Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Periodical
HBO-journaal: maandblad van het Advies- en Overlegorgaan van het Hoger Beroepsonderwijs
Author:
ISSN: 01670468 Year: 1978 Publisher: Den Haag

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Groepswerk in het onderwijs: een gids voor docenten, gebaseerd op ervaringen in de klas
Author:
ISBN: 9026616643 Year: 1980 Publisher: Nijkerk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Professionele leergemeenschappen : een inleiding
Author:
ISBN: 9789044128628 Year: 2012 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De samenleving verwacht steeds meer van de school. Die vele en toenemende verwachtingen kunnen niet ingelost worden als leerkrachten in de beslotenheid van hun eigen leslokaal onderwijs geven zonder zich veel te bekommeren om wat de collega's doen. Doorgaande leerlijnen, hoge opbrengsten en een goed en aangenaam leerklimaat vraagt de collectieve inspanning van het team. Goed onderwijs is ook afhankelijk van de mate waarin leerkrachten als team samen werken en samen leren.


Book
Lesgeven in het studiehuis
Authors: ---
ISBN: 9053507655 Year: 1998 Volume: 5 Publisher: Leuven : Garant,


Book
Leerlingenbegeleiding : visies vanuit het onderwijsbeleid
Authors: ---
ISBN: 9053503676 Year: 1996 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De leerlingenbegeleiding wordt telkens gesitueerd ten opzichte van een welbepaalde 'betrokkene'. Die betrokkenen zijn onder meer: de directie, de school, de schoolcultuur, de inspectie, het onderwijsbeleid. (Bron: covertekst)


Book
De docent als coach
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9024475007 Year: 2002 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het beroepsonderwijs in Nederland is sinds een aantal jaren een grote verandering aan de gang, die ook de rol van de docent sterk beïnvloedt. Stond in het verleden de leerstof centraal, die door een leerkracht die wist hoe het moest, gedoceerd werd; nu staat het leerproces van de student in het middelpunt en is de docent begeleider, coach geworden. Deze omwenteling vraagt om ander gedrag van docenten en studenten. Hier is een aantal artikelen over dit actuele thema verzameld. Na een inleidend, motiverend verhaal volgt een stuk theorie en de toepassing in mbo, hbo en bedrijfsopleidingen. De theorie is uiterst bruikbaar. Het geheel wordt afgesloten met een bespreking van enkele consequenties van een coachende begeleidingsstijl


Book
Sociaal milieu en lesgebeuren : een literatuuronderzoek
Authors: ---
ISBN: 9060121562 Year: 1973 Publisher: Amsterdam : Van Gennep,


Periodical
TooN : onderwijs en welzijn in de multiculturele samenleving.
ISSN: 13884786 Publisher: Amersfoort : CPS,


Book
Handboek voor de lerende docent : methodiek voor veranderingsbekwame leraren
Author:
ISBN: 9024416760 Year: 2004 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur leidt (aankomende) docenten langs mogelijkheden en instrumenten voor de permanente ontwikkeling van beroepscompetenties in het onderwijs. Lezers krijgen als het ware een praktische routekaart uitgereikt voor blijvend leren. Hoe het onderwijzen het best kan worden aangeleerd staat centraal in het hoofdstuk ëopleidingsconcepten´. Overige hoofdstukken zijn: van onderwijzen naar begeleiden; werken in het onderwijs; reflectie, de motor van het leerproces; begeleidingsinstrumenten, begeleidingsmethodiek; begeleiding van leraren in functie; loopbaanontwikkeling & begeleiding en een kijkje in de toekomst.


Book
Treiteren op school : omgaan met pestkoppen en zondebokken in de klas.
Authors: --- ---
ISBN: 9052560781 Year: 1992 Publisher: Amersfoort College uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek geeft Olweus in kort bestek, helder en nauwgezet de oorzaken, achtergronden en gevolgen van treiterproblemen weer. Hij stelt tevens een meersporig begeleidingsprogramma voor, dat zonder veel moeite in de alledaagse schoolpraktijk kan worden ingepast en dat bewezen heeft succesvol te zijn. Daarnaast rekent Olweus af met een aantal onjuiste opvattingen over treiteren, zoals de misvatting dat de ontwikkeling van een kind wordt gestimuleerd door extreme uitdaging en belasting. Bij treiteren pakt dat helemaal verkeerd uit: opvoeders die niets aan treiteren doen, accepteren en stimuleren een gestoorde ontwikkeling.

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by