Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
De Praktische cursus samenvatten is een methode om snel door te dringen tot de kern van teksten voor de studie of het toekomstige beroep. In de eerste helft leren studenten tekstkaarten ('bookmaps') te maken om de essentie vast te leggen van wat zij in een tekst hebben gelezen. Een tekstkaart is een ruimtelijke afbeelding van de structuur en de kernideeën van de tekst. De tweede helft behandelt het gebruik van tekstkaarten in de dagelijkse praktijk. Tekstkaarten doen een beroep op het visuele geheugen. Daardoor zijn zij goed te gebruiken ter voorbereiding op tentamens en vormen zij een solide hulpmiddel voor mondelinge en schriftelijke rapportages. Vanuit tekstkaarten maakt de student samenvattingen en eigen teksten op basis van de gebruikte teksten. Het laatste hoofdstuk biedt de kortste complete cursus over titelbeschrijving die er bestaat. (Bron: www.noordhoffuitgevers.nl)
Samenvatten. --- Samenvattingen. --- Study methods --- leren leren --- samenvatten --- studiemethoden --- 450.8 --- 499.5 --- Samenvatten --- Studiemethoden --- samenvatten (ler) --- Methodiek van het studeren --- Schriftelijke communicatie --- (zie ook: Leren leren)
Choose an application
Choose an application
499.4 --- formuleren (ler) --- discussiemethoden --- #KVHA:Formuleren; Nederlands --- formuleren --- schriftelijke communicatie, notuleren --- Nederlands --- schriftelijke communicatie --- communicatie in organisaties --- KVH-AND --- 499.5 --- communicatie, schriftelijk --- 8 --- 007.2 --- 65.012 --- Didactics of secundary education --- mondelinge communicatie --- Teaching aids --- Didactics of Dutch --- argumenteren --- Onderwijsmiddelen --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het secundair onderwijs --- 808.1 --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek
Choose an application
450.8 --- 838.5 --- Nederlands --- allochtonen --- anderstaligen --- hoger onderwijs --- methodiek --- schrijven --- studeren --- Methodiek van het studeren --- Nederlands voor Anderstaligen
Choose an application
Van studenten in het hoger onderwijs wordt verwacht dat zij kunnen schrijven op niveau: effectief en zonder fouten. Blijkt echter dat dit voor veel studenten niet vanzelfsprekend is. Het boek is gemaakt om hen te helpen bij de verbetering van hun taalvaardigheid. Aan bod komen: de storende en de meest gemaakte fouten op het gebied van woordkeuze, zinsbouw, alineaindeling, spelling en interpunctie
Taalbeschouwing. --- Nederlands --- taalvaardigheid --- Dutch language --- Didactics of Dutch --- didactiek --- Higher education --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Grammaire (néerlandais) Spraakkunst (Nederlands) --- Langue néerlandaise Nederlandse taal --- Orthographe (néerlandais) Spelling (Nederlands) --- Sens Zin --- Signes de ponctuation Leestekens --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- 844.6 --- Competenties --- Hoger beroepsonderwijs --- Interpunctie --- Nederland --- Rapporteren --- Schrijfvaardigheid --- Schrijven --- Scripties --- Spelling --- Wetenschappelijk taalgebruik --- Woordkeuze --- Woordleer --- Zinsbouw --- 489.4 --- Handboek --- Hoger onderwijs --- Leestekens --- Nederlands 837 --- Taal --- Taalvaardigheid --- 801 )* NEDERLANDSE TAALKUNDE --- hoger onderwijs --- 473.7 --- Lerarenopleiding --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering * --- 837 Moderne taalkunde --- Didactiek --- Moderne taalkunde --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Taalgebruik --- Taalverwerving --- competenties --- schrijfvaardigheid --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Therapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|