Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Higher education --- 377.5 --- HOBU --- leerkrachten --- Nederland --- onderwijshervormingen --- onderwijspolitiek --- schoolbeleid --- studenten --- 378 --- 371.22 --- 492 --- 371.1 --- 371.2 --- Periodicals
Choose an application
Didactic strategies --- groepsdynamica --- groepswerk --- didactiek --- Social welfare methods --- groepsonderwijs --- leerkrachten-leerlingen --- didactische werkvormen --- 454.21 --- Groepswerk --- Onderwijs --- 371.3 --- 361.13 --- 371.22 --- Didactische werkvormen
Choose an application
De samenleving verwacht steeds meer van de school. Die vele en toenemende verwachtingen kunnen niet ingelost worden als leerkrachten in de beslotenheid van hun eigen leslokaal onderwijs geven zonder zich veel te bekommeren om wat de collega's doen. Doorgaande leerlijnen, hoge opbrengsten en een goed en aangenaam leerklimaat vraagt de collectieve inspanning van het team. Goed onderwijs is ook afhankelijk van de mate waarin leerkrachten als team samen werken en samen leren.
onderwijsmanagement --- onderwijsorganisatie --- professionaliteit --- School management --- Research on teaching --- schoolorganisatie --- 458.1 --- Onderwijsbeleid --- Netwerken --- Leergemeenschap --- Directie --- Leerkrachten --- Schoolontwikkeling --- Organisatie - Management --- Education --- Development --- Educational innovations --- Belgium --- leerkrachten-leerlingen --- Onderwijsleerprocessen --- Onderwijsmanagement --- Onderwijsvernieuwing --- Enseignement Onderwijs --- 371.22 --- Onderwijsorganisatie
Choose an application
Lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing. --- Studiehuis. --- Algemeen. --- Secondary education --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- studiehuizen --- didactische werkvormen --- School management --- didactiek --- Netherlands --- #PEDA *1.3 --- secundair onderwijs: didactiek --- secundair onderwijs --- leerkrachten-leerlingen --- studiekeuze --- studiehuis --- 371.3 --- 371.1 --- 371.22 --- 371.21 --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Nederland --- Studiehuis --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Onderwijs
Choose an application
De leerlingenbegeleiding wordt telkens gesitueerd ten opzichte van een welbepaalde 'betrokkene'. Die betrokkenen zijn onder meer: de directie, de school, de schoolcultuur, de inspectie, het onderwijsbeleid. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Algemeen. --- Psychologische pedagogiek. --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- PMS --- #SBIB:316.334.1O290 --- #SBIB:316.334.1O294 --- #GSDBP --- #SBIB:HIVA --- zorgverbreding --- 484.23 --- leerlingbegeleiding --- Eindtermen --- Leraren --- Scholen --- 371.212 --- leerkrachten-leerlingen --- schoolmaatschappelijk werk --- Studiebegeleiding en beroepsoriëntering: algemeen --- Onderwijssociologie: studiekeuze --- 371.21 --- 371.22 --- 370.040 --- Studiebegeleiding en beroepsoriëntering: algemeen --- CLB --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding --- Onderwijs --- Opvoeding
Choose an application
In het beroepsonderwijs in Nederland is sinds een aantal jaren een grote verandering aan de gang, die ook de rol van de docent sterk beïnvloedt. Stond in het verleden de leerstof centraal, die door een leerkracht die wist hoe het moest, gedoceerd werd; nu staat het leerproces van de student in het middelpunt en is de docent begeleider, coach geworden. Deze omwenteling vraagt om ander gedrag van docenten en studenten. Hier is een aantal artikelen over dit actuele thema verzameld. Na een inleidend, motiverend verhaal volgt een stuk theorie en de toepassing in mbo, hbo en bedrijfsopleidingen. De theorie is uiterst bruikbaar. Het geheel wordt afgesloten met een bespreking van enkele consequenties van een coachende begeleidingsstijl
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- didactische processen --- Didactics --- studentenbegeleiding --- coaching --- leraren-leerling relatie --- supervisie --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Didactic strategies --- lesgeven --- coachen --- docenten --- onderwijs --- leerlingenbegeleiding --- 366.41 --- 450.7 --- doceren --- Management --- Opleiding en bijscholing --- Coaching --- Onderwijs --- Doceren --- Begeleiding --- 489.52 --- leerkrachten-leerlingen --- didactiek --- Hoger onderwijs --- 371.22 --- 658.31 --- 371.3 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
onderwijs en sociaal milieu --- leerkrachten-leerlingen --- schoolopbouwwerk --- onderwijs --- kansarmen, onderwijs --- 371 --- 371.22 --- 377 --- Students --- Teacher-student relationships --- Pupil-teacher relationships --- Student and teacher --- Student-teacher relationships --- Students and teachers --- Teacher and student --- Teacher-pupil relationships --- Teachers and students --- Interpersonal relations --- Pupils --- School life --- Student life and customs --- Persons --- Education --- Social conditions --- Sociology of education --- Teacher-student relationships.
