Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
1-7
Adult education. Lifelong learning --- Adult education --- Adults, Education of --- Education of adults --- Education --- Continuing education --- Open learning --- Sociaal-cultureel werk --- Permanente educatie --- Levenslang leren
Choose an application
uitgave is de handelseditie van het gelijknamige proefschrift, Universiteit voor Humanistiek te Utrecht, 21 september 2015
Teacher training --- Methodology --- Teachers --- Education (Continuing education) --- Belgium --- Education --- Ability --- Zorgbeleid --- Zorgtraject --- Hoger onderwijs --- Loopbaanbegeleiding --- Leraren ; professionalisering --- Loopbaan ; leraren --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Zorgpad
Choose an application
Stand van zaken wat betreft theorie over, het onderzoek naar en de praktijk van de moderne loopbaanbegeleiding.Veel mensen ervaren een tekort aan richting en identiteit. Zij snakken naar informatie over hoe ze hun (levens)loopbaan het beste kunnen vormgeven. Maar ze weten vervolgens niet wat te doen met deze informatie omdat ze geen verhaal hebben over hun eigen leven dat verleden, heden en toekomst op een zinvolle wijze met elkaar verbindt.Tegelijkertijd wordt allerwege van hen verwacht dat ze een dergelijk verhaal wel paraat hebben. Zelfsturing is het parool, zowel in het onderwijs ('eigen verantwoordelijkheid'), op de arbeidsmarkt ('employability') als in de samenleving ('burgerschap').Het verhaal dat zelfsturing mogelijk maakt, ontstaat echter niet vanzelf. Het wordt gaandeweg geschreven in een dialoog die zich niet alleen afspeelt tussen maar ook binnen mensen.In deze bundel gaan 22 auteurs vanuit diverse gezichtspunten in op vragen als:Hoe ziet een goede (loopbaan)dialoog er uit?Waarom vinden docenten het vaak moeilijk met hun studenten over hun loopbaan te praten?Welke situaties bevorderen een dialoog?
loopbaanontwikkeling --- schoolmoeheid --- Sociology of occupations --- schoolloopbaan --- Adult education. Lifelong learning --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- levenslang leren --- Career changes --- Adult education --- Continuing education --- Development --- Loopbaanbegeleiding --- Beroepskeuze --- Levensloop --- Zelfsturing --- Verhalend ontwerpen --- Studieloopbaanbegeleiding --- Communicatie
Choose an application
Dit boek vormt de neerslag van een studiedag, waarbij de vragen van de profit- en de non-profitsectoren werden behandeld in hun samenhang met de bevraging van zowel het universitaire als het overheidsbeleid. De diverse bijdragen illustreren de verschillende invalshoeken inzake universitaire permanente vorming en geven duidelijke boodschappen mee voor het universitaire beleid in de 21ste eeuw. (Bron: covertekst)
universitair onderwijs --- Adult education. Lifelong learning --- levenslang leren --- beroepsvervolmaking --- Permanente vorming ; universitair onderwijs --- Continuing education --- Levenslang leren --- #PBIB:1999.2 --- #KVHA:Onderwijs --- #A9906A --- Non-profitsector --- Leren --- Permanente educatie --- Beroepsopleidingen --- Onderwijs --- Universiteiten --- Beroepsopleiding --- Universiteit --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Permanente vorming --- Hoger en universitair onderwijs
Choose an application
Dit boek is een handleiding voor studenten, maar ook voor alle andere personen die zelf een marktonderzoek willen of moeten opzetten. Het is opgebouwd in tien logische stappen. Elke stap start met een beknopte theoretische basis. Deze basis wordt daarna uitgebreid geïllustreerd aan de hand van ver uitgewerkte, zeer concrete voorbeelden. Beide samen geven een goed beeld van hoe de fase zelf kan worden uitgewerkt.
