Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
De beeldentaal van symbolen
Authors: --- --- ---
ISBN: 904030159X 9789040301599 Year: 2002 Volume: 7 Publisher: Brussel: Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Afdeling Monumenten en Landschappen,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Sculpture --- symbolism [artistic concept] --- Belgian [modern] --- Architecture --- Semiotics --- Art --- monuments --- Flanders --- Decoration and ornament, Architectural --- Symbolism in architecture --- Symbolism in art --- Sculpture, Flemish --- Historic buildings --- Décoration et ornement architecturaux --- Symbolisme en architecture --- Symbolisme dans l'art --- Sculpture flamande --- Monuments historiques --- iconografie --- symbolen --- cultureel erfgoed --- Vlaanderen --- Symboliek in monumenten --- 378.4 <493 KUL> --- 949.32 LEUVEN --- -Historic buildings --- -Symbolism in architecture --- -Symbolism in art --- -#A0301A --- 581 Monumentenbescherming, cultureel erfgoed --- Naslagwerken ; symbolen ; in architectuur en kunst --- Monumenten en Landschappen ; M & L cahiers --- Grafmonumenten ; funeraire symbolen --- Parken ; tuinen ; standbeelden ; symbolen --- Iconologie --- Mausolea --- 7.04(035) --- symboliek --- monumenten --- monumentenzorg --- 7.04 --- 710.3 --- Architectuur-symboliek --- Beeldhouwkunst-symboliek --- Allegory (Art) --- Signs and symbols in art --- Architectural symbolism --- Signs and symbols in architecture --- Historic houses, etc. --- Historical buildings --- Buildings --- Monuments --- Historic sites --- Architectural decoration and ornament --- Stonework, Decorative --- Architectural design --- Exterior walls --- Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- Geschiedenis van België: hertogdom Brabant; provincie Brabant--(reg./lok.)--LEUVEN --- Iconografie ; handboeken --- iconologie en iconografie --- Decoration and ornament --- #A0301A --- 949.32 LEUVEN Geschiedenis van België: hertogdom Brabant; provincie Brabant--(reg./lok.)--LEUVEN --- 378.4 <493 KUL> Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- Décoration et ornement architecturaux --- C3 --- Kunst en cultuur --- Grafmonumenten--funeraire symbolen --- Monumenten en Landschappen--M & L cahiers --- Naslagwerken--symbolen--in architectuur en kunst --- Parken--tuinen--standbeelden--symbolen --- Architectuur--symboliek --- Beeldhouwkunst--symboliek --- Iconografie--handboeken --- Geschiedenis van België: hertogdom Brabant--provincie Brabant--(reg./lok.)--LEUVEN --- Decoration and ornament, Architectural - Belgium - Flanders. --- Symbolism in architecture - Belgium - Flanders. --- Symbolism in art - Belgium - Flanders. --- Historic buildings - Belgium - Flanders. --- Vlaamse school --- Vlaanderen. --- Staatliche Museen zu Berlin (Berlijn) --- Bodemuseum (Berlijn) --- Gemäldegalerie (Berlijn) --- schilderkunst --- 17de eeuw. --- Noordelijke Nederlanden. --- Zuidelijke Nederlanden.


