Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- voorlezen --- jeugdliteratuur --- voorleesboeken --- Voorlezen --- Jeugdliteratuur --- Peuters --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- 433.75 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- 433.7 ) Activiteiten met het jeugdboek --- Voorleesboeken --- Activiteiten met het jeugdboek --- Peuter --- Kleuter --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
04
vertellen --- voorleesverhalen --- verhalen --- didactiek --- Nederlands --- 456.1 --- 433.75 --- Papier --- Sneeuw --- Sprookje --- Sprookjes --- Verhaal --- Verhalen --- Vertellen --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Activiteiten met het jeugdboek --- Kringactiviteiten --- Kringactiviteit
Choose an application
Leesbevordering in het basisonderwijs is meer dan ooit een absolute noodzaak. De afwezigheid van een echte brede leescultuur in Vlaanderen vraagt een meer resultaatgerichte aanpak. Lezen is een onmisbare basisvaardigheid in het dagelijks leven van kinderen (en volwassenen) en bovendien een boeiende bezigheid eens je deze vaardigheid onder de knie hebt. Leesbevordering dient daarom aantrekkelijk gebracht te worden via een brede waaier van activiteiten waarin steeds een ruim aanbod van hedendaagse kinderboeken centraal staat. Hierbij komen de kinderen altijd op de eerste plaats, waarbij vooral de zwakkere lezers en de niet-lezers voorrang krijgen. Dit boek is het resultaat van een jarenlang opgebouwde onderwijservaring in de leesbevordering. Het resultaat is een vak- en klasoverschrijdende leesbevordering waarbij het leesplezier van alle kinderen centraal staat. (Bron: covertekst)
Primary education --- basisonderwijs --- leesbevordering --- Lezen --- Leesbevordering --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- PXL-Education 2018 --- 434.8 --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- 433.7 --- Leesplezier --- 433.7 ) * KIND EN LECTUUR --- lager onderwijs --- 474.54 --- Boek in het onderwijs; ba.o --- Lezen; ba.o --- Nederlands; ba.o --- 102704.jpg --- Leesbevordering ; basisonderwijs --- Activiteiten met het jeugdboek --- Schrijven --- Spel
Choose an application
Kinderen luisteren graag naar verhalen. Verhalen vertellen is daarom een goede manier om kinderen die het moeilijk hebben te helpen. Ook (psycho)therapeuten ontdekken hiervan steeds meer de mogelijkheden. Dit boek laat zien hoe verhalen op verschillende niveaus een rol kunnen spelen in de hulpverlening aan jonge kinderen - aan kinderen die bepaalde gebeurtenissen niet kunnen verwerken, een negatief zelfbeeld ontwikkelen, faalangstig, teruggetrokken of juist agressief zijn. Het vertellen van met zorg uitgezochte verhalen kan kinderen helpen anders te kijken naar ingewikkelde zaken op hun levenspad. Daardoor ontstaat nieuwe speelruimte en kunnen effectievere oplossingen voor problemen worden gevonden. Kinderen kunnen actief worden betrokken bij het creëren van een eigen verhaal. De karakters in dat verhaal - fantasiefiguren of dieren - scheppen voldoende afstand om ook taboe-onderwerpen bespreekbaar te maken. Het eerste deel van dit boek gaat nader in op de theoretische achtergronden en beoogt inzicht te geven in de werking, de functies en het gebruik van helende verhalen. Het tweede deel laat het doelgerichte gebruik van verhalen in een therapeutische setting zien. De rode draad wordt hier gevormd door het verhaal van het jongetje David, een casusbeschrijving uit de praktijk. In het laatste deel geeft de auteur een uitgebreide praktische handleiding waarmee de lezer zelf aan de slag kan. Ze geeft ook tips over hoe de verhalen in (psycho)therapie kunnen worden verwerkt. De verhalen die zij rondom verschillende thema´s op maat heeft gemaakt, kunnen daarbij als leidraad en inspiratiebron dienen. Vertel mij wat is geschreven voor psychotherapeuten, (ortho)pedagogen en andere hulpverleners of leerkrachten die hun behandelwijze willen verbreden. Het is ook een geschikt zelfhulpboek voor ouders en andere opvoeders die kinderen actief willen ondersteunen bij het oplossen van problemen en het aanleren van ander gedrag.
Kinderpsychotherapie --- 433.7 --- 433.75 --- communicatie --- kinderboeken --- therapie --- verhalen --- vertelkunst --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Verhalen --- Vertellen --- Kinderen --- Psychotherapie --- faalangst --- zelfbeeld --- vertellen --- Psychiatry --- kinderpsychotherapie --- Orthopedagogics --- storytelling --- orthopedagogiek --- psychotherapie --- kinderen --- Provincie West-Vlaanderen --- Kind --- Verhaal --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
bossen --- jeugdliteratuur --- boeken --- leesbevordering --- 433.75 --- Bos --- 474.54 --- bos --- werken met boeken --- lager onderwijs --- Jeugdliteratuur: didactiek --- Bossen: in jeugdliteratuur --- #BSCH: vak : Nederlands --- Activiteiten met het jeugdboek --- Schoolbooks - Didactic material --- Bossen --- Leesbevordering --- Werken met jeugdboeken --- Lager onderwijs
Choose an application
Dit is een boeiend standaardwerk vol teksten over de verschillende aspecten van voorlezen.