Marktonderzoek. --- marktonderzoek --- Higher education --- Market research --- Market surveys --- Study and teaching (Continuing education) --- Handbooks, manuals, etc. --- Belgium --- #KVHB:Marketing --- 378 --- 658.83 --- 658.81 --- Marktonderzoek --- 658.8 --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Kwantitatief onderzoek --- Marketing --- Methodologie --- Wetenschappelijk onderzoek --- Methodologisch onderzoek --- 369.1 --- marketing --- consumenten --- consumentengedrag --- marketing - marktonderzoek - marktanalyse --- Financiewezen --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
This publication collects articles from different authors involved in the development of the EuroPACE network. It positions EuroPACE in the landscape of international e-learning. The articles give an overview of the history of the EuroPACE network and the changes that took place in the field of technology enhanced education and training over the past 20 years. At the same time, the book intends to look ahead and to focus on future developments. It draws the attention for the new EuroPACE and defines the role of the organisation in an ever changing landscape. (Bron: covertekst)
stages --- internationalisering --- e-learning --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Academic collection --- #KVHA:Documentalistiek --- #KVHA:E-learning --- 371.018.43 --- Onderwijs ; EU --- 371.018.43 Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching --- Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching --- E-learning --- ICT --- Onderwijs --- Computerondersteund onderwijs --- EuroPACE (European Programme of Advanced Continuing Education) --- Levenslang leren --- Hoger onderwijs --- Europa --- Crisis --- Cultuur --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Leerlingen blijven maar een paar jaar op school, leerkrachten hun hele leven. Leerkrachten hebben er dan ook alles voor over om hun job goed te doen. Vaak zijn leerkrachten niet geholpen met overwegend theoretische informatie die ze zelf moeten omzetten in praktisch handelen. Meteen bruikbare tips zijn dikwijls veel handiger en ze werken sneller. Maar die tips moeten dan wel in een kader zijn geplaatst en onderbouwd. Dit boek brengt weldoordachte tips bij elkaar, vanuit vragen van leraren en uit de ervaring van de auteurs als lerarenopleider. Sommige tips behoeven maar een korte overdenking, misschien op de fiets op weg naar de school. Andere vragen meer denkwerk en voor nog andere is enige voorstudie en overleg nodig. Een deel hiervan levert een specifieke bijdrage tot het zelfstandig leren van de leerlingen. De auteurs hebben heel wat zelfkritiek, getuige de vele cartoons. Uit de inhoud: *1. Leraar in opleiding *2. Voor de les *3. Het begin van de les *4. Tijdens de les *5. Evalueren, beoordelen, cijfers geven *6. In gesprek met een leerling *7. In contact met een klas *8. De rechter hersenhelft *9. De zorgzame lesgever *10. Iedereen is anders *11. OverlevenIn dit boekje geven onderwijskundigen en docententrainers Hans de Waard en Daan King heel wat praktische tips voor leerkrachten. Icoontjes maken duidelijk of je te maken hebt met een tip die je zonder verdere voorbereiding kunt toepassen, een tip waar enig denkwerk voor nodig is, of een tip die je het beste met je collega's bespreekt. Elke tip gaat vergezeld van voorbeelden uit de praktijk en een korte theoretische duiding. De lezer krijgt antwoorden op de meest voorkomende vragen, zoals: hoe ga ik om met fouten die ik maak bij het lesgeven en het contact met leerlingen? Wat doe ik met opstandige leerlingen? Nieuw in deze derde, herziene en uitgebreide druk zijn hoofdstukken over de leraar in opleiding en de leerlingenzorg. Het boek wordt besloten met een overzicht van boeken en referentiewerken Die worden voorgesteld op een ietwat alternatieve manier. Een vlot geschreven en erg praktisch boekje, dat zowel geschikt is voor de leraar in opleiding als voor de beginnende of ervaren leraar. Overzichtelijke lay-out, met een ruime linkermarge. Verlucht met cartoons.
Didactiek. --- Lerarenbegeleiding. --- Onderwijskunde. --- Teaching --- Handbooks, manuals, etc. --- Teachers --- Education (Continuing education) --- Belgium --- Education --- 450.7 --- 454 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Lesgeven --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- Relatie leraar-leerling --- Didactiek ; algemeen --- Didactiek --- Zelfstandig leren --- 120200.jpg --- Werkplezier --- Leraren --- Leerkrachten --- 371 --- Lerarenopleiding : CVO --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek; algemeen --- Klassenmanagement --- Relatie leraar - leerling --- 371.213 --- Leraar --- Directie
Choose an application
10967
Adult education --- Adult education. --- Learning, Psychology of. --- Psychological aspects. --- leerstijlen --- Adult education. Lifelong learning --- ervaringsleren --- emancipatie --- Learning, Psychology of --- 493.3 --- volwasseneneducatie --- volwassenenonderwijs --- volwassenenvorming, methoden --- Learning --- Psychology of learning --- Adults, Education of --- Education of adults --- Psychological aspects --- 371.3 --- 375 --- 374.7 --- Volwasseneneducatie --- Ervaringsleren --- Sociaal-cultureel werk --- Educational psychology --- Comprehension --- Learning ability --- Education --- Continuing education --- Open learning
Choose an application
Zorgteams en CLB zijn enthousiast over Handelingsgericht werken (HGW). De Nederlandse auteurs, Noëlle Pameijer, Tanja van Beukering en Sonja de Lange schreven in 2009 een boek speciaal voor leerkrachten: HGW voor schoolteams. Dit boek is de Vlaamse bewerking hiervan. HGW gaat over omgaan met verschillen. Het beoogt de kwaliteit van het onderwijs en de begeleiding voor alle leerlingen te verbeteren. De volgende uitgangspunten zijn daarbij sturend: De onderwijsbehoeften van leerlingen staan centraal: wat hebben zij nodig om bepaalde onderwijsdoelen te behalen? Het gaat om de afstemming en wisselwerking tussen deze leerling, deze klas, deze leerkracht, deze school en deze ouders. Samenwerking tussen leerkrachten, leerlingen, ouders, zorgteam, CLB en externe begeleiders is noodzakelijk om kwaliteitsvol onderwijs te kunnen realiseren. Het schoolteam formuleert en evalueert lange- en kortetermijndoelen voor het leren, de werkhouding en het sociaal-emotioneel functioneren van alle leerlingen. Het onderwijs- en begeleidingstraject verloopt systematisch, in stappen en transparant. Het is eenieder duidelijk hoe de school wil werken en waarom.
