische tips en voorbeelden zien hoe je dit kunt doen. Hoe je zelfverzekerd en doortastend kunt optreden, en hoe dit geen afbreuk hoeft te doen aan de relatie met je kind, maar hoe je op deze manier je kind juist in moeilijke omstandigheden in de juiste richting kunt sturenHaim Omer is hoogleraar psychologie en oprichter van de School of Non Violent Resistance. Hij is de vader van het gedachtegoed van nieuwe autoriteit. Philip Streit is klinisch psycholoog en psychotherapeut en werkt al meer dan twintig jaar met ouders, kinderen, jongeren en gezinnen.(Bron: https://www.hogrefe.nl/shop/nieuwe-autoriteit-voor-ouders-89022.html)
opvoeding --- 37 --- ouders-kind relatie --- Educational sciences --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- gezinspedagogiek --- Opvoeding --- Tucht --- Pedagogie --- Ouder-kindrelatie --- Relatie ouder - kind --- geweldloze opvoeding --- grenzen (psychologie) --- Geweldloos verzet --- Onderwijs --- Gezag
Choose an application
Open grenzen, misschien wel een van de laatste taboes in onze westerse wereld. Een J?accuse over de vele slechte argumenten ertegen, de 34.361 slachtoffers, over hypocrisie en geprivilegieerde bubbels.Open grenzen, misschien wel een van de laatste taboes in onze westerse wereld. Een J?accuse over de vele slechte argumenten ertegen, de 34.361 slachtoffers, over hypocrisie en geprivilegieerde bubbels.https://www.epo.be/nl/sociaal-politiek/4817-het-opengrenzenmanifest-9789462672840.htmlhttps://www.epo.be/nl/sociaal-politiek/4817-het-opengrenzenmanifest-9789462672840.html
668 Migranten --- Migratie --- Migration. Refugees --- Human rights --- Grenzen --- Vluchtelingen --- Rechten van de mens --- Vluchtelingenbeleid --- Asielzoekers --- Politiek --- Samenleving --- Grens --- Vluchteling --- Asielzoeker --- Mensenrechten --- Maatschappij --- Film --- Boundaries --- Migration and refugees --- Political philosophy. Social philosophy --- Verzoeker om internationale bescherming
Choose an application
Deze training recht zich tot kinderen van 7 tot 12 jaar en hun ouders, en is bijzonder geschikt voor kinderen met problemen ten gevolge van pesten en kinderen met sociale angst of bewegingsangst. Ook kinderen met kenmerken van ADHD, NLD of milde vormen van contactstoornissen kunnen baat hebben bij deze training. De cursus voor de kinderen bestaat uit twaalf sessies. In kleine groepjes (zes tot acht kinderen) vinden communicatie en interactie plaats, via opeenvolgend bewegen, spel en praten. Er wordt gebruikgemaakt van methoddieken uit de bewegingstherapie, de cognitieve gedragstherapie, NLP en imaginatie. In deze training leren de kinderen via spel en beweging beter te luisteren naar hun lichaamssignalen en intuïtie en daar voor zichzelf of naar de ander toe iets mee doen. Ook voor de ouders (en anderen opvoeders) is er een cursus opgesteld. Deze bestaat uit een informatiebijeenkomst en vier sessies. In deze training worden Rogeriaanse uitgangspunten gecombineerd met gedragstherapeutische vaardigheden De ouders worden aangemoedigd om actief te luisteren naar de gevoelens van hun kind. Zij leren ook te onderscheiden wie de meest actieve persoon moet zijn bij het oplossen van problemen. De training biedt kinderen en hun ouders een ondersteuning in de groei naar zelfvertrouwen en de acceptatie van zichzelf en de ander. De kinderen wordt een leerervaring aangereikt, waarbij de volwassenen (therapeuten, ouders, leerkrachten..) structurerend, voorwaardenscheppend en mediërend aanwezig zijn. (Bron: covertekst)
