Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is een managementroman in vier delen en wil een ongewoon en indringend zicht bieden op processen die voor elke directie en elke raad van bestuur wel eens aan de orde komen: een nieuwe directie samenstellen, het directieteam beter laten functioneren, een integratieproces managen en de bedrijfscultuur onder de loep nemen. Het is bedoeld voor bestuurders, directieleden, voor mensen die werken in de top van een organisatie, en met haar goede functioneren begaan zijn. Dit boek is gegroeid uit aparte boekjes die de auteur de voorbije vijf jaar in eigen beheer uitgaf en aan zakenrelaties stuurde als voorbeelden van hoe hij werkt. De rode draad doorheen dit 'grote' boek is de overtuiging dat de effectiviteit van een organisatie het hoogst is als drie elementen in balans zijn: 1. Welke zijn de cruciale strategische keuzes? 2. Met welke aangepaste organisatie willen we dit gaan doen? 3. Met welke mensen, met welke samenwerkingsvormen en met welke waarden willen we onze doelen bereiken?
managementvaardigheden --- Business management --- Management --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:316.334.2A553 --- Managers Managers --- management --- 65.012.4 --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management
Choose an application
In alle sectoren worden organisaties samengevoegd. Toch mislukken meer dan de helft van deze fusies. Onderzoek toont aan dat de binding van het personeel met de nieuwe organisatie een grote rol speelt. Mits een gepaste managementaanpak kan een fusie wel slagen. Dit boek wijst op gevaren en kansen.
retentiemanagement --- organisatiecultuur --- Organization theory --- fusies --- Fusies (en splitsingen) --- Organisatieveranderingen --- Strategisch management --- Personeelsmanagement --- Bedrijfspsychologie --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- Academic collection --- #SBIB:35H303 --- #SBIB:35H203 --- #SBIB:316.334.2A551 --- management --- bedrijfsorganisatie --- Fusies ; ondernemingen --- Organisatieleer: mensen --- Overheidsmanagement: strategisch management --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- organisation de l'entreprise --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Fusie --- Organisatieverandering --- Kostenbeheersing
Choose an application
Beheersbaarheid is een manier van denken en organiseren die diep in ons zit, maar die steeds vaker leidt tot inefficiënte bedrijfsvoering en slechte dienstverlening. Bovendien schieten we door deze manier van denken steeds meer in een kramp. De auteur ging op zoek naar het denkpatroon achter onze huidige manier van organiseren. Dit boek beschrijft de uitkomst van deze zoektocht. Organisaties zijn verdraaid' als de natuurlijke principes van organiseren verloren zijn gegaan onder een lawine van onnatuurlijke managementlogica. Organisaties die excelleren houden de zaken juist eenvoudig en dichtbij de menselijke natuur. Het boek biedt een houvast aan iedereen die met minder krampachtige beheersbaarheid veel betere resultaten wil behalen. Het biedt herkenbare voorbeelden, een krachtig basismodel en indringende inzichten; he ttoont hoe je bureaucratie terugdringt en professionals versterkt. Er komen principes aan de orde als: High trust - low tolerance; de performantiecirkel; uitgaan van variatie; de werking van de bedoeling als magneet
Management --- Organisatieleer --- Managementmodellen --- Professionalisering --- Personeelsmanagement --- Veranderingsmanagement --- management --- organisatieleer --- Sociology of organization --- bedrijfsleer --- Organization theory --- #SBIB:316.334.2A500 --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:35H300 --- Management strategie beleid cultuur gedrag --- 366.1 --- organisatieontwikkeling --- Organisatiesociologie: algemeen --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Organisatieleer: algemene werken --- Inrichting en organisatie --- 65.012.3 --- Managementmodel --- Organizations
Choose an application
In oktober 2007 betaalden Belgen, Schotten en Spanjaarden 71 miljard euro om abn Amro uit elkaar te kunnen scheuren. Een overmaat aan ambitie, arrogantie en besluiteloosheid had van De bank een ideaal slachtoffer gemaakt. In De prooi reconstrueert Jeroen Smit op aangrijpende wijze hoe topbestuurders van abn Amro jarenlang vooral gevangenzaten in interne twisten. Ze luisterden zo slecht naar de klanten, werknemers en aandeelhouders dat deze icoon, ondanks alle schitterende potentie, de regie over zijn toekomst volledig kwijtraakte. Dat een stukje van de bank door het falen van het Belgische Fortis een jaar later tijdelijk in handen van de Nederlandse overheid komt, is een kleine pleister op deze grote nationale wonde. Nederland is zijn belangrijkste bank kwijt.
