Listing 1 - 10 of 77 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Vragen uw studenten zich vaak af waarom de taal die ze in de taalklas leren zo anders is dan de geproken taal die ze buiten de klas tegenkomen? Dit boek biedt praktische ideeën om studenten te leren omgaan met gesproken taal in verschillende contaxten door het gebruik van transcripties en authentieke gesprekken. Dit boek bevat meer dan 100 dialoogactiviteiten die leerkrachten in hun klas kunnen gebruiken.
English language --- Study and teaching --- Foreign speakers --- Spoken English --- mondelinge communicatie --- Didactic strategies --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- Engels --- Lerarenopleiding --- Study and teaching. --- Foreign speakers. --- (vak)didactiek talen. --- English language - Study and teaching - Foreign speakers --- English language - Spoken English
Choose an application
Waarom reageert die vluchteling uit Bosnië niet als we hem vragen of hij de deur dicht kan doen? Waarom is een uitdrukking als 'Hoge bomen vangen veel wind' voor veel mensen uit andere culturen onbegrijpelijk? Dit boek behandelt vanuit een intercultureel perspectief, talloze Nederlandse uitdrukkingen en gezegdes, taalelementen die het leren van het Nederlands als tweede taal voor veel mensen vaak zo moeilijk maakt.
Choose an application
De taaltrap kan ingezet worden om nieuwkomers vanaf 8 jaar de schooltaal aan te brengen, nodig om mee te kunnen. Het boek is ingedeeld in 2 niveaus, in het tweede deel worden dezelfde thema's herhaald maar met meer woorden en moeilijkere oefeningen dan in het eerste deel. Naast woordenschatverwerving is er ook aandacht voor eenvoudige grammatica, het westers schrift en rekentaal. Het boek bevat fotomateriaal en 2 audio-cd's waarop verhalen, woorden en teksten zijn ingesproken. Thema's die aan bod komen: alfabet, rekenen, tijd, geld, familie, kleding, wonen, voeding, gezondheid, dieren, beroepen, verkeer, het weer en de natuur.
NT2 --- Nederlandse taal --- basisonderwijs --- taalcursussen --- Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Dutch language --- Study and teaching --- Foreign speakers --- Dutch language - Study and teaching - Foreign speakers
Choose an application
Dit handboek biedt inspiratie, werkvormen en voorbeeldactiviteiten om in het secundair onderwijs te werken rond diversiteit. De onderwerpen van de lesactiviteiten sluiten aan bij de fundamentele thema's en vaardigheden van intercultureel onderwijs. De activiteiten werden ingedeeld in zes clusters. De activiteiten in hoofdstuk 1 gaan over omgaan met culturele en interreligieuze diversiteit in de klas en het integreren van deze onderwerpen in verschillende soorten lessen. Hoofdstuk 2 behandelt stereotypen en vooroordelen i.v.m. cultuur en gender. Hoofdstuk 3 bevat zes activiteiten over gelijkheid, inclusie en mensenrechteneducatie, waaronder een trainingsprogramma voor leerkrachten, directie en ander onderwijspersoneel. In het vierde hoofdstuk komt het kernthema van intercultureel onderwijs aan bod: verdraagzaamheid en wederzijds respect. Hoofdstuk 5 gaat over de implementatie van diverse visies op historische gebeurtenissen in Oekraïne en Azerbeidzjan. Hoofdstuk 6 bevat activiteiten i.v.m. conflicten. De publicatie kwam tot stand in het kader van het pilootproject 'Intercultural and interfaith dialogue through education' dat deel uitmaakt van het programma 'Fostering a culture of human rights in South Caucasus and Ukraine' van de Europese Raad en de Europese Commissie.
Choose an application
Choose an application
De sprong is bedoeld voor midden-en hoog opgeleide anderstaligen. Het is het tweede deel in de serie "Nt2 op maat": de Opmaat, De sprong, Vooruit!, De finale. De sprong bestaat uit negen thema's waarmee cursisten in hun dagelijks leven regelmatig te maken krijgen. In elk thema komen alle vaardigheden, woordenschat en grammatica aan bod. Er is zo veel mogelijk gebruik gemaakt van authentieke lees- en luisterteksten. Achter in het boek vindt u een grammaticaal overzicht met extra oefeningen, een lijst met onregelmatige verba en een lijst van verba met een vaste prepositie.
Nederlands voor anderstaligen --- Nederlands. --- Nederlandse taal --- Werkboek. --- leermiddelen. --- taalcursussen. --- Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Dutch language --- Study and teaching --- Foreign speakers --- NT2 --- leerboeken --- Schoolbooks - Didactic material --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language - Study and teaching - Foreign speakers
Choose an application
Een handboek vol praktische ideeën om beeldmateriaal te gebruiken bij het talenonderwijs in de klas.
Language and languages --- Beeldmateriaal --- enge 485.25 --- Taalonderwijs --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Study and teaching&delete& --- Audio-visual aids --- Didactic strategies --- Didactics of languages --- Study and teaching
Choose an application
While playing Barnga, participants experience the shock of realizing that despite their good intentions and the many similarities amongst themselves, people interpret things differently. This work provides participants with insights into the dynamics of cross-cultural encounters.
Intercultural communication --- Educatieve spelen --- interculturele communicatie --- Cross-cultural communication --- Communication --- Culture --- Cross-cultural orientation --- Cultural competence --- Multilingual communication --- Technical assistance --- Study and teaching&delete& --- Simulation methods --- Anthropological aspects --- Didactics of social education --- Study and teaching
Choose an application
Task-based language teaching (TBLT) has been attracting the attention of researchers, curriculum developers, teacher trainers and language teachers for many years. However, much of the available literature and research has been from a psycholinguistic perspective, driven by the desire to understand how people acquire a second language. Far less research has been carried out as to whether TBLT works for real teachers and real learners in a classroom environment. This book aims to offer a unique contribution by uniting a discussion of task-based pedagogical principles with descriptions of their application to real life language education problems. It provides an account of the many challenges and obstacles that the implementation of TBLT raises and discusses the different options for overcoming them. The book contains a substantial body of research from Flanders, where the implementation of TBLT has been a nationwide project for fifteen years in primary, secondary and adult education.
psycholinguïstiek --- talenonderwijs --- Psycholinguistics --- taakgericht werken --- didactiek --- Didactics of languages --- Language and languages --- Task analysis in education. --- Langage et langues --- Education --- Study and teaching. --- Etude et enseignement --- Analyse des emplois --- 454.21 --- 456.1 --- 475.2 --- Didactische werkvormen --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Taakgericht taalonderwijs --- Volwasseneneducatie --- Taalonderwijs; methodiek --- Nederlandse taal en letterkunde --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Task analysis in education --- Analysis, Task (Education) --- Foreign language study --- Language and education --- Language schools --- Study and teaching --- Language and languages Study and teaching --- Language and languages - Study and teaching.
Choose an application
Lessuggesties voor het lesgeven aan anderstaligen op verschillende niveau's en rond luisteren, spreken, lezen, schrijven, grammatica en getallen.
Migration. Refugees --- Dutch language --- Néerlandais (Langue) --- Study and teaching (Elementary) --- Foreign speakers. --- Étude et enseignement (Primaire) --- Allophones.
Listing 1 - 10 of 77 | << page >> |
Sort by
|