Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
jeugdfilms --- film
Choose an application
Kindergarten --- Primary education --- Secondary education --- Literature --- Dutch literature --- jeugdboekenweek --- jeugdfilms --- jeugdliteratuur
Choose an application
Didactics of primary education --- jeugdfilms --- militaire architectuur --- spellen --- Pasen --- knutselen --- ridders --- kastelen
Choose an application
In 1999 stappen twee leerlingen aan Columbine High hun school binnen en schieten dertien mensen dood. De daders spelen in hun vrije tijd geweldgames als Quake, Doom en Wolfenstein en zijn fan van films als Natural Born Killers. In 2002 voltrekt zich in een Duitse school een gelijkaardig scenario. Een leerling schiet er 16 mensen dood. Ook hij heeft een voorkeur voor gewelddadige films en games. De cases doen denken aan 'de zaak Van Themsche' in Antwerpen; die schiet een peuter en haar au pair dood. De Standaard schrijft dat er 'sterke aanwijzingen' zijn dat Van Themsche zich liet inspireren door Grand Theft Auto. Leidt de mix van film, games en virtueel geweld tot een fatale cocktail of zijn de kranten te snel met hun diagnose? 'Game over' gaat in op dit actueel en maatschappelijk relevant debat. Het beslecht dit debat niet, maar verlaat de simpliciteit van de gepolariseerde standpunten. Het stimuleert en inspireert de dialoog over geweld in films en games, over angst en onzekerheid, tussen communicatiewetenschappers, sociologen, filosofen, pedagogen en psychologen, ingenieurs en gamedesigners, maar vooral ook tussen jongeren en hun ouders, tussen gamers en niet-gamers, tussen de liefhebbers van nouvelle violence, jongerenbegeleiders en de jeugd- en vormingswerkers, de leerkrachten en leerkrachten in opleiding, ouderverenigingen... (Bron: covertekst) Inleiding: dansen op de vulkaan : over geweld in films en games - The truth is out there : het spel tussen passie en agressie - Computer games - Onnodig verontrust : waarom de kritiek op videogames onterecht is en men zich beter kan concentreren op hun positieve aspecten - Een virtueel venster op de realiteit : over game-effecten op kennis en attitude, de rol van spelbetrokkenheid en geobserveerd realisme - Computerspellen in het gezin - Grimm v2.0 : angst met een bank ervoor Over ironie en geweld in hedendaagse film - Narratie of interactie - La trahison de l'image : een pedagogisch-didactische benadering van historische bronnenkritiek op audiovisuele producten - De invloed van geweld in de media - Als lucht bij longen ; over beeld en geweld Bibliografie
angst --- cultuursociologie --- Computer. Automation --- Sociology of culture --- games --- Educational sciences --- Social problems --- geweld --- film --- opvoeding --- Mass communications --- Sociology of leisure --- Violence in motion pictures --- Violence in video games --- C6 --- informatica --- spel --- 433.5 --- Agressie (geweld, woede) --- Computers --- Computerspelen --- Film --- Geweld --- Spel --- Televisie --- Verslaving --- Videospelletjes (games) --- gezinnen --- media --- 307.4 --- Computerspellen --- onzekerheid --- S2007759.JPG --- #SBIB:309H17 --- 316.7 --- 343.969 --- 791.43-29 --- 842 Media --- 858 Geweld --- 862 Vredesopvoeding --- Video games --- Violence in moving-pictures --- Motion pictures --- 791.43-29 Andere filmgenres o.a. jeugdfilms --- Andere filmgenres o.a. jeugdfilms --- 343.969 Geweld in het algemeen --- Geweld in het algemeen --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Audiovisuele opvoeding --- 159.94 --- 7 --- 301.15 --- Computer- en videogames --- Meurtre multiple --- Mass media --- Influence --- School violence --- Sociologie --- Cultuursociologie --- Media-effecten --- Effecten --- Kinderen en jeugd --- Jeugd --- Media-effect --- Film (cinematografie) --- Effect --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Computerspel --- Jongere --- Crime in video games --- agressie --- videospelletjes (games) --- computerspellen
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|