Private finance --- ABN-AMRO [Amsterdam] --- ABN Amro --- Banken --- Economische crisis --- Financiële crisis --- België --- 437 Financiele instellingen. Privé --- financiele instellingen --- banques --- BPB0812 --- 336.7 --- 347.734 EU --- #SBIB:33H23 --- #SBIB:316.334.2A551 --- institutions financières --- banken --- Private financiën --- Bankrecht. Bankwezen--EU --- Problemen van de onderneming: handel en diensten --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- ABN Amro. --- Economische crisis. --- Financiële crisis. --- België. --- 347.734 EU Bankrecht. Bankwezen--EU
Choose an application
jke titel : The effective executive
Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Management studies, Business Administration, Organizational Science (General). --- Management --- Managementvaardigheden --- Leidinggeven --- #KVHB:Management --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #SBIB:35H303 --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:023.IOS --- Organisatieleer: mensen --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Management Management --- Résultats (management) Resultaatgericht managen --- Efficacité Efficiëntie --- Temps (gestion) Tijdscontrole --- Managers Managers --- management --- psychologie --- 65.012.4 --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Leiderschap
Choose an application
Excellent legt niet alleen de fundamentele concepten en technieken uit die vervat zitten in het vernieuwde EFQM Excellence model. Het geeft ook waardevolle instrumenten en informatie voor het gemakkelijk vertalen van deze waardevolle managementconcepten naar de dagelijkse actie. Daarom licht het boek de onderliggende idee van elk van de negen criteria van het model toe. Verder wordt de logica en het belang van elk subcriterium en alle aandachtspunten verklaard. Elk subcriterium heeft een set vragen met een eerste indruk score. Hiermee kan je een beeld vormen van je eigen niveau van uitmuntendheid. Op het einde van ieder hoofdstuk, zijn er praktische suggesties voor het opstellen van een actieplan. Het boek is bovendien geïllustreerd met honderden voorbeelden uit verschillende sectoren, zowel de privé als de publieke sector, uit producerende en dienstverlenende bedrijven.
Management --- Kwaliteitszorg --- #SBIB:35H511 --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:014.IO --- management --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Kwaliteitszorg 658.56 --- 098 Bedrijfskunde --- EFQM --- bedrijfskunde --- kwaliteitszorg --- bedrijfsbeheer --- 658.1 --- 658.1 Forms of enterprise. Finances --- Forms of enterprise. Finances --- 658.56 --- 658.56 Quality control. Control of tool issue, materials, products etc. --- Quality control. Control of tool issue, materials, products etc. --- Organization theory --- Production management --- Business management --- kwaliteitscontrole --- EFQM model --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- managementvaardigheden --- EFQM. --- Kwaliteitszorg. --- Bedrijfsorganisatie
Choose an application
La responsabilité sociale des entreprises, ou développement durable appliqué à l'entreprise, connaît un essor étonnant depuis plusieurs années. Ce mouvement pour plus d'éthique dans le business a été initié par les ONG qui ont forcé les multinationales à s'intéresser au développement durable. Aujourd'hui, la responsabilité sociale des entreprises est à l'agenda de toutes les fédérations d'entreprises, de syndicats et de tous les gouvernements européens, à commencer par la Commission européenne. Comment s'y retrouver dans les labels sociaux, le reporting vert, les plans de mobilité en entreprises, la responsabilité pénale des managers, le management de la diversité ethnique, la finance éthique, les clauses sociales dans les marchés publics,... C'est l'objet de ce premier Guide de l'entreprise responsable publié par le Groupe One asbl qui depuis plus de 5 ans défend l'idée d'une économie plus "verte" et plus solidaire
Duurzame ontwikkeling --- Développement durable --- Management --- 504.062 --- 172 --- 174.4 --- #SBIB:33H12 --- #SBIB:316.334.2A551 --- Développement Ontwikkeling --- Entreprises Ondernemingen --- Ethique Ethiek --- Responsabilité Aansprakelijkheid --- Ecologie Ecologie --- politique de l'entreprise --- politique de l'environnement --- developpement durable --- 304.1 --- 338.93 --- Protection, rational use, restoration of natural resources. Sustainable development --- Sociale ethiek. Sociale moraal. Sociale verantwoordelijkheid --- Bedrijfsethiek. Zakenmoraal --- Sociale verdediging / sociale economie --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- ondernemingsbeleid --- milieubeleid --- duurzame ontwikkeling --- sociale politiek --- onderneming --- 174.4 Bedrijfsethiek. Zakenmoraal --- 172 Sociale ethiek. Sociale moraal. Sociale verantwoordelijkheid --- 504.062 Protection, rational use, restoration of natural resources. Sustainable development --- Responsabilité sociétale
Choose an application
The rules and practices for Scruma simple process for managing complex projects are few, straightforward, and easy to learn. But Scrums simplicity itselfi ts lack of prescription can be disarming, and new practitioners often find themselves reverting to old project management habits and tools and yielding lesser results. In this illuminating series of case studies, Scrum co-creator and evangelist Ken Schwaber identifies the real-world lessonsthe successes and failuresculled from his years of experience coaching companies in agile project management. Through them, you'll understand how to use Scrum to solve complex problems and drive better resultsdelivering more valuable software faster. Gain the foundation in Scrum theory and practice you need to: Rein in even the most complex, unwieldy projects Effectively manage unknown or changing product requirements Simplify the chain of command with self-managing development teams Receive clearer specificationsand feedbackfrom customers Greatly reduce project planning time and required tools Buildand releaseproducts in 30-day cycles so clients get deliverables earlier Avoid missteps by regularly inspecting, reporting on, and fine-tuning projects Support multiple teams working on a large-scale project from many geographic locations Maximize return on investment!
