Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Acoustics.
Author:
ISBN: 9267101617 Year: 1990 Publisher: Genève : International organization for standardization,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

akoestiek --- iso --- #TWER:MOD


Book
ISO-9000
Authors: --- --- ---
ISBN: 9054660686 Year: 1993 Publisher: Zellik Zellik Bruxelles Roularta Books Vlaams Centrum voor Kwaliteitszorg Vif

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
ISO 9000-serie en kwaliteitshandboek
Authors: --- ---
ISBN: 9020128574 Year: 1994 Publisher: Deventer Zaventem Kluwer Bedrijfswetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek, dat wordt ingeleid door drs. H.C.W. Gundlach, directeur van de Stichting Raad voor de Certificatie, wordt een stappenplan voor het opzetten en invoeren van een kwaliteitssysteem gepresenteerd, rekening houdende met de voorwaarden uit de ISO-9000 serie. In deze tweede, herziene druk van dit succesvolle managementboek is daarbij reeds rekening gehouden met de eisen in de revisie van de ISO 9001 (1987), die naar verwachting in de loop van 1994 wordt gepubliceerd. Het opzetten en invoeren van een kwaliteitssysteem brengt met zich mee dat wordt gewerkt aan het opstellen van een kwaliteitshandboek. De auteurs presenteren een uniek voorbeeld van zo een kwaliteitshandboek. Voor deze tweede druk is dit handboek volledig herschreven. Beide auteurs zijn werkzaam bij de Projectgroep Bedrijfskunde TNO (PGB), een adviesbureau gespecialiseerd in bedrijfsdoorlichting en bedrijfsbegeleiding, alsmede in opleiding op het terrein van de kwaliteitszorg. De auteurs schreven eerder in deze Serie 'Kwaliteitskosten', wat baat het?0 Het boek is, onder meer door het behandelde voorbeeld-kwaliteitshandboek, een belangrijk hulpmiddel voor managers en kwaliteitsfunctionarissen in industrie, dienstverlening en midden- en kleinbedrijf. Citaten uit de NEN-ISO 9001 geven de relevantie van de behandelde stof aan. In de hoofdstukken 1 tot en met 6 wordt 'de theorie' zoveel mogelijk vermeden om het boek voor managers optimaal toegankelijk te maken. In een afzonderlijk hoofdstuk wordt een overzicht toegelicht van theorie waarvan men bij verdere verdieping in het vakgebied kennis zou kunnen nemen. Het voorbeeld-kwaliteitshandboek is ook op een 3,5 inch-diskette verkrijgbaar.


Book
Tekens : 11 jonge Vlaamse kunstenaars binnen een autonome ruimte.
Year: 1984 Publisher: Poperinge : Stad Poperinge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De plaats van polyvidone-jodium in dermatologie
Author:
ISBN: 9080824739 Year: 2004 Publisher: De Coker


Book
Kwaliteitsmanagement in non-profit organisaties : concept voor continue verandering en verbetering
Author:
ISBN: 9054622180 9789054622185 Year: 1996 Publisher: Gent : Mys en Breesch,


Book
Zorgen voor kwaliteit : handboek kwaliteitsontwikkeling voor non-profit organisaties
Author:
ISBN: 9789020969498 Year: 2007 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kwaliteit staat momenteel in het centrum van de aandacht in de non-profitsector. Dit boek plaatst de kwaliteitshype in een bredere maatschappelijke context en verbreedt de traditionele visie op kwaliteit en kwaliteitszorg tot een visie en benadering die compatibel is met en onder-steunend voor de eigen opdracht van dergelijke organisaties. Ook wordt kwaliteitszorg verruimd naar kwaliteitsontwikkeling. Het boek heeft vooral als doelstelling methodieken en instrumenten aan te reiken die helpen in het proces van permanente kwaliteitsontwikkeling en kwaliteitszorg. Kwaliteitsontwikkeling vraagt een empirische benadering van organisaties ('feiten en cijfers'), daarom wordt eerst het meetproces besproken. Daarna passeren een aantal relevante modellen uitgebreid de revue, en vervolgens een reeks technieken die in de verschillende fasen van het proces van kwaliteitsontwikkeling dienstbaar kunnen zijn. Ten slotte worden een aantal historisch belangrijke figuren kort belicht en het hele kwaliteitsgebeuren in het juiste kader geplaatst. Het boek richt zich tot de verschillende actoren in de hele non-profitsector: de onderwijs-, sociale, culturele, welzijns- en gezondheidsector, en de diverse overheidsdiensten. Naast directie en medewerkers zijn dat ook de cliënten, patiënten, studenten. Het boek kan dienst doen als handboek voor mensen in de praktijk, maar ook als studieboek in de opleidingen die een loopbaan in deze organisaties voorbereiden. Het kan ook de externe belanghebbenden - overheden, inspecties, bestuurders - oriënteren in kwaliteitsontwikkeling.

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by