Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Kleuters zijn nieuwsgierig naar de wereld om zich heen. Ze leren door te doen, te bewegen, te praten, te ontdekken en te spelen. Dit boek nodigt kinderen tot zelf organiseren, zelf verzinnen, fantasie en samenspel uit. Het verzamelt spelsuggesties rond dertig thema’s. Telkens wordt waarnemen, bewegen en taal als een eenheid aangeboden. Alle spelvormen worden gekoppeld aan zowel de betekenis als de vorm van taal. De liedjes en versjes dienen om het bewegen ritmisch te ondersteunen. De thema's ide aan bod komen: Namen (wie ben jij?) - In bad (lichaamsverzorging) - Ziek zijn of een ongelukje hebben - Bouwen -Schoonmaken - Jarig zijn (de wereld van de getallen) -Voeding (koken en bakken) - In de tuin - Regen en wind - Bos en park - zee en strand - Dag en nacht - Herfst - Winter - Lente - Zomer - Sinterklaas - Kerstmis - Carnaval - Pasen - Blij zijn - Boos zijn - Bang zijn - Verdrietig zijn - Varen en vissen - Op reis met de bus en de trein - De lucht in - Dieren op de boerderij en in de dierentuin - Circus - Toveren
kleuters --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- Didactics of Kindergarten --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- Spelen ; kleuteronderwijs --- Bewegingsopvoeding ; kleuterschool ; didactiek --- 471.47 --- Zintuiglijk spel --- Taalspelen --- Grove motoriek --- kleuteronderwijs --- motoriek --- Fijne motoriek --- Bewegen op muziek --- Bewegingsspelen --- Taalspelletjes --- Kleuters --- Bewegingsonderwijs --- Spelvormen --- Taal --- Bewegingsopvoeding --- Spelen : kleuteronderwijs --- 477.81 --- Spelen --- Kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht werken --- bewegingsspelen --- lichamelijke opvoeding --- motorische ontwikkeling --- Spel
Choose an application
Hoe fijn zou het zijn als jonge kinderen tijdens hun spel de doelen behalen die jij eigenlijk in de kring wilde behandelen? Als de hoeken in jouw lokaal goed ingericht zijn, kan dit! De kinderen gaan aan de slag, jij hebt tijd om mee te spelen en te observeren. Tussendoor loop je even bij je bureau langs om wat bevindingen te noteren. De kinderen spelen. Is dat niet hoe jonge kinderen leren en zich ontwikkelen? Hoe richt je de hoeken in, zodat de kinderen er vrijwel zelfstandig in kunnen spelen? Welke materialen zet je erin en met welk doel? Hoe begeleid je het spel? Hoe zorg je ervoor dat de kinderen niet binnen vijf minuten zijn uitgespeeld? Hoe kun je ook peuters en leerlingen in groep 3 laten profiteren van uitdagende hoeken? In dit boek krijg je antwoorden op deze vragen, zodat je van elke hoek een succes kunt maken. Aan de hand van het achtbaanmodel laat Bianca Antonissen je zien hoe je het spelen in hoeken zo goed mogelijk kunt begeleiden. Dit boek schrijft niet voor wat je precies moet doen, maar gaat uit van jouw kennis als leerkracht; jij kunt zelf zien wat jouw klas nodig heeft en bepalen hoe je de hoeken op jouw leerlingen afstemt.Bron: https://www.bookspot.be/boeken/spelen-in-uitdagende-hoeken-9789463865944
Frans --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- Hoekenwerk ; kleuteronderwijs --- 471.4 --- didactiek --- differentiatie --- hoekenwerk --- Differentiatie --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Hoekenwerk --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs --- Didactic strategies --- kleuteronderwijs --- kleuters --- spelen --- PXL-Education 2019 --- kleuterdidactiek --- Spelen ; kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs ; methodiek --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Hoekenwerking ; kleuteronderwijs --- Ervaringsleren ; kleuteronderwijs --- spelbegeleiding --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- klasinrichting --- Natuur
Choose an application
Nathalie De Martelaere gebruikt haar online aanwezigheid dagelijks om duizenden ouders en leerkrachten te inspireren met creatieve tips. Een van haar stokpaardjes zijn out of the box speeltips. Volgens Nathalie hoef je geen creatieve duizendpoot te zijn om kinderen te entertainen - maar dat kinderen spelen is wel heel belangrijk voor hun ontwikkeling. Omdat ze dagelijks talloze vragen krijgt, besloot Nathalie al haar praktische, creatieve en informatieve tips op een laagdrempelige manier te bundelen in een ware speelbijbel: SPEEL! Een doeboek om te spelen, knutselen én iets bij te leren met jonge kinderen.SPEEL! staat garant voor:- Sensopathische activiteiten: prikkel alle zintuigen- Plezier verzekerd: proefjes, DIY, knutselopdrachten en meer- Eenvoudig & authentiek: 80% huis-, tuin- en keukenbenodigdheden- Educatief: speel je slim!- Laat het los: trust the process en geniet!(https://www.pelckmansuitgevers.be/speel.html#gref)
Spelen --- Spelontwikkeling --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Spelen ; basisonderwijs --- Spelen ; kleuteronderwijs --- outdoor education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Affective and dynamic functions --- Didactics of sports and games --- Didactics of the arts --- aandacht --- executieve functies --- emoties --- sensomotorische ontwikkeling --- creatieve therapie --- spelen --- Spel --- Spelend leren --- Creativiteit --- Knutselen --- Sensopathisch spel