Sociology of cultural policy --- Didactics of Dutch --- Children's literature. Juvenile literature --- reading culture --- voorlezen --- voorleesboeken --- Voorlezen --- Jeugdliteratuur --- Voorlezen. --- C3 --- vertelkunst (x) --- 433.75 --- werken met jeugdboeken --- Basisonderwijs --- Boek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leesbevordering --- Sprookje --- Sprookjes --- Stemtechniek --- Vertellen --- Voorleesverhalen --- 052325.jpg --- Kunst en cultuur --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Activiteiten met het jeugdboek --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Lezen --- Jeugdboeken
Choose an application
J.H.J.B. BoelensDat de schrijfster (die veel onderzoek deed naar leesgedrag in de kinderopvang) is geslaagd in de opzet van haar boek, een inspiratiebron en hulpmiddel zijn bij het voorlezen, moge blijken uit deze herdruk. Na een onveranderde inleiding worden weer 25 prentenboeken, waaronder 7 nieuwe, volgens een vast stramien besproken. Eerst iets over de inhoud, uitvoerig gevolgd door tips bij het voorlezen. Gebaseerd op de verschillende thema?s in de boeken worden vervolgens gedetailleerde speelsuggesties gegeven, die de ontwikkeling van kinderen op vele vlakken kunnen stimuleren. Tot slot mogelijkheden tot parallelle activiteiten. De nieuwe boeken worden opgevrolijkt met nieuwe dartele, herkenbare en bespreekbare zwartwittekeningen. Dezelfde paginering is aangehouden. De lijst achterin met nog meer prentenboeken is komen te vervallen. Deze duidelijke, overzichtelijke, prettig leesbare en inspirerende handleiding bevat een schat aan tips om op speelse wijze met prentenboeken om te gaan. Voor ouders, leidsters, studenten en iedereen die voorleest aan peuters en kleuters.© NBD Biblion
Didactics of sports and games --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Children's literature. Juvenile literature --- mondelinge communicatie --- prentenboeken (genre) --- didactiek --- literatuuronderwijs --- stemrecht --- jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur --- Prentenboeken --- 433.75 --- prentenboeken --- werken met jeugdboeken --- 434.8 --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Werken met prentenboeken --- 472.14 --- 973760.jpg --- Kleuterschool: taal --- Prentenboeken: besprekingen --- Prentenboeken: didactiek --- Voorlezen --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Activiteiten met het jeugdboek --- Prentenboek --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vertellen --- Kleuteronderwijs
Choose an application
jeugdliteratuur --- werken met boeken --- zee --- 434.8 --- Jeugdliteratuur --- Keuzelijsten --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- Zeeën --- 433.75 --- 474.54 --- lager onderwijs --- #BSCH: vak : Nederlands --- Activiteiten met het jeugdboek --- Schoolbooks - Didactic material --- Boeken --- Nederlands --- Lager onderwijs --- Lesvoorbereidingen --- Leesbevordering --- Werken met jeugdboeken --- Boek --- Zee --- Lesvoorbereiding --- Onderwijs --- Industrie --- Voorlichting --- Reclame --- Spionage --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Communicatietheorie
Choose an application
Welke mogelijkheden zijn er om, ook op muzikaal gebied, met prentenboeken aan de slag te gaan? Met praktische tips voor 26 prentenboeken en zwart-witillustraties. Met kinderen vanaf ca. 2 t/m 5 jaar.Redactie Vlabin-VBCMet dit boek wil de auteur - een docente Nederlands en communicatieve vaardigheden aan de lerarenopleiding - kleuterleid(st)ers bijstaan bij het gebruik van prentenboeken in de klas. In een eerste deel schetst Ost een theoretische achtergrond. Ze geeft een beknopte geschiedenis van de jeugdliteratuur, staat stil bij de verschillende soorten prentenboeken en pleit ervoor om via het onderwijs zowel literaire smaak als het wereldbeeld van kinderen te verbreden. Dit deel wordt afgesloten met enkele bladzijden over vormgeving en illustratietechnieken. De theorie wordt verlucht met kadertjes waarin 'stemmen uit het prentenboek' of 'uit het vak' aan het woord komen. Het tweede deel biedt praktische tips voor het gebruik van het prentenboek in de kleuterklas. Eerst worden enkele algemene stelregels gegeven, daarna volgt een concrete uitwerking in puntjes voor een twintigtal prentenboeken, waaronder teksten en muziek van een aantal liedjes. De lezer krijgt vooral praktische tips; echt diepgaande informatie over de uitvoering en de didactiek ontbreken. Een laagdrempelig, maar ook vrijblijvend boek. Met enkele afbeeldingen in zwart-wit en een index. Voor een ieder die gaat werken of werkzaam is in de onderbouw van het basisonderwijs, kinderopvang, jeugdbibliotheek, enz.© NBD Biblion
Didactics of Kindergarten --- Children's literature. Juvenile literature --- muzische vorming --- kleuteronderwijs --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Peuters --- Kleuters --- Muzische opvoeding --- didactiek --- kleuters --- peuters --- werken met kinderboeken --- 471.46 --- muzikale opvoeding --- 433.7 --- 434.8 --- 471.41 --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Muzische vorming --- Ontluikende geletterdheid --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- muzische opvoeding --- 433.75 --- boekenhoek --- ontluikende geletterdheid --- 373.24 --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Prentenboek --- 110238.jpg --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- 472.14 --- Nederlandse taal --- didactiek kleuteronderwijs - muzikale opvoeding --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek --- Taal en verbale expressie --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- Children's literature --- Didactics of the arts --- hoekenwerk --- bladmuziek --- Peuter --- Kleuter --- Didactics of languages --- 477.7 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding
Choose an application
19 p. : ill.
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Vertellen --- Verhalen --- Lager onderwijs --- 434.8 --- Leesopvoeding --- 433.75 --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Verhaalkeuze --- Verhaalverwerking --- 475.23 --- basisschool : didactiek : vertellen (ler) --- Vertellen ; onderwijs --- Activiteiten met het jeugdboek --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Verhaal --- Methodologie
Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|