Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Op basis van een longitudinaal onderzoek bij 6.400 leerlingen gaan de auteurs na of het er toe doet naar welke school je gaat, van welke lerares of leraar je les krijgt, en in welke klasgroep je terecht komt. Dit wordt nagegaan bij leerlingen van het tweede leerjaar van het secundair onderwijs. Het onderzoek gaat in eerste instantie over effecten op de prestaties voor wiskunde en Nederlands. Ook effecten op het schools welbevinden, de inzet, het zelfconcept en de integratie in de groep van de klasgenoten worden bekeken. Bovendien wordt nagegaan of een school die goed is voor de prestaties, ook goed is voor het welbevinden, of juist niet. Als blijkt dat de ene school, leraar of klas beter is dan de andere, gaan de auteurs na welke de kenmerken zijn van effectieve scholen en klassen. Is vooral het soort leerlingen op school of in de klas belangrijk, of heeft vooral het onderwijs dat gegeven wordt en het schoolbeleid invloed?
Evaluatie --- Kwaliteitszorg --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen. --- Secondary education --- Teacher education. Teacher's profession --- Teaching --- Educational psychology --- Belgium --- 371.3 --- 373.5 --- #PBIB:2004.2 --- Academic collection --- #A0405A --- 772 Basisonderwijs --- #KVHA:Onderwijsevaluatie --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Secundair onderwijs --- 480.1 --- LOSO-project --- Middenscholen --- Onderwijseffectiviteit --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Middelbaar onderwijs --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs --- Pedagogische psychologie --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Onderwijskunde --- België --- 112091.jpg --- Secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Academic performance --- Education --- Educational institutions --- Book
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|