#PBIB:+108.31 --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- sociale vaardigheden --- kinderen --- weerbaarheid --- gedragstherapie --- 433.4 --- Afscheid nemen --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Basisonderwijs --- Gezinsopvoeding --- Grenzen stellen --- Pesten --- Probleemoplossingsvaardigheden --- Seksuele kindermishandeling --- Sociale vaardigheden --- Zelfstandigheid --- Sociale vaardigheden kinderen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- assertiviteit --- Educational sciences --- opvoedingsproblemen --- sociale weerbaarheid --- Thérapie comportementale --- NLP --- kinderen met problemen --- oudercursus --- Grenzen --- assertiviteitstraining --- Sociale vaardigheden ; kinderen --- 433 --- 607.33 --- pedagogiek --- pesten --- psychiatrie --- seksualiteit --- zelfbeeld --- 37.032 --- Kinderen --- Samenleving --- Training --- Weerbaarheid --- Opvoeding in de praktijk --- Gedragstherapie --- 007 --- kinderpsychiatrie --- Gedragsstoornissen --- Ouderschap
Choose an application
Het Sensoa Vlaggensysteem is een methodiek waarmee je seksueel gedrag kan inschatten. Aan de hand van zes criteria kan je het gedrag beoordelen met verschillende kleuren vlaggen en krijg je suggesties om er gepast op te reageren.In dit handboek wordt het?Sensoa Vlaggensysteem?uitgelegd en onderbouwd. Achteraan staat?de?normatieve lijst van seksuele gedragingen die veel voorkomen op een bepaalde leeftijd. Met deze lijst beoordeel je het seksueel gedrag van kinderen en jongeren beter. In het boek zijn ook 44 geïllustreerde situaties uitgewerkt. Op iedere kaart staat een situatie getekend?van seksueel gedrag van kinderen of jongeren. Elke situatie is beoordeeld aan de hand van 6 criteria. Op basis van die beoordeling wordt een pedagogische reactie gesuggereerd. Het Vlaggensysteem is ontwikkeld door Sensoa in samenwerking met Movisie en het werkveld in Vlaanderen. Er zijn inmiddels al diverse afgeleiden ontwikkeld. Meer informatie, oefeningen en instrumenten zijn te vinden op www.vlaggensysteem.behttps://shop.sensoa.be/products/vlaggensysteem)
Didactics of medicine --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- kinderpsychologie --- Sexology --- Personality development --- seksueel gedrag --- seksuele vorming --- grenzen (psychologie) --- Seksuele opvoeding --- #KVHB:Gedrag; storend --- #KVHB:Seksueel gewelddadig gedrag --- #KVHB:Seksualiteit --- 433.4 --- educatieve spellen --- normen --- seksualiteit --- seksuele opvoeding --- spelmaterialen --- Seksualiteit --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sexual ethics --- Children --- Sexual behavior --- grenzen --- voorlichting --- RSV basisonderwijs --- Grensoverschrijdend gedrag --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kinderen --- Jeugd --- Seksueel overschrijdend gedrag --- Secondary education --- jeugd --- kinderen --- seksuele stoornissen --- seksueel misbruik --- Relationele en seksuele vorming --- Kind --- Seksueel grensoverschrijdend gedrag --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere --- Seksuele ontwikkeling
Choose an application
Hoe reageer je op leerlingen die over de schreef gaan? Een vraag waar iedere school mee worstelt en er al dan niet een eigen antwoord op vindt. 'Stagg' is de afkorting van Stappenplan Aanpak Grensoverschrijdend Gedrag. Met de naam Overstagg willen de auteurs beklemtonen dat het gebruik van het stappenplan voor de school wellicht een forse koerswijziging inhoudt. In de plaats van paniekerige, incoherente reacties die tot weinig resultaat leiden, zal de school met Overstagg tot een weloverwogen aanpak komen die samenhang vertoont en die een concreet doel beoogt.
gedragsverandering --- grenzen (psychologie) --- gedragsstoornissen --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- schoolproblemen --- 371.2 --- didactische principes --- gedragsproblemen --- gezag --- 454.23 --- gedrag --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Probleemgedrag --- conflicthantering --- Leerlingbegeleiding --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes - conflicten - leerlingen - opvoeding
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|