ict --- management --- #SBIB:303H4 --- #SBIB:316.334.2A551 --- scrum --- softwareontwikkeling --- project management --- 366.4 --- projectmanagement --- SCRUM --- Computer software --- -Project management --- Scrum (Computer software development) --- 005.1 --- 681.3*D2 --- Software, Computer --- Computer systems --- 681.3*D2 Software engineering: protection mechanisms; standards--See also {681.3*K63}; {681.3*K51} --- Software engineering: protection mechanisms; standards--See also {681.3*K63}; {681.3*K51} --- Industrial project management --- Management --- Informatica in de sociale wetenschappen --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- bedrijfsleiding, management --- Development --- Computer architecture. Operating systems --- Scrum --- Agile --- software engineering
Choose an application
Labour market --- arbeidsduurvermindering --- arbeidsherverdeling --- Sociology of work --- Flanders --- Arbeid en arbeiders --- Bedrijfsorganisatie --- Organisation des entreprises --- Travail et travailleurs --- 331 --- loopbaanonderbreking --- bedrijfseconomie --- flexibiliteit --- 331.5 --- Academic collection --- #SBIB:316.334.2A84 --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:316.334.2A310 --- #SBIB:HIVA --- #SBIB:IO --- arbeid --- werkgelegenheid --- kosten en baten --- #A9906A --- Arbeidsmarkt 331.52 --- arbeidsmarkt --- werkgelegenheidsbeleid --- kosten-batenanalyse --- 331.811 --- 331.81 --- 331.872 --- Arbeid. Labour economics. Arbeidseconomie --- 331.8 --- 331.1 --- 658 --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --(algemeen) --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsduur, ploegenarbeid, flexibiliteit --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Arbeidssociologie: arbeidsmarkttheorieën en modellen --- marche du travail --- politique de l'emploi --- analyse couts benefices --- arbeidstijd - werktijd - arbeidsduur --- arbeidsverdeling (zie ook 331.623, 65.014.1) --- 331.5 Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --(algemeen) --- 331 Arbeid. Labour economics. Arbeidseconomie
Choose an application
veranderingsmanagement --- management --- organisatiecultuur --- Business policy --- Organization theory --- reorganisatie van organisaties --- 658 --- 65.016 --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:HIVA --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- #ECO:03.18:industrie en onderneming strategie --- Organisatie 658.014 --- Bedrijfsbeleid 658.011.1 --- 658.011 --- bedrijfsorganisatie --- 65.016 Development, evolution of a firm. Foundation, establishment. Growth, expansion, rise. Shrinking, contraction, decline. Amalgamation, merger. Division, splitting, decartellization. Change, conversion, reorganization. Dissolution. Closing down, wi --- Development, evolution of a firm. Foundation, establishment. Growth, expansion, rise. Shrinking, contraction, decline. Amalgamation, merger. Division, splitting, decartellization. Change, conversion, reorganization. Dissolution. Closing down, wi --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- 65.012 --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Bedrijfsbeleid --- organisation de l'entreprise --- Business Process Re-engineering --- Reorganisaties --- Organisatieveranderingen --- Organisaties --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- Business Process Reengineering --- Reorganisatie --- Organisatieverandering --- Organisatie
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|