Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by
Strategic public relations management: planning and managing effective communication programs
Authors: ---
ISBN: 0805853804 0805853812 Year: 2006 Publisher: Mahwah, N.J. Erlbaum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Transmedia storytelling : stappenplan voor communicatieprojecten
Author:
ISBN: 9789462364301 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met transmedia storytelling kun je een breed publiek op uiteenlopende manieren betrekken bij een verhaal. Het publiek kan zelfs een bijdrage leveren aan het verloop ervan. De beleving staat centraal, waardoor de onderliggende boodschap veel beter blijft hangen. Om een verhaal transmediaal goed over te laten komen, heb je een uitgebalanceerde mix van uiteenlopende (online en offline) mediakanalen nodig. In Transmedia storytelling leer je aan de hand van een stappenplan een communicatieboodschap transmediaal over te brengen. In de vier hoofdstukken van het boek staan de volgende onderwerpen centraal:- het verhaal afstemmen op de identiteit van je organisatie en de drijfveren van je publiek;- het mediumspecifiek selecteren van geschikte mediakanalen;- de randvoorwaarden om een goed verhaal op te bouwen;- de uiteindelijke implementatie van een transmediaal storytelling communicatieproject.Transmedia storytelling biedt veel praktijkcases waarin de stappen nader worden uitgelegd.DoelgroepDit boek is met name geschreven voor derde- en vierdejaars studenten hbo Communicatie. De inhoud is ook interessant voor communicatieprofessionals die aan de slag willen met nieuwe communicatiemogelijkheden. Bron : http://www.boomlemma.nl


Book
Handboek communicatiestrategie : agile methode voor strategieontwikkeling
Author:
ISBN: 9789024408306 9789024408313 Year: 2021 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe ontwikkel je eenvoudig een communicatiestrategie? Zonder dikke boekwerken om de strategie te bepalen en eindeloze reeks slides om de strategie te presenteren, maar simpelweg op 1 A4?Handboek communicatiestrategie biedt het Strategisch Communicatie Frame, een methode om een communicatiestrategie te ontwikkelen op 1 A4. Het Frame schrijft niet voor wat je moet doen of welke strategie de beste is, maar helpt je om de juiste vragen te stellen en dwingt je om na te denken hoe communicatie optimaal kan bijdragen aan strategische keuzes in de organisatie.Het boek is opgebouwd in twee delen. Deel 1 geeft de onderbouwing van strategie en communicatie, en legt de methode van het Frame uit. Deel 2 laat zien wat de verschillende bouwstenen van het Frame inhouden en hoe je ze vult; in elk hoofdstuk staat steeds een bouwsteen centraal, waaraan middels een overkoepelende voorbeeldcase invulling wordt gegeven. Inclusief:-een checklist waarmee de student de bouwsteen invult;-een voorbeeld (einde hoofdstuk) van hoe de bouwsteen zou kunnen worden ingevuld;-per bouwsteen tips uit de praktijk van professionals.Stapsgewijs helpt dit vlot en toegankelijk geschreven boek de lezer om de bouwstenen van het Strategisch Communicatie Frame toe te passen voor de eigen organisatie of opdrachtgever. Het biedt volop achtergrondinformatie, tools, voorbeelden, en tips van professionals om zelf een strategie te ontwikkelen.Voor wie?Het boek is bestemd voor derde- en vierdejaars hbo studenten die een communicatieopleiding volgen en ook communicatieprofessionals die agile willen werken vinden er veel bruikbare informatie in. Eveneens goed inzetbaar in cursorisch onderwijs. Bron : https://www.standaardboekhandel.be


Book
Big brand moments en andere marketingcommunicatiemanagementtools
Authors: ---
ISBN: 9789491560453 949156045X Year: 2013 Publisher: Amsterdam Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zeven momenten in het jaar heb je maar nodig om top of mind te blijven.Gebruik die zeven momenten om je kernwaarden te communiceren en je leven als marketeer zal er anders uitzien.De voordelen van Big Brand Moments?-Je versterkt je propositie naar de markt.-Je verbetert de naamsbekendheid en de verkoopresultaten.-Je werkt planmatig naar een einddoel.-Je verdeelt je marketingcommunicatiebudget over twaalf maanden.-Je stimuleert teambuilding in je projectteam.-Je verbetert het werkproces.Het Big Brand Moments-model is het enige managementmodel dat speciaal voor marketingcommunicatie is ontwikkeld.Aan de hand van praktijkcases en een eenvoudig stappenplan wordt het BBM-model uitgelegd en wordt en passant je basiskennis van marketingcommunicatie opgefrist.Bron : http://shop.adformatie.nl