Choose an application
Toon biedt actuele informatie over onderwijs en welzijn in de multiculturele samenleving. Alle leeftijdsgroepen komen aan bod.
intercultureel onderwijs --- Sociology of minorities --- Teaching --- interculturele hulpverlening --- tijdschriften lerarenopleiding --- onderwijs --- 465 --- Etnische minderheden --- Multiculturele samenleving --- Onderwijs --- Tijdschriften SAW --- zorgverbreding --- Nederland --- Vlaanderen --- allochtone kinderen, onderwijs --- gedragsproblemen --- gehandicapten, onderwijs --- leerkrachten-ouders --- leerlingbegeleiding --- leerlinggedrag --- migranten --- moeilijk opvoedbare jongeren --- orthopedagogiek --- sociaal-cultureel werk, allochtone jongeren --- taalonderwijs --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- 492 --- 493.8 --- 377 --- 376 --- 362.9 --- 371.22 --- 371.21 --- 325 --- 374.3 --- 372.8 --- Periodicals --- Primary education --- Secondary education --- Netherlands --- tijdschriften lerarnopleiding --- tijdschriften lerarnopleiding onderwijs
Choose an application
De auteur leidt (aankomende) docenten langs mogelijkheden en instrumenten voor de permanente ontwikkeling van beroepscompetenties in het onderwijs. Lezers krijgen als het ware een praktische routekaart uitgereikt voor blijvend leren. Hoe het onderwijzen het best kan worden aangeleerd staat centraal in het hoofdstuk ëopleidingsconcepten´. Overige hoofdstukken zijn: van onderwijzen naar begeleiden; werken in het onderwijs; reflectie, de motor van het leerproces; begeleidingsinstrumenten, begeleidingsmethodiek; begeleiding van leraren in functie; loopbaanontwikkeling & begeleiding en een kijkje in de toekomst.
Lerarenopleiding. --- Onderwijskunde. --- Teacher education. Teacher's profession --- professionaliteit --- onderwijs --- beroepsvervolmaking --- Leraren ; opleidingen --- Lerarenbegeleiding --- 373 --- John Tressel --- begeleiding --- didactiek --- lerarenopleiding --- nascholing --- pedagogie --- 481.7 --- assessment --- coaching --- competenties --- doceren --- functioneringsgesprekken --- lerarenbegeleiding --- onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- pedagogiek --- personeelsbeleid --- portfolio's --- professionalisering --- supervisie --- taakbelasting --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- leraren --- onderwijsleerprocessen --- 371.3 --- Onderwijsleerprocessen --- onderwijspsychologie --- 450.4 --- Lerarenopleiding --- 377.8 --- Begeleiding --- Competenties --- Leraren --- Methodiek --- competentieontwikkeling --- leerkrachten --- leerkrachten, bijscholing --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Onderwijskunde --- 658.37 --- 371.22 --- Opleidingen --- Leerlingbegeleiding --- Leraar --- Opleiding --- Directie --- Arbeidsmarkt
Choose an application
In dit boek geeft Olweus in kort bestek, helder en nauwgezet de oorzaken, achtergronden en gevolgen van treiterproblemen weer. Hij stelt tevens een meersporig begeleidingsprogramma voor, dat zonder veel moeite in de alledaagse schoolpraktijk kan worden ingepast en dat bewezen heeft succesvol te zijn. Daarnaast rekent Olweus af met een aantal onjuiste opvattingen over treiteren, zoals de misvatting dat de ontwikkeling van een kind wordt gestimuleerd door extreme uitdaging en belasting. Bij treiteren pakt dat helemaal verkeerd uit: opvoeders die niets aan treiteren doen, accepteren en stimuleren een gestoorde ontwikkeling.
Ontwikkelingspsychologie --- speciale problemen. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijs --- Personality development --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Educational psychology --- agressie --- pesten --- pesterijen op school --- leerkrachten-leerlingen --- schoolmaatschappelijk werk --- 371.062 --- #GBIB:IDGP --- pedagogiek --- 419.3 --- Pesten ; leerlingen --- Pesten --- 454.9 --- 371.062 Aanpassing aan de school. Schoolweerbaarheid van scholieren --- Aanpassing aan de school. Schoolweerbaarheid van scholieren --- 371.21 --- 371.22 --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Agressie --- 467 --- pesten (ler) --- Pesten : school
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|