#PBIB:+105.20 --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Schoolpsychologie --- basisonderwijs --- handelingsgericht werken --- leerkrachten --- leerproblemen --- zorgverbreding --- 464 --- kinderen --- leerlingenbegeleiding --- orthopedagogiek --- Buitengewoon onderwijs --- Communicatie --- Handelingsgerichte diagnostiek --- Handelingsplannen --- Zorgverbreding --- handelingsplannen --- lerarenopleiding --- 462.1 --- Basisonderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Handelingsgericht werken --- Leerproblemen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Didactische werkvormen --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijsstrategieën --- 110233.jpg --- Zorgverbreding ; basisonderwijs --- 454.23 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Gelijkheid van kansen --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Didactiek; algemeen --- Leerstoornissen --- Basisonderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. --- Diagnostiek. --- onderwijsbeleid --- Primary education --- elementary education --- leraren-leerling relatie --- Pupil counseling. Pupil guidance --- School management --- onderwijsparticipatie --- Students --- Accompaniment --- Study and teaching (Continuing education) --- Onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Relatie ouder - school --- Orthodidactiek --- Handelingsplan --- Relatie school - ouder --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Diagnostiek
Choose an application
In het 17de-eeuwse pomphuis werden hardnekkige werkweigeraars opgesloten die alleen door hard labeur - pompen - letterlijk het hoofd boven water konden houden. In onze actieve welvaartsstaat worden laaggeschoolde werklozen dwingend aangemaand hun "basic skills" bij te schaven met het oog op hun plaats op de arbeidsmarkt. Zoniet dreigen er sancties. Ook voor wie werk heeft, is er de permanente onzekerheid. Een job voor het leven behoort tot het verleden. In de globaliserende economie wordt levenslang leren een instrument van flexibiliteit en inzetbaarheid - employability. Voor de begeleidende instanties, van volwasseneneducatie over welzijnswerk tot vakbonden, groeit de druk om dit sterk fluctuerende arbeidsleger gewillig in permanente mobilisatie te houden. Moet er niet meer gewerkt worden aan de weerbaarheid van laaggeschoolden? Is de levenslange veroordeling tot leren een teken van vooruitgang? Is om het even welke arbeid een remedie tegen uitsluiting? En moet niet veeleer de uitsluiting dan wel de uitgeslotene geviseerd worden? Een nieuwe invulling van het nobele begrip levenslang leren is nodig om te vermijden dat de (basis)educatie het pomphuis van de 21ste eeuw wordt. Zelfontplooiing staat daarbij centraal. Dit boek is aanbevolen lectuur voor sociale scholen, universitaire opleidingen agogiek en pedagogie, sociale readaptatiewetenschappen, voortgezette opleiding basiseducatie.
Adult education. --- Education and state. --- Basiseducatie. --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Volwassenenvorming. --- Welvaartsstaat. --- Algemeen. --- Didactische theorieën. --- Political philosophy. Social philosophy --- loonarbeid --- Sociology of culture --- arbeidsethiek --- flexibiliteit --- basiseducatie --- Sociology of education --- actieve welvaartsstaat --- levenslang leren --- anno 2000-2099 --- Welvaartsstaat --- Basiseducatie --- Volwassenenvorming --- Permanente educatie --- Volwasseneneducatie --- Beroepsopleidingen --- Adult education --- Education and state --- 316.323.65 --- 331.5 <493> --- 331.55 <493> --- 331.58 <493> --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- maatschappijkritiek --- onderwijssociologie --- volwassenenvorming --- welvaartsstaat --- 493.2 --- #PBIB:2003.3 --- 330.580 --- 470 --- BE / Belgium - België - Belgique --- 450 Werkgelegenheid en arbeid --- 651 Maatschappij. Algemeen --- 711 Basiseducatie --- #A0006A --- 375 --- 304 --- 339 --- basiseducatie, alfabetiseringswerk, analfabetisme, vormingsinitiatieven --- Gecontroleerde economie. Geleide economie. Welvaarststaat. Algemeenheden --- Openbaar onderwijs: algemeenheden --- Education --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Adults, Education of --- Education of adults --- Continuing education --- Open learning --- Government policy --- Levenslang leren --- Beroepsopleiding --- werklozen --- educatie --- Opvoeding --- Maatschappelijk welzijn --- Sociologie
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|