Listing 1 - 10 of 63 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Beheersingsleren, een leerstrategie
Authors: ---
ISBN: 9001572308 Year: 1979 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dialogic inquiry: towards a sociocultural practice and theory of education
Author:
ISBN: 0521637252 Year: 2002 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Self-regulated design learning : a foundation and framework for teaching and learning design
Author:
ISBN: 9781138816459 9781315746081 9781317597254 9781317597261 9781138473430

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Freedom to learn : a view of what education might become
Author:
ISBN: 0675095190 0675095794 9780675095792 Year: 1969 Publisher: Columbus (Ohio): Merrill,


Book
The acquisition of symbolic skills
Authors: --- ---
ISBN: 030641368X 1461337267 1461337240 Year: 1983 Volume: v. 22 Publisher: New York ; London Plenum Press

Learning and memory: an integrated approach
Author:
ISBN: 0471586854 Year: 1995 Publisher: New York, N.Y. Wiley

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The psychology of teaching and learning in the primary school
Author:
ISBN: 041521405X Year: 2000 Publisher: London : Routledge/Falmer,


Book
Leerstoornissen. 1 : Theorie en model.
Author:
ISBN: 9060693019 Year: 1980 Publisher: Rotterdam : Lemniscaat,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handboek waarin vooral de theorie van de leerstoornissen wordt uitgelegd, de diagnostiek en behandeling zijn het onderwerp van het tweede deel.


Multi
Aanpakkaarten voor kinderen met aandachts- en werkhoudingsproblemen
Authors: ---
ISBN: 9789044129014 Year: 2012 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen geven geregeld blijk van problemen in het aanbrengen van structuur in hun dagelijks leven. Dat kan uiterlijk zichtbaar zijn door chaos, paniek of weigeren een taak uit te voeren, maar kan zich ook afspelen op denkniveau (werkhoudingsproblemen). Dit bemoeilijkt het functioneren van begaafde kinderen enorm. Zij kunnen goed leren, maar ontwikkelen daarvoor niet altijd de juiste leerstrategieën. Deze aanpakkaarten zijn een hulpmiddel voor het aanbrengen van structuur, gericht op diverse deelgebieden en onafhankelijk van een methode. Ze vormen een verzameling van werkstrategieën voor taal, rekenen, (begrijpend) lezen en wereldoriëntatie, waaruit de leraar een voor elk kind afzonderlijk helder stappenplan kan distilleren. Ze kunnen worden gebruikt bij begaafde kinderen, kinderen met leerproblemen en/of leerstoornissen zoals ASS, NLD, beelddenkers en kinderen met dyslexie.

Listing 1 - 10 of 63 << page
of 7
>>
Sort by