Book
Issuedenken : echte bazen maken impact
Authors: ---
ISBN: 9789024421275 9789024421305 9024421276 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Boom Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor alle organisaties die hun reputatie willen verstevigen, innovaties willen stimuleren en hun maatschappelijke zichtbaarheid en sympathie willen vergroten.Issues zijn onderwerpen die beroeren, verbinden en om actie vragen. Van plofkip tot plasticsoep, van TTIP tot de Zwarte Piet-discussie; iedere geëngageerde burger heeft er wel een mening over. Veel organisaties zien maatschappelijke issues als iets om te negeren of om uit noodzaak op te reageren. Maar de ogen sluiten voor wat er in de maatschappij leeft, is zo ongeveer de snelste route richting reputatieschade. Issues kunnen beter als kans worden gezien om organisaties maatschappelijk te positioneren. Met een goed uitgevoerd issuebeleid kunnen de juiste strategische afwegingen worden gemaakt, waardoor organisaties zichzelf sterker kunnen positioneren en beter voorbereiden op de toekomst.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Professionele communicatie
Author:
ISBN: 9789043038676 Year: 2020 Publisher: Amsterdam Pearson Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Professionele communicatie is een praktische voorbereiding op alle facetten van communicatie in een zakel?ke omgeving. In drie toegankel?k geschreven modules wordt een brede basis voor zowel mondelinge als schriftel?ke vaardigheden gelegd. Deze basis bevat geen langdradige theorieën, maar is juist verr?kt met praktische voorbeelden, reflectieopdrachten en interviews met professionals uit verschillende beroepsprakt?ken. Het resultaat is een ideale mix waarmee je als student of startende professional actief kan gaan oefenen en experimenteren om effectiever te leren communiceren. Karen Knispel heeft ruimschoots ervaring als docent, trainer en coach op het gebied van commerciële mondelinge en schriftelijke communicatie. Zij is als zelfstandig trainer gevestigd in Amsterdam en heeft inmiddels duizenden studenten, cursisten en trainees effectiever leren communiceren. https://www.bol.com/nl/f/professionele-communicatie/9200000026257273/?country=BE


Book
Interne communicatie : strategieën, methoden, rollen
Author:
ISBN: 9789024400904 9789024400911 9024400902 9024400910 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Schaal : individu, team en organisatie - 2. Strategieën en functies van interne communicatie - 3. Een visie en aanpak voor interne communicatie ontwikkelen - 4. Rollen - Eindnoten - Literatuur


Book
Het Strategisch Communicatie Frame : methode voor agile strategie-ontwikkeling
Authors: ---
ISBN: 9789491560637 9491560638 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Adfo Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Na het grote succes van de eerste druk van Het Strategisch Communicatie Frame (mei 2014) is dit alweer de vierde druk, aangevuld met een extra deel waarin 25 professionals aangeven hoe zij het Frame gebruiken en wat zij ervan vinden.Het Strategisch Communicatie Frame is ontwikkeld als methode voor het bepalen van een effectieve strategie. Of het nu gaat om een communicatiestrategie voor de lange termijn voor de organisatie, een communicatiestrategie voor een op handen zijnde fusie of overname, of een communicatiestrategie waarmee je programmadoelen wilt realiseren. Het Frame blijkt een universeel model voor strategieontwikkeling.Het doel van het Strategisch Communicatie Frame is professionals te helpen scherpe keuzes te maken. Dat is wat het Strategisch Communicatie Frame is, een hulpmiddel. Het Frame schrijft niet voor wat je moet doen of welke strategie de beste is. Dat hangt namelijk af van de situatie. Wel helpt het Frame om de juiste vragen te stellen, om uit te zoeken wat in jouw organisatie, bij jouw klant of in jouw project echt nodig is, en het dwingt je na te denken hoe communicatie daaraan kan bijdragen. Het helpt je keuzes te maken in wie en wat je nodig hebt om je ambities te realiseren. Het Strategisch Communicatie Frame is een planningsmethode die echt anders is dan het klassieke stappenplan. Deze methode is een agile methode waarmee je sneller kunt inspelen op de actualiteit en toch de regie kunt proberen te houden. Bron : http://www.bol.com


Book
Marketing : de nieuwe principes
Author:
ISBN: 9789082033724 Year: 2014 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Succesvolle marketeers weten in te spelen op een veranderende omgeving en luisteren naar de wensen en behoeften van de klant. Maar hoe doet u dat, nu adverteren op de traditionele manier niet langer werkt? In 'Marketing. De nieuwe principes' zet Steven Van Belleghem de krijtlijnen uit voor de toekomst van marketing. Hij laat zien wat u als marketeer in huis moet hebben om doortastend te reageren op constante verandering. Daarbij combineert hij een stevig theoretisch kader met inspirerende voorbeelden uit de praktijk. Hoe speelt u slim in op uw consument? En hoe zet u dit om in duurzaam succes voor uw merk, bedrijf of organisatie? In dit standaardwerk over marketing vindt u de antwoorden!- Een onmisbaar basiswerk voor studenten Marketing en Communicatie. - Ook geschikt voor professionals die hun kennis willen verdiepen- Auteur van 'De Conversation Manager' en 'De Conversation Company'.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Strategisch communicatiemanagement : focus op de ontvanger
Author:
ISBN: 9789045551944 9789045554969 Year: 2015 Publisher: Berchem De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Strategisch communicatiemanagement is een handboek voor de moderne publicrelationsverantwoordelijke. De focus ligt op hoe organisaties best inspelen op de noden en gedragingen van het publiek waarmee ze - al dan niet bewust - communiceren.Bron : http://www.deboeck.be

Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by