Multi
Tot waar de beide zeeën samenkomen : Verbeelding, een sleutel tot intercultureel opvoeden
Author:
ISBN: 9789020969399 9020969390 9789020983951 Year: 2007 Publisher: Heverlee Brussel LannooCampus CANON-Cultuurcel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Meer dan ooit is er nood aan interculturele dialoog. Kinderen kunnen best van jongs af in die dialoog opgevoed worden. Het onderwijs zou de grote voortrekker moeten zijn. Maar waar halen leerkrachten hiervoor de inspiratie? Marc Colpaert zet hen op weg. Vertrekkend vanuit zijn persoonlijk verhaal en rijke levenservaring betrekt hij de lezer op zijn zoektocht naar de plaats en de betekenis van de ander. De queeste voert ons weg uit de filosofische en psychologische dwalingen van de 20ste eeuw. Martin Buber, Emmanuel Levinas en Ivan Boszormenyi-Nagy worden op een ongebruikelijke manier voorgesteld en getoetst op hun betekenis voor de interculturele dialoog. Zij zijn een opstap naar nieuwe manieren van werkelijkheidsbeleving, die beeldrijk verwoord worden door schrijvers en kunstenaars als Edwin Jacobs, Karen Armstrong, Raimon Panikkar, Durre Ahmad, Kader Abdolah, Chokri ben Chikha en vele anderen. De conclusie is dat je de werkelijkheid niet alleen kunt vatten met de taal van de rede, met de logos. Elke cultuur geeft aan dat zingeving gerealiseerd wordt vanuit een ander taalgebruik, vanuit de taal van de mythos. Dit originele en vernieuwende boek maakt duidelijk dat er binnen alle lagen van het onderwijs meer aandacht zou moeten gaan naar de ontwikkeling van de verbeelding van de leerlingen. Want een interculturele opvoeding - met name met het oog op de islam - heeft geen kans van slagen als de verbeelding in dat proces wordt uitgesloten. Het boek richt zich tot alle leraren en zet hen aan om het mythische en muzische aspect in de vorming niet uit het oog te verliezen. De snel veranderende samenleving heeft er alle baat bij om in de dialoog tussen de bevolkingsgroepen meer ruimte te laten aan intuïtie en vindingrijkheid.

Keywords

Interculturele opvoeding --- Intercultureel onderwijs --- Multicultureel onderwjs --- Lerarenopleiding --- 454.6 --- intercultureel onderwijs --- KHM --- interculturele opvoeding --- 37.017 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Pastoraal --- 734 Multicultureel onderwijs --- #KVHA:Interculturaliteit --- #KVHA:Interculturele communicatie --- #KVHA:Interculturele opvoeding --- #KVHA:Onderwijskunde --- 130 --- 371 --- cultuurfilosofie --- 130.2 --- 37 --- Abdolah Kader --- Ahmad Durre --- Armstrong Karen --- Boszormenyi-Nagy Ivan --- Buber Martin --- Jacobs Edwin --- Levinas Emmanuel --- Panikkar Raimon --- ben Chikha Chokri --- creativiteit --- filosofie --- lerarenopleiding --- onderwijs --- verbeelding --- 313 --- beeldvorming --- cultuurverschillen --- gelijke kansen onderwijs --- interculturalisatie --- symbolen --- 474.6 --- Creativiteit --- Godsdienst --- Koran --- Kunst --- Levinas, Emmanuel --- Mystiek --- Taoïsme --- Troje --- Volksgeloof --- Wetenschap --- intercultureel onderwijs (ler) --- 071293.jpg --- sociale opvoeding --- 37.017 Opvoedingsidealen --- Opvoedingsidealen --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- Onderwijskunde --- Rassen- en minderhedenvraagstuk - Vluchtelingenvraagstuk --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: onderwijs (wetenschap)) --- 008 --- 37.03 --- Philosophy and psychology of culture --- Teaching --- Islam --- departement Gezondheidszorg 07 --- 371.3:7 --- Onderwijs en diversiteit --- DVD's --- Interculturaliteit en beeldvorming --- Onderwijs ; leermethoden ; architectuur en kunst --- Contains audio-visual material --- Sociale agogiek --- Vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- Intercultureel onderwijs. --- interculturaliteit --- islam --- Multicultural education --- Imagination --- Myth --- Study and teaching --- Opvoeding en onderwijs --- Interculturele pedagogiek --- Multiculturaliteit --- Onderwijs --- multiculturele samenleving --- Interculturaliteit --- 37.014 --- 071294.jpg --- 370 --- onderwijsfilosofie --- Sociology of culture --- Sociology of education --- Didactics of social education --- Primary education --- Secondary education --- Didactics --- Opvoeding --- Multiculturalisme --- Musiceren --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Geloof --- Pastoraal --- Culture --- Philosophy --- Imagination (Philosophy) --- Intercultural communication

Listing 1 - 2 of 2
Sort by