Choose an application
Jonge kinderen spelen de hele dag door. Dat mag, meer nog: dat moet! Spel is een krachtige context waarin kinderen met ondersteuning van een vaardige begeleider volop groeien. Spelbegeleiding is verkennen, verbinden en verrijken. Samen op pad gaan en leren van elkaar.De auteurs stellen in dit boek een aantal gerichte vragen over de kracht van spel in onderwijs en educatie: Hoe kun je spel in de klas ten volle waarderen? Wat zijn kwaliteitsvolle leerkracht-kindinteracties die het spel van kinderen verrijken en uitdagen? Hoe verbind je je met de groep via spel? Liggen er dan ook kansen in het spontane spel? En wanneer ontstaat intense betrokkenheid?Uitgebreid aan bod komen onderwerpen als relatie en gedrag, zelfsturing, taal en rekenen met jonge kinderen en inbreng van kinderen in het thema. Interactie met kinderen is steeds het sleutelwoord.De kracht van spel biedt achtergrond, inspireert met mooie praktijkvoorbeelden en laat je groeien in spel. Voor leerkrachten, pedagogisch medewerkers, begeleiders, opleiders, vormingswerkers, studenten, opvoeders en iedereen met een passie voor het jonge kind.Deze uitgave is gebaseerd op onderzoeken waarin leerkrachten en andere begeleiders van peuters en kleuters samen met experts de kracht van spel in hun eigen praktijk hebben onderzocht.Bron: https://www.swpbook.com/boeken/57/pedagogiek/2292/de-kracht-van-spel
Kleuteronderwijs --- Spelontwikkeling --- Interactie --- Spelen --- Spelen ; kleuteronderwijs --- Spel --- Spelbegeleiding --- Onderwijs --- Zelfsturing --- Vrij spelen --- Taal --- Rekenen --- Wiskundige initiatie --- Wiskundig spel --- Kosteloos materiaal --- Relatie --- Relatie leraar - leerling --- Gedrag --- kleuteronderwijs --- spelen --- Didactics of sports and games --- taalverwerving --- didactische werkvormen --- rekenen --- leraren-leerling relatie --- Didactic strategies --- 471.47 --- bewegen --- spelontwikkeling --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- Leerling-leerkrachtrelatie --- Spelen ; didactiek --- Taalverwerving ; kleuters --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
In dit boek vindt u informatie over: het belang van buitenspel voor kleuters, de kleuter in ontwikkeling, de ruimte van de materialen, het onderlinge contact, de rol van de leerkracht, buitenspel en een aantal vakinhoudelijke reflecties, buitenspel in breder verband.
Buitenactiviteiten. --- Spelen. --- spelen --- Didactics of sports and games --- kleuters --- buitenspelen --- Didactics of Kindergarten --- ontwikkeling van het kind --- bewegingsopvoeding --- 471.47 --- 477.8 --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Bewegingsspelen --- Buitenspelen --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Motoriek --- Natuur- en milieueducatie --- Ontwikkeling van kinderen --- Samenspelen --- Schooltuinen --- Speelplaatsen --- Taalontwikkeling --- Veiligheid --- Wiskundige initiatie --- Buitenspel ; kleuteronderwijs --- Spelen ; kleuteronderwijs --- Spelen ; kleuters --- Kleuters: buitenspelen: bewegingsopvoeding --- Spelen: buitenspelen --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- Spelen --- Kleuteronderwijs --- Speeltuinen --- Spel --- Speelplaats --- Speeltuin
Choose an application
Jonathan en Philip spelen piraatje op het schoolplein. Ze bouwen een schip van het klimrek. Ruben en Remco doen ook mee. Ze bedenken dat ze de wipplank van Tess en Petra nodig hebben als loopplank voor hun schip. Als echte piraten gaan ze er op af. Als de meisjes niet mee mogen doen, wordt het ruzie.
genre-thema"">
Choose an application
In het praktisch gedeelte wordt gewerkt met: 1. Materialen uit de keuken - 2. Materialen uit het huis - 3. Materialen uit de natuur - 4. Materialen uit de badkamer.
buitengewoon kleuteronderwijs --- zintuigen --- bewegingsopvoeding --- Didactics of Kindergarten --- spelactiviteiten --- peuters (doelgroep) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Zintuigen ; kinderen --- Sensopathisch spel --- 472.3 --- Zintuigen : kleuteronderwijs --- Spelen : kleuteronderwijs --- Creativiteit --- KHCA --- wereldoriëntatie --- hoekenwerk --- kleuters --- muzische vorming --- #PBIB:+101.10 --- Zintuigen --- Peuters --- Spelontwikkeling --- Muzische vorming --- Spelen --- Wereldoriëntatie --- Hoekenwerk --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 471.43 --- techniek --- STEM --- didactiek kleuteronderwijs - wereldoriëntatie --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Ontwikkeling van het kind --- Spelactiviteiten --- Onderzoekend leren --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Didactics of the arts --- ontdekkend leren --- manuele expressie --- creatieve expressie --- sensomotorische ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- Spelactiviteit --- Zintuig
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|